Solliciteren, maar ik durf niet!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 21:54

zal mn baas eens richting gemert sturen, kan ie ideeën opdoen voor in zn eigen winkels, hij wil bergeijk gaan verbouwen dus wie weet komt ie wel op een geniaal idee Knipoog

Grandmommy
Berichten: 423
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: Dorst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:10

oh, ik weet hoe eng het is om bij een winkel binnen te stappen... ben nu tot twee keer toe bij de albert heijn geweest om een sollicitatieformulier te halen, de eerste keer moest mijn vader mee omdat ik anders niet durfde * grin*... Ik werd toen niet aangenomen, ze hadden helaas al genoeg mensen. Deze keer hebben ze wel mensen nodig, en ik wordt dus waarschijnlijk wel aangenomen. Het ging nu ook veel gemakkelijker, ik stapte gewoon naar binnen en vroeg aan die leuke jongen aan de balie of ze misschien nog mensen nodig hadden ( ja, ik weet dat het met formulieren gaat, maar 'hebben jullie misschien nog mensen nodig?' is een lekkere beginzin Lachen ) en heb dat formulier weer ingeleverd. na een keer is de engigheid ervan af! en nu maar hopen dat ik wordt aangenomen...!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 22:39

Wel toepasselijk deze dagen: Als je niet schiet .. kan je niet scoren (Cruyff)

Of zegtie dat zo: as je nie skiet ken je niet skore *LOL*

Tancreda4

Berichten: 24171
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:17

Ik herken het probleem echt helemaal!

Ik wil wel werken (heb centjes nodig) maar ik ben zooo'n schijterd in dat soort dingen... Zelfs telefoneren is bij mij een ramp, laat staan zo naar iemand toe stappen Bloos!

Iedereen zegt idd: GEWOON doen! Wie niet waagt wie niet wint!" en dat soort dingen...

Maar ik stel het steeds uit,als we er dan over babbelen aan tafel ga ik snel op een ander onderwerp over Bloos

En toch WEET ik dat ik mezelf een mega trap onder mijn reet moet geven "EN NU DOE JE HET!!!" Maar dat wil nog niet echt lukken...

Er zijn wel wat tips langs gekomen. Kijken of ik daar wat mee kan doen.
Het liefst zou ik mijn beste vriendin mee nemen of zo, maar staat een beetje dom, omdat ze al een baan heeft ergens anders Clown

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:36

Hihi heeel herkenbaar hoor, ik was bij mijn eerste baantje net zoals jullie nu omschrijven.. En moet zeggen dat ik nu nog wel lichtelijk last heb van uitstelgedrag als ik moet bellen voor zoiets Bloos

Chita

Berichten: 670
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 23:37

Bij onze c 1000 is ook geeninfobalie. Het is nog niet zo heel lang geleden verbouwd en ze hebben wel groene hesjes enzo volgens mij. Ze verkopen ook helemaal geen bloemen/planten en sigaretten liggen bij de gewone kassa's!

maar als er dus geen infobalie is dan vraag je het gewoon aan iemand die er is. Ken je niemand die er werkt? Dan ga je als er iemand werkt die je kent en dan vraag je het, is helemaal makkelijk!
Heel veel succes!

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:28

Renske20 schreef:
geen infobalie Verward
bij alle C1000 winkels die ik ken(en ik ben met t werk verplicht bij heel veel in NL gaan kijken) hebben ze een infobalie

t enige wat ik kan bedenken is dat je 1e 2e en 3e generatie supermarkten hebt, ik ken alleen 2e en 3e generatie, dus t kan zijn dan de oudste idd geen infobalie hebben, maar ik ben ze nog niet tegengekomen!


Ik werk ook bij een derde generatie c1000 supermarkt. Hij is net een half jaar geleden afgebouwd, maar wij hebben GEEN infobalie.
on topic: gewoon even naar de bedrijfsleider of afdelingschef informeren.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:56

Je kan iets zeggen van; Hallo ik ben op zoek naar een baantje, weet jij bij wie ik daarvoor moet zijn.
Of hallo ik ben op zoek naar een bijbaasn, en ik vroeg me af of jullie nog iemand nodig hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:58

Tancreda4 schreef:
Ik herken het probleem echt helemaal!

Ik wil wel werken (heb centjes nodig) maar ik ben zooo'n schijterd in dat soort dingen... Zelfs telefoneren is bij mij een ramp, laat staan zo naar iemand toe stappen Bloos!

Iedereen zegt idd: GEWOON doen! Wie niet waagt wie niet wint!" en dat soort dingen...

Maar ik stel het steeds uit,als we er dan over babbelen aan tafel ga ik snel op een ander onderwerp over Bloos

En toch WEET ik dat ik mezelf een mega trap onder mijn reet moet geven "EN NU DOE JE HET!!!" Maar dat wil nog niet echt lukken...

Er zijn wel wat tips langs gekomen. Kijken of ik daar wat mee kan doen.
Het liefst zou ik mijn beste vriendin mee nemen of zo, maar staat een beetje dom, omdat ze al een baan heeft ergens anders Clown

Hoe ga je dat dan doen als je dagelijk afgestudeerd bent en een echte baan nodig hebt ? Lachen

Beter nu alvast wat oefenen.

idereen vind slolliciteren eng, maar het hoort er nu eenmaal bij
En uiteindelijk valt het achteraf allemaal wel mee.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 13:59

En niemand kijkt je er trouwens gek op van hoor, is allemaal heel normaal!