Samenwonen EN eigen paard gaat dat???

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 17:17

ik zou eerst ff gaan samenwonen, dan weet je precies wat je over houd.

maar wij wonen ook samen en hebben een paard in pension staan.
Incl wedstrijd en vervoer wat ook nog weer extra kost.

maar of iedereen dat kan is natuulijk oof afhankelijk van je hypotheek, je inkomen en hoe je verder leeft, dus veel uit eten, elke maand nieuwe kleren 2x per jaar op vakantie en dat soort duurdere dingen

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-04 18:53

Ik woon ook samen en het gaat bij ons uitsteken met een paard erbij.
Wij hebben dan twee inkomens vandaar dat het makkelijk gaat.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 08:30

Ik woon ook samen (huurhuis) en wij hebben 3 paarden.
Mijn vriend werkt 40 uur in de week en ik ongeveer 20 uur in de week.

Monday

Berichten: 1276
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: @ Home

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:29

Nog afgezien van het financiële plaatje, ben je heel veel tijd kwijt. Bij mij op stal is een meisje vorig jaar augustus gaan samenwonen, in een koophuis, allebei een baan, het kon niet op. In december kocht ze haar paard en dat kostte behalve het geld nogal veel tijd, elke dag naar stal want bij ons is het ook niet duur, maar je moet dus wel alles zelf doen. Een dagje niet komen zit er niet bij. Resultaat: ze zijn nu al uitelkaar, huis staat te koop en zij woont weer bij haar ouders. Nou hoeft het niet zo te gaan, maar met samenwonen verandert er best veel.

Ga daar eerst van genieten en zet elke maand een bedrag opzij, zodat je went aan de kosten die een paard met zich meebrengt. Ik heb het laatst eens uitgerekend en gemiddeld was ik toch rond de € 300 per maand kwijt hoor (met wormkuren, hoefsmid, nieuw dekje etc erbij). En dan is de DA nog nooit langs geweest.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:31

Het is idd vooral de tijd die je besteed aan je paard waar een eventuele partner niet blij mee is....

Cittemee
Berichten: 299
Geregistreerd: 31-07-03
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:56

Ja maar als (zoals ze al zei) haar vriend erachter staat , zie ik niet in waarom het niet zou kunnen.

Wij wonen nu ruim 2 1/2 jaar samen in een huurhuis, we hebben een paard een motor en een auto.
3 kids waar alimentatie aan betaald moet worden, en een lening die afgelost moet worden ivm een eigen zaak die mislukt is zeg maar Scheve mond

En raar maar waar we redden het, ik verdien geen hoog salaris en mijn vriend ook een normaal salaris.

Mijn paard staat gestald bij kennissen voor 136 euro all in, is uitgebreid verzekerd, gaat elke zes weken naar de hoefsmid, en word keurig op tijd geeent en ontwormd, en ik ben er elke avond van 19.30 tot 21.30.

We doen boodschappen bij de goedkopere supermarkten, oke ik koop niet vaak nieuwe kleren ik spendeer dat liever aan spullen voor mijn paard en rijbroeken enz.

Het verschil is alleen wel dat mijn paard er al was toen ik ging samenwonen, jij moet nu nog een paard kopen en dat is wel gelijk al een grote uitgave natuurlijk.

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:27

Wat denk je wat een eigen huis kost? Heb je al meubels, apparaten, moet er een nieuwe keuken in je nieuwe huis? Je wilt niet weten wat er het eerste jaar op je af komt. Zorg eerst dat je dat redt, en als je dan een paar honderd euro per maand opzij kunt zetten, kun je misschien eens nadenken over een paard.

(En vergeet niet dat je ook voor je huis geld opzij "moet" zetten he? Wasmachine stuk, tuintje opknappen, de meest vreemde belastingen: riool, eigen huis, bla bla bla...)

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:33

Hoi,

Er zijn diverse topics al geweest hoeveel een paard nou kost. Zeker in jou omgeving is het nou eenmaal wel erg duur. Je kan dan zo berekenen hoeveel je per maand ongeveer kwijt bent aan een paard.

Verder hangt het met het huis af hoe jullie het onderling gaan regelen. Op wiens naam komt het huis te staan en hoe doen jullie de financiele verdeling onderling, alles 50% of gerelateerd aan je inkomens verschillen.

Ik werk full time, heb een eigen huis (koop), auto en paard. Ik betaal echt alles zelf en dat gaat nog net. Mijn nadeel is dat ik geen relatie heb die de vaste woonlasten kan delen.

Wat je ook moet overwegen, hoeveel geld heb je waarvoor over. Wil je je paard goed onderhouden is het namelijk wel duur en je moet dan voor je zelf overwegen of je dat wel waard is. Ik bedoel dus, wat wil je verder nog uitgeven naast een huis en paard. Willen jullie luxe op vacantie, is kleding belangrijk, inrichting van je huis, veel uit eten gaan, noem maar op. Verder lijkt het me logisch dat jij zelf voor je paard gaat betalen als je een eigen inkomen hebt, het is tenslotte jou hobby.

janie
Berichten: 116
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Woerden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 11:52

Het voordeel is dat ik al een flink bedrag op mn spaarrekening heb,geld voor een eigen paard heb iik wel.Ik zit wel in de luxe positie dat ik wasmachine droger ed.van mn ouders krijg[nieuw]dus dat scheelt wel in de kosten ,en watvaker gezegt is,ik vind het geen probleem om bij de aldi te kopen hoor!wij hebben gerekend 75 euro p.w.boodschappen[we roken en drinken allebei niet!]Vakantie hoeft van ons niet perse duur ,kan net zo gezellig zijn op een camping in friesland ofzo,en qua inrichting ben ik niet zo''n persoon die van die dure merken koop,eerder bij ikea enzo.daarbij hebben we al veel voor onze uitzet als textiel pannenset servies,glazen enzo.Bij deze hypotheek ben ik wel uitgegaan van een spaarhypotheek.Wij zijn ook niet van die feestbeesten[eerder gezellig bij vrienden thuis]dus die kosten hebben we ook al niet.en idd,zoals al gezegd werd,pakt het meestal wel wat goedkoper uit omdat je heel ruim rekent van tevoren!Lastig is dit zeg!Het paard hoeft er voor mij ook niet volgende maand te zijn,en het huis ook niet hoor,mag best 6 maandjes duren,kunnen we tenminste ook nog ff lekker doorsparen.

Samantha_

Berichten: 10850
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:54

Dan scheelt t al een hoop ja.Houd je bij een spaarhypotheek ook rekening met de bijbehorende (dure) levensverzekering?
Mag ik vragen van wat voor prijsklasse voor een huis je uit gaat?

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:55

Janie, de wasmachine was maar een voorbeeld. Onwijs lief van je ouders dat jullie die krijgen, maar daarmee ben je er niet. Kijk eerst eens een jaartje hoe het gaat.

Je kunt van te voren wel berekenen wat je kwijt bent, maar wat nou als je iets vergeet, en misrekent?

Karin

Berichten: 65339
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 11:59