paardrijden en motoren - goeie combi?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:15

Ik heb er wel eens aan gedacht om stiekem (voor mijn vriend dan) mijn motorrijbewijs te halen. Ik weet dat hij heel graag met mij zou willen touren.
Maarja, ik denk niet dat ik harder zal gaan dan 50 Haha!.
Misschien ooit........

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:24

Ikke....

Heb op mijn 21 mijn rijbewijs gehaald en inmiddels een Blade en een VFR400R gehad en rijd nu rond op een Kawa ZX9R (Ninja).

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 08:24

Ik heb mijn rijbewijs ook al ruim 12 jaar, ik rij al 12 jaar op een Moto Guzzi uit 1972 rond, en vorige maand heb ik (vanwege het vele sleutelen) een BMW gekocht (maar de Guzzi blijft wel want daar ben ik bijna net zo aan gehecht als mijn paardje)

Huertecilla

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:19

Hier een soort wisseling van de wacht; rij steeds minder motor en steeds meer paard. Tis hier in de bergen gewoon veel avontuurlijker en leuker te paard. Je ziet ook veel meer terwijl het paard de gaten, kuilen en greppels ontwijkt

Rij nu al weer meer dan 30 jaar motor, waarvan 20 wedstrijden. Ook een twee jaar motofietsen getest.
Ontelbare straatmotorfietsen gehad en gereden en 'tig racers versleten. De laatste racer, die ik nog heb, heb ik zelf ontworpen en gebouwd.
Mijn, tijdens een motorrace verongelukte, vrouw heeft een boek over motorrijden geschreven.

Hier in Spanje heb ik geen wegraces gereden, wel enduros. Hiervoor een zéér speciale Husaberg gefröbeld: met automatische koppeling en twee handremmen = geen voetrem. Weegt 104 echte kilo's Haha!
Verder een Honda VFR800 met 'wat' Schijnheilig aanpassingen staan. rij daar nauwelijks meer op; voor de boodschappen hebben we een Honda 125 Innova staan.

Tja en aan paarden: 5 andalusiërs en een zesde onderweg. We rijden hiermee vooral dwarsveldend hier in de vallei en proberen deze (en onszelf) (P)NH op te leiden. Zie www.paardnatuurlijk.nl onder 'fotos en verslagen'.
Als focus-rjden goed lukt is de volgende stap het Hongaarse boogschieten vanaf het paard; binen 16 sec. in rengalop over 60 meter drie pijlen in drie doelen proberen te krijgen.

Maya schreef:
Sja, wellicht is het dat wel een beetje, een paard is ook iets met snelheid en kracht, wat je niet altijd aankan, en dat geldt ook voor motoren... of heeft iemand nog andere opties?

Voor míj heeft het niets gemeen; hooguit dat je als je ervaring op noppenfietsen hebt, je goed zadelvast bent met een onafhankelijke zit.
Voor de rest gaat het met een paard allemaal niet zo hard en zit er geen pep in, dus nee de snelheid kan het niet zijn.
Oh, ja valtechniek kun je ook goed gebruiken. Ik maak me over een duikeling van een paard niet druk. Hooguit over mijn bij de motorfietscompetities opgelopen nieuwe onderdelen Knipoog
Groot voordeel van een paard is, dat een paard zélf ook oplet en een motorfiets bepaald niet. Dát is hét fundamentele verschil!
Paardrijden denk/hoop ik te doen tot ik 80 ben, maar met racen en enduros ben ik gestopt.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 11-05-04 09:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:26

financieel niet zo'n goede combi. Anders had ik zeker motorgereden, ik vind het werkelijk geweldig. Als kind vond ik het al prachtig. Als ik geen paarden had gehad, had ik zeker motorgereden.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 09:51

Er zijn bij ons wel motoren en paard aanwezig maar manlief op motor en ik op het paard.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:06

Tyrza schreef:
Ik vind motoren vreselijk. Ze zijn gevaarlijk, maken veel lawaai en je kunt er alleen op zitten als het warm is. En dan zweet je je rot...

Oeh, wat ben ik lekker negatief Tong uitsteken Even kijken hoeveel pro-motormensen ik op mijn dak krijg Haha!



neuuuh ik ga een eind met je mee hoor... haha daarom rij ik ook niet meer... alleen vind ik ze niet gevaarlijk en lawaaierig Lachen

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:14

hmmm ik heb wel een geweldige vóór foto van een project van eejee maar helaas geen ná.. dus dat is jammer.

dan deze maar, een erg coole 1 persoons trike-je, een opdracht van een kennis.

Afbeelding

prompter

Berichten: 11418
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:36

Motoren zijn niks voor mij, een snel paard vind ik geweldig, maar met snelle motoren heb ik he-le-maal niks Haha!. Met snelle auto's trouwens ook niet, en met speedboten, en.... kortom geen gemotoriseerde dingen voor mij Lachen.

teriema

Berichten: 2119
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: net buiten Den Haag in het Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:43

promptertje schreef:
Motoren zijn niks voor mij, een snel paard vind ik geweldig, maar met snelle motoren heb ik he-le-maal niks Haha!. Met snelle auto's trouwens ook niet, en met speedboten, en.... kortom geen gemotoriseerde dingen voor mij Lachen.



motor van mijn man gaat niet harder dan 80 Haha!

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:44

teriema"]
[quote="promptertje schreef:
Motoren zijn niks voor mij, een snel paard vind ik geweldig, maar met snelle motoren heb ik he-le-maal niks Haha!. Met snelle auto's trouwens ook niet, en met speedboten, en.... kortom geen gemotoriseerde dingen voor mij Lachen.



motor van mijn man gaat niet harder dan 80 Haha!
[/quote]

Mijn vriend mag niet harder dan 80 Haha!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 10:46

Ik ben ook anti motor... dood eng vind ik die dingen, daar krijg je mij dus echt niet op. Brrrrrr... ik zou zelf zeker niet durven rijden en ik zou neiamdn genoeg vertrouwen om er bij achterop te stappen... Haha! Voor mij een combinatie van te snel met een veel te kleine kreukelzone... maar ik wens alle motorrijders natuurlijk veel plezier met hun liefhebberij hoor. Zolang het niet van die idoten zijn die er lol in hebben om even wat extra herrie te maken zodra ze een paard zien is er niks met motorrijders. Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 11:09

Ik hou van alles wat hard gaat. Snelle paarden, snelle motororen, achtbanen... Die g's he, die voelen zo ontspannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 13:04

Wij hebben geen motor meer Verdrietig
Vroeger wel verschillende motoren gehad en veel mee op vakantie geweest, zelfs op wintersport.
Na de motoren kwamen de snelle auto's, maar die zijn ook verdwenen.
Nu tuffen we in een 4x4 die officieel niet harder kan dan 140. Gelukkig hebben we een handige buurman Knipoog

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 15:02

Death_Squad schreef:
onder het motto als je toch niks te melden hebt doe t dan niet.... doe t dan niet Tong uitsteken

T is niet 'onze' fout dat jij de schoonheid en lol niet kan inzien van motorrijden Cool


Whooooh! Dat kan ook wel minder hoor.....

Tyrza mag toch voor haar mening uitkomen? Er zijn genoeg mensen die motoren eng vinden...

Ik toevallig niet, maar het respectern van iemands mening hoort wel weer bij mij.....

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:20

Motoren zijn net zo gevaarlijk als de rijder die er op zit en het gedrag van medeweggebruikers.

Lawaaiïg? Sound saves lives! Zo weten medeweggebruikers dat je er aan komt.

En alleen motorrijden als het warm is? Alsjeblieft niet zeg! Iets bewolkt en 15 grader is veel lekkerder en een echte motorrijder laat zich ook door een spetters niet tegenhouden, al geef ik eerlijk toe dat ik niet meer zo'n bikkel ben.

Daarbij komt dat ik een motor een stuk betrouwbaarder vind dan een paard. Ze doen wat jij van ze vraagt en hebben geen eigen willetje Haha!

Ja dus, ik rij ook motor, al 13 jaar en wij zijn nu in het bezit van een ZXR750, een ZX7 en een ZRX1100, allemaal Kawasaki's.

=^.,.^=

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:30

Ja erg he zo'n mooi weer rijdster Haha! Haha!

Het probleem (vind ik) van in de regen rijden is a. dat je nat wordt Haha! en b. dat autogebruikers veel slechter gaan rijder, sneller geiriteerd zijn en minder rekening houden met motorrijders... dus laat mij maar lekker rondtuffen op dat ding als het droog is.

En als het regent stap ik wel op mijn paard voor een rondje bos, ik kan hooguit ingehaald worden door een konijntje.... Verward en wedden dat hij zijn rijbewijs nog niet heeft. hahahahaha

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 15:46

Ik heb afgelopen november mijn rijbewijs gehaald.... met vrieskou, pijn aan mijn vingers etc etc..... Ik rij door weer en wind, het hele jaar door. (nu ff niet maar goed) Haha!
Ik heb met name gelest toen de bladeren vielen en het regende, nou, dan leer je best wel motorbeheersing! met die gladde wegen, en alle ongemakken. Tuurlijk was het niet leuk om op een parkeerterrein met natte bladeren mijn achtjes en circels te draaien (ik haatte dat overigens zowieso wel) maar ik durf nu gewoon in slecht weer te rijden.

Overigens, hoeveel keer hebben jullie over je motorrijbewijs gedaan? Ik verbazingwekkend maar 1 keer, maar heb wel 3 keer theorie moeten doen, wat viel DAT tegen zeg!!!! (en rotvragen)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 15:53

Ik beide in een keer, zowel theorie als praktijk...........

en die acchies, MAN wat heb ik daarop gevloekt zeg Haha! Haha! Ben er ook nog eens mee op mn bek gegaan met de gloednieuwe motor van de rijschool Haha! Haha! Haha!, de volgende dag zaten er valbeugels op........

die acchies echt nooit meer in heel mn leven dat ik ooit nog een 8 wil zien Haha!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 16:15

gijsenkim schreef:
Ik beide in een keer, zowel theorie als praktijk...........

en die acchies, MAN wat heb ik daarop gevloekt zeg Haha! Haha! Ben er ook nog eens mee op mn bek gegaan met de gloednieuwe motor van de rijschool Haha! Haha! Haha!, de volgende dag zaten er valbeugels op........

die acchies echt nooit meer in heel mn leven dat ik ooit nog een 8 wil zien Haha!


Ik had zo mogelijk nog meer een hekel aan de circels.... ik werd altijd misselijk, hoe erg ik ook mijn best deed... en raakte de tel kwijt, zodat ik steevast 5 circels draaide... Tong uitsteken

Op examen werd mijn ergste nachtmerrie werkelijkheid:

- slalom (makkelijk dus een lekkere inkomer)
- remproef (de dag daarvoor was nog iemand keihard geflikkerd, de remstrepen waren nog zichtbaar Haha! )
- achtje (accuut groen van ellende)
- circels (why????)

Maar ik had alles in één keer goed, terwijl ik het uur daarvoor nog op mijn flikker had gekregen van de instructeur, dat ik waardeloos reed, en zeker niet zou slagen... etc etc. kortom, echt motiverend. Knipoog

Maar ik ben blij dat ik het nieuwe examen niet hoef te doen, dat is ECHT een crime!!!!

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 16:17

Oh ja, ik lag mijn tweede les al omver, ik moest een draai maken (ik had al vaker gereden, alleen dan illegaal, vandaar dat ik gelijk aan de bijzondere verrichtingen begon) Haha! en ik kneep gelijk de rem keihard in... tja, ik lag gelijk plat.
Mijn instructeur, bloedserieus maar kei-droog: dat moet je niet te vaak doen meisje, dat is niet echt goed voor de motor en (terwijl de tank leegliep) mijn benzine-rekening.

*schaam*

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:17

Ik had stapvoets, slalom, remproef en 8............. alleen de remproef moest ik overdoen Haha!:D

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-04 16:20

gijsenkim schreef:
Ik had stapvoets, slalom, remproef en 8............. alleen de remproef moest ik overdoen Haha!:D



Maar dat mag ook, je mag er eentje compleet verprutsen geloof ik toch?

De dag voor mijn examen was een leerling van dezelfde rijschool dus ongenadig op zijn flikker gegaan, dus mijn instructeur die liep al stiekum weg, die kreeg het al benauwd bij het idee, want er zaten net nieuwe banden op, en met oefenen reed ik steevast ook een flinke zwarte streep op de weg Tong uitsteken
Maar op moment supreme (of zoiets) ging het gewoon goed... duh...

Later zag ik pas dat de valbeugels van de motor ook enorm krom waren enzo, had ik helemaal niet gezien op het moment van examen!!! ha ha

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 16:58

Moters zijn gewoon echt gaaf. Alleen ben ik nog beetje te jong om moter te gaan rijden. En er kan geen trailer achter, dus dan houd het voor mij op. Maar betekend niet dat ik ze niet geweldig vind. Maar er zijn idd best veel mensen die en paardrijden en moterrijden.

Krab54

Berichten: 349
Geregistreerd: 11-02-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-04 17:37

Ja! Ik rij ook motor.
Ik heb een Yamaha FZR600, dus een racertje.
En ik rij momenteel op een andalusier.