Bankstel kopen Seats and sofa's ?????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

Re: Bankstel kopen Seats and sofa's ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:44

Wij wouden ook een nieuw bankstel bij seats en sofas kopen en ze stuurden van die leuke aanbiedingen van een folders ´´staat er in de folder 1 prijs en dan erbij voor een 3+2 zits, naja wij geloofden dat niet en gingen gewoon even kijkje nemen in de winkel. Na echt we waren nog niet half over de drempel of ze stonden al voor onze neuzen, nou sorry hoor maar dan ben ik ook gewoon zo onbeleefd om dan te vragen van ´´Wilt u aub opzij gaan wij komen allereerst voor te kijken en dus niet meteen om te kopen´´ Haha!

Nou echt en eenmaal in de winkel dus beland staan er heeeeele andere prijzen dan dat ze in de folders etc hebben geplant...Nee voor ons werd het toen al heel snel duidelijk om GEEN bankstel via hun te kopen, en waren we met een nogal rare blik op onze gezicht langs hen de winkel uitgelopen Haha!

Uiteindelijk hebben wij bij Poppeliers ons 3+2 zits bankstel gekocht dit bedrijf is zo klant vriendelijk en begaan met hun klanten oke als je in de winkel komt dan komen ze niet direct op je af maar wachten ze totdat je eerst zelf even rond gekeken hebt en dan spraken ze ons pas aan. En ook goeie uitleg (misschien wat te goed want een verkoper daar zat nogal enorm te overdrijven), de bankstel was direct leverbaar alleen toen wij hem bestelden/kochten woonden we nog in m´n schoonouders huis en kregen we 31 okt sleutels van ons nieuwe huis, naja de bezorgdienst belde ook heel vriendelijk om te vragen waarneer ze het bankstel konden leveren...Wij die en die datum opgegeven en ze kwamen toen ook heel netjes ons bankstel afleveren, ze controleerden zelf nog even of ie in vrachtwagen beschadigd was etc..

Een mooi strak model in echte leder (geen slechte kwaliteit leder) slechte kwaliteit leder heette nerfleer oid en wij hebben net die leer gekozen van de betere kwaliteit...

En voor een aantrekkelijke prijs voor 1025euro en 5 jaar garantie...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 09:49

Ah, wij zouden ook naar S&S voor een nieuw bankstel, maar ik begin nu te twijfelen....

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:02

Mijn ouders en mijn oom en tante hebben hun banken bij Seats and Sofa's vandaan. Beide bankstellen waren van leer. Bij mijn ouders is de vulling goed gebleven maar begon het leer al na een half jaar te scheuren (te scheuren ja!!!) en bij mijn oom en tante is juist het leer goed gebleven maar als er iemand in het midden van de bank gaat zitten hebben de twee daarnaast daar last van: die kukelen naar de middelste toe omdat de hele bank inzakt. Erg wisselende kwaliteit dus. Ik zou de gok niet wagen. Mijn vriend en ik hebben zelf onze bank bij trendhopper gekocht. Ben je wel iets duurder uit (wij betaalden 2000,- voor een 2 + 3 + poef) maar de kwaliteit is stukken beter (en ook daar kun je afdingen).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:04

kennisen van me hebben een chesterfield bank daar gekocht en de kussens ervan gingen snel uit model.
dus hebben ze die laten opvullen en zijnn het bankstel meer dan een half jaar kwijt geweest.
toen ze het terugkregen waren de vullingen ongelijk en nu na een jaar begint alles te scheuren.

ik heb er zelf eens een 2 en 3 zits gekocht voor een lage prijs en kwalitatief gezien was dit een hele stevige bank..maar wel zo stevig dat de kussens keihard bleven Verdrietig

ik heb nu een bankstel van IKEA en die gaat al 7 jaar mee en is nog steeds mooi

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:05

ik heb 2 jaar geleden een bankstel gekocht bij S&S, maar het valt me erg tegen! de kwaliteit is heel matig... natuurlijk waren wij ook op de prijs afgekomen, het is inderdaad niet duur... maar een volgend bankstel (wat helaas al heel snel nodig zal zijn) gaat weer van een echte kwaliteitswinkel komen.
ons vorige bankstel kwam van een dure winkel, en daar hebben we wel ruim 10 jaar mee gedaan, die was nog prima, alleen het kleurtje begon te vervelen Lachen

dus, geen aanrader, die S&S

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:14

Wij hebben ook een bankstel van S&S. De levering was mooi optijd en hebben hem nu een jaar. Geen problemen hoor. Maar wij hebben een goedkoop bankstel gekocht omdat wij 1 keer per jaar kittens hebben. En ja die gaan er nog wel eens in hangen Haha!

Ze waren bijons ookn iet opdringerig moesten zelf achter een verkoper aan om hem vragen te stellen. Haha!

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:21

Wij zijn eens bij S&S geweest, werden gelijk besprongen door zon kerel. Zeiden dat we wel even wilden kijken.

Toen we interesse hadden in een bankstel, begon het.
We zeiden dat we er nog even over wilden denken. Toen riep die vent dat we écht vandaag moesten beslissen anders zou het véél duurder worden! Verward

Wij weer: nou, dat risico nemen we dan maar heh.
Ging die vent 'even bellen' en ineens kon er juist 100 euro van de prijs af. Mijn vriend werd wakker en pingelde gelijk nog wat van de prijs. Moest die kerel wel weer 'even bellen'.
Maar ik had wat twijfels over over de kwaliteit gekregen, zat nogal.... hard en de naden bevielen ook niet helemaal Clown .

Ik zei dat we echt nog even wilden nadenken, werd die kerel toch woest.

'Nou, die korting kan je mooi op je buik schrijven,' zei hij heel kwaad. We konden ons net inhouden tot buiten, toen vielen we tegen de muur van het lachen.

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 10:50

We zouden met zijn allen eens een rekensommetje moeten maken... hoe duur was je bank en hoe lang duurde het voordat je een nieuwe nodig had... dan weet je wat zo'n bank per jaar kost. Dikke kans dat je dan met een bank uit een duurdere winkel goedkoper uit bent Lachen

Ik begin wel:)
De bank van mijn ouders was na afdingen € 430,- maar was na een half jaar eigenlijk al niet meer toonbaar. komt dus op € 860,- per jaar

De bank van mijn oom en tante weet ik de prijs niet van

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:18

Ook hier slechte ervaringen met de S&S.

Wij waren afgekomen op een folder : alle 2+3 zit voor 500,-!
Er stonden prachtige foto's bij,zelfs mooie hoekbanken,en leren banken.
Wij daar heen.
Werden meteen op de nek gezeten door een verkoper.
We wilden eerst een rondje lopen,en kwamen tot de conclusie dat er geen enkele bijzat van de beloofde 500 euro.
Wij vroegen uiteindelijk waar de banken uit de folder waren.
'Nou,die staat er gewoon tussen hoor!'
Hij wees ons een prachtige dikstoffen hoekbank aan.
'Deze is bijvoorbeeld maar 859...blabla'

Nee,we zoeken de bankstellen voor 500 euro,uit de folder!
Nou,ze hadden wel banken voor 500 euro,maar die stonden in het magazijn,en was van de slechtste stofkwaliteit zei hij.
Ik wees dus naar de foto's in de folder.
Het kwam er rustig op neer dat ze foto's van dure banken in die folder hebben gezet,en er 500 euro bij hebben gedrukt,maar die banken hadden ze niet.

Uiteindelijk stonden we bij een redelijk goedkopen bank,oerlelijk,en keihard.We moesten meteen beslissen en betalen,anders kregen we heb niet mee.
Gelukkig vonden wie die bank niet mooi,en zijn we de winkel uitgelopen,waarna de verkoper ook meteen een bot woordje voor ons klaar had.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:20

puma schreef:
6 jaar geleden een lederen 3+2 zits gekocht. Nooit problemen mee gehad, ook niet met de levering. Ben er nog steeds erg tevreden mee, voor mij dus geen slechte ervaringen! Lachen

Bij mij preceis hetzelfde, werd zelfs nog eerder geleverd dan ze zeiden.
Haha!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:47

Ik ben ook een tevreden klant. Bank kwam zelfs nog eerder dan de vooraf gemelde levertijd. Super mooie bank ook...

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:52

Silly1972 schreef:
puma schreef:
6 jaar geleden een lederen 3+2 zits gekocht. Nooit problemen mee gehad, ook niet met de levering. Ben er nog steeds erg tevreden mee, voor mij dus geen slechte ervaringen! Lachen

Bij mij preceis hetzelfde, werd zelfs nog eerder geleverd dan ze zeiden.
Haha!

Hier ook, staat ook al 6,5 jaar. Lachen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:53

mijn ouders hebben daar ook een bankstel gekocht. Een 2 en een 3 zitter die verre van goedkoop waren.
De bank is prachtig! Als ik het goed heb echt leer.
Hij slijt alleen super snel!
Je kunt preccies zien waar je zit daar is het verkleurt.
Ze zakken in elkaar op de 1 of andere manier. Als je met ze 2e op de bank zit dan zakt de gene op de hoek naar de persoon in het midden (op de 3 persoons bank)
nee waardeloos! zeker voor het geld wat ze betaald hebben.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:57

Ook ik zeg NEE Clown

Wij gingen er vorig jaar heen met de intentie een bankstel te kopen.
Stond prachtig mooi plaatje in folder, 500 euro voor een 2 en 3 zits, precies de kleur die we wilden!
Wij erheen... nee mevrouw, we werken met stofgroepen en die u wilt kost 1400 euro!
Okeej laatmaar dacht ik.. vele bankstellen bekeken en waren idd hardzittend en leek allemaal niet van goeie kwaliteit.

Toen een bankstel bij kleine meubelshop in lwd gekocht voor een nette prijs en is nog steeds mooi na een jaar en zit/hangt/ligt heeeeeeeeeerlijk Haha!
Laatst bijgewerkt door Neskolay op 04-12-08 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:58

Het bankstel van me ouders is helemaal niet hard maar die koste samen als ik het goed heb ook iets van 2500 euro.
Maar die kussens zakken in elkaar en hij verkleurde heel snel!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:12

De enige reden waarom ik naar S&S zou gaan is als ik 2 nieuwe fietsen nodig zou hebben, dan heb je een bankstel gratis Clown Haha! . Overigens heb ik er persoonlijk geen ervaringen mee, maar ik pas met dat soort bedrijven altijd heel erg op, vooral als het allemaal op afbetaling is e.d. Agressieve verkopers heb ik ook een hekel aan hoor, in een meubelwinkel wil ik altijd graag zelf rustig rondkijken, winkels waarin ik achtervolgd wordt ontvlucht ik dan ook meteen Lachen .

Maar het is dus eigenlijk van "horen zeggen" dat ik er niet heen zou gaan, terwijl ik normaal toch wel van het "eerst zien, dan geloven" ben.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:18

Hier een slechte en een eehhh.... goede??? ervaring met S&S Haha!
Mooie stoelen gekocht, maar inderdaad, garantie tot aan de deur. Groten ellende om dingen gerepareerd te krijgen, en die dingen (en dure stoelen nog ook!!) vielen na ongeveer een maand uit elkaar!! Dus wat dat betreft nooit weer.

En tja, van die uitverkoop banken. Ze hadden er buiten 1 staan, 2 zittertje, in z'n upje, scheurtje erin, maar wij hadden tijdelijk een bank nodig. verkoper erbij: "wat biedt je?" "Nou," zegt m'n stiefvader, "tien euro". Toen konden we hem ter plekke mee nemen. Ook die was binnen een maand ingezakt, maar voor 10 euro hoor je ons niet.

Maar voor een serieuze aankoop kom ik er nooit weer.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:27

Toen wij er binnen kwamen hebben we even op ons gemak kunnen rondkijken, daarna kwam er eindelijk iemand afgehuppeld omdat we wat meer info wilden. Die kerel had net spaghetti gegeten, mond zag nog vuil en hij liet er nog een mooie luide boer op volgen! Scheve mond

Wij hebben onze zeten van €1400 meegekregen voor €750. We mochten hem afbetalen op 24m, ben al aan het betalen van 1 september 2006 en moet nog steeds €235 afbetalen! Elke maand betaal ik €33.25. 33.25 x 26 maand = €864.5!!!

Uiteindelijk zal ik toch gemakkelijk rond de €300 teveel betalen hoewel er in het contract stond dat we aan een 0% JKP mochten afbetalen!

Echt afzetters, volgende keer leg ik liever €1000 extra neer voor een Weba-sofa.

Bij ons viel je echt waar we het meest zitten en je ziet het ook! Wij hebben zo'n 2 zit-hoek-3 zit ineen. Dus een hoekzetel. En we liggen 's avonds graag neer dus de 2 en 3zit zijn al netjes ingezakt terwijl de hoek nog goed is. Ik en mijn vriend zitten ook vaak op 1 bepaalde plaats en die zijn lekker ingezakt zeg!

Omdat we zo lang hebben moeten wachten (zie post onder openingspost) hebben we er wel een gratis huishoudpakket bijgekregen Clown Wat ondertussen ook allemaal stuk is.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 12:28

randalinpony schreef:
We zeiden dat we er nog even over wilden denken. Toen riep die vent dat we écht vandaag moesten beslissen anders zou het véél duurder worden! Verward

Ging die vent 'even bellen' en ineens kon er juist 100 euro van de prijs af. Mijn vriend werd wakker en pingelde gelijk nog wat van de prijs. Moest die kerel wel weer 'even bellen'.
.

Dit komt me heel bekend voor!
Wij zagen een leren bankstel (2 en 3zits) daar kon ook zo opeens 100 euro af omdat wij ook vogelliefhebbers waren (hij zag het busje van ons opvangcentrum) hij vroeg meteen of we nog vrijwilligers zochten enz.. kwam een beetje vaag over..

Na een tijdje gepraat te hebben gaf hij toe dat hij het concept ook niets vond en dat de banken niet zo super waren en als je klachten hebt tja dan heb je min of meer pech, maarja hij was ook maar een verkoper he..

Heel vaag dus ben nu na een nachtje erover geslapen te hebben toch wel blij dat we het niet meteen gedaan hebben, haha

Als ik heel eerlijk ben kwamen we er meer om ff te pesten zo net doen als je intresse hebt en dan gelijk weer weggaan Tong uitsteken vanwege onze vorige slechte ervaring maar ik moet zeggen ze zijn goed in het banketstaaf daar Knipoog bijna waren we erin getrapt hahaha

Maar weet iemand anders ergens goede en niet al te dure bankstellen in groningen en omgeving? (straal van 50 km eromheen ofzo)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 12:30

Nou de garantie is echt flut, dat hadden we bij ons vorige bankstel ook, maar dacht dat er misschien wel iets veranderd zou zijn maar niet dus?

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:32

SecretLIN schreef:
randalinpony schreef:

.

Dit komt me heel bekend voor!
Wij zagen een leren bankstel (2 en 3zits) daar kon ook zo opeens 100 euro af omdat wij ook vogelliefhebbers waren (hij zag het busje van ons opvangcentrum) hij vroeg meteen of we nog vrijwilligers zochten enz.. kwam een beetje vaag over..

Na een tijdje gepraat te hebben gaf hij toe dat hij het concept ook niets vond en dat de banken niet zo super waren en als je klachten hebt tja dan heb je min of meer pech, maarja hij was ook maar een verkoper he..

Heel vaag dus ben nu na een nachtje erover geslapen te hebben toch wel blij dat we het niet meteen gedaan hebben, haha

Als ik heel eerlijk ben kwamen we er meer om ff te pesten zo net doen als je intresse hebt en dan gelijk weer weggaan Tong uitsteken vanwege onze vorige slechte ervaring maar ik moet zeggen ze zijn goed in het banketstaaf daar Knipoog bijna waren we erin getrapt hahaha

Maar weet iemand anders ergens goede en niet al te dure bankstellen in groningen en omgeving? (straal van 50 km eromheen ofzo)

Ik heb mijn bankstel uit Leeuwarden, nog steeds erg blij mee en was acceptabele prijs!
Meubelhal/meubelshop Leeuwarden. (geloof ik, kan ik nakijken evt.)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:36

Ach ja, de verkoopmethoden zijn idd apart. Wij moesten ook meteen beslissen, want we hadden toch een bank nodig? Wij : ja, maar we hebben nog een bank dus hoeven niet meteen vandaag te beslissen hoor. Dat moest wel want anders zou het veel en veel duurder worden want het aanbod gold alleen die dag. Wij zijn fijn in het spelletje meegegaan door te doen alsof we hele erge twijfels hadden, waardoor er ineens steeds meer van de prijs af kon. Heel bijzonder.

Ik vind de kwaliteit van het bankstel wat wij hebben gekocht prima, als je door de verkoopmethoden heen prikt en precies weet wat je wilt voor welke prijs kun je er goed slagen. Wij waren al bij diverse winkels geweest en alleen bij S&S hadden ze precies het soort bank staan die wij wilden, en uiteindelijk ook binnen het budget wat wij te besteden hadden.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:43

_Tivoli_ schreef:
Ook hier slechte ervaringen met de S&S.

Wij waren afgekomen op een folder : alle 2+3 zit voor 500,-!
Er stonden prachtige foto's bij,zelfs mooie hoekbanken,en leren banken.
Wij daar heen.
Werden meteen op de nek gezeten door een verkoper.
We wilden eerst een rondje lopen,en kwamen tot de conclusie dat er geen enkele bijzat van de beloofde 500 euro.
Wij vroegen uiteindelijk waar de banken uit de folder waren.
'Nou,die staat er gewoon tussen hoor!'
Hij wees ons een prachtige dikstoffen hoekbank aan.
'Deze is bijvoorbeeld maar 859...blabla'

Nee,we zoeken de bankstellen voor 500 euro,uit de folder!
Nou,ze hadden wel banken voor 500 euro,maar die stonden in het magazijn,en was van de slechtste stofkwaliteit zei hij.
Ik wees dus naar de foto's in de folder.
Het kwam er rustig op neer dat ze foto's van dure banken in die folder hebben gezet,en er 500 euro bij hebben gedrukt,maar die banken hadden ze niet.

Uiteindelijk stonden we bij een redelijk goedkopen bank,oerlelijk,en keihard.We moesten meteen beslissen en betalen,anders kregen we heb niet mee.
Gelukkig vonden wie die bank niet mooi,en zijn we de winkel uitgelopen,waarna de verkoper ook meteen een bot woordje voor ons klaar had.

Dit hadden wij dus precies hetzelfde.!!! Al hun folders kloppen van geen kanten vandaar dat wij ook gewoon gingen kijken, alleen bij ons stonden ze al vrijwel meteen (waren nog niet eens half binnen) voor onze neuzen Boos! Nou sorry maar ik ben dan heeeeeeeuuuuuul errug onbeleefd dan ook om te zeggen van ´´Aub ga opzij wij komen allereerst voor te kijken en niet voor te kopen´´ naja daar konden ze werkelijk waar niet zo goed tegen...

Uiteindelijk ons mooie strak echt lederen bankstel 3+2 zits creme kleurig bij Poppeliers gekocht in Almere... Haha!

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 13:30

leeuwarden is nog te doen Haha!

Tja wel gek dat sommige totaal geen slechte ervaringen hebben en andere juist wel slechte

kapotte bankstellen e.d

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 13:49

Nooit iets kopen bij Seats en Sofa's, baggerzaak