bezuinigen.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:40

eigenlijk wat er allemaal bij mij binnenkomt, gaat er ook weer af. daar is een hele bizarre balans in. dus ik heb vrij weinig ruimte voor impulsaankopen (m.a.w. dingen waar ik in KAN bezuinigen). tja mijn adsl kan weg maar dan bok ik niet lekker meer, da's toch een 1e levensbehoefte, of niet soms Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:40

Ik heb het afgeleerd om boeken te kopen, ze zijn sneller gekocht dan gelezen. Ik kom er trouwens ook niet meer aan toe. En thuis heb ik er nog een puist liggen die nog niet gelezen zijn...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:46

Percy schreef:

Is die 100 euro dan alleen voor boodschappen of ook voor kleding, cadeautjes en vervanging van huishoudelijke dingen?

Ik neem aan dat smid en veearts daar al helemaal niet bij horen.



in principe boodschappen. Kleding wordt gekocht (tenzij echt heel hard nodig) van het geld dat in het potje zit. Hoefsmid als het uitkomt ook daarvan, en anders gaat het gewoon van de rekening af. Zelfde geld voor ontwormen (zowel honden als paarden).
Dingen waar ik een rekening van krijg (DA dus o.a.) gaat gewoon van de rekening af.
Verder heeft mijn buurvrouw het wat breder dan mij en ruimt eens in het half jaar haar kleding kast op, waarvan de helft in mijn kast beland Haha!

Percy

Berichten: 12089
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:52

Handig zo'n buurvrouw als die dezelfde maat heeft natuurlijk Knipoog

Net als Lovely kan ik moeilijk nee zeggen tegen boeken, ik lees gewoon heel graag. Maar ik heb dan weer geen tijdschriftabonnement. De meeste tijdschriften boeien me niet zo en zijn wel erg snel uitgelezen.

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 15:57

Ik ben gaan bezuinigen op mijn telefoonkosten.. had eerst hoge kosten met mijn mobieltje maar heb nu beltegoed genomen en daar word je erg zunig van hoor Knipoog Ik zat altijd uren te bellen met mijn mobieltje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 18:12

Bezuinigen? Ik doe eigenlijk helemaal geen gekke dingen vind ik zelf. Ik geef wel makkelijk geld uit aan luxe drogisterij artikelen en make-up Haha!
Ook hebben we de afgelopen jaren kapitalen uitgegeven aan verbouwingen en meubulair. En nu staan er nog wel wat verbouwingswensen op mijn lijstje. Zo wil ik binnen 2 jaar het huis volledig laten opschilderen aan de buitenkant en ik wil ook nog overal dubbel glas in laten zetten. Die dingen zullen als eerste moeten wachten.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:01

heb zelf al in geen eeuwen meer make-up gekocht. Verzuip erin, en draag het zelden, dus eerst maar eens opmaken.
Jammer is dat dingen als Deo en haarlak best aan de prijs zijn. Ik gebruik niet vaak haarlak, en de prijs zegt me zelfs: Dan maar niet moeilijk opsteken. Voor die 4x per jaar dat ik het gebruik ga ik geen 3 euro voor een flesje neer leggen. (en dat is dan dus C merk)
Verder hebben we wat dingen verkocht (o.a. concourswagen) in 1e instantie was het de bedoeling om van dat geld een 2 wieler voor hon te kopen, maar als ik realistisch kijk, voorlopig kan ik toch niet kilometers de polder in (ivm veulen) dus dan staat ie weer te staan. Dit geld hebben we dus in de pot gestopt, en zo hebben we een paar weken niet hoeven pinnen.
Ik moet eigenlijk nieuwe laarzen hebben. De voering is verrot, waardoor ze heel erg moeilijk uit gaan. Maarja, verder zijn ze nog echt prima, dus dan maar wat tobben met uittrekken.
Ook genoegen nemen met minder.. Ik wilde voor jamaica een zadelvormig shabrak voor de zomer (omdat 4kant dan zo warm is) Heb er 2 van Lovely gekregen die bij de singel kapot zijn, maar verder zijn ze echt nog prima. Een ander zou er misschien niet mee rijden, maar ik ben er super blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-03 19:13

stef schreef:
Ook genoegen nemen met minder.. Ik wilde voor jamaica een zadelvormig shabrak voor de zomer (omdat 4kant dan zo warm is) Heb er 2 van Lovely gekregen die bij de singel kapot zijn, maar verder zijn ze echt nog prima. Een ander zou er misschien niet mee rijden, maar ik ben er super blij mee!


Ze lagen gewassen in de auto en ik zou ze ook nog gewoon gebruikt hebben omdat ik weggooien dan echt onzinnig vind. Verder heb ik genoeg van die dingen en jij wist met deze 2 nog wel raad, easy deal Haha!.