Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
DeesDeBest schreef:Citaat:Pardon!!!! Ga deze uitspraken toch eerst maar even uitzoeken en onderbouwen met betrouwbare referenties!!!
Over deze uitspraken ga ik niet in, maar ik wil je graag op het volgende wijzen, wat echt waar is!!! In de VAE kun je als buitenlander komen werken, als je je baan kwijt raakt heb je 1 maand(!) de tijd om ander werk te vinden. Heb je dat niet of vind je die niet, dan krijg je van je vorige werknemer een enkeltje land van herkomst. Ga je niet weg, dan ga krijg je een boete per dag dat je langer blijft. Betaal je die niet dan ga de gevangenis in, (en dan met z'n 20 in 1 hokje, zonder tv, radio, aparte wc en douche) en dan werk je voor je overtocht. En ga daar maar geen kerk bouwen, vraag het zelfs niet eens, want die komt er echt niet.
Sprintje schreef:Wat bedoelen jullie met nederlanders??? Voormij is dat iemand met de nederlandse nationaliteit. Dus daar vallen ook een heleboel mensen van oorspronkelijk turkse of marokaanse afkomst onder... ook mensen van de nederlandse antillen hebben een nederlands paspoort.
DeesDeBest schreef:Over deze uitspraken ga ik niet in, maar ik wil je graag op het volgende wijzen, wat echt waar is!!! In de VAE kun je als buitenlander komen werken, als je je baan kwijt raakt heb je 1 maand(!) de tijd om ander werk te vinden. Heb je dat niet of vind je die niet, dan krijg je van je vorige werknemer een enkeltje land van herkomst. Ga je niet weg, dan ga krijg je een boete per dag dat je langer blijft. Betaal je die niet dan ga de gevangenis in, (en dan met z'n 20 in 1 hokje, zonder tv, radio, aparte wc en douche) en dan werk je voor je overtocht. En ga daar maar geen kerk bouwen, vraag het zelfs niet eens, want die komt er echt niet.
Citaat:En dat is dus beter
Citaat:En het assielzoekers beleid is de laatste jaren al ernstig aangescherpt, er zijn nog nooit zoweinig asielzoers geweest (met complimenten aan paars trouwens, want die hebben de nieuwe regelgeving in gang gezet, maar de LPF wil graag met die veren pronken...)
sonjabelgium schreef:Turken in eigen land lopen er vrij modern bij, maar hier komen ze opeens terug met de koran onder de arm en gaan ze zich opeens weer helemaal voegen naar hun heilig boek.
runningkawa schreef:Het ligt 100 % aan Nederland.
Maar hoe verander je een verkeerd beleid?
Dat zal niet mee vallen.
We mopperen op allochtonen die niet werken, maar ze krijgen niet eens een werkvergunning.
Nederlans id gewoon harstikke krom en het word tijd dat het gelijk getrokken word.
Voor iedereen.
Voor luie allochtonen die wel een werkvergunning hebben (en die ook altijd horen te krijgen vind ik)
Maar ook voor de luie Nederlanders.
In dat andere topic stond dat iedereen die kan werken, hoort te werken en daar ben ik het mee eens.
Dan doe je maar een baan die je niet wilt, die weinig verdient.
Beter dan profiteren van andersmans geld.
Als je een andere baan doet, wil dat nog niet zeggen dat je daar voor je leven moet blijven.
merelberfe schreef:ik ben zelf in Bagladesh opgegroeid (ben wel nederlander qua 'heritage') en daar paste ik mij ook aan. Zo leerde ik ook bengaals en de bengaalse cultuur, deed mee met de cultuur (bv vasten) en op school zongen we s ochtends altijd eerst de bengaalse volkslied naar de bengaals vlag en daarna de amerikaanse volkslied naar de amerikaanse vlag (was een amerikaans internationale school).
Sinds ik in Nederland woon (14jaar) pas ik mij hier ook aan (ben zelf heel erg dus met de amerikaanse en bengaalse cultuur opgevoed). Ik ben nederlands gaan leren en pastte me in andere manieren ook aan. Ik ben nu, na 14 jaar nog niet gewend hier, maar Ik woon hier nu, voor hoe lang wet ik niet, maar dit is nu wel waar ik woon en dus past ik me aan de waarden en normen van deze cultuur. Tuurlijk is het waarschijnlijk maakelijker aanpassen voor mij als iemand van Turkije, maar ik ben wel van mening dat als, je hier wilt wonen, je je dan ook zal moeten aanpassen.
Toen wij en Arabie waren voor mijn vaders werk, hebben we ons ook aangepast en zijn met hoofddoeken rond gaan lopen enz.
Je bent nog altijd een gast in het land. Je dient respect te hebben voor dat land en je aan te passen. Je hebt de keuze genomen om jouw land te verlaten, en in nederland te vestigen. Je zult je dan ook aan moeten passen.
Sprintje"]Voor de wet is iedereen met een nederlands paspoort nederlands.
[quote="DeesDeBest schreef:Nederlanders zijn, imo in dit topic mensen die van nederlandse afkomst zijn.
Karin"]
[quote="sonjabelgium schreef:Turken in eigen land lopen er vrij modern bij, maar hier komen ze opeens terug met de koran onder de arm en gaan ze zich opeens weer helemaal voegen naar hun heilig boek.
DeesDeBest"]
[quote="sprintje"]
En dat is dus beter
[/quote]
Vind ik van wel, de rotte peren worden van de gezonde gescheiden. Ik wil je alleen even laten zien dat niet iedere allochtoon die hier komt, zo'n armzalig leven had in hun eigen land en dat ze best hadden kunnen blijven. Boven dien had dit verhaal ook als doel om het VERSCHIL aan te tonen qua beleid.
[/quote]
En wat doen we dan met die nederlanders die niet willen werken; Australie wil ze ook niet meer hoor!
[quote="Sprintje"]
En het assielzoekers beleid is de laatste jaren al ernstig aangescherpt, er zijn nog nooit zoweinig asielzoers geweest (met complimenten aan paars trouwens, want die hebben de nieuwe regelgeving in gang gezet, maar de LPF wil graag met die veren pronken...)
[/quote]
[quote="DeesDeBest schreef:Dat laatste betwijfel ik ten zeerste.
DeesDeBest schreef:Hoe wil je anders het verschil tussen Nederlander en / of allochtoon aanduiden?
DeesDeBest schreef:Quote:
En het assielzoekers beleid is de laatste jaren al ernstig aangescherpt, er zijn nog nooit zoweinig asielzoers geweest (met complimenten aan paars trouwens, want die hebben de nieuwe regelgeving in gang gezet, maar de LPF wil graag met die veren pronken...)
Dat laatste betwijfel ik ten zeerste
Pipo schreef:Mensen, ga alsjeblieft eens naar documentaires kijken over het leven in de landen waar deze mensen vandaan komen, of ga er naar toe nog beter. Al moet ik zeggen dat bij de meeste landen een negatief reisadvies word afgegeven.
Als je dat hebt gedaan, denk ik niet dat deze bovenstaande racistische opmerkingen gemaakt worden.
Fasel"]
[quote="Karin"][quote="sonjabelgium schreef:Turken in eigen land lopen er vrij modern bij, maar hier komen ze opeens terug met de koran onder de arm en gaan ze zich opeens weer helemaal voegen naar hun heilig boek.
DeesDeBest schreef:...maar er komen ook zat mensen uit landen o.a Turkije waar het helemaal niet zo erg is en waar ze eigenlijk gewoon hadden kunnen blijven.
Karin"]
[quote="DeesDeBest schreef:...maar er komen ook zat mensen uit landen o.a Turkije waar het helemaal niet zo erg is en waar ze eigenlijk gewoon hadden kunnen blijven.