GRRRR Ouders :S Last van mijn rug door krantenwijk

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:52

Shiloh"]
[quote="Carlaa schreef:
Je hebt een fietstas. Okay, je rijd naar de oprit, zet fiets neer, pakt een krant en brengt hem naar de brievenbus. Hoe zwaar is dat precies?



Ik weet niet of je ooit kranten hebt bezorgd, maar zo werkt het toch echt niet....
[/quote]

heb twee jaar lang een folderwijk gehad. Dan is het dus ELK huis, dan moet je ze wel op de arm nemen. Kranten krijgt niet iedereen, bepaalde adressen... Maar dan nog, als die folderwijk me te zwaar was (was toen 13 of 14), had ik een ander baantje gezocht...

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:53

Nou...kranten rondbrengen is zwaar hoor! Lijkt misschien helemaal niet zo maar je moet veel rondbrengen en je krijgt er weinig geld voor!
Ik zou gewoon op de fiets gaan teminste dat deed ik ook!

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 17:55

ik bezorg het brabantsdagblad, dat is dus zo goed als huis aan huis.... en als het echt zo simpel was als jullie nu zeggen dan had ik het echt wel gedaan. Ik loop nu bijna een jaar voor de krant en heb al regelmatig last van mijn rug gehad.... ben gewoon doorgegaan.... heb heel af en toe een keer een dagje vrijgevraagd wegens vakantie plannen of een keer ergens uit logeren of iets dergelijks.... is het dan zo erg als ik een keer voor mezelf kies... jullie doen nou net of ik voor elk klein wissewasje de krant af zeg... ik denk dat ik sinds eind mei in totaal 8 dagen niet gelopen heb of zo.... van de elke morgen 6 dagen in de week...

En ik vraag me ook zwaar af, of ik ook niet naar school had gemogen als ik de krant vanochtend had afgezegd Verward

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:00

Als het zo zwaar is moet je een ander baantje zoeken.

Shiloh

Berichten: 19804
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-04 18:06

ik heb toch ook helemaal niet dat de krant te zwaar is onder normale omstandigheden... dat maak jij er nu van Verward

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:09

Shiloh schreef:
jullie doen nou net of ik voor elk klein wissewasje de krant af zeg...


Okay... Is dit niet zo dan? Okay, je hebt last van je rug. Prima. Maar dan ga je wel ponyrijden? Dan denk ik inderdaad dat het een aardig wisse-wasje hebt als je WEL gaat rijden, want alsof het daar beter van wordt...

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:16

tja..als het zo zwaar is moet je een ander baantje zoeken, heb je ook geen problemen meer met niet mogen paardrijden..

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:17

Als je de krant niet rond kunt brengen, kun je ook niet paardrijden. Simpel. Ben het dus met je vader eens.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:22

Maarten schreef:
Ga gewoon werken Knipoog In de toekomst zul je ook moeten werken om te kunnen paardrijden. Geen werk, geen paard. Kun je lekker wennen Tong uitsteken


Inderdaad...

Ik ga ook mee met de eerste opmerkingen, ik geef je pa echt gelijk hoor... Bloos! Toen ik mijn (eigen) paarden nog had mocht ik niet bij de stallen komen als ik niet naar school ging, wat de reden dan ook was...

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:33

Carlaa"]
[quote="Shiloh"][quote="Carlaa schreef:
Je hebt een fietstas. Okay, je rijd naar de oprit, zet fiets neer, pakt een krant en brengt hem naar de brievenbus. Hoe zwaar is dat precies?



Ik weet niet of je ooit kranten hebt bezorgd, maar zo werkt het toch echt niet....
[/quote]

heb twee jaar lang een folderwijk gehad. Dan is het dus ELK huis, dan moet je ze wel op de arm nemen. Kranten krijgt niet iedereen, bepaalde adressen... Maar dan nog, als die folderwijk me te zwaar was (was toen 13 of 14), had ik een ander baantje gezocht...
[/quote]
Ik heb ook 2,5 jaar lang kranten rondgebracht (de regionale krant en het weekblad met een stapel folders erin).
Als ik ziek was of last van mn rug had en ik kon geen kranten doen kon ik ook niet rijden.
Ik ben het volkomen met je vader eens.
Als je mijn kind was geweest en je zou de kranten niet doen maar wel gaan rijden had je de hele maand geen paard meer van dichtbij gezien.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 19:00

Heb ook kranten rondgebracht (regionaal blaadje, folders, media expres) dus weet hoe het is.
Als je last hebt van je rug moet je gewoon even wat voorzichtiger doen. Dus zie ik het probleem niet van je fiets neerzetten en een klein beetje tegelijk meenemen. Mocht dat echt teveel moeite kosten, ga je toch gewoon met je skeelers en rijd je ene keer extra heen en weer. Neem je gewoon wat minder kranten tegelijk mee.
Bovendien blijf ik erbij dat je echt niet op je pony moet stappen als je echt zo'n last van je rug hebt. Ook al wil jij misschien rustig stappen, kan die pony altijd een keer onverwacht opzij springen en geloof me, dat voel je in je rug.
Maar goed, doe vooral wat jou het beste lijkt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:23

ik heb nu fysiotherapie voor mijn rug, ook vanwege mijn werk (bejaardenzorg) Ik zou niet eens WILLEN afbellen.

Ik zou iedereen in dit geval juist willen laten zien dat ik de verantwoordelijkheid voor een pony EN een baantje kan dragen.

Het is mij trouwens een beetje afgeraden door de fysio om te gaan paardrijden ivm mn rug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:28

Kan me idd ook niet voorstellen dat paardrijden fijn is met rug pijn.
Kan je eigenlijk wel zeggen dat ik dat zeker weet.
Ik heb dus zeer regelmatig rugpijn (door mijn geweldige werk) en ik rij dan wel paard.
Maar dan wil je niet weten hoe ik erop zit.
1 van die momenten dat je ziet dat ik last van mijn lenzen heb Haha!
Met andere woorden voorover zit, omdat ik dan simpel weg niet recht kan zitten en laten we dan maar helemaal niet aan doorztitten gaan denken.

Maar als ik die dag dan op het paard klouter heb ik ook gewerkt.
Mijn motto is heel vaak
Ik heb vandaag ook kunnen werken, dus kan ik ook paardrijden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:52

runningkawa schreef:
1 van die momenten dat je ziet dat ik last van mijn lenzen heb Haha!


ja, heb jij dat nou ook Haha!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 20:55

runningkawa schreef:
Kan me idd ook niet voorstellen dat paardrijden fijn is met rug pijn.
Kan je eigenlijk wel zeggen dat ik dat zeker weet.
Ik heb dus zeer regelmatig rugpijn (door mijn geweldige werk) en ik rij dan wel paard.
Maar dan wil je niet weten hoe ik erop zit.


Idem dito hier, alleen niet door mijn werk, maar door een valpartij en mijn eerste baantje (waar ik overigens overuren draaide omdat ik het geweldig leuk vond Bloos!). Maar rijden met rugpijn is idd niet fijn. Ook mijn fysiotherapeut gaf me een paardrij-verbod... Het is dan ook inmiddels mijn ex-fysio Knipoog

Lieke

Berichten: 11354
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:22

Ik kan me voorstellen dat je er niet echt zin in hebt hoor, maar ik sluit me toch echt aan bij de rest.
Als het echt ernstig zou zijn zou je ook niet willen paardrijden.
Als ik ziek was vroeger en ik ging niet naar school zou ik ook ook niet naar de les mogen, dan maar doorzetten met een flink griepje.

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 21:23

Tsja, ik heb rugproblemen gehad en ondertussen 3 maanden niet gereden... Moet zeggen dat ik het ook met je vader eens bent... niet werken vanwege je rug is ook niet rijden... En dat zeg ik ook als student fysiotherapie... Paardrijden kan goed zijn, maar dat is alleen als je BIJNA HERSTELD bent... dan is rustig weer in beweging brengen goed, in het begin moet je het zeker niet te zwaar gaan belasten.
En ook met een stapritje kan een paard schrikken, opzij springen en jij dus een klap in je rug krijgen... Ik heb er ervaring mee helaas, ook met mijn rug en ik kan je zeggen dat dat flijnk zeer doet...

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 22:35

Shiloh schreef:
heb ook een fietstas, maar ik kan niet met die fiets de opritten op.... dat moet ik op de skeelers doen, met een schoudertas die aan 1 kant hangt


Wat d8 je van fietsen...Fiets ff neerzetten en bijv rijtje van 5 huizen. Dus 5 kranten mee nemen die opritten ff oplopen krant in de bus en dan gewoon weer met de fiets naar de volgende rij?...Denk niet dat je van 5 kranten zere rug krijgt en de rest ligt in de fietstas.