Grijskenteken BLIJFT!!!!!!!!!

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:28

Uche, ik wist niet dat dat je broodwinning was Haha!.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:28

Lovely schreef:
Niemand rijdt ermee vanwege de laadruimte (Kim natuurlijk wel), maar iedereen rijdt ermee wegens dat gaatje in de wet, zoals hierboven al gezegd werd.

Ik denk eerder dat het een en + en situatie is. Mensen die die laadruimte goed kunnen gebruiken (honden, zadels, hooi etc. ) + trekkracht voor de trailer profiteerden van dat gaatje.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 08:31

Wij hebben een grijskenteken auto voor de trekkracht en voor de laadruimte. Daarom hebben wij deze auto gekocht. Niet omdat het zo lekker groot en ruim is. Dat de wegenbelasting grijs is, kan ik niks aan doen.

Wat is boven je stand leven als de premie's, belastingen enz. omhoog gaan. Iedereen leeft dan boven zijn/haar stand als het zo door gaat.

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:31

PhiaBink schreef:
We hebben hier in Spierdijk:
2 kroegen
1 warme bakker die maar een paar uur per dag open is.
1 Bowling centrum
1 kerk.
Verder is er hier geen winkel waar je gewoon de dagelijkse boodschappen kan doen.

Dit is Spierdijk. De eeste beste Supermarkten, Deen en Lidl, zijn in Avenhorn, 4 km verder op, of in Obdam, Deen en Dekamarkt, 4 km de andere kant op. Fourage, Lina Box, is in Schagen, +/- 15 km en bix haal ik in Obdam of Alkmaar, 15 km verder.

Je heb op het platteland een terreinwagen nodig. Al is het voor hooi/stro/Lina box/ kunstmest of dingen in en uit het land te halen.

Wat is er mis met een stationcar met flinke trekkracht? Als daar niet inpast bestaat er ook nog zoiets als een aanhanger natuurlijk....

raar dorp trouwens.. wel 2 kroegen en een bowlingcentrum maar geen fatsoenlijke buurtsuper.. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:32

sarabande schreef:
Ik denk eerder dat het een en + en situatie is. Mensen die die laadruimte goed kunnen gebruiken (honden, zadels, hooi etc. ) + trekkracht voor de trailer profiteerden van dat gaatje.

Wat is daar allemaal zakelijk van dan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:32

Percy schreef:
Volgens mij komt er inderdaad een overgangsregeling en mogen mensen blijven rijden op grijs kenteken als dat nu al op hun naam staat maar helemaal zeker ben ik daar niet van.

Ik hoop dat dat zo gaat gebeuren. Mijn bus heb ik 2 jaar geleden nieuw aangeschaft. Alleen de 'grijs' op diesel te rijden kan ik me een auto veroorloven. En het is heus het einde van de wereld niet als ik geen auto zou hebben. Maar het is toch wel verrekte lastig want voorlopig heb ik mijn leven wel ingericht op het bezit van die auto.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 08:37

toscana schreef:
Wat is er mis met een stationcar met flinke trekkracht? Als daar niet inpast bestaat er ook nog zoiets als een aanhanger natuurlijk....

raar dorp trouwens.. wel 2 kroegen en een bowlingcentrum maar geen fatsoenlijke buurtsuper.. Verward

Kan er niks aan doen. Het is een klein dorpje met zo 2500 inwoners. Er waren winkels, maar die zijn gestop door de concurrentie in een dorp links 4km verder en een dorp rechts 4 km en door winkels in Heerhuwaard en Hoorn.

Een 4 x 4 is praktischer. Vooral als je het land in gaat met de auto. Je heb dan ff meer power dan een station. Je moet af en toe flink de prut door en dat lukt niet met eenstationcar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:39

Er zijn ook stationcars met 4wd, maar dat even terzijde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:41

Lovely schreef:

Mijn hond heb ik dus voor mijn werk maar ik ben geen zelfstandige ondernemer, de hond is niet eens van mijn zelf van het rijk.
De bijbehorende dienstauto heb ik al moeten inleveren door de bezuinigingen.
Het is nu eenmaal geen hondje wat je zomaar achter in een gezinsauto gooit.
Wat moet ik nu doen, verhuizen zodat ik lopend naar het buro kan?
Of woon ik in Hoog Soeren zowiezo al boven mijn stand?
Ons huis is voor de onroerend goed belasting nl. van FL 160.000
naar 300.000 Euro gegaan omdat het zo leuk in het bos staat, terwijl het gewoon een 3 onder een kap bejaardenwoning is Scheve mond
Ik ben benieuwd hoe ver dit door blijft gaan, er wordt van alle kanten aan ons geplukt, ook de gemeente Apeldoorn en de provincie Gelderland doen vrolijk mee.
OK, we werken beiden full-time en hebben het echt niet slecht maar moet dan werkelijk iedereen naar het minium toe Verward

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 08:41

Lovely schreef:
Er zijn ook stationcars met 4wd, maar dat even terzijde.

Die zijn veel duurder in aanschaf. Een Pick-Up is pratischer.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 08:43

Niks voor niks gaan er zo 500.000 nederlanders emigreren. Hier wordt je leeg gezogen door een stelletje idioten met een flink salaris. De rijke worden rijker en de armen worden armer.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:44

ik heb een Fiat Multipla op grijs kenteken, omdat ik achterin tuigen, zadels zakken voer, wortels en andere meuk vervoer en omdat ie de trailer prima kan trekken.
Hij is toevallig op grijs kenteken omdat de Multipla's op geel 6 stoelen hebben, wat moet ik in vredesnaam met een auto met 6 stoelen? Ik zit er altijd alleen in en waar laat ik dan al die zooi????

Al gaat grijs eruit, dan blijf ik in een auto met maar 2 (3 in dit geval) stoelen rijden, gewoon uit praktische overwegingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:49

Ilindra schreef:
Mijn hond heb ik dus voor mijn werk maar ik ben geen zelfstandige ondernemer, de hond is niet eens van mijn zelf van het rijk.
De bijbehorende dienstauto heb ik al moeten inleveren door de bezuinigingen.
Het is nu eenmaal geen hondje wat je zomaar achter in een gezinsauto gooit.
Wat moet ik nu doen, verhuizen zodat ik lopend naar het buro kan?
Ons huis is voor de onroerend goed belasting nl. van FL 160.000
naar 300.000 Euro gegaan omdat het zo leuk in het bos staat, terwijl het gewoon een 3 onder een kap bejaardenwoning is Scheve mond
Ik ben benieuwd hoe ver dit door blijft gaan, er wordt van alle kanten aan ons geplukt, ook de gemeente Apeldoorn en de provincie Gelderland doen vrolijk mee.
OK, we werken beiden full-time en hebben het echt niet slecht maar moet dan werkelijk iedereen naar het minium toe Verward

Je vervoert je hond zakelijk, lijkt mij dus geen enkel punt. Het is bovendien aan je baas om te zorgen dat de voorzieningen er zijn om het werken mogelijk te maken, ook voor de diensthond.

Vervelend dat je WOZwaarde verdubbeld is, maar dat zal ook komen doordat de laatste taxatie al heel oud was. In een groot deel van Nederland zijn nieuwe taxaties gedaan omdat de WOZwaardes overal al gecorrigeerd moesten worden. Ik kan vragen of iemand even in een oude FM opzoekt hoe oud de taxaties van Apeldoorn waren en welk correctiepercentage erop gehanteerd werd.
Het lijkt me sterk dat je door een hogere WOZ zou moeten verhuizen en dat je daarbij alles zou moeten verpatsen. Als dat wel het geval is, dan had je het hiervoor ook al erg moeilijk om rond te komen.

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:49

Lovely schreef:

Precies OK dan!

Ik snap heel goed dat het erg vervelend is voor de particulieren die een grijskenteken auto hebben maar de regeling was er van begin af aan voor zakelijk gebruik. Velen hebben van het gat in de wet gebruik gemaakt en dat is inderdaad heel begrijpelijk. Maar iedereen wist dat ze eigenlijk reden me een auto met kenteken dat NIET voor hun bedoeld was. Dus kon ook iedereen nagaan dat die mazen in de wet misschien wel een keer dicht gemaakt zouden worden.

Als iemand in de bijstand zit en bij klust is dat een schande.. (klopt! hoort niet, mag niet).
Als iemand met een grijs kenteken rijd dat eigenlijk alleen voor zakelijk gebruik bestemd is vind iedereen dat normaal.. (begrijp het gebruik wel maar het hoort evenmin en mag binnenkort dus ook niet meer).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:50

Lovely schreef:
Niemand rijdt ermee vanwege de laadruimte (Kim natuurlijk wel), maar iedereen rijdt ermee wegens dat gaatje in de wet, zoals hierboven al gezegd werd.

Wat is hier jouw opmerking over zakelijk. Jij zegt dat Niemand vanwege de laadruimte ermee rijdt, ik denk dat iedereen er vanwege de laadruimte en trekkracht mee rijdt.
Degenen die nu last krijgen van het verlies van grijs kenteken zijn net de mensen die niet puur voor de lol een grote diesel slurpende bak rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:50

PhiaBink schreef:
Niks voor niks gaan er zo 500.000 nederlanders emigreren. Hier wordt je leeg gezogen door een stelletje idioten met een flink salaris. De rijke worden rijker en de armen worden armer.

In Belgiƫ is alles beter Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:53

sarabande schreef:
Wat is hier jouw opmerking over zakelijk. Jij zegt dat Niemand vanwege de laadruimte ermee rijdt, ik denk dat iedereen er vanwege de laadruimte en trekkracht mee rijdt.
Degenen die nu last krijgen van het verlies van grijs kenteken zijn net de mensen die niet puur voor de lol een grote diesel slurpende bak rijden.

Van de mensen die nu over zouden moeten op geel (overgangsregeling is nog niet bekend), is er niemand die die laadruimte zakelijk nodig had.
Dus wat is je punt? Ze rijden allemaal voor de lol (hobby namelijk) een grote auto op grijs, niet omdat dat noodzakelijk is voor werk of zakelijke belangen.

toscana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:53

Ilindra schreef:

Absoluut!!! Dat is het Zermatt van de Veluwe.. daar ligt sneeuw als er hier in Apeldoorn alleen wat natte prut naar beneden gekomen is... Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:57

Lovely schreef:
Vervelend dat je WOZwaarde verdubbeld is.

Van 160.000 GULDEN naar 300.000 EURO is iets meer dan verdubbeld Knipoog
Dit is trouwens al het aangepaste bedrag want ze hadden hem op 500.000 EURO gezet.
Volgens de ambtenaar wil een rijke bejaarde uit het westen dit bedrag er best voor betalen.
Helaas is het een huurhuis dus heb ik daar niets aan Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:00

Ilindra schreef:
Van 160.000 GULDEN naar 300.000 EURO is iets meer dan verdubbeld Knipoog
Dit is trouwens al het qaangepaste bedrag want ze hadden hem op 500.000 EURO gezet.

Iets minder dan verdubbeld.

Maar moet je nu verhuizen omdat je rioolrecht omhoog is gegaan, of trekken jullie het nog net???
Tong uitsteken

Bij mij is een tijd terug ook de WOZ dik verdubbeld, maar ik kon gelukkig gewoon blijven wonen dankzij de zalmsnip Lachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:00

toscana schreef:
Absoluut!!! Dat is het Zermatt van de Veluwe.. daar ligt sneeuw als er hier in Apeldoorn alleen wat natte prut naar beneden gekomen is... Tong uitsteken

En die Apeldoorners maar stom kijken als je met een dik pak sneeuw op je auto van de heuvel af komt rijden Haha!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:02

Lovely schreef:
Van de mensen die nu over zouden moeten op geel (overgangsregeling is nog niet bekend), is er niemand die die laadruimte zakelijk nodig had.
Dus wat is je punt? Ze rijden allemaal voor de lol (hobby namelijk) een grote auto op grijs, niet omdat dat noodzakelijk is voor werk of zakelijke belangen.

Mijn punt is dat je eerst zegt dat niemand dat nodig heeft en vervolgens brei je opeens het woord zakelijk erin.

Niemand heeft ook een paard nodig, toch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:04

sarabande schreef:

Daar kan ik idd aardig op besparen Haha!
Volgens mij is de regering pas blij als we met z'n allen na ons werk van supermarkt naar supermarkt moeten fietsen voor de koopjes.
Blijft er zowiezo geen tijd over voor sportr/hobby.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:04

sarabande schreef:
Mijn punt is dat je eerst zegt dat niemand dat nodig heeft en vervolgens brei je opeens het woord zakelijk erin.

Ik brei nergens opeens een woord in, ik leg het alleen even nader uit. Grijs kenteken is altijd bedoeld voor zakelijk gebruik, dat is ook niet plotseling.
Tegenwoordig heeft niemand een paard nodig en wordt niemand gedwongen, anders was er vast wel een subsidie voor.
Ondernemers krijgen wel subsidies soms en kunnen sowieso gebruik maken van de regeling van het grijze kenteken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:06

Lovely schreef:
Het is bovendien aan je baas om te zorgen dat de voorzieningen er zijn om het werken mogelijk te maken, ook voor de diensthond.

Dit punt hebben we als hondengeleiders ook aangevoerd toen onze auto's werden ingenomen.
Antwoord van de korpsleiding: "Jullie willen zelf hondengeleider zijn" Verward