Wat is moeilijker? Auto, of paardrijden?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat is moeilijker om te leren?

autorijden
13 (12%)
paardrijden
93 (87%)

Totaal aantal stemmen: 106


IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:25

Paardrijden. M'n auto heeft tenminste ALTIJD een stuur, rem en gas...... Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:26

Pervinco schreef:
Heb mijn rijbewijs al 2 jaar,.


2 jaar vind ik niet AL hoor............

MiekSpeciaal
Berichten: 2813
Geregistreerd: 28-05-03
Woonplaats: Den-Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:31

Ik vroeg me dit dus laatst ook af *LOL*
Ben nu 16 en ik zat eraan te denken dat ik over 2 jaar (pas Tong uitsteken ) m'n rijbewijs mag gaan halen. Lijkt me echt wel fijn Haha!

Fitzroy

Berichten: 25170
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:34

Paardrijden zonder meer. Daarbij vraag ik me na 30 jaar nog wel eens af of ik het ooit leer.
Met autorijden heb ik dat gelukkig niet anders zou ik niet zo safe op de weg zitten *LOL*
Autorijden gaat veel meer op de automatische piloot. Je weet precies wat je moet doen en het gaat als vanzelf.
Met paardrijden heb ik dat helaas niet.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:35

Paardrijden is veel moeilijker, maar ook veel leuker.
En zeker om het goed te doen. De auto leeft niet en heeft geen eigen wil...

Ethelate

Berichten: 21123
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 21:39

Pervinco schreef:
Ethelate, na die 32 uur kunnen de meesten mensen ook al stappen, sraven, sturen en remmen... Je hebt het nou echt puur over de basis. Maar als jij je examen gehaald hebt kun je nog niet autorijden... Heb mijn rijbewijs al 2 jaar, 50.000 km erop zitten en ik zit me af en toe nog steeds af te vragen wat ik in godsnaam aan het doen ben...

op een braaf les paard. Maar zet ze op een vreemd jong dier, en de rem en het gas werken toch even iets anders.
Terwijl als je een maal kan rijden en je stapt in een andere auto, zal het ff wennen zijn, maar je rijdt er zo mee weg Knipoog

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:18

Ethelate"]
[quote="Pervinco schreef:
Ethelate, na die 32 uur kunnen de meesten mensen ook al stappen, sraven, sturen en remmen... Je hebt het nou echt puur over de basis. Maar als jij je examen gehaald hebt kun je nog niet autorijden... Heb mijn rijbewijs al 2 jaar, 50.000 km erop zitten en ik zit me af en toe nog steeds af te vragen wat ik in godsnaam aan het doen ben...

op een braaf les paard. Maar zet ze op een vreemd jong dier, en de rem en het gas werken toch even iets anders.
Terwijl als je een maal kan rijden en je stapt in een andere auto, zal het ff wennen zijn, maar je rijdt er zo mee weg Knipoog
[/quote]

Japs dat bedoel ik dus ook.

Elfie

Berichten: 776
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:38

Absoluut paardrijden, rij al 14 jaar paard en kan het nog altijd niet. Rijbewijs heb ik bijna 3 jaar en tegenwoordig begin ik al serieus 'op automatique' te rijden, bij het paardrijden moet ik nog constant nadenken over elke beweging en mijn houding...

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 22:55

Zonder twijfel paardrijden.
Rijbewijs had ik zo, zowel B als E achter B.
Maar bij paardrijden komen er toch wel veel meer dingen bij kijken waar je niet altijd invloed op hebt, veel meer dan bij het autorijden in het verkeer.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-04 23:09

Waar blijven die andere 8 die op auto gestemd hebben? Schijnheilig

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 00:03

Paardrijden!
Ik heb net een weekje m'n rijbewijs.... en rijd al een aantal jaren paard. Toch heb ik met de auto veel meer het gevoel dat ie gaat doen wat ik wil, dan ik dat met m'n paard heb.
De auto moet ik nog veel leren, maar dat is puur ervaring opdoen......

Een paard heeft een eigen wil, schrikreacties enz. die is gewoon simpelweg onvoorspelbaarder.
Wat betreft de onvoorspelbaarheid van andere bestuurders.... dat kan je tegen elkaar wegstrepen. De mensen die je tegenkomt als je met je paard over de weg gaat, zijn net zo onvoorspelbaar als de mensen die je in de auto tegenkomt Knipoog

Scum

Berichten: 33101
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:03

Hele lastige. Ik vind eigenlijk dat het het niet met elkaar kunt vergelijken.

AUtorijden vind ik heel moeilijk. Ik maak zelf wel eens stomme fouten, maar andere (soms agressieve) weggebruikers maken het ook heel moeilijk.

Paardrijden ligt eraan. Soms stap ik op mijn paard en die geeft dan zijn totale medewerking. En dan denk ik: mwah, gaat wel heel gemakkelijk vandaag. Maar als ik mijn niveau vergelijk met dat van topruiters dan denk ik wel dat het heel moeilijk is. Elk paard heeft daarbij zijn eigen karakter en reageert anders op zijn omgeving.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 10:12

Ik heb geen idee, als ik zelf mijn rijbewijs zou hebben en regelmatig zou rijden, zou ik het misschien wel weten Clown

Met autorijden én met paardrijden moet je van alles tegelijk doen.
Een stuur vast houden en het gas intrappen Knipoog

Met autorijden moet je wel weer heel veel verkeersregels kennen, en met paardrijden (in een bak) is dat een stuk minder.


Ik weet het eigenlijk niet *LOL*
Wel een leuke vraag. Ga je over nadenken.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:24

Ik kan het allebei niet Knipoog

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 11:25

runningkawa schreef:
verder is elke auto hetzelfde ze hebben geen last van een karakter wat moet passen bij de bestuurder.

Je hebt duidelijk geen vw polo Haha!

Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 14:29

Paarden weten tenminste zelf de snelste weg terug naar huis!

Verder kijken ze zelf uit waar ze lopen, je hebt geen dooie hoeken en geen last van klevers. De meeste andere weggebruikers gaan zelfs met een grote boog om je heen.

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:24

Setje schreef:
De meeste andere weggebruikers gaan zelfs met een grote boog om je heen.


Ja Verward Waar rijd jij dan als ik vragen mag??

Ik vind toch zeker paardrijden moeilijker dan autorijden.. paard is onvoorspelbaar en een auto zeker niet. Bij ieder nieuw paard is het weer wennen terwijl iedere auto dezelfde knoppen heeft. Bij paardrijden raak je ook nooit uitgeleerd en autorijden is een kwestie van sturen, remmen en gasgeven..

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:31

Absoluut paardrijden.
Bij paardrijden zijn er 3 onzekere factoren: de omgeving, het paard en de interactie daartussen.
In de auto is alleen de omgeving onzeker, mijn auto schrikt niet van een toeter en hij reageert voorspelbaar op mij.
(bepaalde auto's uitgezonderd, ik heb een Kia gehad... Nagelbijten / Gniffelen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:33

Romkabouter"]
[quote="runningkawa schreef:
verder is elke auto hetzelfde ze hebben geen last van een karakter wat moet passen bij de bestuurder.

Je hebt duidelijk geen vw polo Haha!
[/quote]
klopt,
En denk dat we die dus ook maar nooit moeten kopen dan Tong uitsteken

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:36

Ik vind het eigenlijk geen vergelijk..... een machine en een levend iets is geen vergelijking... toch?

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 15:37

paardrijde.
autorijden heb je zo geleerd.
in de paarden ben je nooit uitgeleerd

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:04

Estragon"]
[quote="Setje schreef:
De meeste andere weggebruikers gaan zelfs met een grote boog om je heen.


Ja Verward Waar rijd jij dan als ik vragen mag??
[/quote]

Gezien de rest van Setjes tekst (paarden) ga ik er van uit dat hij of zij er op doelt dat die andere weggebruikers paarden zijn, bv in een rijbak...

Overigens niet persoonlijk bedoeld, maar het valt me wel op dat veel mensen van mening zijn dat je autorijden zo geleerd hebt... Ik hoop dat ik vooral diegenen die dat vinden die hun rijbewijs nog moeten halen niet tegenkom in het verkeer... Vind het een aardig gevaarlijke instelling.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 19:44

Ik denk dat een deel van de mensen die van mening is autorijden zo te leren nog geen rijbewijs heeft Knipoog
Viel mij ook vies tegen de eerste les Schijnheilig

barbara8aug
Berichten: 404
Geregistreerd: 17-09-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 20:58

auto rijden is veel simpeler als paardrijden, teninste dat vind ik, bij auto rijden hoef ik niet zoveel meer na te dneken als bij paardrijden.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-04 21:29

Over het algemeen paardrijden, maar als je bijvoorbeeld wat rondhobbelen vergelijkt met formule 1 racen lijkt me dat tweede toch net wat moeilijker .