Nav topic desiree__ alochtonen.......

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:20

irene"]
[
Maar ik neem toch aan de meeste Nederlanders hun houding niet laten afhangen van het overheidsbeleid Verward Dat vind ik namelijk een heel slap excuus om je achter te verschuilen.
Ik ben het met je eens dat het overheidsbeleid het er niet altijd makkelijker maakt, maar dat is nog geen reden om dan maar helemaal niets te doen.
?
[/quote]
JIj vindt het een slap excuus, ik vind het een serieuze oorzaak van alle ellende. het maakt de drempel tot begrijpen veel hoger.

[quote="maja schreef:
Er bestaat ook nog zoiets als eigen initiatief.

De eindverantwoordelijkheid ligt bij jezelf ja. ben ik mee eens. Het ligt uiteindelijk het meeste aan jezelf of je slaagt in een vreemd land.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:22

irene schreef:
Maar ik neem toch aan de meeste Nederlanders hun houding niet laten afhangen van het overheidsbeleid Verward Dat vind ik namelijk een heel slap excuus om je achter te verschuilen.


De overheid voert een beleid waarin er allochtonen, of asielzoekers of hoe je ze wilt noemen voorrang krijgen, op van alles zoals eenhuurhuis, een eigen onderneming starten, subsidie voor een bedijrf die ze in dienst neemt. een uitkering zonder dat ze eigenlijk in de bijstand of ooit gewerkt te hebben. Deze toelage is meer dan wat een bijstandsmoeder verdient. En ze hopen op deze manier dat de allochtonen, buitenlanders of asielzoekers zo integeren. Het enige wat de overheid hiermee bereikt is dat de (oorspronkelijke) nederlanders kwaad worden op de overheid, omdat ze met meer verschillende maatstaven wegen. Dan vind ik het niet gek dat er mensen zijn die al jaaaaaren op een huis wachten of op een baan wachten zomaar aan de kant worden geschoven bij zoiets, dat ze boos worden en gefrusteerd raken op diegene die dat wel krijgen en in hun ogen er minder recht op hebben.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 09-10-03 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:23

Desiree schreef:
De eindverantwoordelijkheid ligt bij jezelf ja. ben ik mee eens. Het ligt uiteindelijk het meeste aan jezelf of je slaagt in een vreemd land.

Haha! een vreemd land, daar heb je wel een punt Knipoog

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:24

Cody"]
[quote="Desiree schreef:
De eindverantwoordelijkheid ligt bij jezelf ja. ben ik mee eens. Het ligt uiteindelijk het meeste aan jezelf of je slaagt in een vreemd land.

Haha! een vreemd land, daar heb je wel een punt Knipoog
[/quote]

Dat zal ook niemand ontkennen, maar doe dan ook zoveel mogelijk inzet tonen om dat vreemde eigen te maken. En dat schort er bij vele gewoon aan.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 09-10-03 13:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:24

Oh, ik geloof dat hier iedereen het er over eens is dat de integratie mislukt is. Mag je gerust hardop zeggen hoor.

De meningen verschillen echter in wie de schuldige daarvan zou zijn. Is dat de overheid (in mijn ogen JA!), de autochtonen of de allochtonen?

Jennygirl

Berichten: 4491
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:25

Desiree schreef:
we hebben zelfs begrip voor hun cultuur, zodat verzachtende omstandigheden worden aangevoer bij eerwraak, nederlandse vrouwen mogen voor h*er uitgescholden worden maar mogen niets terug zeggen want dan discrimineren ze.

Natuurlijk hoef je het niet te pikken als iemand je een h**r noemt. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat iemand met een getinte huid me zo noemde... en dan roep ik ook iets terug.

Ik werd laatst ook voor h**r uitgemaakt door een kaaskop. Dus het zijn zeker niet alleen de getinte mensen. Het zijn eerder de mensen met een communicatie gebrek (en die heb je van alle afkomsten!)

Voor degenen die zich afvragen waarom ik dit soort opmerkingen naar mijn kop geslingerd krijg... geen idee, ik trek dat blijkbaar aan.
Laatst bijgewerkt door Jennygirl op 09-10-03 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:27

irene schreef:
Trouwens, in het andere topic over allochtonen heb je toch opgebiecht eigenlijk een allochtoon te zijn Haha!


Hmm ja, zal het dus idd daar wel aan liggen...

Haha!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:28

Desiree schreef:
Oh, ik geloof dat hier iedereen het er over eens is dat de integratie mislukt is. Mag je gerust hardop zeggen hoor.

De meningen verschillen echter in wie de schuldige daarvan zou zijn. Is dat de overheid (in mijn ogen JA!), de autochtonen of de allochtonen?


De overheid wel zeker! Ze zijn er te laks in geweest, van af het begin om een gedegen beleid op te stellen en te hanteren. Ze hebben vanaf het begin in deze situatie geen overhand gehad en waren in bepaalde dingen te laks en te makelijk.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:34

DeesDeBest schreef:
[De overheid voert een beleid waarin er allochtonen, of asielzoekers of hoe je ze wilt noemen voorrang krijgen, op van alles zoals eenhuurhuis, een eigen onderneming starten, subsidie voor een bedijrf die ze in dienst neemt. een uitkering zonder dat ze eigenlijk in de bijstand of ooit gewerkt te hebben. Deze toelage is meer dan wat een bijstandsmoeder verdient.
[/quote]


Ik heb ruim 10 jaar werkervaring bij de sociale dienst. Het is mij nog nooit opgevallen dat een allochtoon meer uikering krijgt dan een bijstandsmoeder.
Dan mag je me toch even vertellen waar je dit vandaan hebt.

Juist door dit soort dingen, en dan komen we weer terug op die klok en die klepel, blijven veel vooroordelen overeind staan.

Zoals Desiree terecht opmerkte is de integratie van allochtonen mislukt. Dat ligt niet alleen aan de allochtonen, dat ligt niet alleen aan de autochtonen en ligt zeker ook niet alleen aan het overheidsbeleid.
Alle 3 de partijen hebben daarin fouten gemaakt. Het zal alleen ontzettend moeilijk worden om een situatie die in de loop van -vele- jaren zo gegroeid is te veranderen. Temeer daar je niet opnieuw kunt beginnen.
Ik zie er op dit moment ook geen oplossing voor. Maar ik heb er een hekel aan als er alleen een beschuldigend vingertje richting allochtonen wordt geheven.
Binnen het integratiebeleid zijn er 3 partijen en alle 3 hebben fouten gemaakt.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:39

irene schreef:
Ik heb ruim 10 jaar werkervaring bij de sociale dienst. Het is mij nog nooit opgevallen dat een allochtoon meer uikering krijgt dan een bijstandsmoeder.
Dan mag je me toch even vertellen waar je dit vandaan hebt.


Wel als je met 3 gezinnen in 1 huis woont en alle hoofden van het gezin krijgen geld.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:41

DeesDeBest"]
[quote="irene schreef:
Ik heb ruim 10 jaar werkervaring bij de sociale dienst. Het is mij nog nooit opgevallen dat een allochtoon meer uikering krijgt dan een bijstandsmoeder.
Dan mag je me toch even vertellen waar je dit vandaan hebt.


Wel als je met 3 gezinnen in 1 huis woont en alle hoofden van het gezin krijgen geld.
[/quote]

Wat is dit nu voor stennismakerij. Als 3 Nederlandse gezinnen in een huis wonen dan krijgen die 3 Nederlandse gezinnen ook gewoon bijstand, dat heeft dus helemaal maar dan ook helemaal niets te maken met het feit of iemand allochtoon is of niet.

Wat denk je met dit soort onjuiste informatie te bereiken?

Karin

Berichten: 65340
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:43

irene schreef:
Zoals Desiree terecht opmerkte is de integratie van allochtonen mislukt. Dat ligt niet alleen aan de allochtonen, dat ligt niet alleen aan de autochtonen en ligt zeker ook niet alleen aan het overheidsbeleid.
Alle 3 de partijen hebben daarin fouten gemaakt. Het zal alleen ontzettend moeilijk worden om een situatie die in de loop van -vele- jaren zo gegroeid is te veranderen. Temeer daar je niet opnieuw kunt beginnen.
Ik zie er op dit moment ook geen oplossing voor. Maar ik heb er een hekel aan als er alleen een beschuldigend vingertje richting allochtonen wordt geheven.
Binnen het integratiebeleid zijn er 3 partijen en alle 3 hebben fouten gemaakt.


Ik zie dat jij het exact hebt verwoord zoals ik het ook had willen zeggen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:45

[quote="maja"]Ik denk ook dat het grootste gedeelte bij de regering ligt, omdat er al veel eerder signalen waren vanuit de bevolking maar die werden niet opgepikt. [quote]
Ja, ik denk ook dat daar de grootste oorzaak bij ligt. En dan zijn er buitenlanders die in hun vuistje lachen, of ons hardop uitlachen (gezien enkele citaten van buitenlanders die hierboven mensen beschreven hebben) en en en en.............. en dan krijg je die beroemde druppel.

Ik ben er tegen als alle buitenlanders over 1 kam geschoren worden. De meeste indonesiers leveren bij mijn weten geen problemen op en hebben vaak zelfs meer beschaving in hun pink dan veel nederlanders in hun hele lijf. De problemen komen voornamelijk ook uit een bepaalde hoek. Als het bijvoorbeeld om criminaliteit gaat, scoren marokaanse jongens en antilianen hoog. Vooral bij marokaanse jongens ligt het aan de opvoeding thuis: ze zijn jongens, ze zijn heilig en ze mogen er alles! WAnt die meisjes daar die worden korter gehouden en die doen het vaak goed op school. Hielden ze die jongens ook maar zo kort, dan gingen die het ook een heel stuk beter doen.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:48

irene schreef:
Wat is dit nu voor stennismakerij. Als 3 Nederlandse gezinnen in een huis wonen dan krijgen die 3 Nederlandse gezinnen ook gewoon bijstand, dat heeft dus helemaal maar dan ook helemaal niets te maken met het feit of iemand allochtoon is of niet.
Wat denk je met dit soort onjuiste informatie te bereiken?

Als ik jou was zou de sociale dienst of iemand die daar meer verstand van heeft even raadplegen. Als jij als bijstands moeder bij iemand in huis woont, dan krijg je minder of wordt je gekort op je uitkering. Waarom dan niet als je met 3 gezinnen in 1 huis woont, en 1 iemand daar van werkt?

lies

Berichten: 9670
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:50

Je l*lt maar wat raak, Ddb. Wat jij zegt is gewoon niet waar.
De bijstandsnorm is voor IEDEREEN gelijk. Wat denk jij nou?
En startende ondernemers kunnen idd een startkapitaal LENEN van de sociale dienst, wanneer ze komen met een goed plan. Dit geldt niet alleen voor allochtonen.
Wanneer er meerdere gezinnen in 1 huis wonen, krijgen niet alle gezinshoofden hetzelfde aan bijstand. Want je bent inwonend en je krijgt dus gewoon minder. Allochtoon of autochtoon.

Irene schreef:
Ik heb ruim 10 jaar werkervaring bij de sociale dienst.

Misschien Ddb moet jij eens iemand raadplegen die er meer verstand van heeft.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:56

Dank je Lis, je was me net voor Haha!

Trouwens ook een bijstandsmoeder heeft de keus om te gaan werken, maar dat is weer een andere discussie Knipoog

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 13:57

lis schreef:
Je l*lt maar wat raak, Ddb. Wat jij zegt is gewoon niet waar.
De bijstandsnorm is voor IEDEREEN gelijk. Wat denk jij nou?

Bloos! Ow oliebol ik haal een uitkering en de bijstand door elkaar, oeps. Bloos
Citaat:
Dit geldt niet alleen voor allochtonen.
Wanneer er meerdere gezinnen in 1 huis wonen, krijgen niet alle gezinshoofden hetzelfde aan bijstand.

Nou dan zullen de neefjes en nichtjes van mijn klasgenootje zeker allemaal illigaal zijn, want daar wonen ze met 3 gezinnen toch echt in 1 huis en krijgen alle hoofden geld van 'een' uitkering. Dus bij deze uitspraak blijf ik ... Bovendien als jij bijstand hebt, en je gaat samenwonen met iemand die gewoon werkt krijg jij geen bijstand meer.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:00

DeesDeBest"]
[quote="lis schreef:
Je l*lt maar wat raak, Ddb. Wat jij zegt is gewoon niet waar.
De bijstandsnorm is voor IEDEREEN gelijk. Wat denk jij nou?

Bloos! Ow oliebol ik haal een uitkering en de bijstand door elkaar, oeps. Bloos
Citaat:
Dit geldt niet alleen voor allochtonen.
Wanneer er meerdere gezinnen in 1 huis wonen, krijgen niet alle gezinshoofden hetzelfde aan bijstand.

Nou dan zullen de neefjes en nichtjes van mijn klasgenootje zeker allemaal illigaal zijn, want daar wonen ze met 3 gezinnen toch echt in 1 huis en krijgen alle hoofden geld van 'een' uitkering. Dus bij deze uitspraak blijf ik ... Bovendien als jij bijstand hebt, en je gaat samenwonen met iemand die gewoon werkt krijg jij geen bijstand meer.
[/quote]

Maar waarin zit dan de ongelijkheid tussen allochtonen en autochtonen?
Jij probeert te vertellen dat die er is, maar tot op heden heb je nog niet concreet kunnen maken wanneer dat het geval is.

oeps, even een taalbloopertje eruit gehaald
Laatst bijgewerkt door irene op 09-10-03 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:01

mij"]
De overheid voert een beleid waarin er allochtonen, of asielzoekers of hoe je ze wilt noemen voorrang krijgen, op van alles zoals een huurhuis, subsidie voor een bedrijf die ze in dienst neemt. <knip> En ze hopen op deze manier dat de allochtonen, buitenlanders of asielzoekers zo integeren. Het enige wat de overheid hiermee bereikt is dat de (oorspronkelijke) nederlanders kwaad worden op de overheid, omdat ze met meer verschillende maatstaven wegen. Dan vind ik het niet gek dat er mensen zijn die al jaaaaaren op een huis wachten of op een baan wachten zomaar aan de kant worden geschoven bij zoiets, dat ze boos worden en gefrusteerd raken op diegene die dat wel krijgen en in hun ogen er minder recht op hebben.
[/quote]

[quote="irene schreef:
Maar waarin zit dan de ongelijkheid tussen allochtonen en autochtonen?

Het ligt er aan welke ongelijkheid je bedoeld. De overheid wilt graag dat ze integeren en mee doen/ deel nemen aan de multiculturele samenleving. Daar falen ze gewoon in. ze krijgen echter wel eerderee nhuis aangewezen, zie aan het begin van dit topic.

Citaat:
Jij probeert te vertellen dat die er is, maar tot op heden heb je nog niet duidelijk concreet kunnen maken wanneer dat het geval is

M.b.t. bovenstaande vrag, het ligt er aan wat je met ongelijkheid bedoelt? En anders moet je me reply's nog eens vanaf het begin doorlezen, volgens mij heb ik genoeg feedback gegeven op dit onderwerp.

Anyway, dit wordt een gebed zonder einde. Wat ik duidelijk wil maken is het falen van de overheid, in het begin. Daar plukken wij nu, allemaal de vruchten van. Door onjuist handelen van de overheid, ongeacht waarom ze dit deden hebben wij nu een samenleving die voor een grote deel langs elkaar heen leeft. En wederom, ja er zijn mensen van verschillende tinten, rassen en achtergronden die met elkaar omgaan, contact hebben enz. Maar dit gebeurt maar mondjesmaat. En dat is jammer, want ik denk dat we op sommige punten allemaal wat van elkaar kunnen leren. Er worden hier en daar punten bij gehaald die er soms niks, zijdelings of heel veel mee te maken hebben. Er wordt helaas soms te veel door gehamerd op een bepaald punt, wat slechts ter voorbeeld of illustratie diende. In het begin heb ik al gegeven dat ik dit een intressante discussie vond en dat ik hoopte dat we daar op een normale manier mee konden praten. Bij sommige lukte dat, er waren er die gingen al gelijk op hun achterste benen staan, over een woord wat in een verkeerd context werd geplaatst. Blijkbaar is dit nog steeds een voor sommige een gevoelig onderwerp, en als Nederlander mag je overal kritiek of klachten over hebben maar niet hier over, want dan krijg je een schier mensen over je heen. Jammer, ik heb (en dit klinkt misschien raar),wel genoten van deze discussie, er waren mensen die er verstand van hadden, die er zelf midden in wonen en mee te maken hebben en die (gelukkig) zich inzetten voor asielzoekers e.d. en die alleen maar positieve ervaringen hebben. Nogmaals, ik scheer niemand over 1 kam, er zijn zoveel mensen die alles geven, maar ook mensen die alles nemen. En ja, ook nederlanders stelen e.d., maar ze komen ook (in grote getale) voor onder de allochtoonse jeugd. En nee, met allochtonen bedoel ik ook weer niet alle nationaliteiten die Nederland vertegenwoordigd, maar feit blijft dat er zeker onder de marokkaanse, turkse jeugd veel wordt gestolen en geroofd. Zoals het er nu naar uitziet zullen dergelijke dingen alleen maar meer frustratie op gaan roepen, dus de overheid zal hier een oplossing voor moeten gaan dragen.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 09-10-03 14:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:02

de discussie wordt nu wel erg pittig hier. ik volg het effe in stilte.........

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-03 14:12

Voorrang op een huurhuis? vertel mij maar in welke beleidsregels dat staat.

Voorrang op in dienst nemen? Klopt, was alleen niet nodig geweest als de werkgevers hun eigen verantwoordelijkheid hadden genomen. Daarbij wordt er ook voorrang verleend aan andere doelgroepen, bijvoorbeeld gehandicapten en vrouwen.
Zoals wij op de sociale dienst altijd zeiden, een gehandicapte zwarte vrouw aan het werk helpen is niet zo moeilijk Knipoog en een niet gehandicapte blanke man die wil werken ook niet Haha!
Veel bedrijven zijn er trouwens niet happig op om van die subsidies gebruik te maken, er zit veel administratief werk aan vast en het levert niet veel op.
In dat opzicht is die wet zijn doel ook voorbij geschoten.

Wat ik ermee wil zeggen is dat niet alleen bij allochtonen een positief discriminatiebeleid wordt gevoerd. Overigens ben ik geen voorstander van dit beleid.