Nederlander de keel doorgesneden in België

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:09

Wat ik lees in Petra's bericht is dat het allemaal wel meevalt. Zijn keel is immers niet doorgesneden, hij heeft "alleen maar" een messteek in de hals.
Dat het net in de halsslagader was, is domme pech....ofzo

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:18

Wie of wat zegt dat dit door Belgische militairen gebeurd is? Daar heb ik niks van gehoord op het nieuws hoor. Maar of het nu militairen geweest zijn of niet, het is zeer triest dat dit gebeurd is. Helaas gebeuren er wel meer van die zaken, gisteren zijn er bijv ook nog drie mannen een asielcentrum binnengedrongen om daar moslims te gaan aftuigen. Maar zoiets gebeurd niet alleen in België hoor.

Het is idd overdreven om te zeggen dat die mens zijn keel werd doorgesneden, daarin heeft Petraaken groot gelijk, dat wil dus niet zeggen dat ze er trots op is hé

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:23

uit de Telegraaf:

Slachtoffer klaagde over lawaai campingburen

Belgen snijden keel Nederlander door
AMSTERDAM - Op een kampeerterrein bij het muziekfestival Rock Werchter is gisterochtend de 30-jarige Nederlander Harm van den Broek ernstig mishandeld door zijn Belgische campingburen. De man werd met een mes de keel doorgesneden en is ternauwernood op tijd naar een ziekenhuis in Leuven gebracht. Inmiddels verkeert de man uit het Brabantse Mariahout buiten levensgevaar.

Justitie in Leuven heeft negen verdachten aangehouden, onder wie enkele Belgische beroepsmilitairen. Volgens persmagistraat Patrick Vits is het niet zeker dat de dader zich ook in deze groep bevindt. "De kans bestaat dat een buitenstaander zich met het tumult heeft bemoeid en een messteek toebracht", aldus Vits. Zondagochtend rond twee uur 's nachts klaagde de Nederlandse festivalbezoeker bij zijn buren over het lawaai dat zij maakten. Het slachtoffer werd vervolgens in een bestelwagen gesleurd en de keel doorgesneden. De man raakte daarbij ernstig gewond aan de halsslagader.

Vrienden van de man wisten hem te bevrijden en naar een post van het Rode Kruis te dragen. Daar werd in allerijl een ambulance opgetrommeld. " Gelukkig hebben zijn vrienden hem snel kunnen bevrijden, anders was hij misschien ter plekke doodgebloed", aldus Vits.

In Mariahout in Oost-Brabant is geschokt gereageerd op het nieuws dat dorpsgenoot Harm van den Broek op het popfestival Rock Werchter zwaar gewond is geraakt. Het slachtoffer is een harde werkende bouwvakker bij een plaatselijke aannemer en is in het gehele dorp bekend.

© 1996-2004 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam. Alle rechten voorbehouden.

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:27

en laat het nu ook in de Standaard staan Bloos!

Kampeerder keel overgesneden in Werchter


jvc
LEUVEN (belga, eigen berichtgeving) - Zondagochtend rond 2 uur bracht een onbekende een messteek aan in de keel van een 30-jarige Nederlander uit Mariahout (Noord-Brabant). Dat gebeurde op camping A3 van Rock Werchter. Vrienden brachten het slachtoffer naar de Rode Kruispost in Werchter, waarna hij in allerijl naar het UZ Gasthuisberg in Leuven gebracht. De man werd geraakt aan de halsslagader, maar zondagmiddag was zijn toestand stabiel.



De Nederlander had bij zijn buren op de camping geklaagd dat er te veel lawaai was. Daarop ontstond een hoogoplopende ruzie. Even later sleurden onbekenden de man in een bestelwagen, waar men hem de keel oversneed, zegt persmagistraat Patrick Vits van het Leuvense parket. Er werden negen verdachten opgepakt, onder wie beroepsmilitairen. De dader zal zich moeten verantwoorden wegens poging tot doodslag. Volgens Vits bevindt de dader zich niet noodzakelijk bij de negen opgepakten. ,,De kans bestaat dat een buitenstaander zich bij het tumult voegde, de messteek toebracht en verdween'', zegt hij.

Dirk Claes, de burgemeester van Werchter, is niet te spreken over de steekpartij. ,,Ik vind het bijzonder jammer dat sommige festivalbezoekers de nachtrust van anderen niet willen respecteren. Muziekinstallaties zijn verboden en dat heeft een reden. Er komt altijd ruzie van op de campings. Het is echter onmogelijk om alles en iedereen te controleren. Waarom is de muziek op het terrein niet voldoende?''

Zaterdag raakten ook nog twee jongeren zwaargewond toen de gasfles die ze aan het vullen waren, op de grond viel en vuur vatte. Het incident gebeurde op camping A1, de camping het dichtst bij de weide. De slachtoffers waren broer en zus. De fles ontplofte en zorgde voor een steekvlam, die ook de tent in lichterlaaie zette. De twee slachtoffers werden zwaargewond overgebracht naar Gasthuisberg in Leuven. Hun toestand is niet kritiek.

(bmk)

Bladzijde 15-18: berichtgeving Rock Werchter.


05/07/2004


Zou het dan toch waar zijn?

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:28

Billy, ik zei niet dat dat niet kan waar zijn hé, maar ze hebben er gisteren op het nieuws met geen enkel woord over gerept.

Billy

Berichten: 20711
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:37

Nee, natuurlijk niet. Zelfs de persmagistraat wil het niet weten,die zoekt nog allerlei uitvluchten........

carola

Berichten: 8695
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 10:59

Ongelovelijk.... Je verwacht toch niet dat zoiets hier in west-europa gebeurt? Niet normaal....

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 12:17

petraaken schreef:
de keel doorgesneden is wel een heel groot woord hoor. Volgens het nieuws kreeg de arme man een messteek in de hals waarbij een halsslagader was geraakt. De man is gelukkig niet meer in levensgevaar. Maar echt de keel doorgesneden is hij ook want dan had hij zeker niet meer geleefd. Overdrijven is ook een kunst vind ik. Scheve mond


Helemaal mee eens. OK dan!
Maar het blijft abnormaal natuurlijk. Scheve mond

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-04 14:45

Eilandje schreef:
Billy, ik zei niet dat dat niet kan waar zijn hé, maar ze hebben er gisteren op het nieuws met geen enkel woord over gerept.

Op 3Fm zeiden ze eigenlijk meteen toen ik het hoorde dat het vrijwel zeker was dat er een aantal militairn bij zaten.

BTW: Keel doorgesneden heb ik niet verzonnen, dat stond zo in de kop van het bericht. Lachen

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:06

Bron: Gazet van Antwerpen (overgetypt)
Citaat:

Gewelddadige vechtpartij op camping Rock Werchter.


Het rockfestival in Werchter is opgeschrikt door een steekpartij op één van de campings, waarbij een Nederlander levensgevaarlijk is gewond geraakt. Het slachtoffer was zijn beklag gaan maken over nachtlawaai tijdens een 'post-festival-feestje'. De 'feestneuzen' waardeerden zijn opmerkingen niet. De man werd meegesleurd in een bestelwagen, waar zijn belagers hem neerstaken.

Het waren de vrienden van het slachtoffer die hem vonden en meteen naar een Rode Kruispost overbrachten. Daar zag men meteen de ernst van het incident in. De zwaargewonde Nederlander, een 30-jarige man uit het Noord-Brabantse Mariahout, werd in allerijl naar het Leuvense Gasthuisberg gevoerd. Inmiddels is hij buiten levensgevaar, maar parketwoordvoerder Patrick Vits geeft mee dat het kantje-boordje was.
"Het slachtoffer kreeg een messteek in de keel nadat hij was gaan klagen over een feestje op de camping", aldus Vits. "Hij is meegesleurd naar een bestelwagen en daar is zijn belager hem te lijf gegaan. Gelukkig voor het slachtoffer vonden zijn vrienden hem vrij snel en zij brachten hem naar een hulppost van het Rode Kruis. Zijn toestand was kritiek.
intussen hebben we negen personen opgepakt voor verhoor, bij die negen zijn er een aantal militairen.
Ik wil wel benadrukken dat het niet allemaal verdachten zijn, maar dat er ook enkele mensen zijn opgepakt, van wie we hopen dat ze iets gezien of gehoord hebben. Er is voorlopig nog geen dader geïdentificeerd."


Ik heb even het onderste stukje even vet gezet, dit was niet zo in de krant. Daaraan zie je dus dat er militairen bij betrokken(kunnen) zijn, dus ook als getuige.
Ik vind het vreselijk dat er zo'n dingen kunnen gebeuren, zoals iemand al zei: "Een festival is toch omdat het er leuk is, en iedereen elkaars muziek daar respecteert..."

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:09

Ik heb er juist nog een nieuwsbericht over gehoord op de radio, degenen die opgepakt zijn zijn allemaal vrijgelaten na verhoor en ze vermoeden dat de dader er niet tussenzit (twee mogelijke daders zouden zich meteen uit de voeten gemaakt hebben).

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:12

bron: http://www.standaard.be/archief/zoeken/ ... D=G9U74U0J

De Standaard schreef:
LEUVEN - Een 38-jarige man uit Genk en een 34-jarige man uit Houthalen zijn zondagavond opgepakt voor de steekpartij in de nacht van zaterdag op zondag op een kampeerterrein van Rock Werchter. Bij het incident raakte een 30-jarige Nederlander zwaargewond. Het duo moet vandaag voor de onderzoeksrechter verschijnen. De negen mensen die zondag werden opgepakt, zijn terug vrijgelaten.

Aanleiding voor de problemen was nachtelijke lawaaihinder afkomstig van een muziekinstallatie in een bestelwagen van een groepje Nederlanders. Met een aantal kampeerders waren hierover spanningen ontstaan. De ruzie ontaardde zaterdagnacht in een schermutseling tussen een aantal festivalgangers waarbij in het tumult een Nederlander een messteek in de keel kreeg. Hij werd in de halsslagader geraakt en naar het Gasthuisbergziekenhuis gevoerd. Zijn toestand is momenteel stabiel.

Zondag werd een negental mensen meegenomen voor verhoor. Uit de ondervragingen kon het gerecht opmaken wie vermoedelijk verantwoordelijk was voor het toebrengen van de messteek. Het ging om twee mensen die onmiddellijk na het incident waren gevlucht. Zij konden zondagavond worden opgespoord. De negen werden inmiddels terug vrijgelaten. In een geval gebeurde dit onder voorwaarden. Het gaat om een 36-jarige militair uit Sint-Truiden die van in het begin ruzie had met het slachtoffer over de lawaaihinder.

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:16

Gatverdamme. Echt té erg gewoon, waar gaat t heen met deze wereld Scheve mond
Je kan tegenwoordig niks meer zeggen of doen of je krijgt gelijk een grote bek. Mensen worden steeds agressiever lijkt het Verdrietig

petraaken

Berichten: 44228
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-04 15:29

Ik keur het absoluut niet goed dat gedrag verre van zelfs. Boos! Nou ja, zeg die journalisten mogen zich ook eens wat meer aan de werkelijke feiten houden. Keel doorsnijden is wel erg gemakkelijk schrijven en klinkt veel minder erg hé. Volgens het nieuws op TV1 hier was het gewoon een messteek in de hals. Ik denk echt niet dat hij met een doorgesneden keel nog had geleefd.

petraaken

Berichten: 44228
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 08:35

Oei wat een gigantisch typfout zeg in mijn bovenstaande bericht het moest "het klinkt veel erger". sorry hier voor.

Uums

Berichten: 6777
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Het nuchtere noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 12:30

Wie snijdt er nu een keel door.... Leven die mensen in een (on)beschaving van 3 miljard jaar geleden ofzo?

yindey

Berichten: 1270
Geregistreerd: 07-07-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 16:21

Poeh ik lees nu pas dat het op camping A3 was! Ik stond op A1!
Ik heb helemaal niks gemerkt van dit voorval. Alleen wat sirenes enzo opeens maar dat was alles.

Ik moet zeggen dat er ook niet echt een gezellige en vriendelijke sfeer hing op Rock Werchter. Er liepen een stel gefrustreerde mensen rond dat het gewoon niet leuk meer was (Dit waren veelal Nederlanders).

Best jammer dat dit voorval is geweest. Maar ik ben blij dat ik pas achteraf hoorde van dit gebeuren.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-04 18:39

Gisteren stond er inderdaad ook dat het een messteek was.. Ik snap die pers afentoe niet, altijd maar verhalen opblazen ten ongunste van het slachtoffer + famillie Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:41

Lijkt erop dat de dader(s) te veel naar de irak dingen hebben gekeken Scheve mond Verdrietig

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:45

Nog een bericht van De Standaard:

De Standaard schreef:
Parket arresteert verdachte na steekpartij Werchter

06/07/2004

Het parket heeft een 38-jarige man uit Genk aangehouden na de steekpartij op Rock Werchter, die bijna het leven kostte aan een Nederlandse festivalganger. De verdachte heeft bekend dat hij een mes heeft genomen, maar kan zich voor de rest weinig herinneren. De man werd aangehouden op beschuldiging van poging tot doodslag.



Verder vertelde de verdachte aan de politie dat hij zich samen met een vriend gemoeid had in een discussie over te luide muziek. De vriend, de 34-jarige P.V. uit Houthalen, werd eveneens aangehouden, maar is ondertussen vrijgelaten onder voorwaarden. Eén man, de 36-jarige D.M. uit Sint-Truiden, lag mee aan de basis van de ruzie met het slachtoffer. De onderzoeksrechter liet deze man ook aanhouden, maar de verdachte is ondertussen vrijgelaten onder voorwaarden. (BMK)



Ongelooflijk, er ontstaat een ruzie en een derde partij komt zich dus zomaar even mengen en deelt meteen een messteek uit. Als hij nu nog tussengekomen was om te proberen de gemoederen te bedaren....

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-04 18:50

petraaken schreef:
de keel doorgesneden is wel een heel groot woord hoor. Volgens het nieuws kreeg de arme man een messteek in de hals waarbij een halsslagader was geraakt. De man is gelukkig niet meer in levensgevaar. Maar echt de keel doorgesneden is hij ook want dan had hij zeker niet meer geleefd. Overdrijven is ook een kunst vind ik. Scheve mond


Dit was ook wat er bij ons in de krant staat. Zelfs dan is het nog niet goed te keuren, maar in het bericht van nu.nl wordt er in mijn ogen een beetje overdreven...