Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Lovely schreef:Niemand rijdt ermee vanwege de laadruimte (Kim natuurlijk wel), maar iedereen rijdt ermee wegens dat gaatje in de wet, zoals hierboven al gezegd werd.
PhiaBink schreef:We hebben hier in Spierdijk:
2 kroegen
1 warme bakker die maar een paar uur per dag open is.
1 Bowling centrum
1 kerk.
Verder is er hier geen winkel waar je gewoon de dagelijkse boodschappen kan doen.
Dit is Spierdijk. De eeste beste Supermarkten, Deen en Lidl, zijn in Avenhorn, 4 km verder op, of in Obdam, Deen en Dekamarkt, 4 km de andere kant op. Fourage, Lina Box, is in Schagen, +/- 15 km en bix haal ik in Obdam of Alkmaar, 15 km verder.
Je heb op het platteland een terreinwagen nodig. Al is het voor hooi/stro/Lina box/ kunstmest of dingen in en uit het land te halen.
Percy schreef:Volgens mij komt er inderdaad een overgangsregeling en mogen mensen blijven rijden op grijs kenteken als dat nu al op hun naam staat maar helemaal zeker ben ik daar niet van.
toscana schreef:Wat is er mis met een stationcar met flinke trekkracht? Als daar niet inpast bestaat er ook nog zoiets als een aanhanger natuurlijk....
raar dorp trouwens.. wel 2 kroegen en een bowlingcentrum maar geen fatsoenlijke buurtsuper..
Lovely schreef:Wat is daar allemaal zakelijk van dan??
Ilindra schreef:Mijn hond heb ik dus voor mijn werk maar ik ben geen zelfstandige ondernemer, de hond is niet eens van mijn zelf van het rijk.
De bijbehorende dienstauto heb ik al moeten inleveren door de bezuinigingen.
Het is nu eenmaal geen hondje wat je zomaar achter in een gezinsauto gooit.
Wat moet ik nu doen, verhuizen zodat ik lopend naar het buro kan?
Of woon ik in Hoog Soeren zowiezo al boven mijn stand?
Ons huis is voor de onroerend goed belasting nl. van FL 160.000
naar 300.000 Euro gegaan omdat het zo leuk in het bos staat, terwijl het gewoon een 3 onder een kap bejaardenwoning is
Ik ben benieuwd hoe ver dit door blijft gaan, er wordt van alle kanten aan ons geplukt, ook de gemeente Apeldoorn en de provincie Gelderland doen vrolijk mee.
OK, we werken beiden full-time en hebben het echt niet slecht maar moet dan werkelijk iedereen naar het minium toe
Lovely schreef:Wat is daar allemaal zakelijk van dan??
Lovely schreef:Niemand rijdt ermee vanwege de laadruimte (Kim natuurlijk wel), maar iedereen rijdt ermee wegens dat gaatje in de wet, zoals hierboven al gezegd werd.
sarabande schreef:Wat is hier jouw opmerking over zakelijk. Jij zegt dat Niemand vanwege de laadruimte ermee rijdt, ik denk dat iedereen er vanwege de laadruimte en trekkracht mee rijdt.
Degenen die nu last krijgen van het verlies van grijs kenteken zijn net de mensen die niet puur voor de lol een grote diesel slurpende bak rijden.
Lovely schreef:Vervelend dat je WOZwaarde verdubbeld is.
Ilindra schreef:Van 160.000 GULDEN naar 300.000 EURO is iets meer dan verdubbeld
Dit is trouwens al het qaangepaste bedrag want ze hadden hem op 500.000 EURO gezet.
Lovely schreef:Van de mensen die nu over zouden moeten op geel (overgangsregeling is nog niet bekend), is er niemand die die laadruimte zakelijk nodig had.
Dus wat is je punt? Ze rijden allemaal voor de lol (hobby namelijk) een grote auto op grijs, niet omdat dat noodzakelijk is voor werk of zakelijke belangen.
sarabande schreef:Mijn punt is dat je eerst zegt dat niemand dat nodig heeft en vervolgens brei je opeens het woord zakelijk erin.
Niemand heeft ook een paard nodig, toch
Lovely schreef:Het is bovendien aan je baas om te zorgen dat de voorzieningen er zijn om het werken mogelijk te maken, ook voor de diensthond.