Murat

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15490
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:06

Ik heb ooit tijdens mijn studie sociologie mogen volgen.
Freud zegt dat je geweten grotendeels gevormd wordt door de buitenwereld (opvoeding). Is dat mis gegaan dan kunnen er dit soort dingen ontstaan. Kinderen, mensen die helemaal gewetensloos zijn en geen spijt hebben van hun daden. Bij dat soort mensen is het heel erg moeilijk om dit proces om te draaien.
Ik heb zelf op het vso gewerkt als leerkracht (speciaal onderwijs) en zag daar jongeren rondlopen die dat ook niet hadden. 1 jongen brak daar moedwillig de arm van zijn vriend en heeft daarvan geen moment spijt van gehad. Dit soort mensen moet mijns inziens levenslang opgesloten worden, kans op herhaling is volgens mij erg groot.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:18

Als ze echt verwacht hadden dat hij onder het volwasen recht berecht zou worden, zouden ze dan niet een veel hogere straf dan 5 jaar geist hebben?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:21

marina schreef:
Als ze echt verwacht hadden dat hij onder het volwasen recht berecht zou worden, zouden ze dan niet een veel hogere straf dan 5 jaar geist hebben?


nee hoor in nederland niet hoor Boos!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:23

Waterkippie"]
[quote="marina schreef:
Als ze echt verwacht hadden dat hij onder het volwasen recht berecht zou worden, zouden ze dan niet een veel hogere straf dan 5 jaar geist hebben?


nee hoor in nederland niet hoor Boos!
[/quote]
Hoezo kreeg folkert dan wel veel meer?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:24

geen idee Knipoog
maar als ie als minderjarige berecht zou worden zouden ze maar maximaal 2 jaar kunnen eisen en geen 5

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:30

Coby schreef:
Ik heb ooit tijdens mijn studie sociologie mogen volgen.
Freud zegt dat je geweten grotendeels gevormd wordt door de buitenwereld (opvoeding). Is dat mis gegaan dan kunnen er dit soort dingen ontstaan. Kinderen, mensen die helemaal gewetensloos zijn en geen spijt hebben van hun daden. Bij dat soort mensen is het heel erg moeilijk om dit proces om te draaien.
Ik heb zelf op het vso gewerkt als leerkracht (speciaal onderwijs) en zag daar jongeren rondlopen die dat ook niet hadden. 1 jongen brak daar moedwillig de arm van zijn vriend en heeft daarvan geen moment spijt van gehad. Dit soort mensen moet mijns inziens levenslang opgesloten worden, kans op herhaling is volgens mij erg groot.


helemaal mee eens... In Amerika heb je van die opvoedingskampen. Die moeten hier maar in Nederland ook komen voor die jongetjes zoals Murat. Ze moeten we meer respect krijgen en ik denk niet dat ze dat krijgen wanneer ze in een cel gestopt worden. Ze moeten keihard aangepakt worden...

Esther

Berichten: 4149
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:39

Het is toch ongelofelijk dat zoiets bestaat. En dan het verstand van een 13-jarige, nou toen wist ik allang dat zoiets als iemand doodschieten als je het niet met hem eens bent, niet tot de mogelijkheden behoort. Dat besef heb je geloof ik al als klein kind, tenminste als je ouders je dat fatsoenlijk bijbrengen. Denk dat daar het probleem ligt.
Als hij de nederlandse normen dan niet wil accepteren is het misschien iets om hem in Turkije te laten berechten, volgens mij gaan ze daar minder voorzichtig om met moordenaars...

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:50

TBS is superduur... Gewone gevangenschap ook... Is het een rare hersenkronkel van mij, als ik denk dat de straffen zo ligt zijn, omdat de staat dan minder geld aan ze kwijt is?

Esther schreef:
Als hij de nederlandse normen dan niet wil accepteren is het misschien iets om hem in Turkije te laten berechten, volgens mij gaan ze daar minder voorzichtig om met moordenaars...

Helemaal mee eens, maar waar trekken we dan de grens? Ik bedoel, als je half Turks, half Nederlands bent, moet je dan in Turkije berecht worden, of in Nederland? Als je heel je leven al in Nederland woont, moet je dan naar Turkije?

Dan is het makkelijker, en politiek correcter, om in Nederland net zo om te gaan met moordenaars als in Turkije... Hoogstens zonder het schenden-van-de-mensenrechten-gedeelte.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 10:55

Onzin, hij woont in Nederland en is waarschijnlijk nederlander. Alleen blijkt wel dat de aanpak in nederland niet werkt, dus daar wat aan doen.
En ondanks de strengere aanpak in andere landen worden daar ook nog steeds misdrijven gepleegd...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 10:57

Biepmiep schreef:
Onzin, hij woont in Nederland en is waarschijnlijk nederlander. Alleen blijkt wel dat de aanpak in nederland niet werkt, dus daar wat aan doen.
En ondanks de strengere aanpak in andere landen worden daar ook nog steeds misdrijven gepleegd...


We zijn hier te soft, dus een heropvoedingskamp. Je denkt toch niet dat het helpt om hem op te sluiten in de cel? Hij is daar een paar jaar, en gaat straks weer vrolijk verder. Hij heeft niet door dat hij fout geweest is, hij moet spijt hebben, nachten er niet door kunnen slapen. NIet normaal vind ik het. Dit soort mensen worden later een gevaar voor de maatschappij...

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 11:01

Ja en dat is waar. Volgens mij helpt het in dit sdoort gevallen OOK om de ouders te straffen, zij hebben gefaald. Iedere simpele ziel krijgt ook maar kinderen.....

Bij mijn kinderen op schol worden ouders gecoacht in de opvoeding....(basisschool GEEN achterstandsbuurt).

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:04

Biepmiep schreef:
Ja en dat is waar. Volgens mij helpt het in dit sdoort gevallen OOK om de ouders te straffen, zij hebben gefaald. Iedere simpele ziel krijgt ook maar kinderen).


Ik weet niet of het helpt om de ouders erop aan te kijken. Als zij wisten dat ze zo'n etterbak van een zoon zouden krijgen, zullen ze hem vast direct bij de geboorte weer terug gestopt worden waar hij vandaan kwam Haha!

Ik ken meerdere ouders met pubers die ze tot wanhoop drijven, die denken; zoek het allemaal maar uit. En ik denk dat het ook zo gaat bij die ouders van Murat. Die Murat heeft het gedaan, dus híj moet opgepakt worden en geboet worden. Ik denk dat die ouders die boete al hebben...

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-04 11:05

Nou ik vind echt dat je heel veel tijd in opvoeding moet steken en er goed ove rna moet denken. Ken heel veel mensen die dat niet doen.
Ook veel mensen die kinderen hebben/nemen/krijgen zonder dat ze de consquenties willen aanvaarden.

Het kan preventief gaan werken, ouders aanpakken, denken ze er ook eens over na dat je een kind uit moet leggen wat RESPECT is bijvoorbeeld enz., dat kost tijd, moeite en BELANGSTELLING.

Op het voetbaltoernooi woensdag (van school) waren 2 jongens van wie de ouders echt niet kwamen kijken naar de verrichtingen van het teampje. Kinderen geen eten of drinken mee.....dat is het begin.
Dat het ze geen f.... kan schelen.
Je kunt wel nagaan hoe het verder met die kids gaat......

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:12

ik ken veel mensen die veel tijd in hun gezin steken, maar door verkeerde vrienden, school, of weet ik veel wat nog meer, zakken ze steeds verder af.

Ik weet niet of jij al kinderen hebt van die leeftijd (ik niet, gelukkig Haha!) maar ik denk dat je ze heel moeilijk weer uit die 'dal' weet te halen... en dit hoeft niet altijd aan de ouders liggen.

Ik weet ook wel dat een heleboel ouders 'geen tijd' hebben om naar hun kinderen te luisteren, en ik vraag me dan ook af waarom ze kinderen nemen... Maar deze kinderen hoeven niet altijd af te zakken naar de criminele circuit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:16

Afmaken, gewoonweg afmaken. Daar ben ik heel makkelijk in.

Opgeruimd staat netjes, jezus, die vent is gewoon helemaal gek. Scheve mond

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:27

Sammm schreef:
Afmaken, gewoonweg afmaken. Daar ben ik heel makkelijk in.

Opgeruimd staat netjes, jezus, die vent is gewoon helemaal gek. Scheve mond



ben ik het stiekum wel een beetje mee eens... Bloos

Esther

Berichten: 4149
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:35

kimmy"]
[quote="Biepmiep schreef:
Ja en dat is waar. Volgens mij helpt het in dit sdoort gevallen OOK om de ouders te straffen, zij hebben gefaald. Iedere simpele ziel krijgt ook maar kinderen).


Ik weet niet of het helpt om de ouders erop aan te kijken. Als zij wisten dat ze zo'n etterbak van een zoon zouden krijgen, zullen ze hem vast direct bij de geboorte weer terug gestopt worden waar hij vandaan kwam Haha!

Ik ken meerdere ouders met pubers die ze tot wanhoop drijven, die denken; zoek het allemaal maar uit. En ik denk dat het ook zo gaat bij die ouders van Murat. Die Murat heeft het gedaan, dus híj moet opgepakt worden en geboet worden. Ik denk dat die ouders die boete al hebben...
[/quote]

Wat ik begrepen heb zit de vader van Murat op het moment in de gevangenis voor het een of ander, weet niet meer zeker of het ook moord was....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:39

Ze zijn bij die 5 jr volgens mij 2 nullen erachter vergeten! Dit is echt te triest voor woorden, lang leven luilekkerland in de gevangenis.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:47

Biepmiep schreef:
Ja en dat is waar. Volgens mij helpt het in dit sdoort gevallen OOK om de ouders te straffen, zij hebben gefaald. Iedere simpele ziel krijgt ook maar kinderen.....

Bij mijn kinderen op schol worden ouders gecoacht in de opvoeding....(basisschool GEEN achterstandsbuurt).


Sja vader van Murat zit idd al vast vanwege hetzelfde..Fijn he zo'n voorbeeld.. Het is te triest voor woorden, en dan nog zeggen dat hij hem niet in zijn hoofd wou schieten maar in zijn schouder.. Nou en, je wou schieten, dus opzouten die cel in en er niet meer uitkomen..

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:54

Waterkippie"]
[quote="Sammm schreef:
Afmaken, gewoonweg afmaken. Daar ben ik heel makkelijk in.

Opgeruimd staat netjes, jezus, die vent is gewoon helemaal gek. Scheve mond



ben ik het stiekum wel een beetje mee eens... Bloos
[/quote]

Lekker stevig touw, lus er in... kost de gemeente het minst... Tsja, je mag het misschien niet zeggen maar ik neig ook steeds meer naar dat soort straffen toe. Het is echt niet gek dat we in Nederland zoveel belasting betalen e.d. met dat slappe l*llen beleid... De gevangenis is imo idd net een lui lekkerland voor dit soort figuren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 11:57

vikki"]
[quote="Waterkippie"][quote="Sammm schreef:
Afmaken, gewoonweg afmaken. Daar ben ik heel makkelijk in.

Opgeruimd staat netjes, jezus, die vent is gewoon helemaal gek. Scheve mond



ben ik het stiekum wel een beetje mee eens... Bloos
[/quote]

Lekker stevig touw, lus er in... kost de gemeente het minst... Tsja, je mag het misschien niet zeggen maar ik neig ook steeds meer naar dat soort straffen toe. Het is echt niet gek dat we in Nederland zoveel belasting betalen e.d. met dat slappe l*llen beleid... De gevangenis is imo idd net een lui lekkerland voor dit soort figuren...
[/quote]
Idd! Sommige gevangenen hebben het nog beter dan sommige burgers met een heel laag inkomen. Scheve mond

fiek

Berichten: 575
Geregistreerd: 08-09-03
Woonplaats: Wormer-city

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:14

kimmy"]
[quote="Biepmiep schreef:
Onzin, hij woont in Nederland en is waarschijnlijk nederlander. Alleen blijkt wel dat de aanpak in nederland niet werkt, dus daar wat aan doen.
En ondanks de strengere aanpak in andere landen worden daar ook nog steeds misdrijven gepleegd...


We zijn hier te soft, dus een heropvoedingskamp. Je denkt toch niet dat het helpt om hem op te sluiten in de cel? Hij is daar een paar jaar, en gaat straks weer vrolijk verder. Hij heeft niet door dat hij fout geweest is, hij moet spijt hebben, nachten er niet door kunnen slapen. NIet normaal vind ik het. Dit soort mensen worden later een gevaar voor de maatschappij...
[/quote]

het is nu al een gevaar voor de maatschappij...

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:22

Valt me op dat ze over hem schrijven dat hij snel gekrenkt is........... dus als iemand je krenkt schiet je maar een kogel door z'n hoofd Verward Wat een Bull...., niet te geloven allemaal. En zijn moeder maar zeggen dat ze het nog steeds niet kan geloven dat hij dit heeft gedaan, videobeelden zeggen sommige mensen kennelijk niets Boos!

5 jaar is veel te weinig, opsluiten voor heel lang dat zou eens mooi zijn! Kinderen hun vader kwijt, vrouw haar man kwijt, andere scholieren een trauma voor tijden en "meneer" mag even 5 jaar zitten en heeft dan weer alle vrijheid, Bah Lips are sealed

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:30

nee hij krijgt ook nog TBS...

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-04 12:57

napoleon schreef:
5 jaar is veel te weinig, opsluiten voor heel lang dat zou eens mooi zijn! Kinderen hun vader kwijt, vrouw haar man kwijt, andere scholieren een trauma voor tijden en "meneer" mag even 5 jaar zitten en heeft dan weer alle vrijheid, Bah Lips are sealed


straks is het hier in Nederland zo dat iedereen elkaar maar afschiet waar je woorden mee hebt... Je hoeft immers maar 5 jaar te zitten, je krijgt eten en drinken, een tv op je kamer...