Is er hier een advocaat die er iets vanaf weet?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zoolgangster

Berichten: 9755
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-24 18:59

Ragdollcat schreef:
Het is opgelost!

Ik heb ervoor gezorgd dat er een casemanager (een geweldig persoon is het en heel fijn) is voor deze familielid en die heeft ze nu sinds December 2023 en ze wordt op dit moment zo snel mogelijk onder bewind gesteld en krijgt ook een mentor toegewezen.

Want er is een hoop duidelijk en ook harde bewijzen en getuigen.

Dus alles is goedgekomen, doordat we snel ingrepen en erbovenop zaten en nooit opgaven.


Top! Fijn dat het goedgekomen is! Ik heb al meer van dergelijke zaken gehoord...

Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Is er hier een advocaat die er iets vanaf weet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-24 20:01

Ja, schandalig is dat he.

Ik hoor nu ook helaas meer van dit soort zaken.

Punz

Berichten: 8593
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Is er hier een advocaat die er iets vanaf weet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 19:12

Oh, wat ongelofelijk fijn nieuws dat je dit op deze manier op hebt weten te lossen.
Echt goed gedaan!

DuoPenotti

Berichten: 30335
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Is er hier een advocaat die er iets vanaf weet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 19:16

Wat goed dat jij je hebt ingezet voor deze vrouw!!! +:)+

BigOne
Berichten: 38559
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Is er hier een advocaat die er iets vanaf weet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 19:26

Hoe hebben jullie haar kunnen overtuigen om dit te accepteren? Kan een leermoment zijn voor anderen want gebeurt vaker.

pubelia

Berichten: 9997
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 19:32

Iedereen die zegt dat veilig thuis niet veel kan doen, die mensen zijn niet stom! Ik ken een geval waar in iemand ook mooi weer speelde. zoals altijd en bij iedereen. Maar daar ging Veilig thuis niet in mee!

Ts, ik hoop dat dit goed opgelost kan worden, op welke manier dan ook!

Wintu

Berichten: 3322
Geregistreerd: 30-01-23

Re: Is er hier een advocaat die er iets vanaf weet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 19:52

Lastige situaties. Mijn moeder is ook dementerend en mijn zus is geheel gevolmachtigd. Ik ben daar helemaal mee akkoord hoor, maar ik heb nooit iets hoeven tekenen of iets, er is mij door instanties ook niets gevraagd.

Mijn zus werd, naar ik begreep, enkel de ruimte uitgestuurd en toen heeft de notaris mijn moeder gevraagd of ze er volledig achter stond. Maar ook mijn moeder is beinvloedbaar, ik dacht altijd dat je er als kinderen allemaal mee akkoord moest gaan, dat een persoon de algehele volmacht krijgt.

Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 20:15

DuoPenotti schreef:
Wat goed dat jij je hebt ingezet voor deze vrouw!!! +:)+



Dank je wel.

Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 20:17

BigOne schreef:
Hoe hebben jullie haar kunnen overtuigen om dit te accepteren? Kan een leermoment zijn voor anderen want gebeurt vaker.



Het is duidelijk zat dat ze niet zo goed meer wilsbekwaam is en er waren bewijzen genoeg zoals haar gedrag en de afschrijvingen in haar bankapp. En een bewindvoerder is gewoon via een rechter. Ze heeft dus niets te willen of te weigeren. Dat is om haar te beschermen. Dus dat.

Maar verder inderdaad heel lastig, want ze weigert alle hulp.
Maar daar is de casemanager voor en mensen van een zorginstelling die wekelijks langskomen om te gaan praten en te peilen van hoe het gaat. En het is gewoon duidelijk dat ze helaas dementie heeft.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 11-05-24 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 20:22

pubelia schreef:
Iedereen die zegt dat veilig thuis niet veel kan doen, die mensen zijn niet stom! Ik ken een geval waar in iemand ook mooi weer speelde. zoals altijd en bij iedereen. Maar daar ging Veilig thuis niet in mee!

Ts, ik hoop dat dit goed opgelost kan worden, op welke manier dan ook!



Zeer herkenbaar!
Gelukkig trapt de casemanager er ook niet in, want ik heb alle bewijzen en die liet ik het ook zien aan hem. Zeer fijne en lieve mensen.

Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-24 20:27

Wintu schreef:
Lastige situaties. Mijn moeder is ook dementerend en mijn zus is geheel gevolmachtigd. Ik ben daar helemaal mee akkoord hoor, maar ik heb nooit iets hoeven tekenen of iets, er is mij door instanties ook niets gevraagd.

Mijn zus werd, naar ik begreep, enkel de ruimte uitgestuurd en toen heeft de notaris mijn moeder gevraagd of ze er volledig achter stond. Maar ook mijn moeder is beinvloedbaar, ik dacht altijd dat je er als kinderen allemaal mee akkoord moest gaan, dat een persoon de algehele volmacht krijgt.



Maar dan nog kan ze n mooi verhaal verzinnen om te doen of er niets aan de hand is en er met haar niets mis is, dat is helaas iets wat voorkomt bij dementie. Daar kun je ook helaas niet op vertrouwen, weet ik nu.

Maar als alles oke is en jij ook gewoon met jouw zus mee kan kijken is er niets aan de hand toch.
Fijn dat het ook zo kan.

pubelia

Berichten: 9997
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 20:29

Wintu schreef:
Lastige situaties. Mijn moeder is ook dementerend en mijn zus is geheel gevolmachtigd. Ik ben daar helemaal mee akkoord hoor, maar ik heb nooit iets hoeven tekenen of iets, er is mij door instanties ook niets gevraagd.

Mijn zus werd, naar ik begreep, enkel de ruimte uitgestuurd en toen heeft de notaris mijn moeder gevraagd of ze er volledig achter stond. Maar ook mijn moeder is beinvloedbaar, ik dacht altijd dat je er als kinderen allemaal mee akkoord moest gaan, dat een persoon de algehele volmacht krijgt.


Bij mij weten mag er nooit 1 iemand van de familie dit allee regelen. Is ooit wat ik bij iemand heb mee gemaakt. En die is toen flink op de vingers getikt.

BigOne
Berichten: 38559
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Is er hier een advocaat die er iets vanaf weet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 21:26

Met akkoord van alle kinderen regelt meestal 1 kind de zaken, bij ons was dat ook zo. En diegene bracht netjes elk jaar financieel verslag uit.

Wintu

Berichten: 3322
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 22:10

BigOne schreef:
Met akkoord van alle kinderen regelt meestal 1 kind de zaken, bij ons was dat ook zo. En diegene bracht netjes elk jaar financieel verslag uit.


Maar moet je je akkoord dan ook schriftelijk geven, als je niet bij het gesprek met de notaris aanwezig bent, vraag ik me dan af. Nu was het enkel woord van zus.

Wintu

Berichten: 3322
Geregistreerd: 30-01-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-24 22:11

Ragdollcat schreef:
Wintu schreef:
Lastige situaties. Mijn moeder is ook dementerend en mijn zus is geheel gevolmachtigd. Ik ben daar helemaal mee akkoord hoor, maar ik heb nooit iets hoeven tekenen of iets, er is mij door instanties ook niets gevraagd.

Mijn zus werd, naar ik begreep, enkel de ruimte uitgestuurd en toen heeft de notaris mijn moeder gevraagd of ze er volledig achter stond. Maar ook mijn moeder is beinvloedbaar, ik dacht altijd dat je er als kinderen allemaal mee akkoord moest gaan, dat een persoon de algehele volmacht krijgt.



Maar dan nog kan ze n mooi verhaal verzinnen om te doen of er niets aan de hand is en er met haar niets mis is, dat is helaas iets wat voorkomt bij dementie. Daar kun je ook helaas niet op vertrouwen, weet ik nu.

Maar als alles oke is en jij ook gewoon met jouw zus mee kan kijken is er niets aan de hand toch.
Fijn dat het ook zo kan.


Mijn moeder heeft officieel de diagnose dementie en het stukje toneel voor de buitenwereld herken ik idd. Maar denk dat wij inmiddels al weer een station verder zijn.

Ragdollcat
Berichten: 14684
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Is er hier een advocaat die er iets vanaf weet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 19:17

Ze is ook gediagnosteerd met dementie en het is ook duidelijk zat!