ophouden nou!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:34

Je zou natuurlijk ook nog vriendelijk op ze af kunnen stappen en vragen of het mogelijk is dat ze het buiten spelen beperken, en daarna ergens binnen verder gaan oefenen?

(Ik vind het opmerkelijk dat bijna alle suggesties hier vooral erg onaardig en soms zelfs agressief zijn? Nou lees ik toch regelmatig op Bokt 'waar gaat het heen met de wereld' - en dit is toch 1 keer dat ik me dat ook afvraag :j Waarom zou je niet eerst proberen om de dingen op een plezierige manier op te lossen, zonder al te veel irritatie maar gewoon in goed overleg?)

Chiqa: ik neem het wel serieus. Ten eerste omdat ik het storend vind dat de nationaliteit er steeds bijgehaald wordt - alsof het er ook maar iets toe doet of geluidsoverlast van marokkaanse of nederlandse mensen komt. Het is gewoon niet relevant, maar veel mensen zien dit toch als bevestiging van 'ziejewel, die buitenlanders weer'. Dat verscherpt de problemen en de vooroordelen alleen maar, en het lost niets op, in tegendeel.

Ten tweede: de ts komt op mij erg serieus (te serieus) over. Dus reageer ik er ook serieus op.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:43

Het lijkt mij toch logischer dan als je in een Nederlands land woont je meer Nederlandse dan Marokaanse muziek hoort?
Ik neem aan dat zij de soort muziek ervoor zet, in dit geval Marokkaanse muziek, om aan te duiden van wat voor soort muziek/geluid ze last heeft.
Marokkaanse muziek klinkt totaal anders dan Nederlandse muziek dus is het soort geluidsoverlast ook anders.
In mijn ogen heb jij pas reden voor kritiek als ze er neer had gezegd, die vervelende marokkaanse mensen moeten weer muziek maken.

Erg vervelend dat jij vind dat op dit forum te agressief word gereageerd, maar wat heeft dat met de strekking van dit topic te maken? Niet alles in dit topic is serieus bedoeld en volgens mij is de TS nog niet de straat op gerent om de vervelende muzikanten een koppie kleiner te maken? Dus zulke kwaadaardige burgers zijn bokkers nou ook weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 16:46

Shadow0 schreef:
Ten eerste omdat ik het storend vind dat de nationaliteit er steeds bijgehaald wordt - alsof het er ook maar iets toe doet of geluidsoverlast van marokkaanse of nederlandse mensen komt.

Ze zegt anders een reactie boven jou nog;

LimaMambo schreef:
ja hoor.. dan had je een zelfde topic gekregen ;)

Shadow0 schreef:
Ik vind het opmerkelijk dat bijna alle suggesties hier vooral erg onaardig en soms zelfs agressief zijn? Nou lees ik toch regelmatig op Bokt 'waar gaat het heen met de wereld' - en dit is toch 1 keer dat ik me dat ook afvraag

OMG overdrijven is ook een vak, laten we het ontopic houden ;)
Lima ergerd zich aan muziek, toevallig is dit jengelmuziek, so be it. Opent een topic, en doet verders niets verkeerds. (Dus hoezo agressie?)

Kan me levendig voorstellen dat je hier niet op zit te wachten, ik woon ook tussen allemaal allochtonen en die kunnen de knop van hun volume ook heel goed vinden :j dan ga ik dr gewoon op uit.

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 17:15

LimaMambo schreef:
Wildgirl schreef:
En daarom woon ik dus niet in Rotterdam.... :+
En ik ben het met je eens, marokkaans gejengel is erger als nederlands gejengel

wij willen hier ook heeel heeeeeeeeel graag weg.. de wijk word steeds erger
paar weken geleden zijn we serieus gaan kijken voor een woning in belgie.. daat gaat helaas niet door
nu zijn we aan het kijken voor iets in hellevoet..

haha ja ik ken het ik woon in schiedam-oost en ja daar heb je ook het probleem haha
maar dan geen marokanen maar POLEN!!
die zijn helemaal erg :(

maar om nou ervoor te gaan verhuizen zou ik niet doen..
maar ieder zijn ding he ;)

Winged

Re: ophouden nou!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:05

De meest simpele oplossing: Raam dicht.

Als ze al de hele middag bezig zijn is het misschien wel een ideetje om gewoon naar ze toe te gaan en op een normale, vriendelijke manier vragen hoe lang het nog duurt en aangeven dat je het best een tijdje aan kon horen (bij wijze van spreken was een uurtje genoeg geweest ofzo) maar dat je nu wel graag de rust van jou zondag wilt.

Beetje radicaler: vraag of ze een vergunning hebben om buiten te mogen spelen :+

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 18:05

de rust is weder gekeerd :P
ben lekker ff onder de zonnebank geweest en ben nu zo bruin als een.....! juist :P

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:16

Ik snap je zeker, zelf doe ik dans dus heb ik indische bollywood muziek nodig (hoge tonen nasaal gezang) en dat kan soms wat raar klinken en snap dat niet iedereen er even gelukkig mee is.
En dan voel ik me altijd schuldig naar de buren toe.

Verder snap ik niet wat er erg is aan marokaans gejengel soms denk ik dat mensen echt radicaal denken willen zien.
Want dan ben ik ook slecht bezig omdat ik er nadrukkelijk indische bollywood muziek bij zet :=
Want op het einde van de dag kan ik dus ook indisch gejengel veroorzaken als belg. Er staat bij mijn weten geen uitdrukkelijke nationaliteit bij.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:27

katiavl schreef:
Verder snap ik niet wat er erg is aan marokaans gejengel soms denk ik dat mensen echt radicaal denken willen zien.
Want dan ben ik ook slecht bezig omdat ik er nadrukkelijk indische bollywood muziek bij zet :=
Want op het einde van de dag kan ik dus ook indisch gejengel veroorzaken als belg. Er staat bij mijn weten geen uitdrukkelijke nationaliteit bij.

Ik ben op en top Nederlander, maar van avond aan avond dat gezeur van Jantje Smit door de speakers in het café beneden (de glazen hier op tafel staan dan te trillen) krijg ik toch ook echt moordneigingen. Het is dat mijn huis er boven zit, maar anders ging er een keer een sloophamer door dat café. Wam! Alles met de grond gelijk!

(Ja ja, ik weet het, ga dan niet boven een café wonen en zo. Ik woon er alleen niet récht boven, en zolang meneer de café-eigenaar gewoon netjes de buitendeur dicht houdt, hebben we ook niet zoveel last van de muziek - maar die zet hij dus altijd open. Daarnaast staat de muziek belachelijk hard (zeker aangezien er maar een man of 6 binnen zit) en draaien ze de hele avond dezelfde cd, en rustig 3x achter elkaar hetzelfde Nederlandse kaa uu tee lied. Om over de karaoke avond nog maar te zwijgen. Heb al dikwijls melding gedaan van geluidsoverlast, waarop mevrouw de agente aan de telefoon nog durft te vragen: "Kunt u dat herhalen? Ik versta u niet. Misschien kunt u de muziek wat zachter zetten?" Grmbl...)

Erg vervelend, harde muziek die niet je smaak is en waar je niet onderuit kan zonder je huis uit te gaan.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 18:48

katiavl schreef:
Ik snap je zeker, zelf doe ik dans dus heb ik indische bollywood muziek nodig (hoge tonen nasaal gezang) en dat kan soms wat raar klinken en snap dat niet iedereen er even gelukkig mee is.
En dan voel ik me altijd schuldig naar de buren toe.

er is natuurlijk wel een heel verschil tussen de radio hard aan bij de buren.. en dan binnen.. of een marokkaanse band die zowat buiten onder je raam staat te spelen ;)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:50

Wildgirl schreef:

Goedemiddag mevrouw Geert Wilders... waar had u al deze mensen naartoe gedeporteerd willen hebben?
Tjonge.... doe even gezond jongens.
Beetje 40/45 sfeertje hier....

ps: ik vind het wel gezellig... ik had wel een middagje met je willen ruilen hoor! Ik vind mensen die de intelligentie bezitten om een instrument te bespelen namelijk erg leuk over het algemeen!
Ik begrijp wel waarom Shadow zo reageert.... af en toe zijn sommige posts in dergelijke topics wel erg extreem rechts georiënteerd.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:54

Wat is er erg mee om marokkaans gejengel erg te vinden. Ik vind het ook echt geen muziek. Maar meteen vallen er dan mensen over.
Maar van dat smartlappen gedoe is ook verschrikkelijk. Wat nu? Wat ben ik nu voor iemand? :D
Maar daar zou nooit iemand over gevallen hebben.

Als mensen nu eens muziek maakte voor hunzelf en niet de hele buurt, dat zou wel een stukje leuker zijn.
Gelukkig heb ik geen herrie buren, Heerlijk!

Wijziging:
af en toe zijn sommige posts in dergelijke topics wel erg extreem links georiënteerd. :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:56

Nou nederlands gejengel is ook vreselijk, Frans Bauer, Jan Smit... :')
Als ze dat zouden draaien denk ik ook wel dat je er zoiets bij zou hebben neergezet :))
Doe ik wel :+

Fijn dat de rust is wedergekeerd!

Ninx jou reactie is nu anders ook niet respectvol... En een beetje heel erg offtopic.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:56

Ninx schreef:
Wildgirl schreef:

Goedemiddag mevrouw Geert Wilders... waar had u al deze mensen naartoe gedeporteerd willen hebben?

nou nou zo kan het wel weer :+
er wordt weer overdreven gereageerd hier. het is toch marrokaans gejengel of niet soms? als ze nederlandse pokkemuziek zou zeggen was het wel goed. marrokanen hoeven niet gediscrimineerd te worden, maar ze hoeven ook niet als heiligen behandeld te worden hoor :Y)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:57

kazary schreef:
Als mensen nu eens muziek maakte voor hunzelf en niet de hele buurt, dat zou wel een stukje leuker zijn.

En een stukje saaier.... ik ben allang blij dat er nog mensen zijn die muziek willen en kunnen maken.
Wat mij betreft beter dan petjes in golfjes met hardcore in een achterlijk volume... ieder zijn smaak he?!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 18:58

x_Marr schreef:
Nou nederlands gejengel is ook vreselijk, Frans Bauer, Jan Smit... :')
Als ze dat zouden draaien denk ik ook wel dat je er zoiets bij zou hebben neergezet :))
Doe ik wel :+

Fijn dat de rust is wedergekeerd!

Ninx jou reactie is nu anders ook niet respectvol... En een beetje heel erg offtopic.

Ik ben deze dames wel eens eerder tegengekomen in topics over Wilders en/of zaken aangaande 'nieuwe Nederlanders' en heb daar zaken gelezen waar mijn haar van overeind ging staan.
Dus je hebt misschien gelijk..... dikke kans dat ik overtrokken reageer.
Maar ik vind die rechtse movement ook wel erg naar....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 18:59

Ninx schreef:

ps: ik vind het wel gezellig... ik had wel een middagje met je willen ruilen hoor! Ik vind mensen die de intelligentie bezitten om een instrument te bespelen namelijk erg leuk over het algemeen!
Ik begrijp wel waarom Shadow zo reageert.... af en toe zijn sommige posts in dergelijke topics wel erg extreem rechts georiënteerd.

nou nou zeg.. in feite discrimineer je mij nu he.. heb je dat wel door??

zoals ik al eerder aangaf, als het nederlands gejengel was, dan had ik dat er ook neer gezet..
hoewel die kans wel veel kleiner is aangezien wij zowat de enige nederlanders zijn die hier nog wonen.. :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:00

Ninx schreef:
kazary schreef:

En een stukje saaier.... ik ben allang blij dat er nog mensen zijn die muziek willen en kunnen maken.
Wat mij betreft beter dan petjes in golfjes met hardcore in een achterlijk volume... ieder zijn smaak he?!

En dat laatste is exact hetzelfde: geluidsoverlast.
Sorry maar in een woonwijk vind ik het niet normaal om luide muziek op te zetten, in de stad vind ik het normaal, straatmuzikanten ed.

Ninx: probeer dan eens niet persoonlijk te worden en andere topic erbij te halen, maar net doen of het een nieuw persoon is wat hier reageert, scheelt behoorlijk wat frustratie's :)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:02

x_Marr schreef:
Ninx: probeer dan eens niet persoonlijk te worden en andere topic erbij te halen, maar net doen of het een nieuw persoon is wat hier reageert, scheelt behoorlijk wat frustratie's :)

Hahaha, en een lagere hartslag... dat is waar.... ;) :D

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:03

LimaMambo schreef:
Ninx schreef:

nou nou zeg.. in feite discrimineer je mij nu he.. heb je dat wel door??

zoals ik al eerder aangaf, als het nederlands gejengel was, dan had ik dat er ook neer gezet..
hoewel die kans wel veel kleiner is aangezien wij zowat de enige nederlanders zijn die hier nog wonen.. :+

Ik heb jou niet gequote in bovenstaand stukje... dat was Wildgirl.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:04

pffft
ben blij dat ik geen buren heb :)
(woon ook in Rotterdam, en hoor idd alleen maar een tram)
En een brassband vanmiddag, voor de marathon
maar das maar 1x per jaar gelukkig...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:04

Citaat:

het ging mij voornamelijk hierom ;)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:07

Snadrem schreef:
"Kunt u dat herhalen? Ik versta u niet. Misschien kunt u de muziek wat zachter zetten?" Grmbl...)

Sorry maar _O- t'is natuurlijk niet grappig, maar ik moet toch lachen...

Vroegah toen ik nog in Amsterdam woonde had ik een (hele lieve) Surinaamse buurman die zodra het lekker weer was alles opengooide en hard reggea opzette.
Nou was ik er daarvoor al geen enorme fan van, maar ik kon het wel waarderen.
Dat is definitief over, ik kan het echt niet meer horen gewoon, vreselijk reggea muziek, dat heeft hij echt helemaal voor me verpest, en dat is onderhand 20 jaar geleden maar dat blijft vermoedelijk de rest van mijn leven.
Klagen deed ik niet, dat was niet 'cool', klagen was voor ouderen ofzo en bovendien was het een hele aardige man.

Nu woon ik in een hutje op de hei, of mijn versie daarvan dan, een petit manoir aan de bosrand en heb ik in de wijde omgeving geen buren.
Maar aan de bosrand staan bramen en in de nazomerse dagen komt er zo nu en dan een gezinnetje met kinderen bramen plukken voor een uurtje of twee.
En dan érger ik me... het is echt vreselijk, ik kan helemaal niets meer hebben nu.
Ik ben bang dat ik een chaggerijnig oud vrouwtje wordt die stiltebordjes op gaat hangen (SILENCE!!!!) en die de mensen die zich daar niet aan houden boos/geïrriteerd ga aanvallen...
Mijn oma was ook zo, je moest echt bij haar voor op straat geen blikje weggooien want dan racede ze naar buiten om de boosdoener met een hartig woordje de prullenbak te wijzen.
Ik zie dat dus ook al helemaal voor me, en schaam me op voorhand :+ .

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:28

wowie wat doet iedereen serieus hier en ik vraag me af of de opzet van dit topic ook echt serieus bedoelt is.
En die honden die je erop wou afsturen ? ben stiekem toch benieuwd wat voor honden je hebt. Geen uit de kluitgewassen cavia hoop ik, die maken geen indruk.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:38

Ik zou twijfelen of ik minder gek zou worden als ik de hele dag Frans Bauer hoor.

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:38

wemkelover schreef:
wowie wat doet iedereen serieus hier en ik vraag me af of de opzet van dit topic ook echt serieus bedoelt is.
En die honden die je erop wou afsturen ? ben stiekem toch benieuwd wat voor honden je hebt. Geen uit de kluitgewassen cavia hoop ik, die maken geen indruk.

Chihuahua ofzo. :))