SusanH schreef:_San87_ schreef:Die tank stond op een aanhanger, hoop ik ?
Nee, hij reed echt zelf over de A1.
Echt? Wat gaaf .
Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
8nnemiek schreef:Zo lang veeboeren afhankelijk zijn van miljarden kilo's soja en graan uit het buitenland hebben die een groot probleem zodra er oorlog uitbreekt.
Hoe sneller ze over gaan op kringlooplandbouw hoe beter voor de boer, de dieren, het milieu, en hoe langer we stand houden in een oorlog.
_San87_ schreef:Ik vind er op het nieuws iig niks van terug. Dat er een tank over de A1 reed.
Urielle schreef:Proberen nog naar het buitenland te komen, want mijn dochter zou dienstplicht hebben en echt no way dat ik haar braaf naar het leger stuur.
musiqolog schreef:Urielle schreef:Proberen nog naar het buitenland te komen, want mijn dochter zou dienstplicht hebben en echt no way dat ik haar braaf naar het leger stuur.
O, dus jij zou je land liever aan Poetin uitleveren? Jij vindt onze vrijheid, onze democratie, onze gelijkheidsidealen de moeite van het verdedigen niet waard? Als de Britten en Amerikanen anno 1939-45 zo gedacht hadden, zuchtten we nu nog steeds onder het juk van de nazi's, snap je dat wel goed?
Het is appelflap onze plicht om ons land te verdedigen tegen het kwaad, net zoals dat in de Tweede Wereldoorlog ook zo was. Als het zover komt, meld ik me meteen aan. En ja, misschien heb ik makkelijk praten want ik ben 40 en zou pas in hoge nood worden opgeroepen. Maar één ding kan ik je wel vertellen: ik weet wie mijn vriend is en wie mijn vijand!
fransje23 schreef:juval schreef:we hebben een aggregaat, dieselvoorraad, zonnepanelen. Accu nog niet, maar staat wel op de planning.
Onze koeien eten gras. Ze kunnen prima zonder soja.
Maar hoelang kun je met de dieselvoorraad vooruit?
Dagen? Weken? Jaren?
BabiiVeeraa schreef:_San87_ schreef:Ik vind er op het nieuws iig niks van terug. Dat er een tank over de A1 reed.
Zal waarschijnlijk een Fennek zijn geweest, dat is het ‘normale’ pantservoertuig van Defensie in Nederland, kan ook gewoon de snelweg op. En daar rijden ze dan ook regelmatig, onderweg naar oefeningen etc.
[ [url=m/q1OKMs.jpg]Afbeelding[/url] ]
Buiten dat staan ‘onze’ tanks in Duitsland
musiqolog schreef:Urielle schreef:Proberen nog naar het buitenland te komen, want mijn dochter zou dienstplicht hebben en echt no way dat ik haar braaf naar het leger stuur.
O, dus jij zou je land liever aan Poetin uitleveren? Jij vindt onze vrijheid, onze democratie, onze gelijkheidsidealen de moeite van het verdedigen niet waard? Als de Britten en Amerikanen anno 1939-45 zo gedacht hadden, zuchtten we nu nog steeds onder het juk van de nazi's, snap je dat wel goed?
Het is appelflap onze plicht om ons land te verdedigen tegen het kwaad, net zoals dat in de Tweede Wereldoorlog ook zo was. Als het zover komt, meld ik me meteen aan. En ja, misschien heb ik makkelijk praten want ik ben 40 en zou pas in hoge nood worden opgeroepen. Maar één ding kan ik je wel vertellen: ik weet wie mijn vriend is en wie mijn vijand!
CharleyT schreef:Het is gewoon aandoenlijk hoe stoer je uit de hoek komt. Verder weinig risico dat je ooit opgeroepen wordt zoals je zelf al aangeeft. Maar wel een ander de maat nemen, bijzonder.