2 schoonzussen zwanger....

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 14:23

Oscar"]
En straks natuurlijk de verhalen...... echt alles valt in het niet bij de grappige en emotionele verhalen over de koters, en jouw verhalen en bezigheden zijn maar peanuts als je het vergelijkt met de wondere wereld van het kind.
Ik wens je oprecht veel sterkte Ach gut
[/quote]
Nou, dat is nu dus precies waar ik zo tegenop kijk.

[quote="Manon 2"]
Zijn het de eerste?
[/quote]
Yep.

[quote="lis schreef:
Er zijn moeders die leven voor hun kroost, maar ik maak ze niet veel mee. Ik ken er sowieso weinig, maar de moeders waar ik contact mee heb vinden allemaal hun paarden, andere dieren, werk en sociale leven even belangrijk. Ik ook, ik kan me ook heel goed indenken dat iemand geen kinderen wil.
Ik denk (hoop) dat die zeikerds eerder uitzondering zijn, dan regel.

die ken ik hier ook, via de paarden uiteraard. maar ik ga nu verhuizen naar een omgeving, landelijk, erg katholiek, waar mensen allemaal als vanzelfsprekend trouwen en kinderen krijgen. De vrouwen werken er wel buitenshuis, dat wel, maar daar is alles mee gezegd hoor. Op feesten gaan mannen en vrouwen apart zitten, de vrouwen staan op om voor de gasten te zorgen en in de keuken. de mannen blijven er zitten.

Je snapt wel dat de vrouwen daar nogal "kindgericht" zijn, terwijl de mannen ook nog buitenshuis hobbies hebben....

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:27

Manon 2 schreef:
Misschien kun je ook genieten van het feit dat je toch een aantal kids kan zien opgroeien, maar dat je niet de lasten ervan hebt?

Lekker knuffelen met een kleintje wat je mag afgeven als het huilt is toch best leuk?

Zijn het de eerste?


Ehm nou dat gaat niet voor mij op manon2. Ik wil ( klinkt vast te bot in een aantal oren) een kind het liefst niet eens aanraken.
Ik heb echt een afkeer van kinderen, niet dat ik dat vaak zo zeg want ik ben dan volgens de meesten een barbaar ofzoiets. Verward
Sommige mensen willen een paard niet aanraken omdat ze het vies vinden, of eng of wat dan ook.
Dat heb ik met kinderen. Die moeten minstens 10 meter uit mijn buurt blijven.Met die kleverige handen etc juk!

Ach ik ben gelukkig zo, jammer dat bijna niemand dat accepteert.
Vooral ouderen die snappen het helemaal niet, maar ik geef ook geen uitleg meer. Slim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:37

Citaat:
En straks natuurlijk de verhalen...... echt alles valt in het niet bij de grappige en emotionele verhalen over de koters, en jouw verhalen en bezigheden zijn maar peanuts als je het vergelijkt met de wondere wereld van het kind.

En in die verhalen zit ik nu dus al in.
Je moet alle gezeur aanhoren van kids, dit en dat
Ze zijn ook zwaar beledigd dat je er niet zelf naar vraagt, maar vragen ze ooit naar mijn paard?

petraaken

Berichten: 44240
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:44

Ha, dat heb ik dus met wanneer ze aan mij vragen "en wanneer zal jij eens een lief hebben of trouwen?" In mijn familie ben ik de rariteit met mijn liefde voor paarden. Ook kijken er veel mensen mij raar aan als ik zeg dat ik geen wijn lust. Verward Nee is nee bij mij. Wat komt dat komt voor een relatie maar in godsnaam ga er niet over doorzeuren. Ze vinden het dan gek dat een mens chagrijnig wordt telkens ze erover beginnen. Van mij zeggen ze dan dat ik niets kan hebben. Een grapje kan ik best tegen maar hetzelfde over en over wordt ik chagrijnig van.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 15:46

petraaken schreef:
Ha, dat heb ik dus met wanneer ze aan mij vragen "en wanneer zal jij eens een lief hebben of trouwen?"

O, die tijd heb ik ook gehad! Zo iets belachelijks. Ik zei dan "HALLO, kijk eens om je heen! moet ik DAARop verliefd worden?!" Als ze goed om zich heen keken dan snapten ze wel dat er ook niet veel soeps rondliep waarop ik verliefd kon worden. Dat veranderde toen ik kwam te werken op de Technische universiteit. Daar lopen wel leuke jongens rond.

MAar dat mensen het toch zo vanzelfsprekend vinden dat "op elk potje een dekseltje past". ZELFS als dat zo is (en dan bedoel ik ZONDER het dekseltje te forceren zodat het past), wie zegt dan, dat dat potje ook z'n dekseltje tegen zal komen? dat is namelijk niet voor iedereen weggelegd helaas. Het is toch zo kortzichtig allemaal he.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 01-03-04 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:46

Desiree"]
Op feesten gaan mannen en vrouwen apart zitten, de vrouwen staan op om voor de gasten te zorgen en in de keuken. de mannen blijven er zitten.
[/quote]

Jaiks!!! Hoezo cliche, ik heb een hekel aan cliche!
Hier begint het ook al zo. Van het weekend gingen de jongens een spelletje doen en de vrouwen zaten apart, ik was ziek dus was er niet bij. Een geluk bij een ongeluk ik vind dat wel zo irritant. Waarom dat verschil?

[quote="petraaken schreef:
Ze vinden het dan gek dat een mens chagrijnig wordt telkens ze erover beginnen.


Wanneer ga je samen wonen, ook zo iets waar ik niet goed van word Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 15:48

en ik zit liever bij de mannen dan de vrouwen. Want waar die vrouwen over praten, dat gaat helemaal nergens over! Als je mannen en vrouwen apart zet, krijg je heel eenzijdige gespreksstof. Helemaal niet leuk.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:49

runningkawa schreef:
Citaat:
En straks natuurlijk de verhalen...... echt alles valt in het niet bij de grappige en emotionele verhalen over de koters, en jouw verhalen en bezigheden zijn maar peanuts als je het vergelijkt met de wondere wereld van het kind.

En in die verhalen zit ik nu dus al in.
Je moet alle gezeur aanhoren van kids, dit en dat
Ze zijn ook zwaar beledigd dat je er niet zelf naar vraagt, maar vragen ze ooit naar mijn paard?


hahaha sluit ik me helemaal bij aan.

Mijn paard en hond zijn voor mij net zo belangrijk als het kind van de ander. En baby doet me niets ze stinken, huilen, gillen ik heb er echt NIETS mee.

Wel moeilijk hoor 2 collega's hier hebben nooit kinderen kunnen krijgen en ik moet erg oppassen hoe ik erover denk. Ik wil hun niet kwetsen omdat ze het zo graag wilde maar niet lukte. Het zijn echt de mensen voor kinderen maar zo jammer het is ze niet gegunt Huilen .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:51

Ik zit dan ook liever bij de heren
Ik vind auto's boeiender dan hoe kid 1 op school is en dat kid 2 jankte op school door dat pokke jochie van 2 straten verderop, maar die van hun ow zo lief zijn.
En die waterpokken waren ook wel erg hè

Gister de motorbeurs vond ik ook wel mooi Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 15:51

dat is dus bij mij ook zo, dat mijn paarden en mijn hondje mijn kinderen zijn. Als het ze niet goed gaat, gaat het met mij ook slecht. En die mensen zien dat vaak niet in he, alleen maar omdat ze kinderen hebben.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:53

Niet alleen daarom Desiree ze snappen niet hoe gek en belangrijk een dier voor je kan zijn. Jari is echt me maatje gaat overal mee en vind het heerlijk. Ze hoort bij me we zijn een sommige hebben dat met een kind of man en ik met me hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:54

Maar Desiree, dat is toch anders, dat snap je toch wel.
Je kunt je eigen barende kind toch niet vergelijken met een dier, tssssk


Dat krijg ik dan te horen Boos!
Vind het idd anders, dat een dier altijd eerlijk en oprecht is.

Ipv van jengelend, brutaal en zeurend.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:59

Prisca schreef:
Wel moeilijk hoor 2 collega's hier hebben nooit kinderen kunnen krijgen en ik moet erg oppassen hoe ik erover denk. Ik wil hun niet kwetsen omdat ze het zo graag wilde maar niet lukte. Het zijn echt de mensen voor kinderen maar zo jammer het is ze niet gegunt Huilen .


Vorige keer had ik hier op mijn werk een discussie.
Collega:stel dat je zus geen kinderen kon krijgen zou jij dan draagmoeder willen zijn? Verward
Ik: Nee natuurlijk niet! Waarom zou ik zwanger worden voor een ander als ik zelf niet eens kinderen wil?:?
Collega: Het gaat toch om je zus?!
Ik: ja en?
Collega: Nou dat vind ik echt asociaal hoor! Dat doe je toch voor je zus?
Ik: waarom? Ik ga haar toch ook niet vragen om voor mij een paard te kopen als zij er niks aan vind?
Collega: Nou ik zou dat zo doen voor mijn zus.
Ik: Ja maar jij wilt kinderen, ik wil ze niet. Voor mezelf al niet en al helemaal niet voor een ander.
Collega: Toch vind ik het asociaal.
Ik: bekijk jij het lekker.Boos!

Achterlijke diiscussie he? Grrr kan me er nog boos om maken. Stoom uit je oren

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 16:04

Prisca"]
Niet alleen daarom Desiree ze snappen niet hoe gek en belangrijk een dier voor je kan zijn. Jari is echt me maatje gaat overal mee en vind het heerlijk. Ze hoort bij me we zijn een sommige hebben dat met een kind of man en ik met me hond.
[/quote]

Jij hebt duidelijk hetzelfde met jouw hond als ik met polleke. Ook mijn maatje, gaat ook overal met mij mee naartoe.

[quote="runningkawa schreef:
Maar Desiree, dat is toch anders, dat snap je toch wel.
Je kunt je eigen barende kind toch niet vergelijken met een dier, tssssk


Mannen baren toch ook geen kind. Zouden die er dan ook een mindere band mee hebben?! (in mijn hart zeg ik overigens wel "ja", want vrouwen hebben over het algemeen wel meer voor hun kinderen over).

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:22

Nee ik zou ook geen draagmoeder kunnen zijn hoe hard het ook klinkt. Voor mensen die idd wel kinderen willen of twijfelen is het anders dan voor iemand die het echt NIET wil.

Relly je bent best jong en je weet al dat je het niet wil. Ik wist het rond die leeftijd nog niet had toen ook een compleet ander leven als nu. Nu weet ik het zeker dat ik eerder een andere ongewenst kind zou helpen dan zwanger worden.

Ik krijg nog wel eens mensen op me dak als ik zeg dat ik het kind weg zou halen als in ongewenst zwanger zou zijn. Het is ook wel hard maar als ik het niet wil hebben en ik wordt er niet gelukkig van wat doe ik dat kind dan aan. Ter adoptie stellen is makkelijker gezegt dan gedaan. Je zet een kind op de wereld die je eigenlijk niet gewenst is dat is toch niet eerlijk. Weghalen is dan toch eerlijker.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:26

Ik heb dit ook meegemaakt tot voorkort waren mijn beide zussen zwanger met maar 1 maand verschil.

Ik vind het juist super en erg gezellig. Het enigste waar ik erg aan moet wennen is dat mijn zussen nu echt volwassen zijn(als je snapt wat ik bedoel) verder vind ik het erg leuk en pas ook weleens op.

gr

petraaken

Berichten: 44240
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:27

Ja, dat is het vreemde zet een stel vrouwen alleen bij elkaar en ze kunnen over niets anders praten dan hun kinderen en die heeft een relatie met die of die is gescheiden van etc. (is bij moeders zussen toch zo. Gelukkig zijn mijn familieleden aan mijn vaders kant een stuk anders op dat gebied. Daar kan je tenminste nog een normaal gesprek mee hebben.) Bij mij spreken ze niet van "wanneer ga je samenwonen?" maar van "wanneer ga jij op jezelf wonen" nu. Mijn reactie nu is ga jij mij sponseren om mijn 4 paarden te helpen onderhouden en mijn huur en vaste lasten te betalen. Extreme duivel Reken maar dat ze snel ophouden dan. Haha!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132225
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:56

Draagmoeder ???
Alsjeblieft niet zeg Ziek

Ik ben overigens ook iemand die op feestjes ed. liever in de mannenhoek zit.
Ondertussen weet ik meer dan me lief is van waterpokken, strontluiers en waar de Bijdehandjes in de aanbieding zijn Lips are sealed

Doe mij maar een goed gesprek over auto's en lekkere wijven onder het genot van een pilsje.
Daar word je ook niet veel wijzer van, maar je hoeft je in elk geval niet in allerlei bochten te wringen omdat je anders "ongeinteresseerd en asociaal" bent en het is veel gezelliger Knipoog

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:56

Zoals het bekende tegeltje zegt:

"Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie. Elke keer kwamen er ooms en tantes op me af die me een por in mijn zij gaven en zeiden: "En nu jij, hè?"
Ze zijn er mee opgehouden toen ik hetzelfde bij hen begon te doen op begrafenissen."

Slaat ook wel een beetje op jouw verhaal, kun je ook gaan doen Tong uitsteken Haha! Haha! Haha!

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 16:59

Rinske schreef:
Zoals het bekende tegeltje zegt:

"Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie. Elke keer kwamen er ooms en tantes op me af die me een por in mijn zij gaven en zeiden: "En nu jij, hè?"
Ze zijn er mee opgehouden toen ik hetzelfde bij hen begon te doen op begrafenissen."

Slaat ook wel een beetje op jouw verhaal, kun je ook gaan doen Tong uitsteken Haha! Haha! Haha!



hahahah die is goed! Haha!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:01

hahaha die is leuk rinske die ga ik onthouden hahahaha.

petraaken

Berichten: 44240
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:01

Rinske schreef:
Zoals het bekende tegeltje zegt:

"Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten met familie. Elke keer kwamen er ooms en tantes op me af die me een por in mijn zij gaven en zeiden: "En nu jij, hè?"
Ze zijn er mee opgehouden toen ik hetzelfde bij hen begon te doen op begrafenissen."

Slaat ook wel een beetje op jouw verhaal, kun je ook gaan doen Tong uitsteken Haha! Haha! Haha!



Dat ik had ik ook tot voor kort. Gelukkig zijn er geen trouwerijen in het voorruitzicht. Gelukkig ben ik al 30 (straks 31) en beginnen ze nu een beetje op te houden met zeuren.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:03

pff sterkte! ik ben ook iemand met absoluut geen kinderwens!

kinderen zijn hardstikke leuk, maar ik ben echt niet van plan om er 24/7 klaar voor te staan, ik wil en kan mn vrijheid er niet voor opgeven!

scheelt dat ik dit jaar pas 22 wordt, maar toch....
omdat er inmiddels samenwoon-plannen zijn, en al mn neven+nichten die ouder zijn inmiddels getrouwd zijn, en er zelfs sinds kort 1 zwanger is, wordt er al aan me gevraagd, goh wanneer is de bruiloft, en dat er dan maar snel kindjes mogen komen!

als ik dan zeg dat ik absoluut GEEN kidneren wil, kijken ze elkaar aan, lachen even en zeggen dan, ach dat komt nog wel!

uhhm, nee! dat komt dus niet
en dan blijven ze volhouden dat hun dat vroeger ook zeiden en dat ze zo blij zijn dat ze 2/3/4/nogmeer(ja allemaal grote gezinnen in de familie) kinderen hebben, als ik dan zeg dat ik wil kunnen gaan&staan waar ik wil, zonder rekening te houden met een kind, dat ik absoluut niet zit te wachten op die eerste 2/3 jaren want dan heb je absoluut nog nix aan je kindje, dan zeggen ze ja wacht maar jij krijgt ook nog wel moedergevoelens

dat ik dan daarna met mn jonge neefjes en nichtjes in de weer ben, die willen altijd met mij spelen, naar de paardjes, mn haren vlechten etc etc zeggen ze, kijk, jij bent echt iemand die later veel kinderen krijgt

en dan zucht ik maar een keer en zeg ik nog 1x dat ik andermans kinderen leuk vind, maar niet die verantwoording van eigen kinderen wil, en dat ik mn vrijheid wil houden!

maar ze geloven het gewoon niet!blijven zeggen dat dat nog wel komt


gelukkig is de oudere broer van mn vriend(hij 34 vriendin 30) ook kinderloos, dus van de kant van mn vriend zn familie is er gelukkig geen gezeur over kinderen!

petraaken

Berichten: 44240
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 17:04

Oscar schreef:
Draagmoeder ???
Alsjeblieft niet zeg Ziek

Ik ben overigens ook iemand die op feestjes ed. liever in de mannenhoek zit.
Ondertussen weet ik meer dan me lief is van waterpokken, strontluiers en waar de Bijdehandjes in de aanbieding zijn Lips are sealed

Doe mij maar een goed gesprek over auto's en lekkere wijven onder het genot van een pilsje.
Daar word je ook niet veel wijzer van, maar je hoeft je in elk geval niet in allerlei bochten te wringen omdat je anders "ongeinteresseerd en asociaal" bent en het is veel gezelliger Knipoog



Ha, volgens mijn moeder ben ik altijd asociaal op familiefeestjes van haar kant. kan ik het helpen dat ik mij daar loop te vervelen. Als ze eens zinnige gesprekken zouden houden zou het al iets zijn. Van haar kant zijn ze dus totaal niet geïnteresseerd in mijn hobby. Als ik eens een wedstrijd had in hun buurt kwamen mijn grootouders zelfs nooit kijken.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-04 17:10

Renske20 schreef:
als ik dan zeg dat ik absoluut GEEN kidneren wil, kijken ze elkaar aan, lachen even en zeggen dan, ach dat komt nog wel!!

uhhm, nee! dat komt dus niet
en dan blijven ze volhouden dat hun dat vroeger ook zeiden en dat ze zo blij zijn dat ze 2/3/4/nogmeer(ja allemaal grote gezinnen in de familie) kinderen hebben, als ik dan zeg dat ik wil kunnen gaan&staan waar ik wil, zonder rekening te houden met een kind, dat ik absoluut niet zit te wachten op die eerste 2/3 jaren want dan heb je absoluut nog nix aan je kindje, dan zeggen ze ja wacht maar jij krijgt ook nog wel moedergevoelens

dat ik dan daarna met mn jonge neefjes en nichtjes in de weer ben, die willen altijd met mij spelen, naar de paardjes, mn haren vlechten etc etc zeggen ze, kijk, jij bent echt iemand die later veel kinderen krijgt

en dan zucht ik maar een keer en zeg ik nog 1x dat ik andermans kinderen leuk vind, maar niet die verantwoording van eigen kinderen wil, en dat ik mn vrijheid wil houden!

maar ze geloven het gewoon niet!blijven zeggen dat dat nog wel komt


gelukkig is de oudere broer van mn vriend(hij 34 vriendin 30) ook kinderloos, dus van de kant van mn vriend zn familie is er gelukkig geen gezeur over kinderen Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!


Boos!
HEb je het weer! ZO RESPECTLOOS!!!!!!!!!!

ja maar die oudere broer is een man he. die mogen de wens hebben om kinderloos te zijn. bij vrouwen ligt dat anders....