Zo onvoorspelbaar kan het leven zijn.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:53

Ja, ik zie een vrouw die zichzelf helemaal wegcijfert en ik hoop dat dat niet zo is.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:57

Alet schreef:
Ja, ik zie een vrouw die zichzelf helemaal wegcijfert en ik hoop dat dat niet zo is.


Idd, daarom vraag ik ook wat haar gevoelens dan zijn. Het geluk van die man gaat voor haar geluk, zo lijkt het tenminste.

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:57

Heb ik ooit een documentaire over gezien.. dat ouders de kinderen op de eerste plaats zetten. Maar vergeten dat de relatie pa/ma veel belangrijker is. Is die niet goed dan zijn de kinderen ook niet gelukkig...
Het is niet jouw taak om hem in te laten zien wat hij moet doen.. het is ook niet jouw taak om hem gelukkiger te maken om een keuze te kunnen maken.
Deze man moet eerlijk zijn. En jouw energie is wel leuk maar die is voor jezelf.. of hij moet voor jou kiezen dan overlaadt hem ermee

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:58

Allereerst vind ik een man die voor de kinderen bij zijn vrouw blijft niet respectabel maar eerder ondoordacht of laf. Ik ken de man in kwestie niet maar weet 1 ding wel. Niemand is erbij gebaat als twee mensen bij elkaar blijven omwillen van de kinderen.

Ik kom zelf uit een gebroken gezin. Mijn broer en ik hebben zelf aan onze ouders aangegeven dat het beter was als ze uit elkaar gingen. Ookal was er nooit ruzie wij zagen echt wel dat er ook geen sprake was van een normale, liefdevolle relatie. Dat beïnvloed je als kind. Daarnaast voelt het een beetje alsof wij de keuze hebben moeten maken terwijl je dat diep in je hart natuurlijk helemaal niet wil, iedereen wil een liefdevol en veilig thuis.

Wat betreft jullie "relatie". Ik kan uit je verhaal niet echt opmaken of jullie fysieke relatie platonisch is of dat deze verder gaat. Emotioneel gaat het voor jou in ieder geval verder en daar schuilt nu net het gevaar.

Je bent eerlijk naar jezelf, bent je bewust van de ondergeschikte rol die je speelt. Het lijkt er voor mij op dat je het eigenlijk wel een prettige situatie vind. Je hebt op zijn toch een warme knuffel en de aandacht die iedereen nodig heeft maar je hoeft je niet compleet te geven. Doet hij immers ook niet. Zolang je dat voor jezelf kan accepteren is er geen probleem. Maar zodra je eronder gaat lijden zal je zelf een keuze moeten maken. En die keuze heeft maar 1 optie: "er een punt achter zetten en voor jezelf kiezen".

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 11:59

Jennygirl schreef:
Ik ken dit soort mannen. Hij krijgt nu alles wat hij hebben wil, waarom zou hij er iets aan veranderen? Een ECHTE vent zoekt een oplossing voor zijn problemen, en accepteert ze niet en zoekt hetgeen wat hij in relatie A niet krijgt in relatie B.



Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 12:16

Lestria schreef:
Allereerst vind ik een man die voor de kinderen bij zijn vrouw blijft niet respectabel maar eerder ondoordacht of laf. Ik ken de man in kwestie niet maar weet 1 ding wel. Niemand is erbij gebaat als twee mensen bij elkaar blijven omwillen van de kinderen.

Ik kom zelf uit een gebroken gezin. Mijn broer en ik hebben zelf aan onze ouders aangegeven dat het beter was als ze uit elkaar gingen. Ookal was er nooit ruzie wij zagen echt wel dat er ook geen sprake was van een normale, liefdevolle relatie. Dat beïnvloed je als kind. Daarnaast voelt het een beetje alsof wij de keuze hebben moeten maken terwijl je dat diep in je hart natuurlijk helemaal niet wil, iedereen wil een liefdevol en veilig thuis.

Wat betreft jullie "relatie". Ik kan uit je verhaal niet echt opmaken of jullie fysieke relatie platonisch is of dat deze verder gaat. Emotioneel gaat het voor jou in ieder geval verder en daar schuilt nu net het gevaar.

Je bent eerlijk naar jezelf, bent je bewust van de ondergeschikte rol die je speelt. Het lijkt er voor mij op dat je het eigenlijk wel een prettige situatie vind. Je hebt op zijn toch een warme knuffel en de aandacht die iedereen nodig heeft maar je hoeft je niet compleet te geven. Doet hij immers ook niet. Zolang je dat voor jezelf kan accepteren is er geen probleem. Maar zodra je eronder gaat lijden zal je zelf een keuze moeten maken. En die keuze heeft maar 1 optie: "er een punt achter zetten en voor jezelf kiezen".


Leuke reacties gelukkig ook mensen die het van de andere kant bekijken dan alleen een man zien die vreemd gaat.

Ik heb hem ook gezegt dat de kids het voelen en weten. Pasgeleden was zijn dochter na een ruzie helemaal van slag hij dus ook. Toen is er wel een knop omgegaan bij hem dit trekt hij niet lang meer. Ik weet zelf dat een relatie beeindigen makkelijker is gezegt dan gedaan het kost tijd.

Mijn gevoelens zijn dubbel dit ivm zijn huwelijk en ons werk. Ik wil wel maar durf niet en toch houdt het me bezig. Het heeft toch wel wat spannends op een of andere manier heb ik dat nodig hoe oneerlijk het ook klinkt.

Op het moment dat ik weet dat het thuis beter gaat en hij ervoor wil gaan zal ik hem ook laten gaan. Ik moet wel zo eerlijk ben ik wel. Ik weet uit betrouwbare bron dat hij op het punt staat een beslissing te nemen. Ben niet verliefd maar voel me erg aangetrokken naar hem.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:22

Ik snap alleen 1 ding niet....

Je rept geen woord over je eigen relatie.
Zou je die niet eerst beeindigen
Blijkbaar werkt die ook niet voor je.

Het lijkt er eerlijk gezegd een beetje op dat jij niet alleen wil zin.
Liever een slechte relatie of een onmogelijke relatie dan alleen zijn en helemaal zelf verantwoordelijk zijn voor al je keuzes, doen en laten.
Klopt dat een beetje?

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:22

Pff...je moet geen medelijden met jezelf hebben want je bent er zelf bij.Mn vader heeft ook zoiets geflikt, terwijl er prive niet echt iets fout zat, maar natuurlijk zit er na 22 jr wel een sleur in je huwelijk.

Zn 10 jaar jongere vriendin is een geldjager achtig mens, het huis waar we altijdm et zn 5en hebben gewoond is opeens niet meer groot genoeg voor 2 personen, het was zelfs voor 5 personen een groot huis.En de nieuwte BMW terwijl zn vorige BMW nog geen jaar oud was.En wel zeuren dat ik geen goed zand in de bak mocht omdat het te duur was.
Het heeft ook te maken met een midlife-crisis achtig iets denk ik.

Maar mn vader kijk ik niet meer aan hoor, en zn vriendin kan een klap voor dr smoel krijgen, ik snap niet hoe iemand een 'relatie' kan aangaan met een getrouwde man met kinderen.

Bij jou is het wel anders omdat je niet op 'macht en rijkdom' uit bent, en mn vader is gewoon een verwend ku.tventje, maar toch is het gewoon niet goed , voor niemand.

Want bij ons is er iig helemaal niemand gelukkiger van geworden.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:25

Wie zegt ook dat hij alleen bij haar blijft om de kinderen. (juist dat zegt hij tegen jou...) wie weet wat voor een verhaal er in werkelijkheid nog meer speelt.

Een huwelijk wat echt niet meer werkt in stand houden voor de kinderen is erg stom (ben zelf kind van gescheiden ouders die het lang hebben geprobeerd samen)
Als hij de knoop niet door kan hakken voelt hij waarschijnlijk nog wel voor zijn vrouw en heeft hij nu de ideale situatie, best of both worlds..

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:26

Ik zie het uit het oogpunt van de kinderen.
Ik ben er destijds zelf achtergekomen dat mijn vader een andere vrouw naast mijn moeder had. Reken maar dat het flink hard aankomt!

Het was zoveel minder erg geweest als mijn vader eerst een punt achter de relatie met mijn moeder had gezet en daarna pas voor die andere vrouw was gegaan. Hij woont nu dus samen met die andere vrouw.

In mijn ogen was niet alleen hij de boosdoender, maar ook de vrouw die tussen de relatie tussen mijn moeder en vader in stond. Dat doe jij nu ook, je staat tussen een relatie in en je verpest het leven van die vrouw en kinderen. Op deze manier kun je in elk geval niet doorgaan, voor jezelf niet en voor dat gezin niet. Stel hem voor de keuze, kan hij niet kiezen, kies dan voor jezelf en blijf bij hem uit de buurt.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:30

Citaat:
In mijn ogen was niet alleen hij de boosdoender, maar ook de vrouw die tussen de relatie tussen mijn moeder en vader in stond.


Hier ben ik het niet mee eens. Je vader is degene die verantwoordelijk voor zijn gezin en voor de keuzes die hij maakt die invloed op dat gezin hebben. Niet een derde partij.

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 12:32

Lestria schreef:
Ik snap alleen 1 ding niet....

Je rept geen woord over je eigen relatie.
Zou je die niet eerst beeindigen
Blijkbaar werkt die ook niet voor je.

Het lijkt er eerlijk gezegd een beetje op dat jij niet alleen wil zin.
Liever een slechte relatie of een onmogelijke relatie dan alleen zijn en helemaal zelf verantwoordelijk zijn voor al je keuzes, doen en laten.
Klopt dat een beetje?


Mijn andere relatie is erg apart we zijn samen maar ook weer niet. We praten veel en hoe raar het ook klinkt hij weet ervan. Ik wil geen vaste relatie omdat dat niet werkt bij mij weet ik na al die jaren. Maar ik wil toch wel wat meer dan wat ik nu heb heeft merendeel mee te maken dat hij nooit tot zelden in Nederland is.

Ik wil idd niet alleen zijn maar ook niet samen. Hij heeft dat beetje extra wat ik in die andere mis.

Citaat:
Pff...je moet geen medelijden met jezelf hebben want je bent er zelf bij.Mn vader heeft ook zoiets geflikt, terwijl er prive niet echt iets fout zat, maar natuurlijk zit er na 22 jr wel een sleur in je huwelijk.


Ik heb ABSOLUUT geen medelijden met mezelf weet heel goed wat ik doe. Ben alleen verward omdat het me overkomt omdat ik altijd hard heb geschreeuwt dat ik dit nooooit zou doen. Ik sla mezelf wel tig keer tegen het hoofd.

We zijn beide geen jonge pubers daarom juist zo moeilijk.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:37

Voor zover ik het begrijp houdt Dubio nu echt de boot nog af, zodat ze niet tussen hem en zijn vrouw plus kinderen staat. Ze hebben nog niets, maar zijn 'vrienden'. Zij wil hem graag helpen als vriendin zijnde. Mocht hij weggaan bij zijn vrouw, dan geeft ze aan dat wat haar betreft de vriendschap over kan gaan in een relatie.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:38

Lestria schreef:
Citaat:
In mijn ogen was niet alleen hij de boosdoender, maar ook de vrouw die tussen de relatie tussen mijn moeder en vader in stond.


Hier ben ik het niet mee eens. Je vader is degene die verantwoordelijk voor zijn gezin en voor de keuzes die hij maakt die invloed op dat gezin hebben. Niet een derde partij.


Dan hebben wij een meningsverschil. Ik heb het zelf meegemaakt en dit is hoe ik het ervaren heb.

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:41

Ik ervaar het idd net zoals Flair deed.Ik neem het die vrouw juist nog bijna meer kwalijk.
Laatst bijgewerkt door Ctal op 11-03-04 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:41

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het zo ervaart als het van dichtbij gebeurd. Ook ik heb het meegemaakt en toen ik jonger was dacht ik er ongeveer zo over als jij. Nu kan ik er gelukkig anders tegenaan kijken. Wellicht ook omdat het wat langer geleden is.

Sterkte in ieder geval.

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 12:44

flair"]
[quote="Lestria schreef:
Citaat:
In mijn ogen was niet alleen hij de boosdoender, maar ook de vrouw die tussen de relatie tussen mijn moeder en vader in stond.


Hier ben ik het niet mee eens. Je vader is degene die verantwoordelijk voor zijn gezin en voor de keuzes die hij maakt die invloed op dat gezin hebben. Niet een derde partij.


Dan hebben wij een meningsverschil. Ik heb het zelf meegemaakt en dit is hoe ik het ervaren heb.
[/quote]

Ik begrijp beide kanten misschien omdat ik dingen altijd 2 kanten bekijk. Uit de ogen van de vrouw en ook de minares.

Jurge beschrijft het goed:
Citaat:
Voor zover ik het begrijp houdt Dubio nu echt de boot nog af, zodat ze niet tussen hem en zijn vrouw plus kinderen staat. Ze hebben nog niets, maar zijn 'vrienden'. Zij wil hem graag helpen als vriendin zijnde. Mocht hij weggaan bij zijn vrouw, dan geeft ze aan dat wat haar betreft de vriendschap over kan gaan in een relatie.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:47

Dubio schreef:
Trouwens het is al verpest dus niet mijn schuld.


Tja. Daar troosten veel minaressen hun geweten mee. En ook al ben je (nu nog) geen minares, het is een veelgehoord excuus.
Met dit soort mannen gaat het vaak slecht in het huwelijk. Opvallend is dat de vrouwen van die mannen zelden op de hoogte zijn van hoe slecht het dan zou gaan...

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:47

Bekijk het ook eens aan de kant van de kinderen...
Ze komen er toch wel achter, hoe dan ook.

Lestria

Berichten: 1068
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:48

Maar de scheidslijn tussen deze "vriendschap" (die mentaal al verder gaat dan alleen vriendschap) en echt over de scheef gaan is maar heel dun...

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:50

ArwenLune"]
[quote="Dubio schreef:
Trouwens het is al verpest dus niet mijn schuld.


Tja. Daar troosten veel minaressen hun geweten mee. En ook al ben je (nu nog) geen minares, het is een veelgehoord excuus.
Met dit soort mannen gaat het vaak slecht in het huwelijk. Opvallend is dat de vrouwen van die mannen zelden op de hoogte zijn van hoe slecht het dan zou gaan...
[/quote]

Dat bedoel ik, het is maar de vraag of hij het naar zijn vrouw en de rest van de wereld ook zo'n slecht huwelijk vindt.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:51

Dubio schreef:
Ik wil idd niet alleen zijn maar ook niet samen. Hij heeft dat beetje extra wat ik in die andere mis.



nu doe je dus hetzelfde als die 'collega/vriend' van je, van 2 walletjes vreten....

jullie zitten beiden fout...
jij omdat je het toelaat ('relatie' met hem) en hij omdat hij het toelaat en niet eerst zijn probleem oplost...

als jij niet genoeg hebt aan je eigen vriend (je hebt geen voldoening in je relatie) kun je 'beter' een andere vriend zoeken, die je wel kan geven wat je zoekt (ik ga niet voor jou beslissen wat beter is, maar dat zou ik in mijn geval doen...)

verder als je 'vriend/collega' niet genoeg heeft aan zijn vrouw, zou ik hem veel laten praten met zijn vrouw en niet zijn dingetjes die hij mist bij jou opzoeken (en wie weet meer vrouwen...)

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-04 12:57

e_l_m_o"]
[quote="Dubio schreef:
Ik wil idd niet alleen zijn maar ook niet samen. Hij heeft dat beetje extra wat ik in die andere mis.



nu doe je dus hetzelfde als die 'collega/vriend' van je, van 2 walletjes vreten....

jullie zitten beiden fout...
jij omdat je het toelaat ('relatie' met hem) en hij omdat hij het toelaat en niet eerst zijn probleem oplost...

als jij niet genoeg hebt aan je eigen vriend (je hebt geen voldoening in je relatie) kun je 'beter' een andere vriend zoeken, die je wel kan geven wat je zoekt (ik ga niet voor jou beslissen wat beter is, maar dat zou ik in mijn geval doen...)

verder als je 'vriend/collega' niet genoeg heeft aan zijn vrouw, zou ik hem veel laten praten met zijn vrouw en niet zijn dingetjes die hij mist bij jou opzoeken (en wie weet meer vrouwen...)
[/quote]

Waarom heb je meteen geen voldoening in je relatie als je gecharmeerd bent van een ander persoon, naast je partner?
Een buitenstaander is in veel gevallen een spannend iets.
Als een buitenstaander complimentjes over je maken, komt dat altijd anders over dan dat je vriend dat doet.
Zo kun je heel erg gecharmeerd zijn van een ander, zonder dat je iets met diegene wil.
En dan toch zit alles tussen jou en je vriend wel goed

Nou even over Dubio.
Ik vind wel dat je heel fout bezig bent, een getrouwde man met kids blijf je gewoon af.
Verliefd worden kan iedereen overkomen ( ja het overkomt je wel, of je nou wil of niet ).
Maar of je er iets mee doet is een 2e..

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 12:58

dimmelim"]
[quote="ArwenLune"][quote="Dubio schreef:
Trouwens het is al verpest dus niet mijn schuld.


Tja. Daar troosten veel minaressen hun geweten mee. En ook al ben je (nu nog) geen minares, het is een veelgehoord excuus.
Met dit soort mannen gaat het vaak slecht in het huwelijk. Opvallend is dat de vrouwen van die mannen zelden op de hoogte zijn van hoe slecht het dan zou gaan...
[/quote]

Dat bedoel ik, het is maar de vraag of hij het naar zijn vrouw en de rest van de wereld ook zo'n slecht huwelijk vindt.
[/quote]

Ik wist al enige tijd voordat er wat gebeurde dat er problemen waren. Dus kan ik zeggen dat de problemen nu niet ontstaan door mij komen misschien geeft het hem wel dat duwtje.

Als je huwelijk goed is ga je niet een andere vrouw versieren. Oke je hebt kerels die dat wel doen. Hij is niet het type daarvoor.

Dubio
Berichten: 55
Geregistreerd: 11-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-04 13:04

Miep schreef:
Nou even over Dubio.
Ik vind wel dat je heel fout bezig bent, een getrouwde man met kids blijf je gewoon af.
Verliefd worden kan iedereen overkomen ( ja het overkomt je wel, of je nou wil of niet ).
Maar of je er iets mee doet is een 2e..


Oke even een aantal dingen voor de duidelijkheid:

- ik heb op dit moment geen relatie (vast in het woord) maar een soort lat zoals ze het vaak noemen. Er is geen toekomst voor ons dat weten we beide. EN hij weet ervan.

- en 2de ben ik degene die versiert werd nadat er een vonk oversloeg en ik wil er nu eigenlijk niet aan beginnen hoe moeilijk het ook was. Er is ook niets gebeurt ik hou de boot een beetje af. De knop is er nu nog haken.

Ik wordt nu door een aantal mensen afgeschilderd als boeman en dat is niet zo. Er is nog geen relatie ik hou het af vanwege zijn vrouw en kids.
Maar kan je zeggen dat het niet makkelijk is. Bekijk het ook eens van de andere kant?.