Zo jong al zoveel vriendjes? (Volkskrant bijlage)

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:21

Ik heb het net ff in de krant gelezen en ze brengen het over alsof alle gooische meisjes super erge sletten zijn. NOU BEDANKT Scheve mond Tong uitsteken
Dat 14 jarige meisjes is idd te erg maar ik ken echt bijna niemand die zo is..

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:23

Als dat grietje mijn kind was gingen we terstond naar Schiermonnikoog verhuizen...

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:25

ArwenLune schreef:
Als dat grietje mijn kind was gingen we terstond naar Schiermonnikoog verhuizen...

hahah ja, en daar zou ik haar vastketennen. Haha!
maar het is inderdaad te triest voor woorden, maar volgens mij is het wel een uitzonderlijk geval.....

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:25

Ik was ook vrij losgeslagen op mijn 15e, maar dat blijkt achteraf een reden te hebben, waarvan ik dacht dat alleen het tegenovergestelde die reden zou hebben (ja het wordt ingewikkeld Knipoog ).

Bij mijn ontmaagding op mijn 15e ging het nog goed, dat was mijn eerste vaste vriendje, daarna niet meer zeg maar.

Ik heb een naam gehad, maar zat lang niet aan het lijstje wat in het voorbeeld werd gebruikt.
Maar de verhalen werden steeds grootser, en steeds meer verspreid, het ging zelf door toen ik allang een vaste relatie had.
En ik vond het afschuwelijk, ik was immers toch alleen maar op zoek naar liefde en aandacht die ik al zolang ontbeerde?
Daarbij heb ik kennelijk geleerd dat seks zomaar van je genomen kan worden, dit door een verkrachting die ik heb meegemaakt op mijn 13e (waarbij ik godszijdank niet ontmaagd was, ja het wordt nog ingewikkelder Knipoog )


Toen ik de openingspost las dacht ik: 'He de meiden van tegenwoordig gaan terug naar hun roots van het wilde leven van de holbewoners'.

Zo jong zoveel verschillende seksuele relaties aangaan kan het een stuk ingewikkelder maken, zeker als je niet geheel achter vrije seks staat, dan voel je je op den duur gewoon misbruikt.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:26

ArwenLune schreef:
Als dat grietje mijn kind was gingen we terstond naar Schiermonnikoog verhuizen...


En dan maar hopen dat schiermonnikoog niet zoals texel is.

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:28

Hahaha, dat stuk!! Haha! Geweldig! Heb 't ook gelezen *LOL*
Dat van dat meisje is inderdaad schandalig, belachelijk dat je op je 14e al zo doet.. Dat met die kruisjes... schandalig!! Scheve mond

Maargoed, ik woon mn hele leven al in 't Gooi, en ga ook op vrijdag en zaterdag naar de Doelen. (De kroeg die in dat stuk besproken wordt) Ze hebben alleen een beetje de verkeerde meisjes voor dit onderzoek uitgezocht. Er zijn maar 2 van deze meiden die afentoe in de Doelen komen, de andere gaan alleen afentoe naar hockeyfeestjes. Ok, de Doelen is wel gewoon een gooische kroeg, maar daar is verder toch niks mis mee?

Ze hebben er echt een artikel van gemaakt alsof alle meisjes in t gooi inderdaad al op hun 14e seks hebben enzo. Maar dat valt reuze mee. Ik ben 17, en ben ook nog gewoon maagd...

Dat meisje waar staat dat ze tegen de auto van de deejay ontmaagd is, zit bij mij op school. Die jongen ook. Ze was alleen allang geen maagd meer. En ze heeft ook geen morningafter pil gekregen (wat wel in t stukje stond) want ze is nu zwanger.. Scheve mond Dat meisje had al een vreemde naam bij ons op school, en nu al helemaal.

kojack

Berichten: 6407
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:28

Dit is tegenwoordig maar normaal, bizar toch eigenlijk ???

Ach er zijn ook wel wat van die 'kinderen' op bokt die zo in dat verhaal passen hoor.

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:29

het was dus niet mijn vriend.... ik kende hem verder niet, ik weet alleen dat hij toen 24 was(nu 27) en dat hij Jente heet. Ik was op Lowlands en ik liep daar gewoon rond en hij trok mij zijn tent in... als ik nee had durven zeggen was het verkrachting geweest, maar dat durfde ik dus niet...

Op het moment heb ik wel een hele lieve vriend, en hij heeft ook geduld met me en houdt echt van me(ik ook van hem hoor!!!) en daar ben ik zo blij om!

Ik denk toch ook wel dat het per meisje verschillend is. Sommige meisjes kunnen heel volwassen zijn, en er echt bewust voor kiezen. Maar sommigen worden gewoon dronken en tsja...dan ben je gewoon stom bezig....

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:32

LMsWinnetou schreef:
Ze hebben er echt een artikel van gemaakt alsof alle meisjes in t gooi inderdaad al op hun 14e seks hebben enzo.

Ik denk dat ze een verkeerde inschatting hebben van (Gooische) hockeymeisjes. Denk toch echt dat je het eerder bij ander soort meisjes zult tegenkomen.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:36

Ik ken bijvoorbeeld iemand die op haar 14e al een tijdje een relatie had met een leeftijdsgenoot. Die was dus ook op haar 14e ontmaagd. Ik ben er van overtuigd dat je op die leeftijd niet een heel fantastisch sexleven kunt opbouwen, maar in een beetje experimenteren (met instemming van beide partijen natuurlijk) zie ik echt geen kwaad.

In dit soort topics zeggen heel veel mensen telkens maar dat zij op die leeftijd met heel andere dingen bezig waren, en dat is ook prima. Maar anderen zijn gewoon wat vroeger rijp. Ik was ook op mijn 14e veel met sex bezig (in mijn hoofd dan). En die dingen verschillen gewoon van persoon tot persoon. Maar het is natuurlijk geen gebrek in de opvoeding als dat zo is.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:36

meis_lief schreef:
het was dus niet mijn vriend.... ik kende hem verder niet, ik weet alleen dat hij toen 24 was(nu 27) en dat hij Jente heet. Ik was op Lowlands en ik liep daar gewoon rond en hij trok mij zijn tent in... als ik nee had durven zeggen was het verkrachting geweest, maar dat durfde ik dus niet...

Op het moment heb ik wel een hele lieve vriend, en hij heeft ook geduld met me en houdt echt van me(ik ook van hem hoor!!!) en daar ben ik zo blij om!

Ik denk toch ook wel dat het per meisje verschillend is. Sommige meisjes kunnen heel volwassen zijn, en er echt bewust voor kiezen. Maar sommigen worden gewoon dronken en tsja...dan ben je gewoon stom bezig....



Ik vind dat zoals je het omschrijft het wel een verkrachting was.

In mijn geval heb ik er een heel zachtjes nee uit kunnen brengen en huilen, maar je bent jong en wordt zo overrompeld, moet je dan keihard assertief nee schreeuwen voordat het echt een verkrachting is?
Je wordt zo overrompeld en zo angstig, wat verwacht je dan van jezelf?
Zeker als het een ouder iemand is is het heel beangstigend.

Yessy

Berichten: 23041
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 15:38

Als Gooise hockeymeisjes hetzelfde zijn als de goudse zitten ze er toch niet zo gek ver vanaf hoor Tong uitsteken
Maar het viel mij idd op dat ze net doen of heel de omgeving hilversum vanaf hun 12e aan seks etc begint...

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:39

14 vind ik ook te vroeg hoor..
maar als iemand nu op zijn 15 de word io ntmaagd,die dus een vaste vriend heeft er en an toe is,
of een 20 jarige die zomaar word ontmaagd om er maar bij te horen..

zelf was ik pas op mijn 16de met jongens bezig,
op die leeftijd zoende ik voor het eerst,kreeg ik vriendjes en werd ontmaagd,
voor die tijd hield ik me daar niet mee bezig..

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:42

Maar wat is dat meisje voor iemand? kijk als ze zo is als een vriendin van mij waarbij je alles wat ze zegt moet delen door 5 en dan nog maar de helft moet geloven. Dan valt het nog wel mee Tong uitsteken

Yessy

Berichten: 23041
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 15:43

nouja ze staat met naam en alles in de krant, dus als je dan het niet waar is maar wel gezegd heeft, gaan dr ouders haar nu erg vreemd aankijken Tong uitsteken

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:43

Yessy schreef:
Als Gooise hockeymeisjes hetzelfde zijn als de goudse zitten ze er toch niet zo gek ver vanaf hoor Tong uitsteken
Maar het viel mij idd op dat ze net doen of heel de omgeving hilversum vanaf hun 12e aan seks etc begint...

Tuurlijk zijn ze niet hetzelfde als de Goudse, wat denk jij! Tong uitsteken

Ik ben blij dat ik niet uit 't Gooi kom... Schijnheilig

Yessy

Berichten: 23041
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 15:44

Het begint allebei met Go Tong uitsteken

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:45

Yessy schreef:
nouja ze staat met naam en alles in de krant, dus als je dan het niet waar is maar wel gezegd heeft, gaan dr ouders haar nu erg vreemd aankijken Tong uitsteken


Wahah en dat dan die ouders kei boos worden op het kind omdat ze zit te liegen Haha!

kojack

Berichten: 6407
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:46

Yessy schreef:
nouja ze staat met naam en alles in de krant, dus als je dan het niet waar is maar wel gezegd heeft, gaan dr ouders haar nu erg vreemd aankijken Tong uitsteken



Ik neem aan dat die ouders zowieso wel raar staan te kijken, toch ???

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:46

Yessy schreef:
Als Gooise hockeymeisjes hetzelfde zijn als de goudse zitten ze er toch niet zo gek ver vanaf hoor Tong uitsteken
Maar het viel mij idd op dat ze net doen of heel de omgeving hilversum vanaf hun 12e aan seks etc begint...


De meeste Gooise (hockey)meisjes, zijn helemaal niet zo met sex enz. bezig. Wel met jongens, hun uiterlijk enz enz. Maar qua seks valt t rezue mee. Ze zitten daar inderdaad gewoon alle gooise meisjes een beetje de grond in te praten wat dat betreft, en daar ben ik t absoluut niet mee eens.

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:47

Dorée schreef:

Ik ben blij dat ik niet uit 't Gooi kom... Schijnheilig


Er is niks mis met 't Gooi! Haha!

Yessy

Berichten: 23041
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-04 15:48

Haha over 9 maanden onwijze hoeveelheid baby's daar Tong uitsteken

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:48

Ik kom uit Bloemendaal, dus heb niets te zeggen Tong uitsteken
Heb ook altijd gehockeyd bij Bloemendaal, tegen Gooische etc Schijnheilig

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:50

blij toe dat ik in het brave gouda woon zeg.

Dorée

Berichten: 6707
Geregistreerd: 20-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 16:02

Ik zou daar niet al te trots op zij hoor! Je weet niet wat je mist!