Vinden jullie het hier nou "gelijk"?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat vind jij?

Ja wat jij zegt klopt (ongeveer)
28 (52%)
Wat jij zegt klopt niet (uitleg!)
25 (47%)

Totaal aantal stemmen: 53


nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 08:23

[quote="Ethelate"]
Als iemand Z heeft gereden quote]

kijk daar heb ik nou een probleem mee
ik heb ook ooit z gereden maar wel met een zz paard
ik ben iedere keer weer blij dat ik ben blijven zitten en er uberhaubt opkom ik rij nu al 29 jaar en ook meerdere pony's en paarden ingereden en vooral heel veel plezier gehad met verwaarloosde valse knollen uit polen die na een half jaar aankloten en heeeel veeel geduld weer lieve prettige beestjes zijn geworden ik heb eerst jaren gesprongen en menig wedstrijdje gewonnen en een hele mooie gelderse dame (al was t in 6 jaar tijd) van niets alle z trucjes geleerd (met behulp van een goede instructrice maar nooit op wedstrijden uitgebracht simpelweg omdat ik daar de centjes niet voor had en als ik eindelijk weer wat centjes opzij had weten te zetten nam ik weer een paar dressuur lessen

ik heb mensen (meestal met veel centjes) z zien rijden die echt NIET kunnen rijden - ja het proefje in de bak - en dan werd t paard eerst thuis door iemand anders ingereden - of die jonge paarden al met lijntjes in de wei zetten omdat ze dan alvast de juiste houding verkregen mensen die met een zz paard z waren geworden en nu jonge paarden met 5 al in de z uit brachten (meestal waren die paarden met 8 al geheel uitgeblust)
kijk ik heb echt niets tegen mensen die wedstrijd rijden of die centjes hebben en de meerderheid is echt op nul begonnen en zichzelf en paard hogerop gereden maar er zitten ook veel "slechte" tussen

ik ken ook genoeg mensen die nog nooit in hun hele leven een wedstrijd ring hebben gezien en heeeeel goed kunnen rijden (en dus ook veel die niet kunnen rijden)
die net als ik in het duistere verleden op een ponnyclub op een shet zijn begonnen en hebben geleerd met hun zit te rijden

tegenwoordig als je gaat lessen op de manege dan krijg je te horen dat naar rechts trekken naar rechts is en trappen draven en galop gewoon simpel weg nog harder trappen(uitzonderingen natuurlijk daar gelaten want ze bestaan nog de echte rijscholen)

zo ben ik op zoek geweest naar een bijruiter en veel mensen over de vloer gehad (stuk of 30) van b tot z ruiter die dus gewoon niet wisten wat een draf of galop hulp was en voornamelijk op "de teugel hulpen"
reden en heel veel been gaven en als t ff kon tegengesteld
(hoe komt t toch dat tie opzij loopt of erger tegengesteld opzij loopt of zelf achteruit????)

er waren er maar 2 (oke 1 z ruiter en 1 "basis"ruiter)
die mijn paard netjes door de bak kregen met rustige hand reden en niet liepen te rukken en te trappen en die begrepen dat je je paard op je been in de krul rijd en niet met je teugels -

het valt me gewoon op op bokt dat veel mensen heeel veel (naar mijn mening TE veel) waarde hechten aan het behaalde wedstrijd resultaat
(voor al dressuur) als je een z ruiter bent zegt dat mij niet automatisch dat je een goede en eerlijke ruiter bent en anders om iemand die niks is ook automatisch geen slechte en iemand die zelf niet de sterren van het dak afrijdt kan soms heel goed weten waar die t over heeft

ik leer nog dagelijks wat bij het ene paard werkt werkt niet automatisch bij alle paarden en kom soms met stomme vragen (er is mij altijd geleerd dat er geen stomme vragen bestaan!!!) gewoon omdat ik nieuwsgierig ben hoe andere dat doen zoveel mensen zoveel paarden zoveel manieren en net als iedereen heb ik een eigen mening en soms geef ik die ook of tie nou goed of fout is

laten we er nou aub van uit gaan dat niemand kan rijden en iedereen kan leren alleen heeft de een wat meer of minder ervaring dan de ander
en dat kunnen we dan mooi uitwissellen via bv BOKT


ZO IK HEB GEZEGD.......

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 09:42

Ik vind het ook niet kloppen wat je zegt. Volgens mij krijgt iedereen op z'n donder als hij/zij iets zegt wat niet correct is naar anderen toe.

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 12:24

Ik loop ook al een heel poosje mee. Ik lees voornamelijk en post niet zo heel erg veel... Ik denk dat de zogenoemde bekende bokkers elkaar kennen en van daaruit op elkaar reageren. Iemand die net nieuw is moet zich op een bepaalde manier "bewijzen" maar ik vind wel dat iedereen gelijk is. Het is naar mijn idee logisch dat iemand waar je meer achtergrond van hebt andere commentaren krijgt dan iemand waar je niks van weet.
Tuurlijk zijn er mensen die anderen niet gelijk behandelen bokt heeft ondertussen zoveel gebruikers, maar ik denk dat over het algemeen idereen gelijk behandeld wordt.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-04 13:04

ik heb er geen last van!!
als ik het er niet mee eens ben ,zeg ik het,en andersom ook!!