aangerand...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:10

Ik roep zo ook met een grote bek, ik doe dit en dat.
Maar gelukkig heb ik het nooit meegemaakt en hoop het ook nooit mee te maken.
En wat ik dan zou doen?
Geen idee.

Vind dat de dames hier het zo slecht niet gedaan hebben.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:12

Lovely schreef:
Desiree, heb je wel eens zoiets meegemaakt??

Ja, vrij lang geleden. ik sla automatisch van me af. Ik verwacht ook niet dat ze dan kwaad worden of zo. IK ben degene die kwaad is, IK ben ook degene die het recht heeft, reden heeft om kwaad te zijn. En ik ga er vanuit dat ze dat beseffen. Toen was dat ook zo.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:12

Heel veel mensen roepen heel snel "Oh ik zou dit doen", maar wacht eerst maar eens af tot je zelf in zo'n situatie zou zitten.
Laatst bijgewerkt door Anoeska op 06-05-04 12:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:14

Het is toch werkelijk waar niet te geloven wat ze tegenwoordig wel niet allemaal durven te flikken he! Boos! Boos! Boos!

Ik heb het echt gelezen met veel ongeloof... ik hoop dat ze er flink voor mogen boeten! Wat een eikels!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:16

Jeetje wat eng zeg.. Sja ik zei ook altijd dat ik van me af zou meppen, maar ik ben 1 keer geslagen door mijn ex, en wat deed ik.. helemaal niks.. Ik was compleet in shock.
Maar goed van je dat je gebeld hebt en dat hij ook is meegenomen!! Nu maar hopen dat hij ook flink gestraft wordt. Wat een mafkees zeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:16

Desiree"]
[quote="Lovely schreef:
Desiree, heb je wel eens zoiets meegemaakt??

Ja, vrij lang geleden. ik sla automatisch van me af. Ik verwacht ook niet dat ze dan kwaad worden of zo. IK ben degene die kwaad is, IK ben ook degene die het recht heeft, reden heeft om kwaad te zijn. En ik ga er vanuit dat ze dat beseffen. Toen was dat ook zo.
[/quote]
Oh ik wist niet dat je wel eens zoiets had meegemaakt.

Je hebt er echt gestoorden tussen lopen hoor, dat blijkt maar weer. Je hebt er ook engerds bijlopen die helemaal opbloeien als je je verweert, scary, maar met zulke lui krijg je soms te maken.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:18

Jeetje zeg... Wel heel goed dat jullie meteen de politie hebben gebeld. Dat hij maar flink gestraft mag worden!!
Zijn jullie al een beetje van de schrik bekomen inmiddels? Lijkt me toch een behoorlijke impact hebben.

ps. Desiree, waarom zou jij geen aangifte doen dan?
Laatst bijgewerkt door Rinoa op 06-05-04 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:19

Ik denk dat er idd van alles door mijn hoofd schiet over wat ik moet doen.
Schreeuwen kan hem afschrikken, maar ook aanzetten tot meer.
Wat is dan wijsheid?
Ik denk trouwens dat ik geen poot meer kan verzetten, maar dat weet je ook niet zeker. Misschien raak ik wel helemaal in paniek en begin in het rond te meppen. Ik weet het niet.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 12:20

desiree....ik ben zelf ook iemand die altijd goed van zich afbijt. Maar als je klem staat, kan je niet veel.

We zijn met de lift gegaan, omdat ik op de bovenste verdieping stond (4e) en geen zin had om te lopen...je neemt aan dat je veilig bent in een parkeergarage en helmaal als er beveiligsbeamten lopen..

Zijn collega is ook verhoord, ik krijg nog bericht hoe alles verder afloopt.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:20

En toch schrikt verweren af. Schreeuwen en slaan helpt echt. Vergeet niet dat het over het algemeen lafaards zijn die zoiets doen, die krijg je ook weer gemakkelijk bang op hun beurt. overschat ze niet, en onderschat je zelf niet.

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-04 12:21

en als er een man tegenover je staat, die groter en sterker is dan jij, onder invloed is en een hoog adrenaline-gehalte heeft, dan vlucht je wel....en dan ga je echt niet bijdehand doen...

lies

Berichten: 9663
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:21

Gatverdamme.
Ik denk dat je te verlamd bent van angst op zo'n moment om nog te reageren.

Hoe komt iemand erop om zoiets te doen Verward Ik kan dat echt niet begrijpen. Wat heeft het hem opgeleverd? 1 minuut plezier en hij kan zijn baan vaarwel zeggen en krijgt wrs nog een rechtzaak aan zijn broek.
Ongelofelijk.

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:22

Citaat:
Ik had hem in zijn kruis geschopt en geen aangifte gedaan.


Weet je wat het probleem hier mee is???

Hij doet aangifte jij word dan aangeklaagd voor mishandeling en hij gaat vrijuit om later nog andere meiden lastig te vallen....
Zo krom dat rechts systeem hier in Nederland, echt om triest van te worden

Ik ben best wel verdedigend van mezelf en zou zoiets waarschijnlijk ook doen, maar met dit rechts systeem weet ik het niet meer....

Als ik verkracht zou (of poging tot) worden en haal m'n sleutelbos over die *@@### z'n gezicht en dan zou ik de dader wezen en hij het slachtoffer.
Ik weet niet meer wat ik zou moeten doen, het lijkt erop dat je het je moet laten overkomen en met de trauma leren te leven want anders zit je zelf straks in de bak Boos!

Maar ik dwaal een beetje af, wou wel even zeggen dat het goed is dat jullie aangifte hebben gedaan. Als zo'n arme meid daar alleen zou hebben gelopen dan wil je niet denken over wat er had kunnen gebeuren...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:23

Jullie hebben super gehandeld!!! OK dan! Wat een immense goorlap is die beveiligingsbeambte. Heb je zijn bedrijf ook al gebeld of ben je daar niet aan toegekomen?

Du moment doe je idd niets of weinig, gelukkig maar dat jullie met zijn tweeën waren en jullie elkaar hebben kunnen helpen. Maar die naaibal zou ik dus echt FLINK terugpakken!!! Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:26

prakkie schreef:
en als er een man tegenover je staat, die groter en sterker is dan jij, onder invloed is en een hoog adrenaline-gehalte heeft, dan vlucht je wel....en dan ga je echt niet bijdehand doen...


Dat denk ik ook en ik weet dat jij normaal ook niet zomaar de kaas van je brood laat eten.
Het is allemaal nog redelijk goed afgelopen, ik hoop dat jullie het snel achter je kunt laten.

Nadir

Berichten: 12743
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:27

Vreselijk, zo'n ervaring...
Maar gelukkig is het nog redelijk goed afgelopen, goed van jullie dat jullie gelijk de politie gebeld hebben! Ik hoop dat je er verder geen psychische schade aan over houd... Sterkte met het proces en het verwerken... Ach gut

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:28

Wat een klootzakken zeg. Zowel hij als zijn collega. Goed dat je aangifte hebt gedaan, misschien kun je zo anderen behoeden voor ook zo'n ervaring.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:29

maar wat heeft aangifte doen dan voor zin? die lui worden ten eerste toch niet gepakt, daarna worden ze navenant toch niet gestrafd. Anderen kun je derhalve dus NIET behoeden. WAnt dat is de taak van de wet en die doet dat niet.

Rinoa

Berichten: 5528
Geregistreerd: 28-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:31

Zo moet je nooit denken. Als je geen aangifte doet laat je het allemaal maar gebueren. Dat moet je ze niet gunnen. Ze moeten weten dat ze fout zitten en daarom moet je aangifte doen. Om te laten weten dat je niet van zulke acties bent gediend. En met een beetje geluk worden ze gestraft en leren ze ervan.
En met minder geluk heb je ze in ieder geval laten weten dat jij dit niet accepteert. De eer aan jezelf houden heet zoiets.

Maar in het kruis schoppen is ook een goeie hoor, alleen ook altijd aangifte doen!!

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:39

Citaat:
Ik had hem in zijn kruis geschopt en geen aangifte gedaan.


Weet je wat het probleem hier mee is???

Hij doet aangifte jij word dan aangeklaagd voor mishandeling en hij gaat vrijuit om later nog andere meiden lastig te vallen....
Zo krom dat rechts systeem hier in Nederland, echt om triest van te worden


Nou, dat is niet helemaal waar. Alleen als je extreem geweld gebruikt. Als je gewoon jezelf verdedigt kan je niet aangeklaagd worden voor mishandeling.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:47

Klasse dat je gelijk de politie hebt ingeschakeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:48

Ik had gewoon ten eerste mijn grote mond gehouden. Als hun willen kijken doen ze dat maar. Ten tweede was in nooit die lift in gegaan want dat is duidelijk vragen om ellende.
Je hebt mazzel dat je er zo vanaf gekomen bent hoor!! Ik hoop dat er nog resultaat uit je aangifte komt.
Succes verder ermee! Ach gut

En Desiree top actie van je OK dan! de stoere dame uithangen!! Daar bereik je vaak het tegenovergestelde mee helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:49

Nou nl is dan toch echt krom hoor.

verschillende jaren gelden heb ik een krantenbericht goed onthouden.
Een inbreker werd betrapt in de slaapkamer.
Vluchte toen weg via het raam van een dakkappel.
het dakkapel zakte echter in en de inbreker brak hierbij zijn been.
Hij stelde vervolgens de huiseigenaar aanspraakelijk dat zijn dakkapel niet deugelijk was en won..

Een plaatselijk ruitersport zaak was de dupe van een ramkraak.
De winlek heeft een plat dak en daar lagen stoeptegels op.
De eigenaar van de ruiterzaak klom vanuit zijn slaapkamer op het platte dak en ggooide de stoeptegels door het zonnescherm in het dak van de auto.

De politie vertelde later dat als hij pech had hij aangeklaagd kon worden.
gelukkig niet gebeurd.

petraaken

Berichten: 44240
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:50

Jeetje, wat een kl**tzakken zeg (sorry, maar ik ben gewoon razend als ik dit verhaal lees). Ik moet er niet aandenken wat er zou gebeurd zijn als je alleen was en niet met twee. Ik weet niet wat ik gedaan zou hebben maar waarschijnlijk in paniek van me afgeslagen hebben of in zijn kruis getrapt en ook aangifte gedaan hebben nadien. Goed van jullie dat jullie aangifte hebben gedaan OK dan! . Ze staan nu in elk geval in de databank van de politie als niet zo bepaald vriendelijke personen. (geen blanco strafblad meer)

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-04 12:51

Sorane schreef:
Ik had gewoon ten eerste mijn grote mond gehouden. Als hun willen kijken doen ze dat maar. Ten tweede was in nooit die lift in gegaan want dat is duidelijk vragen om ellende.
Je hebt mazzel dat je er zo vanaf gekomen bent hoor!! Ik hoop dat er nog resultaat uit je aangifte komt.
Succes verder ermee! Ach gut

En Desiree top actie van je OK dan! de stoere dame uithangen!! Daar bereik je vaak het tegenovergestelde mee helaas.


sorry hoor, maar dat slaat nergens op. Ze hebben er dus zelf om gevraagd en jezelf verdedigen mag ook al niet, vind jij. Frusty