Je zou je dood moeten schamen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:24

ja zo ken ik er ook een aantal. Echt trots dat ze er idd ook overzijn.
Ik weet dat er een aantal in mijn klas zitten die later ook zo zullen zijn, dat merk je gewoon al hoe ze op school en met stage zijn.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:27

Ik zou heel graag weer echt aan het werk gaan. Helaas zit dat er nog niet in. Ik ben intussen wel bezig met de sleutelhangers en naambordjes en natuurlijk iedere dag op stal meehelpen.

Uitmesten kan ik weer niet met mijn rug. Maar paarden longeren, binnen en buiten zetten en af en toe een lesje geven en weet ik wat voor klusjes.
(leuk hoor voerbakken schoonmaken)

Ik kan ze nu al een beetje uittesten wat ik wel en wat ik niet kan. Ik kan daar altijd zo binnenlopen en op een manege is altijd genoeg te doen...

Essie

Berichten: 1785
Geregistreerd: 25-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:36

Ik vind het ook erg moeilijk om hier over te oordelen. Je weet namelijk niet wat er achter speelt en of hij meent wat hij zegt het kan ook heel goed ook manier van doen zijn...

Mijn vriend heeft sinds 2 weken (gelukkig eindelijk) weer een baan. Hij heeft een half jaar thuis gelopen, werkloos... bij zijn vorige baan liep het contract af en i.v.m. de slechte economie werd die niet verlengt. Hij had geen echte opleiding en kwam nergens aan het werk...
Hij zei ook tegen vrienden van van ons van lekker die WW enz enz, maar ondetussen vielde hij zich zo beroerd als de pest... Ook hij is naast het solliciteren dat je idd verplicht moet doen (maar 1 sollicitatie in de week) een opleiding gaan doen bij de LOI...

Het CWI kan momenteel ook vrij weinig... ze lopen achter en veel dingen worden al uitgesteld...

Ik weet het dus niet wat ik er van moet vinden, het is momenteel echt heel moeilijk met werk... maar als hij echt niet wil werken en het echt zo is zoals jij het stelt moet ie idd een schop onder zijn kont hebben...

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-04 09:18

Juut schreef:
Ik weet het niet hoor, maar volgens mij klopt het verhaal niet. Ik bedoel, hoe kan iemand van een ww-uitkering een opleiding betalen? Die zal ie echt niet cadeau krijgen, lijkt mij. Bovendien, met de huidige bezuinigingen zijn de regels waar je je aan moet houden om de uitkering te krijgen flink aangepast... Kan het allemaal niet volgen. Blond



Het verhaal klopt wel hoor. Knipoog (zit het niet uit m'n duim te zuigen)
Omdat hij op managementniveau heeft gewerkt, zit hij waarschijnlijk aan de top van de WW. Dat betekent dus dat hij nu meer krijgt, dan ik met m'n 38-urige werkweek verdien. Scheve mond Hij volgt zo'n opleiding die je naast een baan kunt volgen, dat betekent dat je af en toe 's avonds of op zaterdag naar school moet. Verder trekt hij ieder jaar dezelfde studiekosten (die hij alleen in het eerste jaar heeft gemaakt), af van de belasting.... vindt ie ook geen probleem.

Het is eigenlijk z'n mentaliteit die mij niet aanstaat. Mijn vriend heeft ook 10 maanden thuis gezeten en 10 maanden WW genoten, maar daarnaast heeft hij zich wel helemaal scheel gesolliciteerd om maar een baan te krijgen.