wie heeft de nieuwe harry Potter al?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:20

ik heb hem al uit*! En hij is erg leuk, maar het had iets minder dik mogen zijn, nu is het toch soms wat langdradig. Ik vind hem duidelijk anders dan de vorige delen, het wordt ook steeds grimmiger (idd zeker geen kinderboek meer). De persoon die dood gaat is idd niet leuk! Wie meer wil weten mag mij PBen. Mundungus Fletcher is al vaker voorgekomen, ik zal even zoeken of ik kan vinden in welk boek, maar uit mijn hoofd zeg ik dat het bij de Quidditch finale in deel 4 was.
PS 21,95 bij de lokale AKO boekhandel.



*En dat ondanks het volgende programma:
zaterdag:
het rijden van twee paarden
open dag bij het bedrijf waar mijn man voor werkt inclusief het ophalen en terug brengen van mijn vader die 50 km bij ons vandaan woont
een barbecue
posten bij een dropping

zondag:
zelf B gesprongen (1 balkje, was super tevreden)
groomen voor een stalgenoot die er 6! bij zich had

VillaNeusjes

Berichten: 6101
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:26

ik wil niet weten wie er dood gaat ... nog niet teminste ik wacht ff tot de nederlandse er is. ik heb de andere vier delen ook in het nederlands en om er dan ineens een engelse tussen te zetten vind ik zonde..

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:31

Ik hoop zo dat het boek er voor ons er morgen is, ik wil weten wie er dood gaat, maar ik wil het zelf lezen.
Speciaal ook al de engelse besteld, zodat ik niet op de nederlandse hoef te wachten

Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 08:06

Mundungus Fletcher wordt heel kort iig genoemd in deel 4 na Quidditch finale. Hij zou nl een verzoek tot compensatie voor een 12-room tent hebben ingediendterwijl dit maar een een stukje doek zou zijn geweest (even vrij opgeschreven, heb het boek niet bij de hand). Verder op het eind als Harry in het ziekenhuis ligt en Dumbledore (hoofd vd school) zegt dat ze de 'old crowd' moeten waarschuwen, Arabella Fig(g), Mundungus Fletcher, Remus Lupin (?). Verder ben ik nog even aan het kijken.

Lielle

Berichten: 66270
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 14:19

Mundungis Fletcher, een paar toevoegingen:

boek twee, hoofdstuk 3
Mr. Weasley comes home after a rough night of work. He complains there were nine raids and old Mundungus Fletcher tried to put a hex on him when he had his back turned. All they came up with were a few shrinking door keys and a biting kettle. There was some pretty nasty stuff but that wasn't his department. Mortlake was taken away for questioning about some odd ferrets, but that's the Committee on Experimental Charms.

boek 4, hoofdstuk 10
In the days that follow, Percy complains that people are sending Howlers, complaining about the security at the Cup, and wanting compensation for their ruined property. Mundungus Fletcher put in a claim for his tent. Mr. Weasley is working late. Hermione is reading one of their new books, The Standard Book of Spells, Grade 4 by Miranda Goshawk

hoofdstuk 36
Sirius is asked to take his human shape. Dumbledore tells Snape and Sirius to lay aside old differences. Sirius is asked to contact Lupin, Arabella Figg, Mundungus Fletcher, the old crowd. Snape is asked to do 'what he knows he must do'.

komt van http://www.harrypotterfacts.com/4-36.htm