Ik zit vol problemen.....

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:48

Wat is er met Miep? gaat het over dat zieke meisje? Was dat allemaal bullshit?

Topicstarter,sterkte.

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 22:49

Heb jet Miep gezeik inmiddels gevonden.

ponyjongen
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 08:50

Bij pesten is er altijd een "gepeste" en een "peste"r.
Uit onderzoek is gebleken dat als je het echt goed wil aanpakken je het vanaf alle kanten "te lijf" moet gaan.

Dus alleen maar kei en keihard zijn voor jezelf is zeker niet voldoende Schijnheilig !

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:36

En toch heeft Frostwood gelijk.
Als je jezelf zielig vindt en daar helemaal in gaat geloven, maak je het alleen maar erger.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 10:49

Dit is en zal voorlopig een moeilijke periode voor blijven.

Ik ben op de basisschool vroeger ook vaak gepest, dat ging in de eerste ook wel door maar in stuk mindere mate. Maar zo rond de eerste heb ik dus ook m'n echte vriendinnen leren kennen (geen dus). De derde en vierde had ik dus weinig tot geen vrienden op school waar ik mee omging, kreeg ik ook mooi de tijd om goed op te letten en goede cijfers te halen.

Dit is een moeilijk periode waar je jezelf doorheen moet slaan, ik denk altijd maar zo 'waar je niet dood aan gaat, zal je sterker maken'.

Het is een periode waar je veel van zal leren en waar je veel mensenkennis in zal op doen.

Ik ben nu 23, en als ik nu de mensen zie die mij vroeger pestte dan ben ik er nog goed vanaf gekomen. Ik heb een goeie baan, vriend, huis en een schat van een paard en veulen.
Die andere hebben nu geen werk, zitten aan de drugs of zijn gewoon nog net zo ver als dat op school zaten!

Ik zou gewoon zeggen 'tandjes op elkaar' je school afmaken, een goede vervolgopleiding kiezen en alles afmaken.
Wie het laatst lacht...

Je moet mensen laten weten dat ze je moeten nemen hoe je bent en anders hoepelen ze maar op. Die mensen kun je toch beter kwijt dan rijk zijn.

Sterkte, ik weet wat een moeilijke periode het is. Maar er komt ooit een eind aan en dan ben jij degene die het laatste lacht...

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:07

Ik ben vroeger ook heel erg gepest......

hierdoor ben ik nu erg onzeker over mezelf maar ik heb ook leren leven met mezelf en mijn uiterlijk..... ik weet ook dat ik niet de knapste en dunste ben maar ik kan er mee leven.... als er andere mensen zijn die dat niet kunnen hebben ze pech gehad......

en als mensen nu iets over me te zeiken hebben denk ik gewoon :
het is mijn leven, ik ben gelukkig, als jullie niet met mij kunnen leven hebben jullie pech!

ik zou als ik jouw was inderdaad naar een vertrouwingspersoon gaan! het helpt echt! ik heb het toen die tijd niet gedaan maar een vriendin van mij gaat er nu wel heen en met de dag gaat het beter met haar.....

Tallie1979
Berichten: 22776
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:29

Ik word kotsmisselijk van zulk soort kinderen.. En weet je wat er vaak ook gebeurd?? Ouders zeggen tegen hun kinderen dat ze van zich af moeten bijten.. Helaas deden mijn ouders dat ook en daar was de kous mee af.. Ik word soms nog onzeker.. Als mijn vader dan vraagt wat het nou is waar ik last van heb en ik geef eerlijk antwoord dat ik gewoon wantrouwig ben dan zegt hij dat ik oud en wijs genoeg ben om me er overheen te zetten.. NEE, zo werkt het dus niet!! Dit draag je heel je leven bij je, mensen die niet gepest zijn vanaf groep 3 tot aan de 2e van de middelbare zullen dit nooit begrijpen.. Als je iedere dag, jaar in jaar uit gekleineerd word en jou word aangepraat dat je lelijk, dik, vies, dom, stinkt of wat dan ook doet of bent dan ga je het op ten duur vanzelf geloven.. Of je het nou wilt of niet..

Tegenwoordig ben ik behoorlijk gehard tegenover anderen.. Ik vertrouw maar weinig mensen en ik heb al snel het idee dat er over mij geroddeld word terwijl dat 9 van de 10 keer niet aan de orde is.. Ik zet het alleen heel snel van me af, dat werkt het beste. Nergens op reageren geeft ze ook geen kans om er juist mee te beginnen.

Ik kan je zeker aanraden om contact op te nemen met een mentor.. Bovendien lijkt het me wijs om dit verhaal ( van mij of het hele topic ) uit te printen en te laten lezen aan je ouders.

En wat mij betreft mag je mij altijd een PB sturen, ik begrijp het en wil gerust naar je luisteren.. Lachen

ponyjongen
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:48

Fijn Malibu, dat jij er zo goed vanaf gekomen bent!
Goed van je.Lachen

ponyjongen
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 11:51

En Tallie.... jouw verhaal onderschrijft wat ik eerder bedoelde met dat de gevolgen heel groot zijn. Je kunt je voor de rest van je leven onzeker blijven voelen omdat dat er zo "ingeramd" is door die pesters.
Fijn dat ook jij daar mee om hebt leren gaan. Ik heb gemerkt dat naarmate je ouder wordt, het ook minder wordt! Ben nu bijna dertig....

Blijf het zeggen: zoek hulp!

Tallie1979
Berichten: 22776
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:35

Ik heb een goede vriendin die vroeger ook gepest is.. die is inmiddels ook in de dertig en heeft er ook nog last van.. We hebben elkaar hier op bokt leren kennen en zijn hele goede vriendinnen geworden omdat we elkaar heel goed begrijpen..

Ik ben af en toe een kreng, kan heel nors en hard overkomen.. Dit is echter een soort masker wat je ter verdediging opzet.. Van binnen ben ik eigenlijk heel week en zachtaardig, maar sommige mensen halen gewoon het slechtste in je boven }>

Ponygekkie, het komt ooit wel eens goed met jou.. En ik zeg het nog maar eens: Als je erover wilt praten, mijn PB box staat open Lachen

Mer1980

Berichten: 18899
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 12:35

Ik ben zelf vreselijk gepest vroeger om dezelfde dingen, ben uiteindelijk verbaal terug gaan vechten waardoor ik omsloeg naar de andere kant. (Ik werd ernstig arrogant en een onuitstaanbaar mokkel) Maar werd iig niet meer gepest. Ik heb iedere persoon die mij heeft gepest 1 voor 1 terug gepakt eventuele tips via PB.

Pesters op school kunnen je voor de rest van je leven beschadigen het is verschrikkelijk. ik denk ook alleen dat mensen die dit hebben meegemaakt hierover mee kunnen praten het is namelijk niet te verwerken voor een kind. Ik heb er nog steeds de nare gevolgen van.

Heel veel sterkte ik geloof je, jammer dat je niet de steun krijgt van je ouders die je nodig hebt. stap naar een leraar of zorg voor een oudere die je kan helpen. Zo heb ik het pesten van mijn zusje op school in 1 X verholpen. zorg dat je de leider hebt!!!

Merilyn

Shiloh

Berichten: 19795
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:07

frostwood schreef:
Beetje laag om die conclusie te trekken, je moest eens weten!

Ik ben vanaf groep 3 t/m laat in de 2de gepest...en niet zo'n beetje ook niet.

Dat zegt wel weer genoeg, en mijn reactie was er dus niet voor niks.
Je moet kei en kei hard voor jezelf zijn, als je jezelf zielig blijft vinden, win je het nooit.


toch vond ik je reactie erg hard, vaak zijn het mensen die zelf nooit gepest zijn die zo reageren. Ik ben vroeger veel gepest, en worstel daar nog vaak mee, verlegenheid... mogen die mensen me wel echt... lachen ze me niet achter me rug om uit. etc. etc. en ik zal dit waarschijnlijk altijd blijven houden. Hoe ik er vanaf kwam, op de middelbare school hield het erge pesten op, wat nou de reden was? geen idee... maar wat wel erg vaak hielp was negeren... gewoon ze de rug toekeren en weglopen... word je boos, dan hebben ze bereikt wat ze willen, jou uit de tent lokken. boos worden terug bekken, voor jezelf opkomen heeft vaak geen enkele zin als je in je eentje tegen over een groep staat. (zeker als je niet goed gemond bent en snel een weerwoord kunt verzinnen)

Ga praten met je ouders of je niet naar een andere school kunt, en als je die kinderen nog tegen komt op straat, kijk ze niet aan, laat niet merken dat je weet dat ze er zijn, staar gewoon recht vooruit en loop door, of ben je met iemand praten en gaan ze dingen naar je roepen, sluit je ervoor af, en probeer gewoon je zin af te maken en verder te gaan in je gesprek. negeren is het enige dat helpt, zij krijgen geen reactie meer uit je, dus is de lol ervanaf....

Dit doe ik nog elke keer... ik word op straat erg nerveus als ik groepjes zie staan, ik durf vreemden niet aan te kijken.. bang voor reacties..

als er iemand is die me niet aanstaat en die ik niet echt vertrouw (met name groepjes) herhaal ik 3 dingen in mezelf... KOPHOUDEN, NIET KIJKEN, EN DOOOOOR FIETSEN... gaat altijd goed...
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 29-06-04 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:09

Citaat:
Fijn Malibu, dat jij er zo goed vanaf gekomen bent!
Goed van je.


Thanks, ik ben er idd redelijk vanaf gekomen. Met uitzondering van het vriendinnen probleem.

Het enige probleem wat ik eigenlijk nog heb is "vriendinnen" zijn en maken. Ik ben toch zo op m'n plaat gegaan met vroegere vriendinnen dat ik nu gewoon geen vriendinnen heb... Tuurlijk praat ik wel eens met een paar meiden als ik die tegen kom, maar vriendinnen heb echt niet..
Nou ja, m'n nichtje is een goede vriendin en m'n zusje vaak ook wel (alhoewel met een hoog zustergehalte Haha! ).

Ik kan beter opschieten met jongens, die zijn gewoon open en eerlijk. Ze zeggen waar het op staat en dat is gewoon iets wat ik heel erg waardeer.
Meiden kletsen vaak achter je rug om, en als je een keer niet zo vrolijk ben om wat voor reden dan ook dan zoeken ze er wat achter.
Ik ben iemand die geeft wat ie terug krijgt, geef je veel kan je ook veel (en misschien meer) terug verwachten. Vroeger gaf ik onvoorwaardelijk, dat is nu wel anders geworden. Kijk nu eerst de kat uit de boom.

Ik heb er gewoon mee leren leven, soms vind ik het jammer omdat ik soms wel de echte meiden gesprekken mis.
Maar dan is er altijd nog bokt natuurlijk! Knipoog

jaantsje
Berichten: 1323
Geregistreerd: 07-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:10

Als ouder zou ik willen zeggen ga naar je mentor toe en vertel je verhaal, verder wat nog wel eens wil helpen is op een vechtsport gaan.

Shiloh

Berichten: 19795
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:19

ik kon juist heel erg slecht om gaan met jongens, het waren de jongens die mij altijd peste.. het is pas sinds een jaar of 2 (sinds ik onder stijldansen zit) dat ik veeeeeeeel soepeler met jongens om kan gaan en daarbij ondervind ik nu haast geen problemen.

Wat ik heeeeeeel erg merk, je leert hiervan... je leert ervan hoe het is om gepest te worden en alleen te zijn, als je iemand eenmaal vertrouwd, dan zijn het de gepeste die VEEL en VEEL meer waarde hechten aan deze vriendschap en het vertrouwen...

Meid zet hem op, je kunt gelukkig wordne, dat komt vast, hier kom je niet 1, 2, 3 vanaf, spijtig maar waar, als je maar in jezelf blijft geloven, en wat er ookg ebeurd, doe altijd je best om ze te negeren.. het kan goedkomen.. ik ben inmiddels bijna 18, en heb intussen 5 beste vrienden die ik door dik en door dun vertrouw! en jah ik weet dat niet vele mensen maarliefst 5 echt vrienden, en daar prijs ik mezelf ook heel rijk mee. Ik wil er dus alleen mee aantonen dat je leven nog lang is, en er kan nog veel veranderen!

ponyjongen
Berichten: 110
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: noordholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 14:26

Malibu, als je meer op jezelf gaat vertrouwen, dan gaat het vertrouwen van andere meiden ook steeds beter.....

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-04 15:40

Ik ben ook altijd heel erg gepest en ondervind er nog steeds problemen van maar de pesters zijn nu bang voor mij .
Waarom?? Heb je ze bedreigt? Nee.
Heb je ze allemaal in elkaar getrapt zoals ze dat met jou hebben gedaan? Nee.
Ik kijk deze mensen recht in de ogen, hoofd omhoog, schouders recht en dan een blik van: Leef jij nog steeds ?? Boeiend.
Ze kijken óf weg óf ze steken voor me over.

Als ik jouw was zou ik met een mentor of aardige leraar gaan praten, ze kunnen er weinig tot niks aan doen,maar praten lucht op.

Verder ga ik met het meeste bovenstaande mee.

En als er iets is, je kunt me altijd pb-en.

liefs,
Shettiefan

ps: Malibu, je bent niet te enigste, ik ben ook zovaak op mijn bek gegaan dat ik IRL ook geen vriendinnen heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 22:48

Quarterh0rse schreef:
ik zou een andere school zoeken als ik jou was, eentje waar ze wel normaal kunnen doen


geloof mij maar... daar zijn er maar weinig van Scheve mond

Poison

Berichten: 1198
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-04 23:14

Er zijn wel ergere dingen als kindjes die zeggen dat ze je paarden opsnijden meid...
Natuurlijk is het erg om gepest te worden, maar van dit soort uitspraken moet je je echt niets aantrekken.
Kom op, denk je nou echt dat ze dat waarmaken?

Lenneke_
Berichten: 18614
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Garderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 12:32

Het klink misschien heel erg dom dat ze zeggen dat ze je paarden open snijden, maar in zo'n situatie geloof je dat. Of je nu wilt of niet. Bij mij hebben ze ook wel eens gezecht dat ze de manen van Anouar af zouden scheren enzo. Natuurlijk weet ik dat ze dat niet doen, maar ik heb er toch 3 nachten wakker van gelegen. Je moet echt iemand zoeken met wie je hier over kan praten, als je hier mee rind blijft lopen zit je er de rest van je leven mee. Succes! En je mag me altijd een PB sturen.