Geloven jullie in krachten van stenen??

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:20

Ik heb een heel zakje met kleine steentjes maar heb echt geen idee welke het zijn? Verward
En ik heb een grote mooie zwarte met een soort zilverglans, vraag me ook niet wat het voor soort is Lips are sealed .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:22

Het placebo effect bij dieren wordt gedragen door de mens. Dan hoeft het niet eens over stenen te gaan, maar is ook vaak aan de orde bij andere vormen van therapie of manipulatie. Heel vaak komt dat doordat de eigenaar (of verzorger) van het dier zijn instelling verandert, waardoor er bij het dier ook iets verschuift. Waar dat dan precies aan toe te schrijven is, is heel moeilijk te achterhalen.

Margreet

Berichten: 18326
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:34

Jasmijn"]
[quote="Margreet schreef:
Interessant! Echt wetenschappelijk onderzoek? Is daar ook over gepubliceerd? Dan wil ik die artikelen graag lezen!


Ik wist dat je dat ging vragen Haha! , dus zat tijdens het typen al te bedenken hoe ik aan die uitslagen kom, maar ik ga voor je op zoek en zodra ik meer weet hoor je van me. Vingers aflikken
[/quote]

Goh, ik ben voorspelbaar Haha!
Graag! Ben ik heel benieuwd naar!

want om eerlijk te zijn geloof ik er anders geen hout van

Ben trouwens ook wel benieuwd waar Lovely haar informatie vandaan heeft. Interessante materie dit!

Jasmijn

Berichten: 3766
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:39

Ilse schreef:
Ik heb een heel zakje met kleine steentjes maar heb echt geen idee welke het zijn? Verward
En ik heb een grote mooie zwarte met een soort zilverglans, vraag me ook niet wat het voor soort is Lips are sealed .


99% zeker een Hematiet Lachen

En ja Margreet op dit punt ben je voorspelbaar, maar heb ik geen moeite mee hoor, moet alleen even spitten.

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:17

Ik heb heeeel erg lang een Amethist om mijn nek gehad, voor mn erge hoofdpijn en omdat ik heel moeilijk en kort sliep.
Het heeft zeker geholpen, alleen na een tijdje was ie gescheurd van binnen, omdat de kracht te sterk was o.i.d.
Ik heb toen een nieuwe gekocht en die scheurde weer en daarna nog 1 en die scheurde ook weer, en aangezien die dingen ook zo weer 10 euro zijn per steentje met een hangertje ben ik er maar mee gestopt, slapen gaat nu weer achteruit alleen hoofdpijn....hmmm heb nergens lastemer van Knipoog

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 13:25

Zoiets kan zeker kracht hebben. Bepaalde soorten straling en magnetisme kunnen voor heling en andere zaken zorgen, waarbij je je prettiger kan voelen. Ik geloof niet dat een steen bijv financieel welzijn oid kan brengen... dat is het uitbuiten van de middelen...

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 14:10

Jasmijn"]
[quote="maaike van de vis schreef:
En hoe denken jullie dan over een zgn. "levenssteen"?
Of over stenen die worden ingestraald en die je kracht geven?


Die steen ken ik niet (of het moet al via Jomanda gaan ofzo?) maar persoonlijk geloof ik niet in het instralen van een steen. Wel dat door goed reinigen (verschillende methoden, dus niet met afwasmiddel ofzo) de natuurlijke krachten weer duidelijker boven komen. Maar op is op, en volgens mijn viesie (heb je mijn waarheid weer) kan je een steen geen kracht geven door hem in te stralen.
[/quote]

Maar geloof je wel in instralen in het algemeen (en dan niet per se door jomanda, maar spirituele genezers iha)?
Zo ja, is er een bepaalde reden waarom het bij stenen dan niet kan?
(niet aanvallend bedoeld ofzo hoor, vroeg het me gewoon af als leek Lachen )

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 14:14

Ja ik vind het jammer dat sommige mensen niet echt lezen wat er geschreven wordt en dat het niet zomaar 'steentje verkopen' is.

Jasmijn ik ben het niet helemaal eens dat stenen niet schadelijk kunnen zijn. Er is wel degelijk een steen die je niet langer dan 2 dagen achter elkaar moet dragen, omdat deze de 'dark side' in je naarboven haalt. Ik weet alleen niet meer hoe die steen heet; hij is zwart met witte vlekjes, een sneeuwhuppeldepup.

Mijn zus had die eens gekregen van iemand. Ze werd er helemaal naar van. Lachen

Levita

Berichten: 1420
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 17:11

Ik moet op school een website maken voor iemand die van stenen make-up heeft gemaakt. Zij heeft de stenen gemalen tot poeder en dat kan je als make-up gebruiken. En dan bedoeld ze edelstenen zoals bijv. robijn en amethist.

Volgens haar is het heel gezond omdat er geen conserveringsmiddelen in zitten en omdat edelstenen een gezonde werking hebben.
Het is haar verhaal en ik heb er eigenlijk geen mening over.

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 17:31

Heb je ook stenen van geluk ofzo Haha! ???????

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 18:51

Jasmijn"]
[quote="Ilse schreef:
Ik heb een heel zakje met kleine steentjes maar heb echt geen idee welke het zijn? Verward
En ik heb een grote mooie zwarte met een soort zilverglans, vraag me ook niet wat het voor soort is Lips are sealed .


99% zeker een Hematiet Lachen

[/quote]

Kan je me misschien ook de werking van deze steen vertellen?

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 19:23

Pellie schreef:
Ja ik vind het jammer dat sommige mensen niet echt lezen wat er geschreven wordt en dat het niet zomaar 'steentje verkopen' is.

Jasmijn ik ben het niet helemaal eens dat stenen niet schadelijk kunnen zijn. Er is wel degelijk een steen die je niet langer dan 2 dagen achter elkaar moet dragen, omdat deze de 'dark side' in je naarboven haalt. Ik weet alleen niet meer hoe die steen heet; hij is zwart met witte vlekjes, een sneeuwhuppeldepup.

Mijn zus had die eens gekregen van iemand. Ze werd er helemaal naar van. Lachen


Ik denk dat je sneeuwvlokobsidiaan bedoelt. Ook wel vulkanisch glas genoemd.

Jasmijn

Berichten: 3766
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 23:04

maaike van de vis schreef:
Maar geloof je wel in instralen in het algemeen (en dan niet per se door jomanda, maar spirituele genezers iha)?
Zo ja, is er een bepaalde reden waarom het bij stenen dan niet kan?
(niet aanvallend bedoeld ofzo hoor, vroeg het me gewoon af als leek Lachen )


Ja, ik geloof wel degelijk in Reiki en magnetiseren (de term instralen staat mij heel erg tegen), maar dat is vooral het in balans brengen van je chakra's en het reguleren van de energie in die chakra's. Sommige geven teveel energie af, andere te weinig door bijvoorbeeld blokkades en dit kan je door bovenstaande methoden proberen in goede banen te leiden.
Een 'steen' heeft geen chakra's, dus valt er weinig in evenwicht te brengen, en krachten toedienen aan een steen geloof ik niet in, maar ja, weer mijn waarheid he!!

De steen waar Pellie op doelt moet idd de sneeuwvlokobsidiaan zijn. Deze steen kan je rustig langer achter elkaar dragen hoor. Het is alleen een steen die erom bekend staat dat hij op niet al te subtiele manieren inzicht verschaft Haha! Het is daarom ook geen prettige steen, maar kan wel heel behulpzaam zijn. (Voor de tarot kenners onder ons, deze steen komt overeen met de Toren in het tarotspel, verder staat hij bij de 'stenenkenners' bekend als de schop onder de kont steen Scheve mond )
Als jouw zus er niet tegen kon, wilde ze de waarheid niet onder ogen zien of was er nog niet aan toe. Maar het is dus geen schadelijke steen.

Hematiet: tegen bloedarmoede, tegen bloedingen, tegen galaandoeningen, is in het algemeen goed voor het bloed, helpt bij pijn tijdens menstruatie, versterkt de basis, het eerste chakra. Zorgt er dus voor dat je niet gaat zweven. (Niet letterlijk natuurlijk, maar helpt nuchter te blijven en met beide beentje op de grond te blijven, hoewel het gros van de lezers geloof ik vind dat we al behoorlijk zweverig bezig zijn Haha! Haha! )

Ik ben het ook met Sypheron eens, maar als ik ga uitleggen waarom, kom ik nooit meer van het stigma zweverig af, dus laat ik het bij deze wijze opmerking van Sypheron.

En Margreet, ik ben je nog niet vergeten hoor, maar heb nog geen tijd gehad. Gaat goed komen. (Niet dat je er daarna in gaat geloven, daarvoor ben je teveel een wetenschapper (exotherisch) volgens mij, maar erover lezen kan nooit kwaad)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 01:39

Ja die was het ja, de obsidiaan. We zijn er later mee naar de Krater gegaan en daar werd dus verteld dat je de steen niet langer dan 2 dagen moest dragen omdat het nogal wat teweeg bracht in jezelf. Voor de test heeft haar vriend hem toen ook ff gedragen en die kreeg hetzelfde effect.

Je hebt me erg nieuwsgierig gemaakt, ik ga die steen ook maar eens dragen, ik vind het wel een uitdaging. Haha!

En nee niet schadelijk in die bewoordingen maar meer dat je psyche er wel eens van op hol kan slaan.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-03 01:47

Voor degenen die het interessant vinden;

Het boek, titel: Mediteren met Kristallen.
auteur: Sue Parlett
ISBN 90 5108 739 X
uitgeverij: Areopagus

Zitten 17 steentjes bij en 10 interactieve meditatiekaarten.

Momenteel draag ik veel Labradoriet.