Wat voor makeup past bij mij?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:42

mascara! Dat laat je ogen meer spreken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:42

KimD, issues much? :')

Er is natuurlijk een groot verschil tussen je hele gezicht onder smeren en dichtplamuren of een beetje mascara en wat oogschaduw dragen. Ik vind mezelf er prima uitzien zonder make-up en ik draag vaak niks of alleen een beetje mascara, maar ik vind het ook gewoon leuk om af en toe wat meer te dragen (en dan niet heel extreem). Als TS dat ook leuk vindt, prima toch?

Idd handig om je een keer op te laten maken bij bovengenoemde winkels, die kunnen je ook advies geven :j en verder zijn er een hoop tutorials op YT en Pinterest te vinden. Gewoon lekker wat oefenen met verschillende dingen :)

Tillie20

Berichten: 2844
Geregistreerd: 24-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:42

Ik zou in jouw situatie vooral naturel gaan. Als je fan bent van foundation zou ik een lichte laag aanbrengen, eventueel blush dan nog(Meer naar het abrikoos, minder naar het roze). Wat me mooi lijkt bij jou is alleen mascara op je bovenste wimpers en zalmkleurige oogschaduw. Ben je binnen een minuut klaar, maar staat mooi bij jouw kleurtype en geeft een prachtig contract met je blauwe ogen.

Ik zou verder geen lipstick/lipgloss opdoen omdat je dan weer met de zalmkleur zit. Die kan je niet combineren met rode tinten(Vandaar ook abrikoos blush). Bovendien verleg je de nadruk die je hebt gelegd op je ogen dan weer terug naar je lippen en dan 'spat' er niet meer echt iets uit.

Petrichor

Berichten: 10576
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:42

KimD, er is ook nog een tussen weg hoor. :')

Ik denk dat jij met een beetje aan mascara al een heel eind komt TS. :)

Kana

Berichten: 9061
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:42

naarppc schreef:
Ik ben het wel een beetje met KimD eens hoor. Als je er naturel goed uitziet, waarom dan make-up op doen? Kijk als je je wimpers niet ziet en daarom mascara opdoet, oké. Maar waarom elke dag helemaal opmaken om het er vervolgens 's avonds weer af te halen en 's ochtends weer op te doen? Ik zie het nut van make-up niet helemaal in, er zijn belangrijkere dingen waar ik me mee bezig kan houden ;)

Omdat sommige mensen het leuk vinden om te doen? :wave:

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:43

Kana schreef:
naarppc schreef:
Ik ben het wel een beetje met KimD eens hoor. Als je er naturel goed uitziet, waarom dan make-up op doen? Kijk als je je wimpers niet ziet en daarom mascara opdoet, oké. Maar waarom elke dag helemaal opmaken om het er vervolgens 's avonds weer af te halen en 's ochtends weer op te doen? Ik zie het nut van make-up niet helemaal in, er zijn belangrijkere dingen waar ik me mee bezig kan houden ;)

Omdat sommige mensen het leuk vinden om te doen? :wave:


Je was me net voor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:43

_Nelleke_ schreef:
Wow KimD, gaat het even niet?

Ik vind juist dat vrouwen in NL zich wel wat meer morgen verzorgen. Onverzorgde wenkbrauwen, niet even de moeite nemen om de huid goed te verzorgen en een klein make-upje op te doen etc.


Absolute noob hier, maar hoe kunnen wenkbrauwen onverzorgd zijn :?
Bij mannen groeit het nog wel eens erg lang, maar bij vrouwen toch niet :o


TS; ik vind dat je er prachtig uitziet. Als je make-up leuk vind zal ik je niet tegenhouden, maar zelf vind ik naturel bijna altijd mooier :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-07-14 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:44

Blijheid schreef:
_Nelleke_ schreef:
Wow KimD, gaat het even niet?

Ik vind juist dat vrouwen in NL zich wel wat meer morgen verzorgen. Onverzorgde wenkbrauwen, niet even de moeite nemen om de huid goed te verzorgen en een klein make-upje op te doen etc.


Absolute noob hier, maar hoe kunnen wenkbrauwen onverzorgd zijn :?
Bij mannen groeit het nog wel eens erg lang, maar bij vrouwen toch niet :o


Zal wel niet om de lengte gaan maar om verdwaalde haartjes.

Kana

Berichten: 9061
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:44

Oh en nog een tip. Ik zou niet zo snel advies vragen bij Douglas of Ici Paris. In de stad waar ik woon in elk geval (Enschede) kwakken die dames maar wat aan en zijn het geen visagisten maar echt verkoopdames. (Of ik tref altijd de verkeerde en geloof me ik kom er te vaak )

Beter ga je naar de MAC store in Adam of een Flormar of een ander echt goede make up winkel(Inglot is ook leuk). Daar loopt meestal wel iemand met verstand van zaken.
Laatst bijgewerkt door Kana op 16-07-14 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Petrichor

Berichten: 10576
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:46

Kana schreef:
Oh en nog een tip. Ik zou niet zo snel advies vragen bij Douglas of Ici Paris. In de stad waar ik woon in elk geval (Enschede) kwakken die dames maar wat aan en zijn het geen visagisten.

Beter ga je naar de MAC store in Adam of een Flormar of een ander echt goede make up winkel(Inglot is ook leuk). Daar loopt meestal wel iemand met verstand van zaken.

Inderdaad in Enschede vinden ze alles HEEUUL erg mooi bij je staan en hopen ze dat je voor 200 euro make-up mee neemt. :+

Josien_

Berichten: 9057
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:47

@Kana: Ik snap wat je bedoelt met je verhaal over eyeliner. Ik raadde eyeliner aan, maar dan bedoel ik ook maar een heel dun lijntje. Dat laat je ogen naar mijn mening net wat meer spreken, maar misschien vind ik het vooral zelf heel mooi :P .

@Blijheid: Netjes epileren denk ik? Je kunt een hoop doen met je wenkbrauwen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:47

Ik heb wel goede ervaringen bij de Douglas, ben er 1 x geweest om wat aan iemand te vragen maar misschien had ik net de goede getroffen. :+ Of jullie hebben pech in Enschede. :P

Zou ook geen eyeliner doen TS, maar daar ben ik sowieso geen fan van.

WithinYuuri
Berichten: 969
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:48

Kana schreef:
naarppc schreef:
Ik ben het wel een beetje met KimD eens hoor. Als je er naturel goed uitziet, waarom dan make-up op doen? Kijk als je je wimpers niet ziet en daarom mascara opdoet, oké. Maar waarom elke dag helemaal opmaken om het er vervolgens 's avonds weer af te halen en 's ochtends weer op te doen? Ik zie het nut van make-up niet helemaal in, er zijn belangrijkere dingen waar ik me mee bezig kan houden ;)

Omdat sommige mensen het leuk vinden om te doen? :wave:


Ja dat kan, maar bij heel veel mensen (en dan vooral meisje op de middelbare school e.d.) is het gewoon meelopersgedrag: o, kijk, zij heeft make-up op, dan doe ik het ook maar op...

Kana

Berichten: 9061
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat voor makeup past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:48

Wat is daar mis mee? Dat hoort een beetje bij de leeftijd, meelopers gedrag.

J0anieke

Berichten: 4962
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:50

Ik zou ook lekker naturel blijven! :j
Ik weet niet hoeveel je met paarden dagelijks bezig bent, maar makeup en paarden gaat bij mij echt niet samen.. Toen ik fanatiek was begonnen met paarden ben ik van foundation pop naar alleen mascara gaan en zelfs als ik uit ga heb ik alleen mascara op... Af en toe een rode blush but that's all..

Ik zou gewoon wat experimenteren en kijken hoe mensen op je makeup reageren. Ik ben er nu wel achter gekomen dat 't voor de buitenwereld niet uitmaakt of ik nou een foundation laag op heb of niet. Voor mezelf vind ik het veel fijner zonder, anders heb ik heel snel t gevoel dat mn huid niet kan ademen... En het bespaard ook nog eens veel tijd, ik ben s'ochtends maar 5-10 minuutjes bezig met mn makeup.. :')

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:52

Joanieke schreef:
Ik zou ook lekker naturel blijven! :j
Ik weet niet hoeveel je met paarden dagelijks bezig bent, maar makeup en paarden gaat bij mij echt niet samen.. Toen ik fanatiek was begonnen met paarden ben ik van foundation pop naar alleen mascara gaan en zelfs als ik uit ga heb ik alleen mascara op... Af en toe een rode blush but that's all..

Ik zou gewoon wat experimenteren en kijken hoe mensen op je makeup reageren. Ik ben er nu wel achter gekomen dat 't voor de buitenwereld niet uitmaakt of ik nou een foundation laag op heb of niet. Voor mezelf vind ik het veel fijner zonder, anders heb ik heel snel t gevoel dat mn huid niet kan ademen... En het bespaard ook nog eens veel tijd, ik ben s'ochtends maar 5-10 minuutjes bezig met mn makeup.. :')


Ze hoeft het toch ook niet op te doen als ze naar de paarden gaat? Miss wil TS gewoon wat leuks voor een avondje uit bijvoorbeeld.

Lonan
Berichten: 1960
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: plaggehut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:53

KimD schreef:
Als je naturel gewoon goed uitziet dan moet je geen troep gaan smeren, je huid gaat naar de klote. Als ik leeftijdgenootjes zie die al jaren smeren en mezelf bekijk ben ik blij dat ik het nooit gedaan heb.


Proest, ik moet hier wel verschrikkelijk om lachen je doet net of je al 40 a 50 jaar bent en zon strakke huid hebt vergeleken met leeftijds genoten je bent 23 jaar ! Waar gaat het over !
Laat iedereen lekker zelf die keuze maken.
En gaat verder op handen zitten nu.....
Laatst bijgewerkt door Lonan op 16-07-14 10:59, in het totaal 4 keer bewerkt

FemkeUtah

Berichten: 558
Geregistreerd: 21-03-13
Woonplaats: Omgeving Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:53

Zo te zien heb jij niet veel make up nodig, :D dat zou ik ook lekker zo laten!
Maar wat mascara, lipglosje en wat blush vind ik bij iedere meid/vrouw mooi!

WithinYuuri
Berichten: 969
Geregistreerd: 02-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:55

Kana schreef:
Wat is daar mis mee? Dat hoort een beetje bij de leeftijd, meelopers gedrag.


Daar is van alles mis mee, in de puberteit ben je bezig je identiteit te ontwikkelen. Zolang jij een meeloper bent, ontwikkel je dat dus niet.

Kana

Berichten: 9061
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:55

Fiffill schreef:
Ze hoeft het toch ook niet op te doen als ze naar de paarden gaat? Miss wil TS gewoon wat leuks voor een avondje uit bijvoorbeeld.

Inderdaad. Wat een moeilijk gedoe om make up.
Ik vind ook dat TS een prachtig naturel gezicht heeft en weinig moet dragen.
Maar TS vraagt niet, O lieve bokkers raadt mij af om make up te dragen en vertel me over jullie make-up traumas! Al dat gedoe altijd. :+

Corelli

Berichten: 10001
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:55

Ik zou inderdaad geen eyeliner gebruiken omdat je weinig zichtbaar ooglid hebt :) Dat gaat dan alleen maar in je crease (je oogplooi) zitten en maakt je blik gesloten.

Ik vind dat je een prachtige huid hebt, dus foundation heb je niet nodig. Wel zou een concealer onder je ogen mooi zijn en ik denk dat een highlighter op je jukbeenderen ook erg mooi is! Zo vallen je jukbeenderen subtiel op :) Mascara'tje erbij en je bent klaar

Verder vind ik dat je een prachtige mond hebt, dus als je een keer flink wil knallen kun je die ook mooi stiften. Denk dat fuchsia je prachtig staat. Let er wel op dat je je ogen dan naturel houdt, anders wordt het too much

Veel plezier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:58

Kana schreef:
Oh en nog een tip. Ik zou niet zo snel advies vragen bij Douglas of Ici Paris. In de stad waar ik woon in elk geval (Enschede) kwakken die dames maar wat aan en zijn het geen visagisten maar echt verkoopdames. (Of ik tref altijd de verkeerde en geloof me ik kom er te vaak )

Beter ga je naar de MAC store in Adam of een Flormar of een ander echt goede make up winkel(Inglot is ook leuk). Daar loopt meestal wel iemand met verstand van zaken.


Doet me denken aan de makeover van Sephora. :')

Afbeelding
http://www.reddit.com/r/MakeupAddiction ... tural_but/

Kana

Berichten: 9061
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat voor makeup past bij mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 10:59

Oei. Dat is uhh.. niet mijn smaak. :D

J0anieke

Berichten: 4962
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:00

Fiffill schreef:
Joanieke schreef:
Ik zou ook lekker naturel blijven! :j
Ik weet niet hoeveel je met paarden dagelijks bezig bent, maar makeup en paarden gaat bij mij echt niet samen.. Toen ik fanatiek was begonnen met paarden ben ik van foundation pop naar alleen mascara gaan en zelfs als ik uit ga heb ik alleen mascara op... Af en toe een rode blush but that's all..

Ik zou gewoon wat experimenteren en kijken hoe mensen op je makeup reageren. Ik ben er nu wel achter gekomen dat 't voor de buitenwereld niet uitmaakt of ik nou een foundation laag op heb of niet. Voor mezelf vind ik het veel fijner zonder, anders heb ik heel snel t gevoel dat mn huid niet kan ademen... En het bespaard ook nog eens veel tijd, ik ben s'ochtends maar 5-10 minuutjes bezig met mn makeup.. :')


Ze hoeft het toch ook niet op te doen als ze naar de paarden gaat? Miss wil TS gewoon wat leuks voor een avondje uit bijvoorbeeld.


Hoho! Ik geef alleen maar mijn ervaring hoor! Ik doe (en deed in foundation pop tijd) 1x daags mn make-up en ga t er niet afhalen als ik naar de paarden ga ofso :+

Josien_

Berichten: 9057
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:00

Grappig dat veel mensen eyeliner afraden. Heb zelf een beetje dezelfde ogen als TS maar vind het bij mij toch echt mooier met als zonder. Maar wel alleen een dun lijntje anders lijkt het net of mijn hele ooglid donker is ;) .

En idd make-up hoef je niet altijd op, maar voor een feestje op speciale gelegenheid kan het erg leuk zijn :) .