AAAHH, onweer de stroom is uit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:16

Horsesfriend schreef:
Lolleke schreef:
En je computer die tot 2x toe uitvalt tijdens een onweersbui doet je niet denken...ach laat ik mijn computer even beschermen en de stekker er even uit laten voor dat ding zichzelf sloopt? Of doet het je er uberhaupt niet aan denken dat het dan niet zo verstandig is? Als in jouw kamer alles uitvalt zou ik toch even gaan nadenken :=

Maargoed, hier heeft het ook even geonweerd. Zou de bui even afwachten en misschien ondertussen dan maar met je grote teen gaan friemelen...

Het is hier ook al lichter, maar mijn computer is natuurlijk beveiligd en slaat alles op, anders ging ik er niet op, het onweer kwam best onverwacht, eerst alleen druppen.
Ik heb dit al vaker gehad, ik weet hoe ik moet handelen :j

Het gaat me de donder niet om die computer en wat er op staat eigenlijk....maar meer om wat Elma_ ook zegt...blijkbaar zit er iets dan niet helemaal sjofel in je elektra en ookal wordt het weer licht buiten, aan het einde van de bui kan er ook bliksem ontstaan :=

Het klinkt in mijn ogen niet al te snugger maar dat kan aan mij liggen :')

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 15:16

Er wordt toch wel een beetje heftig gereageerd zo te zien, ik vind het niet nodig hoor...

Zo erg is het nou ook weer niet hoor!

Elma_Jarig

Re: AAAHH, onweer de stroom is uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:21

Nou zo heftig is het ook weer niet om gewoon even uit te kijken met je stroom hoor! :')

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 15:22

Elma_ schreef:
Nou zo heftig is het ook weer niet om gewoon even uit te kijken met je stroom hoor! :')

Haha, wat grappig zeg

Misschien is een slotje beter @mod

Featherlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:23

hier in limbo heeft het maar heel even zacht geonweerd

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:23

Elma_ schreef:

Ik +1 dat dan maar.
@TS we hebben het goed met je voor hoor...

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 15:25

Lolleke schreef:
Elma_ schreef:

Ik +1 dat dan maar.
@TS we hebben het goed met je voor hoor...

Nou, zo komt het anders niet over hoor...

Homerun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:26

hier ZO brabant alleen zo'n anderhalf uurtje regen gehad, is nu droog. Geen donders en/of bliksem. En de regen was hard nodig.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:27

Horsesfriend schreef:
Er wordt toch wel een beetje heftig gereageerd zo te zien, ik vind het niet nodig hoor...

Zo erg is het nou ook weer niet hoor!

Zelluf wetuh :P

Zo ben ik mn droger, wasmachine, pc én koelkast 'verloren' door de blikseminslag..en kan je vertellen, dat was een erg duur geintje, want de verzekering keerde alleen de dagwaarde uit (en dan te bedenken dat die dingen al ruim 17 jaar oud waren, dus eigen risico was hoger dan het te ontvangen bedrag).

Er bestaan tegenwoordig van die dingen die je tussen stopcontact en apparaat kunt zetten ter beveiliging..athans dat begreep ik? Geen id hoe ze heten etc..maar het schijnt goed te werken volgens vrienden.

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 15:28

ik zeg wel niks meer hoor...
Laatst bijgewerkt door Horsesfriend op 02-05-12 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Elma_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:30

Nouja.. Beetje gestressd ? :(:)

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:30

Hier ook onweer en harde regen, maar gelukkig geen uitvallers :)
Fijn dat je pc het wel weer doet, dat is anders een duur grapje!

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 15:31

Elma_ schreef:
Nouja.. Beetje gestressd ? :(:)

nee hoor

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:32

TS, niet alles zo negatief opnemen. het is en blijft bokt. Wij schrikken van de manier waarop je omgaat met de stroom. Als het inslaat is het banketstaaf en kan het nare gevolgen hebben.

Kortom ik, en meerdere bokkers zo te zien, vinden het jammer als er dan zo laconiek mee omgegaan word. Het is voor je eigen veiligheid en niet om je te pesten :n

Snap dat het vervelend is, maar neem het de volgende keer op zijn minst iets serieuzer dan :=
Laatst bijgewerkt door Lolleke op 02-05-12 15:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:32

Hier is de onweer alweer voorbij...
Wordt nu ook gelukkig weer wat lichter := Zat gewoon om 3 uur met mijn lampen aan :O

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:40

In Geertruidenberg was het net ook heeel donker, het regent nog heel hard en het onweert.
Maar het is al wel wat lichter.

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:41

In het noorden schijnt de zon volop!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:41

Lolleke schreef:
TS, niet alles zo negatief opnemen. het is en blijft bokt. Wij schrikken van de manier waarop je omgaat met de stroom. Als het inslaat is het banketstaaf en kan het nare gevolgen hebben.

Kortom ik, en meerdere bokkers zo te zien, vinden het jammer als er dan zo laconiek mee omgegaan word. Het is voor je eigen veiligheid en niet om je te pesten :n

Snap dat het vervelend is, maar neem het de volgende keer op zijn minst iets serieuzer dan :=

Precies ;)

(ikzelf ben gewoon bang voor onweer met de pc aan..gewoonweg, omdat het eens flink mis is gegaan en ook bij de moeder van een vriendin..die had dr droger aan laten staan, is inslag vlakbij geweest, zij een soort van korstsluiting als gevolg op die droger..haar 2 honden zaten binnen opgesloten en je raad het al.......honden dood...vandaar mijn extra voorzichgtigheid met bliksem erg dichtbij).

Elma_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:43

Ik zet met hele erge onweer vlak boven me gewoon de hoofdstop om, noem mij maar overdreven
Laatst bijgewerkt door Elma_ op 02-05-12 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:45

Lolleke schreef:

:j Ik ben eens iemand verloren die op dezelfde manier als jij over onweer dacht: zal wel niet zo erg zijn. Hij zat gewoon thuis, bliksem sloeg in, overleden aan ernstige brandwonden, toegebracht door elektriciteit. Dat je zekeringen hebt maakt niets uit, als de stroom uitvalt, gaat er blijkbaar iets niet helemaal goed en moet je daar voorzichtig mee zijn! Dat is niet om vervelend te doen, maar omdat je eigen leven je hopelijk liever is dan even achter de computer je verhaal doen..

Het is gewoon schrikken als ik zie dat sommige mensen zich dus blijkbaar niet bewust zijn van wat bliksem kan doen.. Je hoeft geen doodsangsten uit te staan bij elke lichtflits, maar wat bewustwording kan geen kwaad, je kan gewoon echt je leven kwijt raken als je in de buurt van werkende elektrische apparaten bent als de onweer inslaat. Ook als het alleen maar lijkt dat de stroom uitvalt.. :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:45

Hier in Friesland zit ik nog steeds buiten in een bloedhete zon :D

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:55

Hier in Oost-Vlaanderen is het ook even hard tekeer gegaan rond 3u. Zit vlakbij Hulst hier. Gelukkig wonen wij aan een voetbalveld en dienen de lampen daar heel goed als bliksemafleiders. Wel zet ik hier alles af als het minder dan seconde ver zit.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:08

Ik heb m'n geliefde compie aan een stekkerblok zitten, als het gaat onweren zet ik 'm direct uit en trek ik het stekkerblok uit het stopcontact. Vooral ook omdat m'n computer m'n werk (wordt) en er belangrijke dingen op staan. Dan pak ik wel m'n Macbook die wel even een tijdje zonder stroom kan en anders ga ik wel met m'n vogeltjes spelen ofzo :') TS, niemand hier in het topic bedoelt het gemeen. Als de bliksem inslaat is je computer kapot en ben je alles wat erop stond kwijt. En in het ergste geval kan je zelf ook gedag zeggen.

Overigens onweert t hier niet (Zuid Holland) maar dat zal nog wel komen denk ik. Het regent wel flink.

Horsesfriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-12 16:09

Joyce_ schreef:
Lolleke schreef:

:j Ik ben eens iemand verloren die op dezelfde manier als jij over onweer dacht: zal wel niet zo erg zijn...
Je hoeft geen doodsangsten uit te staan bij elke lichtflits, maar wat bewustwording kan geen kwaad, je kan gewoon echt je leven kwijt raken als je in de buurt van werkende elektrische apparaten bent als de onweer inslaat. Ook als het alleen maar lijkt dat de stroom uitvalt.. :)

Nou, waarom zet je dan een :) erachter?
Het is toch niet grappig volgens jou?

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 16:09

Ladybird schreef:
Hier in Friesland zit ik nog steeds buiten in een bloedhete zon :D

Ja hier in Overijssel ook!...genieten dit hé..