Lekker uit eten met de hond ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 14:43

Als ik een hond zou hebben zou ik hem thuis laten als ik uit eten ging.
Ik vind het niet echt netjes, een hond meenemen in een restaurant Scheve mond En zeker niet meer dan 1!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 14:45

Heel af en toe gaan ze wel eens mee, als we ze hebben uitgelaten en daarna gaan lunchen...
Daar zoek je natuurlijk wel de juiste gelegenheid (en tafeltje) voor en niet een sjieke tent.
Onze honden gaan gewoon onder de tafel en blijven daar.

Billy

Berichten: 20725
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 16:55

Sorane schreef:
Maar ook wel eens gedacht aan mensen met een allergie?



Die mogen geen kiwi's

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:31

Het maakt natuurlijk wel idd een hoop uit wat je onder 'redaturant' verstaat. Een strandtent, terrasje oid is heel wat anders dan een chic restaurant. En of het ruim en licht is of klein en bedompt maakt ook heel veel uit.
Overigens zou ik als ik met idee om uit eten te gaan weg zou gaan mijn hond natuurlijk gewoon thuislaten (als ik er een had). Maar het kan gewoon een keer zo uitkomen dat je ergens wat eten wil halen en de hond even meemoet; vind ik totaal geen probleem.

En net zoals sommige anderen ook al zeiden vind ik bv roken véél en véél erger en asocialer dan een hond meenemen. Daarmee wordt je nl gedwongen om mee te roken (waar ik vreselijk benauwd van wordt): dat verpest mn eetlust pas écht Scheve mond
Sorane schreef:
Ik vind dat zo vreselijk smerig. Een hond of ander dier mee in een restaurant.
Ik zou niet gauw ergens lekker zitten eten als er zo´n kwijlende haarbal onder een tafeltje tegenover mij ligt. Haha!

Er zijn nu al meerder mensen die zeggen dat het smerig is, maar dat begrijp ik echt niet: als ze nou het hele restaurant doorrennen, in de rui zijn en lopen te kwijlen is het een ander verhaal... Maar lang niet alle honden zijn kwijlende haarballen hoor Knipoog Maar goed, meningen verschillen Lachen
Citaat:
Maar ook wel eens gedacht aan mensen met een allergie?

Ik ben zelf allergisch voor alles wat los en vast zit, dus daar denk ik bij *alles* aan... Daarom gingen we buiten zitten En als er iemand zou zeggen dat hij/zij allergisch voor honden was zouden we een tafeltjes zo ver mogelijk van die persoon weg nemen .

Joyce

Berichten: 6374
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:34

Billy schreef:
:j
Die mogen geen kiwi's


Verward

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 17:58

Sorane schreef:
Ik vind dat zo vreselijk smerig. Een hond of ander dier mee in een restaurant.
Ik zou niet gauw ergens lekker zitten eten als er zo´n kwijlende haarbal onder een tafeltje tegenover mij ligt. Haha!

Das het mooie aan honden,
al dat overtollige lichaamsspul smeren ze aan hun baasjes, het maakt dus niet zoveel uit of ik naast je zit of mijn hond Haha!

Billy

Berichten: 20725
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:05

Joyce schreef:
:?

Er staat nergens waarvoor die mensen allergisch zijn, en verder vind ik het erg vergezocht.
Er zijn ook mensen allergisch voor wol, zou ik daarom geen wollen trui aan mogen als ik naar een restaurant ga?
Altijd dat intolerante gezeur over huisdieren..
Kinderen mogen van veel mensen de tent afbreken, maar als een hond 1x niest ben je asociaal.

Fitzroy

Berichten: 25212
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:24

Billy schreef:
Kinderen mogen van veel mensen de tent afbreken, maar als een hond 1x niest ben je asociaal.


Van mij mogen kinderen ook niet de tent afbreken Boos!
Ik wil geen last hebben van andermans kinderen maar ook niet van andermans honden.
Bij voorkeur ook niet van rokers, daarom vind ik Amerika zo'n perfect land om naar een restaurant te gaan OK dan!

Joyce

Berichten: 6374
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:30

Ieder zijn mening he Billy. Vind dit zeker geen gezeur over huisdieren, jij vind het kunnen, een ander vind het vies.
En zelf vind ik, hoe gek ik ook ben op honden, het ook niet nodig om die in een restaurant tegen te komen. En kinderen die de tent afbreken hoef ik óók niet Tong uitsteken

Billy

Berichten: 20725
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:34

Billy schreef:
Ik vind veel mensen smeriger dan mijn goedverzorgde honden.
Ik neem ze trouwens nooit mee naar een restaurant, daar zijn ze te druk voor.
Verder erger ik me over het algemeen meer aan onopgevoede kinderen of ongemanierde groepen in een restaurant dan aan die enkele hond die er wel eens is.

Je moet wel lezen Joyce, mijn honden gaan niet mee naar een restaurant.
Maar alles wordt asociaal gevonden tegenwoordig, mensen zijn absoluut niet tolerant meer.
Dat stoort mij.

Joyce

Berichten: 6374
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:38

Dat las ik, en daar uit maak ik op dat jij het vind kunnen om een hond in een restaurant tegen te komen. Niet persé die van jezelf.. Lachen
Het ligt er wel aan wáár vind ik, bij een strandtent waar je ook kunt eten (vaak ook nog buiten) kan ik eerder begrijpen dat je een hond mee neemt, aangezien het strand heerlijk is voor honden en je dan spontaan kan besluiten om even een hapje te eten.
Maar een net restaurant in de stad, nee..

Billy

Berichten: 20725
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:43

Ja, ik vind het ook kunnen. Als kinderen in een restaurant mogen, dan honden ook.
Mijn honden zijn goed opgevoed, dat kun je van het gemiddelde kind niet meer zeggen tegenwoordig.
Geloof me, als mijn hond netjes onder mijn tafeltje ligt, heb je er minder last van als van gillende en knoeiende kinderen.

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 18:47

Ik vind dat een hond in principe niet in een restaurant hoort. Waarom zou je..Knipoog.
Heb er echter ook geen problemen mee hoor, zolang de hond netjes onder de tafel ligt en niet ' nadrukkelijk aanwezig' is. En als je weg bent met je hond en onderweg wat wilt eten, snap ik dat je hem meeneemt. Maar zolang het niet nodig is, neuh .

Truus7
Berichten: 22
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: ergens in Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:01

bij een pannekoekhuis langs de Waal staat het volgende bordje:

Uw hond is welkom mits:
hij aangelijd is, netjes bij de tafel gaat liggen, stil is en niet stinkt.

Dat vind ik eigenlijk wel een hele goede regel.

Ik nam mijn honden altijd mee naar binnen als ik ze bij me had, en ze lagen ze netjes onder tafel, vaak wordt het te warm in de auto.
Inmiddels zijn ze zo oud en bejaard, dat je ze van een afstand al ruikt , dus slaan we het eten buiten de deur even over.

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:06

Als ik onderweg ben en we gaan eten dan gaat de hond mee. Ze ligt rustig onder de tafel en niemand heeft er last van.
Ga ik uit eten en ik vertek vanuit huis, dan blijft ze lekker thuis. Maar ik ga mijn hond in de zomer niet in de auto laten. Zijn honden niet welkom, dan zoek ik wel even verder.

En ik vind het ook niet smakelijk als er aan de tafel naast mij zo'n klein rotkind zit die zit te kwijlen en met het eten zit te knaaien en ondertussen als ik lekker aan het eten ben zijn luier nog even vol schijt.
Dus zijn kinderen dan ook verboden?

Je kan beter 10 honden hebben dan 10 kinderen in een restaurant, want 9 van de 10 kinderen schreeuwen, huilen, kwijlen en knaaien met hun eten. En die honden dat valt wel mee.

Dus wat is onhygienischer een hond of een kind die alle etensresten overal heen smijt en de box vol plast en poept.

Nee, geef mij maar een hond Haha!

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:09

Billy schreef:
Ja, ik vind het ook kunnen. Als kinderen in een restaurant mogen, dan honden ook.
Mijn honden zijn goed opgevoed, dat kun je van het gemiddelde kind niet meer zeggen tegenwoordig.
Geloof me, als mijn hond netjes onder mijn tafeltje ligt, heb je er minder last van als van gillende en knoeiende kinderen.



OK dan! OK dan!

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 19:16

wyko schreef:
Als ik onderweg ben en we gaan eten dan gaat de hond mee. Ze ligt rustig onder de tafel en niemand heeft er last van.
Ga ik uit eten en ik vertek vanuit huis, dan blijft ze lekker thuis. Maar ik ga mijn hond in de zomer niet in de auto laten. Zijn honden niet welkom, dan zoek ik wel even verder.

Idem dito..

Bij ons thuis mocht Mickey (onze labrador dus) ook niet bij ons aan tafel in de buurt komen als wij aan het eten waren, dan moest ze naar d'r plek gaan en daar blijven tot wi jklaar waren..En Mickey was ook erg goed opgevoed... (Ze is in mei overgereden door een motor Huilen , dus praat ik nu in het verleden tijd..)

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-04 22:46

wyko schreef:
Je kan beter 10 honden hebben dan 10 kinderen in een restaurant, want 9 van de 10 kinderen schreeuwen, huilen, kwijlen en knaaien met hun eten.


Dit is natuurlijk een beetje het ene uiterste met het andere uiterste vergelijken. Van de 20 kinderen vandaag was er één die constant zat te janken. Echt een uitzondering van vandaag, de ouders zijn weer weg gegaan. Was echt geen land mee te bezeilen, en je hebt idd kinderen die door de hele zaak gaan rennen en ook nog gaan jengelen, krijzen en noem het maar op. Ook zeer irritant, zeker als de ouders nog schaapachtig lopen te lachen. En dan ligt dit nog echt aan de leeftijd van de kinderen.

Hoe oud een hond ook wordt, het blijft een hond.

(overigs zie ik liever ook geen kleine jengelende kinderen in het restaurant, een normaal, doorsnee restaurant, maar écht geen veredelde snackbar)

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-04 23:54

DeesDeBest schreef:
Hoe oud een hond ook wordt, het blijft een hond.

Mara er zijn (net als bij kinderen) gróte verschillen tussen honden Knipoog

Ik begrijp nog steeds niet wat er smerig is aan een hond terwijl je aan het eten bent Verward En dan bedoel ik dus níet een stinkende kwijlbal, maar gewoon een brave hond die bij iemand anders rustig onder de tafel ligt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:24

Billy schreef:
:j
Die mogen geen kiwi's


Weer een typerend antwoord voor jou!

Ik ben zelf allergisch voor een hoop dieren dus ook honden.
Als er een hond in een restaurant ligt dan lopen bij mij de tranen over mijn wangen, ik kijg een loopneus en practisch mijn hele lijf jeukt. Dus je begrijpt dat ik dan allerminst blij ben.

Verder las ik net een antwoord van Als kinderen mogen dan mogen honden ook.
Dat antwoord slaat natuurlijk weer helemaal nergens op.
Ik vind dat als jij kiest voor dieren dan is daar helemaal niks mis mee, maar waarom moet je anderen er mee lastig vallen?! Verward

Fitzroy

Berichten: 25212
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:36

Sorane schreef:
Ik vind dat als jij kiest voor dieren dan is daar helemaal niks mis mee, maar waarom moet je anderen er mee lastig vallen?! Verward


Sorry, maar voor kinderen gaat die stelling ook op. Als jij kiest voor kinderen waarom moet je er dan een ander mee lastig vallen Verward

Lielle

Berichten: 66271
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:55

Rosita"]
Juist Machie, van mijn honden hebben 'ze' ook geen last. In hondvriendelijk gelegenheden krijgen mijn honden niet eens een bakje water omdat ze dus totaal niet opvallen. Maar van honden moet je in restaurants of andere openbare gelegenheden inderdaad geen last hebben. Net zomin als van kinderen........ daar schort het helaas ook nogal eens aan en niemand die dan zijn kind alleen in de auto zet..... Knipoog Beetje geven en nemen over en weer lijkt me een plezierige instelling.
[/quote]

[quote="Billy schreef:
Ja, ik vind het ook kunnen. Als kinderen in een restaurant mogen, dan honden ook.
Mijn honden zijn goed opgevoed, dat kun je van het gemiddelde kind niet meer zeggen tegenwoordig.
Geloof me, als mijn hond netjes onder mijn tafeltje ligt, heb je er minder last van als van gillende en knoeiende kinderen.

OK dan! OK dan!
Laatst bijgewerkt door Lielle op 30-08-04 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 07:56

Sorane schreef:
Dat antwoord slaat natuurlijk weer helemaal nergens op.
Ik vind dat als jij kiest voor dieren dan is daar helemaal niks mis mee, maar waarom moet je anderen er mee lastig vallen?! Verward


En dat geldt nog meer voor rokers Boos!
Een tijdje terug is een etentje van ons helemaal verpest door 2 mannen achter ons die na hun dessert een dikke sigaar gingen roken terwijl wij net aan ons hoofdgerecht begonnen Misselijk
Je bent dan al te laat om weg te gaan Scheve mond

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 08:01

Met het verschil dat rook schadelijk is voor de gezondheid en een hond niet.

eveline_B

Berichten: 2833
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-04 08:13

Ik neem de hond liever niet mee naar een restaurant, maar als we met de auto op pad zijn en ergens wat gaan eten, laat ik haar niet achter in de auto ergens op een parkeerterrein. Dan maar rustig onder het tafeltje. Ik heb weleens gehad dat de ober niet eens gezien had dat we een hond bij ons hadden. Pas aan het einde toen we weggingen zag hij de hond.

Mensen die een sigaar gingen roken onder het eten hebben wij ook eens meegemaakt. Je proeft gelijk je eten niet meer. Nee, roken is asociaal, terwijl dat wel nog steeds geaccepteerd is in restaurants.

En wat betreft haren in het eten: ik heb vaker haren van de kok in mijn eten gehad dan van mijn hond. Vraag me niet hoe het kan?