DHL QR-codes

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vera96

Berichten: 2168
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:50

Juridisch gezien kun je enkel je contractspartij aanspreken (tenzij er sprake is van een onrechtmatige daad, maar daarvan is niet zomaar sprake). Ik weet niet precies hoe de betreffende constructie in elkaar zit, maar ik kan me zomaar voorstellen dat marktplaats niet de opdrachtgever is van DHL maar als een platform tav de verzendlabel optreedt. M.i. is marktplaats dus ook niet aan te spreken omdat ze inderdaad geen partij zijn. Wel interessant idd!

Daarbij is en blijft de vervoerder uiteindelijk aansprakelijk maar die mogen op grond van wetgeving hun aansprakelijkheid beperken. Ik adviseer bijna dagelijks mensen met kwijtgeraakte pakketten (maar de mp constructie heb ik gek genoeg nog niet gehad :D ) en eerlijk gezegd zou ik vooral aanraden om het inderdaad op te halen of om te gaan voor een verzekerde verzending.

Phrono

Berichten: 8943
Geregistreerd: 06-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 13:58

Ik schrijf altijd de letter/cijfer code op het pakket, en daarnaast ook de naam van de ontvanger (indien bekend) en mijn naam als verzender. Ik heb ook al heel wat verstuurd met DHL en tot nu toe 1 pakket kwijt geraakt tussen eind dec en begin januari dit jaar.

Mama3
Berichten: 1825
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 15:12

Joy_Mennings schreef:
Ik heb dus bij vinted het probleem niet, want dan kies ik gewoon om het label zelf uit te printen en krijg ik dus gewoon een label. Bij marktplaats is dat geen optie.

Ik wist niet dat je de code er zelf op moest schrijven, helpt dat echt? Het punt plakt wel altijd het label er goed op, dus denk niet dat het verschil maakt wanneer ik die sticker er zelf op zou plakken.

Ik open nu steeds voor die mensen een onderzoek, maar volgensmij krijgen ze dan maar een heel klein bedrag terug.


Ik verkoop via vinted en mp en verzend juist graag met dhl. Dit jaar is er één pakketje kwijt geraakt. Ging steeds van pakketpunt naar pakketpunt maar lag ondertussen nergens. De koper heeft netjes haar aankoopkosten (10 euro)en verzendkosten terug gekregen van dhl.