Doe ik te veel voor hem??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:00

Precies arwenlune! Misschien zit hij er nog niet eens echt mee.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 13:03

NOu ja we hebben er dus al over gepraat. Kijk het punt is gewoon dat hij niet heel erg veel te geven heeft en als ie geeft dat ie dat vooral in het weekend dan hoef ik echt niks te doen, dan doet hij alles, behalve koken want op dat gebied moeten we allebei nog veel leren en hij nog iets meer als ik.
Ik ben wel benieuwd wat jullie zouden doen, als je vriend 's morgens om half 5 is opgestaan en 's avonds om 6 uur weer thuis is, wie kookt er dan als er afgesproken is?? Het lijkt mij niet meer dan logisch dat ik dat doe, ik werk niet zo veel en ben vaak een dag of middag vrij.
Kijk als wij elkaar door de week zien is het ook zo dat we samen eten, hij gaat vroeg naar bed, dus ben ik er liever ook zo vroeg mogelijk. Vanaf het moment dat hij binnen komt van zijn werk, staan we gezellig te kletsen en gaat het koken ineens samen, en na het eten doen we het ook samen. Als we samen zijn is het dus ook zo dat alles samen gebeurd en ik sta niet alleen te afwassen ofzo. Het is alleen dat uurtje in de week dat ik even zijn huis schoonmaak en af entoe doe ik wat meer.

Het ging er dus vooral om dat ik het niet leuk vind dat hij ondankbaar is, tegen iedereen die wat voor hem doet. Ik ben bang dat hij dan straks niet meer hoeft te rekenen op hulp van iemand anders als hij toch nooit dankbaar is, maar alleen red je het ook niet en zeker mijn vriend niet daar is hij psygisch te onstabiel voor. Hij snijd zichzelf in de vingers en dat probeer ik hem duidelijk te maken maar het dringt niet tot hem door. Zijn moeder en zus hebben het ook al geprobeerd maar hij wil/kan er gewoon niet aan.

En begrijp me niet verkeerd, het is echt een hele goede jongen die altijd voor me klaarstaat als ik hem nodig heb, alleen heb ik hem niet zo vaak nodig, ik ben veel onafhankelijker opgevoed als hij en daar schuilt het probleem een beetje. Ik moest vabn mijn ouders het zelf oplossen als ik een probleem had oid, maar zijn ouders lossen het voor hem op en dat doen ze nu nog steeds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:08

Hoe ik dat zou doen? Allereerst zou ik er niet elke dag zijn want daar heb ik een te groot eigen leven voor denk ik. Verder zou ik best willen koken, zeker vanuit praktisch oogpunt, maar dan zal hij wel moeten zorgen dat er iets te koken in de koelkast ligt. Ik zou dat bv best 1 of 2x per week doen, maar vaker niet hoor.
Dat hij zo vroeg opstaat, laat thuiskomt en vroeg naar bed gaat, zou zijn keuze zijn en niet de mijne. (nee, ook niet als ik verliefd ben Haha! )
Verder zou bv zijn huis schoonmaken gewoon lekker zijn taak zijn. Is immers zijn huis? Ik had dan m'n eigen hutje en dus m'n eigen werkjes...

Joh maak je d'r verder niet te druk om, doe vooral waar jij je goed bij voelt. Het is jouw leven. En als jij het leuk vindt om te doen, wat let je? Verwacht alleen nooit evenveel van een ander als van jezelf, want dat is een van de grotere valkuilen van het leven.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 13:15

Ja dat weet ik ondertussen, door schade en schande leer je ook veel. Ik woon ook niet bij hem in hoor en ben er eigenlijk alleen in het weekend en kook af en toe door de week dan voor ons, alleen als het mij ook uitkomt, als ik 's avonds nog wat anders heb doe ik het niet. Hij heeft altijd wat in huis en mocht dat een keer niet zo zijn, weet ik waar het geld ligt om wat te halen. We spreken meestal pas 's middags af om samen te gaan eten en hij heeft geen vriezer, dus met vlees ofzo gaat dat soms een beetje moeilijk als we dat zaterdag al moeten halen dan haal ik het liever zelf vers.
Ik heb zelf ook een groot eigenl leven hoor, ben eigenlijk alleen op dinsdag avond thuis en dat is soms een avond dat we elkaar zien verder alleen in het weekend.
En over dat vroege opstaan enzo, tja helemaal zijn keuze is het niet, hij is vrachtwagen chauffeur in de wegenbouw en ik moet zeggen dat ik er eerst ook wat laagdunkend over deed, maar ik weet ondertussen wel beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:19

O maar dat is niet laatdunkend als ik zeg dat dat zijn eigen keuze is, maar gewoon puur zoals ik het zeg: hij maakt de keuze om daar te werken in dat vak, en daar horen dergelijke tijden bij.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 13:27

Oh ja oh zo,je hoort hem er verder ook niet over zeuren hoor, hij zou alleen graag een hobby willen hebben Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 13:28

Ik weet er wel eentje: lekker z'n eigen huishouden doen *LOL* *LOL* *LOL*

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-04 13:34

haha ja ik ben blij dat ik er nu weer om kan lachen, nu we samen ook goede afspraken hebben gemaakt en hij zijn excuses heeft aangeboden over het ondankbaar zijn. We hebben nu afgesproken dat ik nooit meer alleen in zijn huis bezig ben, alleen nog samen of hij doet het zelf, alleen als het echt niet anders kan zal ik het voor hem doen.

wenny

Berichten: 7670
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Hoekschewaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 17:05

misschien is hij niet ondankbaar
maar kan hij het gevoel niet uiten
ik heb dat zelf ook ik zeg ook nooit bedankt ofzo
terwijl ik het dan wel waardeer
maar het eigenlijk op dat moment niet in me opkom
om die gene even te bedanken
het staat natuurlijk heel banketstaaf
maar daar denk ik eigenlijk gewoon niet over na
later wel maar ja dan heb ik er niks meer aan Ach gut

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 22:29

Ik heb hetzelfde als Wenny, ben heel erg moeilijk in bedanken.
Heb mezelf er echt in moeten trainen.

Maar het is wel gelukt

Beetje een raar verlegen gevoel is het om bedankt tegen iemand te moeten zeggen, misschien omdat je dan toegeeft dat je hulp nodig had en blij bent dat ze je even geholpen hebben...dit kan zelfs om het kleinste ding zoals mijn glas aangeven gaan.

Klinkt misschien heel erg stom, vooral omdat ik ook heel erg zelfstandig opgevoed ben zoals jij, maar had zo'n moeite met dat ene woordje...

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-04 23:26

Precies; je kunt jezelf erin trainen! Als hij het niet goed kan (zijn waardering uitspreken), moet hij het maar oplossen, ten minste zo denk ik erover!
Die kerel van mij is ook zo'n held in het huishouden
Maar wij hebben het allebei retedruk (scriptie, tegelijk afstuderen...) en hij doet gewoon helemaal nix! 10 keer vriendelijk gevraagd, zelf ook een week nix gedaan en ik ergerde me dood aan de zooi!! gister aan hem gevraagd of hij een vriendin wilde of een huishoudster en dat hij in het laatste geval maar weer bij zn moeder moest gaan wonen en dat ik er spuugzat van was :8 resultaat: bij thuiskomst 's avond het hele huis clean!! jammer dat het in van die vlagen gaat...

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-04 17:17

Nou mijn vriend heeft afgelopen donderdag zelf het hele huis gedaan en vandaag zelf de hele tuin dus hetgaat de goede kant op.
Hij heeft beloofd om meer te bedanken en hij doet het ook wel meer als eerst hoor, nou ja goed het gaat de goede kant op in elk geval.

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 17:43

Ik zou niet meer zijn huis schoonmaken hoor. Het is zijn huis en hij woont erin niet jij. Het is zijn eigen verantwoordelijkheid en hij moet het toch een keer leren. Er zijn genoeg andere mannen (en vrouwen) die geen partner hebben. Die moeten het toch ook zelf doen??? De tijden horen bij zijn beroep en die heeft hij zelf gekozen niet jij. Het lijkt een kleine moeite maar hij doet er wel heel makkelijk over.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-04 18:23

ken je het boek: mannen komen van mars, vrouwen van venus?
ik denk dat het jullie goed zal doen, als jullie beiden dit boek zullen lezen...
er wordt in dit boek goed en duidelijk uitgelegd wat de verschillen zijn tussen mannen (de marsbewoners) en vrouwens (de venusbewoners)
ik hoop dat je hier wat aan hebt!