Oudste kind wordt meer verwend?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 20:15

Mijn (oudere) broer heeft altijd meer aandacht gehad en wordt naar mijn idee ook voorgetrokken, maar dat heeft wel een reden. Hij is altijd hyperactief geweest, teriwjl ik mezelf altijd wel redde.
Nu nog, als hij zijn zin niet krijgt gaat ie schreeuwen, wordt ie aggressief en ik ben daar nog steeds de pineut van...
Als hij een grote bek opzet vinden mijn ouders het maar snel best, als ik dat doe moet ik mijn grote mond houden...
Mijn broer is bijna 2 jaar ouder dan ik...

Lon
Berichten: 889
Geregistreerd: 29-01-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 21:14

Die eerdere post van mij was niet al te serieus bedoeld. Mijn broertje (idd hij is de jongste en ik ben de oudste) is minder makkelijk te beïnvloeden. Als er een ***karweitje aan ons gevraagd wordt, zegt hij nee en doet het ook niet, ik sputter wat en uiteindelijk krijgen ze me zo gek dat ik het alsnog doe.
Qua cadeaus is het volgens mij altijd aardig gelijk op gegaan. En ondertussen zitten we allebei in de leeftijd dat cadeaus ons niet bijster veel meer interesseren. We kijken naar wat we mooi vinden, niet naar, maar die heeft meer.
Ik heb wel voor alles moeten vechten wat hij nu gewoon krijgt, maar ach, ik hebbum in ruil daarvoor ook wel minstens 10 jaar op zn kop gezeten, je bent niet voor nix de oudste... Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25210
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 21:36

Wat ik altijd wel leuk vind om te horen is dat ouders niet het idee hebben het ene kind meer te verwennen dan het andere, terwijl de kinderen dat zelf vaak wel zo voelen.

Zo werd ik door mijn oudere zus altijd een 'verwend mormel' genoemd.
Het leuke is nu dat ik bij haar duidelijk zie dat haar dochtertje veel meer verwend wordt dan haar oudere zoon. Maar als ik dat dan zeg tegen haar dan is dat niet zo Haha!

Percy

Berichten: 12090
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 02:15

Weet je wat mij zo opvalt na alle posts doorgelezen te hebben? Dat alles over het materiele gaat (behalve het verhaal van Jacksel). Er wordt uitgebreid verteld over wie meer heeft gekregen maar of de een meer aandacht heeft gekregen dan de ander zie ik nergens terug Verward

Zelf ben ik de jongste en een nakomer en de enige dochter. Ik ben dus behoorlijk verwend door mijn ouders en mijn grote broers. Niet altijd even leuk trouwens want ik kon geen stap verzetten of ik kreeg wel hulp waar ik helemaal geen behoefte aan had.

Nu heb ik zelf twee kinderen, ze schelen bijna vier jaar en de jongste is een behoorlijke aandachttrekker. Ik heb er daardoor behoorlijk veel moeite mee om de aandacht gelijk te verdelen. Of de een meer krijgt dan de ander telt voor mij niet zo. Laatst bedacht ik me wel dat de oudste als vijfjarige al allerlei activiteiten had (zwemles, paardrijles op de manege en ballet) en de jongste nog steeds clubjesloos is. Niet uit onwil maar het is gewoon niet anders.

Mijn oudste vindt dat zij minder aandacht krijgt. Dat zij wel al die clubjes al had en dat haar zusje altijd haar fietsen krijgt en andere spullen waar zij te groot voor is terwijl zij alles nieuw heeft gekregen telt voor haar niet. Net zomin als het voor mijn jongste telt want die vindt dat wel prima. Ik vind het af en toe behoorlijk moeilijk om eerlijk te zijn want ik hou van allebei even veel en ik gun ze allebei even veel maar helemaal gelijk op lukt me gewoon niet.

Ik vind trouwens een pony nogal wat anders dan een scooter. Een scooter kost na aanschaf niet meer zoveel en bij een pony komen juist na aanschaf pas de grote kosten.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:35

Hangt ook een beetje bij de bui van het kind af in mijn geval! Ik kan vreselijk zitten tutten met m'n jongste, een dochter terwijl ik de dag erna boos op 'r kan zijn voor iets en dan weer m'n zoon (oudste) ga verwennen of meer bij dingen betrekken. Het is ook wat je ziet onder verwennen, aandacht is ook al verwennen soms ... vooral bij jonge kinderen terwijl oudere het vooral in materie gaan meten! Héél eerlijk is het makkelijker van m'n oudste te houden omdat ie slimmer/verstandiger is, omdat ie zachter is van karakter, minder luid ook ... maar m'n dochter is dan weer veel behulpzamer en kan zeer lief uit de hoek komen .... zucht ... dan ben ik weer helemaal gek op haar! Lovers ... conclusie??? IK zie ze BEIDEN DOLGRAAG!!!!!!!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 10:42

Ik ben de oudste en idd baanbreker, mijn zusje de jongste dus, die is het meest verwend en nooit tevreden overigens...
Bij mijn eigen kinderen zijn ze allebei even lief, al is de oudste veel rustiger en de jongste een doerak.