studeren Utrecht/Leiden

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Studeren in Utrecht of in Leiden?

Utrecht
20 (74%)
Leiden
7 (25%)

Totaal aantal stemmen: 27


peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:40

Utrecht natuurlijk, veel gezelliger Haha! Al was het alleen maar om gezellig te gaan eten bij café Havana en vervolgens tot de late uurtjes naar een strak feest te gaan in de Tivoli of er zelf eentje te organiseren in de Ekko

Fitzroy

Berichten: 25210
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-03 20:58

Ik heb zelf in Leiden rechten gestudeerd en vond Leiden vooral een leuke studentenstad (en dat is waar het jou om gaat Knipoog )
Utrecht komt op mij als stad gezelliger over maar idd zijn de afstanden er veel groter dan in Leiden.
De FSW ligt trouwens achter het station, je kunt het desnoods kruipen mocht je in niet zo'n goede staat verkeren Haha!
Ik werk naast de FSW maar buiten het feit dat ik een Leidse werkgever heb, heb ik nu echt helemaal niets met Leiden als stad.(sorry Apple Tong uitsteken ) Ben blij dat ik in een klein durpje in de provincie woon.

Ilsuhhh

Berichten: 327
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 21:42

Hoi,

Vandaag nog op de FSW rondgewandeld! Studeer er pedagogiek (en volg nu ook een vak van psychologie!), en heb het best naar m'n zin hoor! Tis een knus gebouw en dichtbij station inderdaad, makkelijk als je zoals ik heen en weer reist!
Qua stad, is Leiden denk ik ook gezellig, maar wel als je er bij een vereniging zit. Als je er gaat wonen en je wilt niet bij een vereniging is er denk ik niet zoveel te beleven als dat je in Utrecht zou kunnen beleven zonder studentenvereniging. Het is dus maar net wat je wilt....De inhoud van de studieprogramma's kan je op de websites van de uni's wel vergelijken...Vaak liggen de accenten net wat anders op andere universiteiten....

Succes ermee en mocht je nog vragen hebben, pb me maar!

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:02

utrecht is gezellig, leiden is ook gezellig... moeilijke keus. Jammer van utrecht is dat je vaak op de uithof zit, errug ongezellig, ver weg en ga er zeker niet wonen. Verder vind ik de verenigingen in utrecht wel leuker (maar ik ben wel een beetje bevooroordeelt Lachen ) Ik heb alleen utrecht gekozen omdat ik het er erg naar m'n zin heb

Ellebel
Berichten: 4202
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 22:05

Ik heb op Utrecht gestemd....ik studeer en woon er inmiddels al vier jaar en ik voel me er kiplekker.....de Uithof is inderdaad niet zo gezellig maar de stad maakt veel goed!

yourangel

Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 22:28

hmm, de uithof leek mij juist wél gezellig! waarom is dat het niet dan?

sanne83
Berichten: 5334
Geregistreerd: 22-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 23:26

het is erg afgelegen, er staan een aantal grote studentenflats, maar ik zou er voor geen goud willen wonen. Er is niets te doen en er lopen een beetje rare figuren rond s'nachts, dus je kan dan eigenlijk niet alleen over straat. Veel leuker om in een studentenhuis in de stad te wonen, maar dan moet je wel elke dag fietsen (ach, dan krijg je al dat bier er ook weer af Tong uitsteken ). Maar vind maar eens een huis in de stad, da's toch wel veel makkelijker in Leiden. Als je echt niet kan kiezen, zou ik eigenlijk voor Leiden gaan, je hebt zo een goedkope kamer, dat is wel een groot voordeel. ik ken mensen die al 2 jaar studeren en nog steeds geen kamer hebben in utrecht Scheve mond

yourangel

Berichten: 120
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-03 10:26

hmm, dat is wel vervelend inderdaad....
Ik ga eerst maar eens kijken bij m'n decaan voor dat boek dat universiteiten vergelijkt....

Marije_jiplover

Berichten: 25420
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 11:36

Ik woon op de Uithof en ik heb het er prima naar mijn zin! Of het er gezellig is, hangt voor een deel ook af van je huisgenoten. EN je zit met 10 minuten in de stad met de bus en als we 's avonds uitgaan, gaan we altijd samen terug op de fiets, dan is het prima te doen.
Groot voordeel vind ik, dat ik lekker dicht bij de faculteit zit en ik heb een heel mooi uitzicht over de stad (zit op de 11e verdieping). Kortom, het is maar net wat je er zelf van maakt en wat je zelf leuk vindt.
Ik kom uit een klein dorpje en vind het dus veel te druk om in de stad te wonen, nou, dan is dit echt ideaal!