Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Margreet schreef:Sok schreef:[...]alleen maar om het feit dat ik op de middelbare te lui was om m'n vwo af te maken!
...euhm... en dat is toch niet de schuld van de banken en de overheid?
Het is wel vervelend enzo natuurlijk, maar als dát de reden is, tja... toch zonde!
Sok schreef:Als MBO'er word je al benadeeld in vanalles en nu dit ook nog! Ik krijg minder studiefinanciering dan een HBO'er (alsof mijn opleiding geen klauwen vol geld kost),
Margreet schreef:Sok schreef:[...]alleen maar om het feit dat ik op de middelbare te lui was om m'n vwo af te maken!
...euhm... en dat is toch niet de schuld van de banken en de overheid?
Het is wel vervelend enzo natuurlijk, maar als dát de reden is, tja... toch zonde!
Maartje1990 schreef:Niet iedere vmbo'er kan naar de havo hoor! Een vriendin van mij heeft daarvoor écht écht het onderste uit de kan moeten halen om dát te bereiken! Ik heb zelf vmbo en toen havo gedaan en dat koste me óók al moeite wat me wel gelukt is maar makkelijk was het niet! En niet iedere vmbo'er kán dat gewoon.
Zoals ik al zei een vriendin van mij volgde een opleiding die ze door te dure reiskosten gewoon níet kon volgen als ze nu een studentenov had gehad was het een ander verhaal geweest. Maar ze krijgt de káns gewoon niet eens! En dan moeten ze nog hun best doen? Waarvoor? een opleiding dicht bij huis die ze liever niet doen? maar dat is het enige wat ze kunnen doen, want dat is dichtbij huis en dus betaalbaar?
Maartje1990 schreef:Niet iedere vmbo'er kan naar de havo hoor! Een vriendin van mij heeft daarvoor écht écht het onderste uit de kan moeten halen om dát te bereiken! Ik heb zelf vmbo en toen havo gedaan en dat koste me óók al moeite wat me wel gelukt is maar makkelijk was het niet! En niet iedere vmbo'er kán dat gewoon.
Zoals ik al zei een vriendin van mij volgde een opleiding die ze door te dure reiskosten gewoon níet kon volgen als ze nu een studentenov had gehad was het een ander verhaal geweest. Maar ze krijgt de káns gewoon niet eens! En dan moeten ze nog hun best doen? Waarvoor? een opleiding dicht bij huis die ze liever niet doen? maar dat is het enige wat ze kunnen doen, want dat is dichtbij huis en dus betaalbaar?
Equidea schreef:Is dat echt het hele verschil? Die 21 euro..? Zie niet in waarom iemand hierom moet gaan zeuren
Equidea schreef:Plien kun je jezelf ook even uitleggen wat dat betreft?
Denk je dat ik op het mbo geen hard hoofd krijg van de avonden die ik moet studeren...?
Plien91 schreef:MBO'ers die worden achtergesteld? Onzin.
Ze betalen minder school/collegegeld dus krijgen minder stufi. Logisch.
Als je van het VMBO komt ben je vaak jonger dan 18. Havo/VWO komt het niet veel voor. Als je als 15-jarige al naar het MBO gaat, terwijl je ook naar de HAVO in je eigen plaats kan, snap ik best dat je geen reiskostenvergoeding krijgt. Wordt wel een erg duur grapje. Daarbij zit in meer plaatsen een MBO dan een hogeschool, een hogeschool is dus vaak verder reizen en dat is ook veel duurder.