DeesDeBest schreef:[De overheid voert een beleid waarin er allochtonen, of asielzoekers of hoe je ze wilt noemen voorrang krijgen, op van alles zoals eenhuurhuis, een eigen onderneming starten, subsidie voor een bedijrf die ze in dienst neemt. een uitkering zonder dat ze eigenlijk in de bijstand of ooit gewerkt te hebben. Deze toelage is meer dan wat een bijstandsmoeder verdient.
[/quote]
Ik heb ruim 10 jaar werkervaring bij de sociale dienst. Het is mij nog nooit opgevallen dat een allochtoon meer uikering krijgt dan een bijstandsmoeder.
Dan mag je me toch even vertellen waar je dit vandaan hebt.
Juist door dit soort dingen, en dan komen we weer terug op die klok en die klepel, blijven veel vooroordelen overeind staan.
Zoals Desiree terecht opmerkte is de integratie van allochtonen mislukt. Dat ligt niet alleen aan de allochtonen, dat ligt niet alleen aan de autochtonen en ligt zeker ook niet alleen aan het overheidsbeleid.
Alle 3 de partijen hebben daarin fouten gemaakt. Het zal alleen ontzettend moeilijk worden om een situatie die in de loop van -vele- jaren zo gegroeid is te veranderen. Temeer daar je niet opnieuw kunt beginnen.
Ik zie er op dit moment ook geen oplossing voor. Maar ik heb er een hekel aan als er alleen een beschuldigend vingertje richting allochtonen wordt geheven.
Binnen het integratiebeleid zijn er 3 partijen en alle 3 hebben fouten gemaakt.