Een half jaar geleden van mama

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:08

Jeetje! Heel veel sterkte met deze moeilijke periode.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-04 09:18

Heel veel sterkte. Ik kan me voorstellen dat je het er heel moeilijk mee hebt. Een ouder verliezen is vreselijk, maar zeker als je nog op zo'n jonge leeftijd als jij bent Ach gut Je bent ook zo machteloos....

Rosemarie

Berichten: 316
Geregistreerd: 08-01-04
Woonplaats: Gorssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:39

Ik voel ook het gemis nog steeds. Vooral bij de belangrijke gebeurtenissen. Mijn moeder overleed toen ik 8 was. Dat is 28 augustus alweer 21 jaar geleden. Verdiet gaat niet over. Wel wordt het minder en leer je ermee omgaan, het een plaatsje te geven. Heel erg veel sterkte.

Artemide

Berichten: 1336
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 13:56

Heel erg veel sterkte ...
En het is zoals Kusia al zei; ergens is je moeder er wel bij.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 16:50

Heel veel sterkte gewensd. ik heb gelukkig mijn beide ouders en mijn beide choonouders nog. hel lijkt me echt verschrikkelijk, niet te omschrijven, als ik een van hun zou moeten missen!
veel sterkte.....

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:30

Ik weet eigenlijk niet meer uit te brengen dan: sterkte.
Bij deze wens ik je heel veel sterkte en hoop ik dat je het een plaatsje kan geven Ach gut

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-04 17:41

sterkte!
vreemd he.aande ene kant lijkt dat alweer lang geleden,en aan de andere kant,lijkt het nog gisteren!
mijn vader is 5 jaar geleden overleden,ik was toen 23 jaar!
de scherpe randjes gaan van het verdriet af,maar het gemis blijft!

Miss_happy

Berichten: 419
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-04 13:45

bedankt voor jullie lieve reacties Haha!

kojack

Berichten: 6407
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:48

Ook ik wil je heel veel sterkte wensen !

FennekeR
Full-Time Bokker

Berichten: 6598
Geregistreerd: 09-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 13:50

Veel sterkte, op den duur wordt het verdriet echt minder, de scherpe kantjes gaan eraf en er komt een periode dat je weer kunt lachen.
Het gemis blijft. Mijn moeder overleed toen ik 17 was.
Ik heb nu een hele lieve 2e moeder (ik noem haar moeke) maar je eigen moeder vergeet je nooit.

WHOOPY

Berichten: 919
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Lilayi, Zambia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 14:02

Heel veel sterkte meis, een half jaar geleden, dat is echt nog niet lang geleden. Zo'n "gebeurtenis" (weet er even geen ander woord voor) is heel aangrijpend, zeker als je je moeder op zo'n jonge leeftijd (zowel voor jou als je moeder) verliest. Zoals FennekeR al zegt, zal het verdriet op den duur wel minder worden, maar het zal nooit helemaal verdwijnen. Na een tijd krijgt het een plekje in jou en zullen alle fijne herinneringen je ook weer een blij gevoel kunnen geven.

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 16:58


Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-04 19:54

snap precies wat je bedoel , vandaag is het 6 jaar geleden dat me schoonvader overleed Scheve mond , toen had ik niks bijzonders met hem, maar na mate de jaren verstrijken, ga ik steeds meer beseffen dat hij de gene was, die de familie bij elkaar hield (fam. ligt lichtelijk uit elkaar). Vergeet alleen nooit dat ik tegen hem zei, he pa je gaat niet zomaar dood hoor, we moeten nog die fietstocht maken, de andere dag was hij overleden.

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:30

Jeetje.. heel veel sterkte.
Ik zou volgens mij ook helemaal gek worden van verdriet en onmacht, ik kan me bijna niet voorstellen één van mijn ouders te moeten missen..

Steffietow

Berichten: 353
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: NL [tilburg ]

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:35

kreeg een brok in muh keel toen ik het las Verdrietig snif snif meis ik wens je veel sterkte toe Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 10:43

Ik snap ook goed wat je voelt.
En dat gemis, vooral bij speciale dingen dat blijft.
Ik was 9 toen mijn vader oerleed, alweer bijna 21 jaar geleden.
En nog heb je verdriet bij gebeurtenissen waar je hem zo graag erbij had willen hebben, momenten waar je om advies had kunnen vragen..

Maar ik weet nu dat mijn vader toch altijd bij me is...

Sterkte Ach gut

Marlinde

Berichten: 383
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:21

Ook ik weet hoe je je voelt. Ik ben mijn moeder 4 maanden geleden verloren aan kanker. Mijn moeder was in 4 weken tijd weg en een vreselijk ziektebed waarin ze de laatste 2 weken niets meer kon. De tijd waarin ze ziek was is slopend voor het hele gezin. Je krijgt vreselijk veel mensen over de vloer voor de verzorging.
Ik kan het niet accepteren, maar heb er wel vrede mee. Met vrede bedoel ik dat het voor mijn moeder beter was, aangezien ze niets meer kon en veel pijn had.
Aan het begin van het verliezen van mijn moeder leefde ik in een roes en alles ging op de automatische piloot. Nu ben ik 4 maanden verder en met de dag wordt het beseffen en het verdriet erger. Elke nacht beleef ik de begrafenis overnieuw.

Ik wens je veel sterkte en ook mijn pb box staat open.

Joyce

Berichten: 6374
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 11:27

Krijg er gewoon kippevel van, het is zo oneerlijk allemaal.
Meer woorden weet ik even niet, maar heel erg veel sterkte Verdrietig

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-04 15:41

ook mijn moeder is alweer 5 jaar geleden overleden,toen ik 17 was..en nog steeds kan ik een berichtje als het jouwe niet lezen zonder tranen! omdat ik het erg vind dat nog zovelen die afschuwelijke pijn moeten meemaken van het verliezen van je moeder,omdat ook ik op mn 18 e verjaardag haar ontzettend miste,op de diploma-uitreiking stond ik alleen,en op mn huwelijk zal ze ook niet zijn..
maar je bent dus echt niet de enigste en ik moet zeggen dat het ganse gebeuren( ze is 4 jaar ziek geweest-kanker) me enorm sterk gemaakt heeft,en ik hoop dat het jouw ook zal sterken,het maakt je tot wie je bent!
veel sterke!!