wat moet ik doen in de brugklas?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:36

Ken je helemaal niemand in je nieuwe klas?
Contact maken doe je snel genoeg, en je vind snel genoeg uit welke mensen je mag en welke niet.
En bovendien, er zijn nog zat andere brugklassers.

Eliane

Berichten: 2409
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:43

Idd zoals iedereen zegt gewoon jezelf zijn Lachen

Maar toch even wat direct praktische adviesjes waar je misschien wat aan hebt: ontspan en probeer niet al te verlegen te zijn, stap gewoon op mensen af en ga gezellig met ze kletsen. Probeer naast een aantal verschillende mensen in de klas een keertje te zitten zodat je iedereen een beetje leert kennen.
Wat peeky zegt kan ik me gedeeltelijk wel in vinden: doe iig iets aan waar je je lekker in voelt, en wat niet al te veel 'opvalt', anders ga je je misschien opgelaten voelen en je daardoor anders gedragen.

Oh ja... doe niet al te veel typische 'bruggerdingen' zoals keihard door de gangen rennen, een tas dragen die gigantisch is, en stress niet te veel over dingen als te laat komen oid. Het is allemaal niet zó belangrijk Knipoog

Veel succes: het komt allemaal wel goed
Laatst bijgewerkt door Eliane op 24-08-04 20:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Priscilla18
Berichten: 44
Geregistreerd: 24-08-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 20:51

jezelf zijn maar niet een gigantische tas met veel te veel boeken erin

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-04 21:52

Tip: koop een eastpak.

Ringo_Star

Berichten: 557
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-04 10:12

op de nieuwe school ken ik er wel heel veel
iets van 10 ofzo... (oudere)
Dus als ze vervelend zijn Cool
is een tas van Kibbeling goed?

Sabine

Berichten: 5823
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:17

Ehm...géén Kipling Tong uitsteken
Ik had echt toen ik naar de brugklas ging een ENORME donkerblauwe Kipling.
Die man van de tassenwinkel zei dat dat een goeie tas was voor school.
Nou, kwalitatief zijn ze super..maar zo'n enorme tas is typisch brugger.

Model eastpack is bovendien veel praktischer.
Ik heb nu (4e klas Knipoog) een rode yes or no tas, kost maar 12 euro, en ziet er precies hetzelfde uit als een eastpack.

DiantaM
Berichten: 11285
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:21

Eastpack> dat is het veiligst, want daar lopen ook de oudere mensen mee..

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:22

leentje schreef:
Wat dacht je van gewoon jezelf zijn? Lachen



en ervan genieten dat je nog niks uit hoeft te voeren..

zorgen voor een normale tas.. die je niet in je nek hangt.. zo rampzallig.. al die bruggers met tassen zo groot dat je hun niet meer ziet.. en dan hangen ze nog eens helemaal in hun nek..

Zo snel mogelijk doorkrijgen bij welke vakken j j boeken kan 'vergeten'.. alles meenemen kost namelijk je rug..

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 10:46

rebeltje schreef:
:)*

en ervan genieten dat je nog niks uit hoeft te voeren..

zorgen voor een normale tas.. die je niet in je nek hangt.. zo rampzallig.. al die bruggers met tassen zo groot dat je hun niet meer ziet.. en dan hangen ze nog eens helemaal in hun nek..

Zo snel mogelijk doorkrijgen bij welke vakken j j boeken kan 'vergeten'.. alles meenemen kost namelijk je rug..


Preciesss!!! *LOL* hahaa... Welke boeken kan je vergeten?!! Tong uitsteken Wij hadden altijd bij aardrijkskunde en geschiedenis een smoesje»» "jaa, ben de boeken vergeten, want ze waren te zwaar!!! Hyper! En de meisjes zeiden altijd: "het past niet in onze tasjes".. Die hadden namelijk altijd een handtasje alleen mee.. *in het latere stadium dan heh Lachen *

Maar even serieus.. Slim haha.. Je moet gewoon idd een Eastpack tas kopen, omdat veel oudere die ook hebben! Kippling kan namelijk best kinderlijk overkomen met zo'n Aapje eraan!! Lachen Maar daarnaast ook niet je hele Eastpack volproppen met al je boeken!! Lachen Want je krijgt waarschijnlijk een kluis, en stop daar de boeken dan in waar je geen Huiswerk voor hebt de volgende dag, scheelt je sjouwen!! *LOL* *Bij mij zaten er ook boeken in waar ik WEL huiswerk voor had Tong uitsteken , maaar daar gaat het nu niet om!! Haha!
En voor de rest, altijd zorgen dat je (als je brood en drinken van huis meeneemt) dat je die ook echt ZELF meeneemt! Tong uitsteken Want ik heb vaak genoeg in de brugklas meegemaakt dat er groot op het mededelingebord stond: *MIGUEL, JE BROOD LIGT BIJ DE CONCIËRGE! LIEFS, MAMA!!* En dat is best voor schut in de brugklas!! Bloos

En voor de rest.. Wees gewoon jezelf, ga gewoon naast iemand zitten die alleen zit en alles gaat vanzelf! Al die kinderen in je klas zijn net zo zenuwachtig als jij en weten ook niet wat ze te wachten staat!! Lachen

Succes heh en veeel plezier!!!! *LOL* OK dan!

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:21

jah beetje met de mode mee met je kleren, niet stoer gaan doen voor anderen. Je tas niet te hoog!
Gewoon er leuk uitzien en aardig zijn!


Komt wel goed

Succes

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:31

Ik was heel erg mezelf toen ik in de brugklas kwam, maar dat sloeg niet zo aan bij mijn klasgenootjes. Gelukkig was ik met een paar van dezelfde basisschool en langzaamaan heb ik mee aan kunnen passen, maar ik had het er heel moeilijk mee. Populariteit, kliekjes en merkkleding zijn een big issue op veel middelbare scholen en ik kon met dat alles niet meekomen. Toch heb ik nog op een bepaalde manier mijn draai gevonden, maar de middelbare-school-periode was duidelijk de minst leuke uit mijn leven.

Nou niet al te bang worden, want zo hoeft het lang niet voor iedereen te zijn. Zoek iemand op die ook alleen lijkt te zijn gekomen en dan komt het vast snel goed. Je leert mensen snel genoeg kennen als je ernaast zit in de klas.

Lame

Berichten: 3570
Geregistreerd: 25-06-04
Woonplaats: Noorden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 14:36

O.........ik zou zo weer met je mee willen!

Maar daar heb jij nu niks aan... Probeer er gewoon een beetje relaxed tegenaan te kijken (want later denk je " Waar heb ik me druk om gemaakt"), daarnaast is het lekker als je kleren aan hebt waar je jezelf zeker in voelt en prettig! Dat straal je dan automatisch ook uit..

Voor de rest iedereen die flauwe opmerkingen etc heeft, gewoon negeren, dan kunnen ze niks met je en is het al gauw afgelopen.. Boos!

Heel veel succes..... en laat je ons nog horen hoe het ging?

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 15:48

Ivm met zware tassen: Probeer met diegene waar je naast zit per vak af te spreken wie wanneer zijn boek meeneemt. Dan kun je samen doen, en hoef je maar de helft van je boeken mee te nemen. (en als je huiswerk wilt doen kan je de boeken vaak in de bieb lenen).

Verder is bijna iedereen nieuw, dus je krijgt voorstelrondes in de klas, vaak doe je ook nog een kennismakingsdag ofzo...
En inderdaad gewoon babbelen... Joh, een week of 2 en je kent iedereen uit je klas!! Je bent er zo doorheen! Zorg dat je je lekker in je vel voelt, dan komt alles goed!

Veel plezier!

manzano

Berichten: 24032
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-04 18:22

Waarom heb ik het gevoel dat de TS een Kipling tas heeft en dat die nu ff in de grond wordt geboord????
Op zich zijn dat ook prima tassen hoor. Bruggers zijn vaak gewoon wat klein en dan lijkt die tas groot Knipoog. Maar dat veranderd vanzelf. En je moet die tas gewoon niet helemaal volproppen, want dan heb je een tas met een brugger ipv andersom.