.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:38

Ik hoorde vandaag dat er maar liefst 90 000 klachten waren. Van de 16,5 mln Nederlanders...
Zelfs al zijn die klachten allemaal uniek (dus niet 2 klachten over hetzelfde jochie dat rotjes af loopt te steken) en namens een gezin met 2 ouders en 2 kinderen zijn dat alsnog 360 000 mensen die er last van hebben, dat is 2.18% van heel Nederland. Tja...

Denk niet dat dat erg veel indruk maakt op de kamer.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Je bent een rund als je met vuurwerk stunt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:36

Tja, 1 dode is ook maar 0.0000001 procent van de bevolking... Zal ook geen indruk maken dan?

geerte

Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:24

F_Orumster schreef:
Eleionomae schreef:
ja op 112 fryslan stond ook al het bericht van een jongetje van 12 dat een deel van zijn hand was kwijt geraakt door illegaal vuurwerk.

Ik snap er echt de lol niet van :n overal op straat zie je kleine ventjes rondlopen met plastic tasjes vol knalspul, maarr wel met veiligheidsbrilletjes :+

Ik ben heel blij dat ik een binnen kat heb die gelukkig niet bang is voor vuurwerk :)

Bij mij in de straat deze kwestie. Was niet zijn vuurwerk, maar een tweedehandsje uit de slootkant. Thuis te drogen gelegd en dus in de hand al afgegaan. Alle buurtkinderen waren erbij (groepje) en geshockeerd. Het ging vermoedelijk om een cobra, das nog zwaarder dan nitraat.



Ik hoorde dat hij het van zijn vader had gekregen, maar dat maakt niet uit. Wat ontzettend erg ook dat alle kinderen er omheen stonden.

lotlot2
Berichten: 1355
Geregistreerd: 21-09-12
Woonplaats: xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:01

F_Orumster schreef:
Eleionomae schreef:
ja op 112 fryslan stond ook al het bericht van een jongetje van 12 dat een deel van zijn hand was kwijt geraakt door illegaal vuurwerk.

Ik snap er echt de lol niet van :n overal op straat zie je kleine ventjes rondlopen met plastic tasjes vol knalspul, maarr wel met veiligheidsbrilletjes :+

Ik ben heel blij dat ik een binnen kat heb die gelukkig niet bang is voor vuurwerk :)

Bij mij in de straat deze kwestie. Was niet zijn vuurwerk, maar een tweedehandsje uit de slootkant. Thuis te drogen gelegd en dus in de hand al afgegaan. Alle buurtkinderen waren erbij (groepje) en geshockeerd. Het ging vermoedelijk om een cobra, das nog zwaarder dan nitraat.


Cobra heeft de kracht van een kleine handgranaat... :n

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Je bent een rund als je met vuurwerk stunt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:42

Veiligheidsbril heb ik die kleine jongens ook niet mee zien lopen.

Ouders zien niet dat zo'n jochie vuurwerk te drogen legt?

wittepit
Berichten: 1278
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 10:51

Wat ik me de afgelopen dagen af heb zitten vragen...

Ik werk in een ziekenhuis, maar niet op de eerstehulp of algemene OK. Maar donderdagochtend hoorde ik natuurlijk de oudjaars-nachtdienst even bijkletsen en realiseerde me: als ik me aanmeld om dienst te doen met oud en nieuw, betekent dat geen alcohol, telefoon stand-by en hopen dat niemand zijn hart ermee ophoudt, that's it. Maar als zij zich aanmelden, betekent dat niet wachten op, maar wachten op hoeveel van die ranzige vuurwerkverwondingen er binnen komen.

Zouden die patiƫnten zich nou ook een beetje schamen??? "ja, ik wist de risico's, ben zo stom geweest, en kijk me nu dan..."

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Je bent een rund als je met vuurwerk stunt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:02