gevangenen te luxe leven?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:40

ik zorg wel dat ik er niet kom
En huren? waarvan?
De centen die ze van ons krijgen?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:42

Dan nog Barb, ik zorg wel dat ik niet in de gevangenis kom, daar hoef je je als nette burger helemaal niet druk om te maken!

Barb

Berichten: 12089
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:42

ik denk dat als jullie in de gevangenis komen jullie wel anders zullen piepen, zo'n luilekkerleventje is het daar niet. And by the way ze krijgen geen tv op de kamer die moeten ze huren.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:43

runningkawa schreef:
daarom vind ik werken op het moment dat je zit wel goed.
Dan betalen ze zeker van hun eigen werk.


Krijg spontaan beelden van een rij vastgeketende bulken in zwart/wit gestreept boevenpak...Met schoppen en harken langs de weg, in een brandende zon Haha!

Maar oké,kan wel met jullie meegaan, in de eigen kosten voorzien,op het moment dat ze daar daadwerkelijk zitten.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 14:43

wow, wat een reacties zo snel! Een prikkelende stelling is het dus zeker! En idd, ik ben me ervan bewust dat zij hun vrijheid moeten missen, maar dit is niet voor niks! Als zij zich netjes aan de wet zouden hebben gehouden, waren zij nu nog vrije vogeltjes geweest!

En ook ik vind dat zij een veel te luxe leven hebben.. Ze hebben idd canal + en las zelfs iets over dat de gevangennen 2 tv's wilden als zij met 2 personen op de cel zaten. Deze wens werd ook ingewilligd, tot bleek dat zij zich toch wel redden met 1 tv.. Hoe diep moeten wij nog zinken? En wie betalen die tv's? En al die extra dingen? Zijn dat onze belastingcenten? Betalen wij voor de luxe leventjes van mensen die een misdaad hebben begaan?

Nadir

Berichten: 12738
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:43

SuperSmurf schreef:
tv kijken op je kamer, een bibliotheek vol boeken bij de hand, sporten onder begeleiding van een deskundig instructeur, studeren voor je diploma dat je nog wilde halen, op tijd je natje en droogje, af en toe lekker een luchtje scheppen en de familie komt op gezette tijden ook nog gezellig langs.


*Rent naar het reisbureau voor een weekje bajes... Cool *

Ik vind ook dat gevangenen in Nederland behandelt worden als hotelgasten. Het zou veel strenger en minder luxe moeten zijn, een televisie met Canal +, sorry hoor maar de meeste normale Nederlanders hebben dit al niet eens!! Het andere uiterste is dan weer gevangenissen in bijv. Thailand, dat mensen gemarteld worden e.d. gaat ook weer te ver... Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:44

KellyenXena"]
[quote="runningkawa schreef:
daarom vind ik werken op het moment dat je zit wel goed.
Dan betalen ze zeker van hun eigen werk.


Krijg spontaan beelden van een rij vastgeketende bulken in zwart/wit gestreept boevenpak...Met schoppen en harken langs de weg, in een brandende zon Haha!

Maar oké,kan wel met jullie meegaan, in de eigen kosten voorzien,op het moment dat ze daar daadwerkelijk zitten.
[/quote]
Nog een beter idee Haha!
krijg nu ook dat liedje chain gang in m'n hoofd Haha!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:44

Ik word een beetje moe van het simplistische idee dat jullie van gevangenen en van de werking van het rechtssysteem hebben.

Volgens mij wordt er namelijk wel gewerkt in gevangenissen.
Niet alle gevangenen zitten voor diefstal.
Niemand vind gevangen zitten leuk.

Het systeem in Nederland ziet er zo uit om ervoor te zorgen dat mensen zo min mogelijk terugvallen in de criminaliteit.

Goed, zo kan ik er nog wel een paar bedenken. Maar goed, bedenk bij dit soort dingen eens waarom het is zoals het is. En dan kom je er misschien achter dat het nog niet eens zo slecht is.

Wat jullie het liefst zouden zien, is waarschijnlijk een rechtssysteem en gevangenisregime zoals in Amerika. Ik zou zeggen, vergelijk de recidivisme en criminaliteits cijfers, en je snapt waarschijnlijk wel waarom we het in Nederland aanpakken zoals we het doen...

Barb

Berichten: 12089
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:45

SuperSmurf schreef:
En wie betalen die tv's? En al die extra dingen?


dingen zoals een tv moeten ze huren, de dingen die in het winkeltje in de gevangenissen te koop zijn zijn ook 3x zo duur als bij ons in de supermarkt.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:45

runningkawa"]
[quote="KellyenXena"][quote="runningkawa schreef:
daarom vind ik werken op het moment dat je zit wel goed.
Dan betalen ze zeker van hun eigen werk.


Krijg spontaan beelden van een rij vastgeketende bulken in zwart/wit gestreept boevenpak...Met schoppen en harken langs de weg, in een brandende zon Haha!

Maar oké,kan wel met jullie meegaan, in de eigen kosten voorzien,op het moment dat ze daar daadwerkelijk zitten.
[/quote]
Nog een beter idee Haha!
krijg nu ook dat liedje chain gang in m'n hoofd Haha!
[/quote]

Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:47

MargaV schreef:
Ik word een beetje moe van het simplistische idee dat jullie van gevangenen en van de werking van het rechtssysteem hebben.

Volgens mij wordt er namelijk wel gewerkt in gevangenissen.
Niet alle gevangenen zitten voor diefstal.
Niemand vind gevangen zitten leuk.

Het systeem in Nederland ziet er zo uit om ervoor te zorgen dat mensen zo min mogelijk terugvallen in de criminaliteit.

Goed, zo kan ik er nog wel een paar bedenken. Maar goed, bedenk bij dit soort dingen eens waarom het is zoals het is. En dan kom je er misschien achter dat het nog niet eens zo slecht is.

Wat jullie het liefst zouden zien, is waarschijnlijk een rechtssysteem en gevangenisregime zoals in Amerika. Ik zou zeggen, vergelijk de recidivisme en criminaliteits cijfers, en je snapt waarschijnlijk wel waarom we het in Nederland aanpakken zoals we het doen...

Nl loopt in alles enkele jaren achter op Amerika
over 20 jaar heeft iedereen hier ook standaard een geweer in huis omdat je je zo onveilig voelt.
En dan komen we erachter dat we dat beter hadden kunnen voorkomen en NU aktie hadden moeten ondernemen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:48

Inderdaad. Mensen zien zich straks genoodzaakt om straks het eigen recht in handen te nemen omdat de wet dat niet voor ze doet.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:49

MargaV, er is helemaal niemand die in de gevangenis hoeft te komen hoor, dat doen ze zichzelf aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:49

Net als in Amerika
Moeten we daar maar op wachten omdat de regering nu niks wil doen?

Nadir

Berichten: 12738
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:49

SuperSmurf schreef:
En ook ik vind dat zij een veel te luxe leven hebben.. Ze hebben idd canal + en las zelfs iets over dat de gevangennen 2 tv's wilden als zij met 2 personen op de cel zaten. Deze wens werd ook ingewilligd, tot bleek dat zij zich toch wel redden met 1 tv..


Ook weer zoiets, waarom zijn het zo vaak cellen voor 1 persoon, dump ze lekker met zn tienen in een hok... En wat nou 2 televisie's?? Laat ze maar gelijk leren "delen met je medemens"... Boos!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:50

Ik kan je verzekeren dat als inderdaad jouw ideeen uitgevoerd worden dat het er hier over twintig jaar best wel eens zo uit zou kunnen zien als in Amerika.

Maar kleine verschillen tussen Nederland en Amerika:

- Amerika heeft nooit het type rechtssysteem gehad zoals wij, dus ook nooit "luxe" gevangenissen, dus ik snap niet waarom je denk dat wij Amerika achterna gaan.

- in Nederland is wapenbezit illegaal, in Amerika niet (al hoewel ik me afvraag wat dit direct deze kwestie te maken heeft)

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 14:52

margaV, Ik opende dit topic júist om verschillende meningen en argumenten te horen, dus ben blij dat jij zo reageert hoor!

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:52

Sypheron schreef:
MargaV, er is helemaal niemand die in de gevangenis hoeft te komen hoor, dat doen ze zichzelf aan.


Waar hoor je mij dit zeggen?

Maar het is voor de maatschappij in het algemeen beter als je wel die maatregelen en voorzieningen treft, want de praktijk wijst uit dat je dan minder recidivisme en criminaliteit hebt, en dat is uiteindelijk het doel wat je wilt bereiken...

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:53

Ik vraag me zowieso af wat Amerika met deze kwestie te maken heeft, ik denk dat je niet moet gaan vergelijken, er zijn zowieso over het algemeen totaal andere wetten en regels dan hier. Er is heus niet 1 wet waardoor dit alles anders is dan daar...
De regering moet gewoon zijn kop bij Nederland houden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:54

MargaV schreef:
[

Maar het is voor de maatschappij in het algemeen beter als je wel die maatregelen en voorzieningen treft, want de praktijk wijst uit dat je dan minder recidivisme en criminaliteit hebt, en dat is uiteindelijk het doel wat je wilt bereiken...
[/quote]


Nou, die van nu deugen dan dus niet, want er is hier evengoed sprake van recidivisme, en de criminaliteit wordt ook niet minder maar juist erger. En dat is niet het doel wat we willen bereiken.

Ook moeten we accepteren dat sommige daders nooit gewoon gaan functioneren in de maatschappij en ze niet de kans krijgen om in de herhaling te vallen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:54

MargaV"]
[quote="Sypheron"]MargaV, er is helemaal niemand die in de gevangenis hoeft te komen hoor, dat doen ze zichzelf aan.
[/quote]

Waar hoor je mij dit zeggen?
[/quote]

[quote="MargaV schreef:
Volgens mij wordt er namelijk wel gewerkt in gevangenissen.
Niet alle gevangenen zitten voor diefstal.
Niemand vind gevangen zitten leuk.


Komt toch wel aardig in de buurt in mijn ogen of niet?
"Niemand vind gevangen zitten leuk."?
Daarom vind ik juist dat ze het nog erger moeten maken..

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:54

Ik haalde Amerika (als voorbeeldje) erbij om aan te geven dat als je niet de nazorg geeft die wij geven (die weliswaar duur is en door de hardwerkende burger betaald wordt) dat je dan een nog onwenselijker situatie krijgt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:54

Waarom ik dat denk
Omdat we dat met alles doen.
geweld kenden we hier nog niet, was nog maar amper uit gevonden in Nl, in Amerika allang.
Nu is het hier ook de gewoonste zaak dat je in elkaar geramt word als je wat zegt over iemands gedrag.

Moorden, dat gebeurde alleen verweg.
daarna alleen in de grote steden, nu worden er elke week mensen neer geschoten.
in Amerika was dat 20 jaar geleden orde van de dag.

daarom gaan we Amerika ook achterna
maar de straffen blijven wel die van 40 jaar terug, toen een keer verdomme roepen al een ernstig vergrijp was.

(pfff wat gaat het snel)

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:56

Vind het zowiezo al belachelijk dat ze een tv kunnen huren.. Of het nou duur is of niet.. In sommige hotels kan je ook een tv huren..

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 14:58

Wat een simplistische ideeen allemaal als we die boeven maar hard genoeg straffen, doen ze het vast niet nog een keer. Als het zo makkelijk was.... MargaV haalde Amerika met z'n zwaardere straffen en hogere misdaadcijfers al aan.. Zwaarder straffen helpt dus niet.

Verder is het Nederlandse recht natuurlijk helemaal niet met het Amerikaanse te vergelijken, en dat we allemaal achter Amerika aangaan vindt ik altijd zo'n dooddoener! Iedere staat maakt een eigen ontwikkeling door.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 06-05-04 15:01, in het totaal 1 keer bewerkt