Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 13:01

Rebecca schreef:
Volgende week heeft de AH prettige aanbiedingen :j

Uh deze week :') , heb het gevoel dat het zondag is :')


Ja route 99 is er weer. Ik kan bijna de hele folder halen. Wel jammer dat de moestuin actie nu is afgelopen :') Heb ik eindelijk eens dingen die ik bij de ah kan halen qua prijs is mijn favo actie afgelopen...

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70744
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 13:07

Ik zie nu niks bij de AH waar wij wat aan hebben dus ik ga bij de jumbo bijna alle boodschappen halen, kan ik gelijk dagje uit zegels krijgen.

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 13:39

Magrathea schreef:
Voor zij die graag eens vega eten, alle vivera is weer 1 euro bij de Coop *\o/* (of nou ja ik vermoed vanaf morgen ivm pasen)

*\o/* Mijn favoriete actie!

Ceasar2015

Berichten: 5922
Geregistreerd: 06-05-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:09

chamion schreef:
Ik raad iedereen met een klein budget echt aan om een 1 m2 moestuintje aan te maken. Je bespaart zo in de kosten als je zelf kweekt. En je kan groente die je niet meer op krijgt (door een goede opkomst) makkelijk ruilen of zelfs verkopen.

Je hebt enkel wat plantenbakken nodig, kan binnen of buiten worden opgekweekt en eventueel kan ik een handje helpen door wat zaden op te sturen per post (brief, kost geen drol) Heb toch zat zaden (lees ongeveer 50 zaden per zakje, meer dan 50 zakjes aanwezig)


Hier ben ik inderdaad ook mee bezig. Maar niet alleen groentes, ook ben ik bezig met kruiden. Kruiden vers uit de tuin zijn zoveeel lekkerder(mijn ouders hebben een grote kruidentuin, dus ik ben verwend) dan kruiden uit een potje.
Recentelijk verschillende dingen gezaaid en een aantal komt inmiddels boven. Over 1,5 maand ga ik verhuizen naar iets met een klein tuintje, dus ik hoop dat het grootste deel tegen die tijd buiten in potten kan.
Ik heb op dit moment munt, rucola, bieslook, lente-ui,Rosemarijn, peultjes en komkommer gepland. Ga nog even kijken wat ik daar verder bij wil hebben :) . Ik hoop met name voor volgend jaar daar profijt van te hebben.

lor1_1984

Berichten: 12078
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:24

Ik heb zwarte vingers dus planten overleven het niet bij mij.
Ik hoop 1 juni te gaan verhuizen en ga aangeven dat als mensen graag een plantje willen geven ze nepperds mogen meenemen. :)

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:12

:')

Ik heb semi groene vingers :)

Ik heb 9 euro over van vorige week , klopt wel dat is normaal voor het kattenvoer maar ze hadden nog deze week :P

8nnemiek

Berichten: 43498
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:23

Voor de mensen zonder groene vingers zou ik, als je genoeg ruimte hebt, pompoenen en tomaten aanraden. Weinig werk en veel opbrengst :D Pompoen kun je haast overal zetten.. goed wat mest erbij (ze groeien zelfs goed op de mesthoop van de paarden :+ ) en bij droogte wat water geven, en je haalt er in het najaar kilo's vruchten vanaf!
Tomaten is iets meer werk, je moet de diefjes eruit halen, maar ook prima te doen en je kan er het hele jaar aan blijven plukken. Die twee zijn ook vrij duur in de winkel, als vrucht, dus een goede manier om wat te besparen!

Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 16:30

Sperziebonen lukken hier ook altijd :j , aardbeien zijn net onkruid :')

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 17:38

Ik wil ook graag het eea op mijn balkon gaan doen. Naast pompoen en tomaat nog meer aanraders? Het liefst producten die ik in de soep kan mikken :))
Oh en ik heb niet heel erg groene vingers...

tamary

Berichten: 29259
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 19:25

Rebecca schreef:
Sperziebonen lukken hier ook altijd :j , aardbeien zijn net onkruid :')

Sperciebonen zijn lekker en kunnen bijna overal doorheen. Aardbeien zijn hier slakkenvoer of ze moeten in hangpot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 19:54

tamary schreef:
[naam] schreef:
Sperziebonen lukken hier ook altijd :j , aardbeien zijn net onkruid :')

Sperciebonen zijn lekker en kunnen bijna overal doorheen. Aardbeien zijn hier slakkenvoer of ze moeten in hangpot.

Heb padden en kikkers in de tuin die lusten wel een slak soms :') , maar helaas ook hier slakken -O-

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 09:17

Ik zou zeggen kom naar het moesttuin topic ;) en klep lekker mee en krijg antwoord op al je vragen :)*

Maar ontopic;\
Niks is zo lekker als +50 euro op je kassabon te zien staan en maar 35 euro te hoeven afrekenen. Dat was mijn budget voor de hele week *\o/* Lang leve route 99 van de ah. Ik kom nooit in die winkel en nu begin dag van deze actie was zo geweldig.

caroline_max
Berichten: 1039
Geregistreerd: 16-05-10

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:53

Welk moesuitn topic bedoel je dan?

Hier verjaardag van dochter gevierd afgelopen weekend. Boodschappen € 115 excl taart aaarhg. Gelukkig nog best wat over en dat zit nu in vriezer en voorraadkast.

tamary

Berichten: 29259
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 13:58


Anoniem

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:18

Had mooi 7 euro bonus :)) , shampoo in de aanbieding 2 flessen voor de prijs van 1 in principe .

Nog paar dingen nodig en dan zit ik rond de 25 euro dat ik uitgegeven heb . Zak voer van de katten was 7euro dus netjes op schema

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 14:29

Goedbezig rebecca
Vrijdag weer loon dus ik ga zaterdag eens even nog route 99 shoppen hahaha
Komende maand word weer potje puinhoop financieel dus op de boodschappen moeten we echt besparen. Dus minimale luxe komende maand
Hond moet weer naar de DA voor jaarlijkse check up en enting
Heb nog 2 rekeningen liggen van 80 euro
Maar ook leuke dingen op het programma staan
Komend weekend kermis en we gaan naar de efteling in mei

wel een kleine bonus op werk deze maand, (terug betaling van loonsverhoging vanaf januari) dus dat geeft iig ruimte voor de kermis haha

Achjaaaa we redden ons ook wel weer. in ieder geval geen verjaardagen komende maand

Fearn

Berichten: 4778
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 21:14

Ik ga mij ook melden in dit topic, ben net sinds afgelopen zaterdag op kamers gegaan en pfoe het valt me nog tegen met ''goedkoop'' boodschappen doen!

Natuurlijk had ik ook nog helemaal niks dus heb ik de eerste dag veel in moeten slaan. Maar toch.. de week is nog niet om, en ik heb nu al bijna 70 euro aan eten uitgegeven :wow: Daar moet ik wel bij bekennen dat ik wel een keer koffie op het station heb gehaald, een keer voor 6 euro heb geluncht en nog 1 keer ergens een loempia heb gekocht. Maar in de supermarkt heb ik wel echt geprobeerd te letten op de goedkoopste producten, diepvries spul, pasta en zo..

Lees hier wel veel goede tips, dus die zal ik alvast voor volgende week in gebruik gaan nemen :D

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 19:36

Aankomende week word voor mij een dure week ivm een paar dagen eropuit. Daarna de touwtjes weer flink strak trekken! Wil mn spaarrekening flink gaan spekken

Dagmar80

Berichten: 1854
Geregistreerd: 07-11-12
Woonplaats: Borger

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 22:15

Gaat hard hier! Weer eventjes wat doorgelezen, maar lang niet alles, te veel :P Mijn vriend en ik eten sinds begin dit jaar zo'n 4 dagen in de week vegetarisch. Wat eigenlijk heel makkelijk gaat :) Jammer dat we geen Coop hebben. Die hele dure vleesvervangers kopen we gewoon niet. Gelukkig zijn er genoeg betaalbare opties. De vega-reepjes van de Aldi zijn bijvoorbeeld niet alleen goedkoper, maar ook lekkerder dan die van de AH.

Even een tip qua makkelijke groente voor mensen zonder groene vingers: courgette! Echt veel makkelijker dan tomaten. Hoewel die met een gekocht plantje ook niet moeilijk zijn, zelf opkweken kost meer moeite. Ook makkelijk: komkommer. Van mijn Chrystal lemon konden we de oogst lang niet alleen op. Al viel de oogst van de lemon vorig jaar tegen, benieuwd hoe het dit jaar gaat. Heb nu net twee kiemplantjes in de vensterbank staan.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 16:49

Ik meen me te herinneren dat er hier wat mensen glutenvrij eten. Mocht je 't nog niet gezien hebben: de pannekoeken- en broodmix is in de aanbieding bij de AH :)

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 10:11

Hier gaat het nog steeds aardig goed qua budget, we zijn hier ongeveer tussen de 40 - 50 per week kwijt aan boodschappen. Maar goed dat is dan voor 2 volwassenen en 2 kinderen, waarvan 1 baby dus nog flesvoeding en luiers.

Melia
Berichten: 9853
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 12:55

noah14 schreef:
Hier gaat het nog steeds aardig goed qua budget, we zijn hier ongeveer tussen de 40 - 50 per week kwijt aan boodschappen. Maar goed dat is dan voor 2 volwassenen en 2 kinderen, waarvan 1 baby dus nog flesvoeding en luiers.

Jeetje hoe doe je dat :oo. Heb hier met 1 baby al ruim 60 euro elke week en t lijkt alsof ik er bijna niet meer onder kan komen... babyvoeding is natuurlijk het duurst. Maar koop ook veel fruit en groente. We eten zelf veel fruit en onze uk eet ook 2 stuks fruit op een dag.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 17:06

Jeetje wat knap Noah! Ik ben ook erg benieuwd hoe je dat doet en hoe een weekmenu er bij jou bijvoorbeeld uitziet.

Ik ben vorige week op €60,- uitgekomen voor 2 personen.. €10,- boven budget jammer genoeg.
Deze week wil ik dus persé voor €40,- gaan om te compenseren. Heb net boodschappen gedaan en omdat we deze week 2x bij vrienden eten gaat het denk ik lukken :D

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 18:50

Ik ben ook benieuwd
Ik zit nu gemiddeld op 10 euro per dag. Exclusief luiers. Inclusief shag. exclusief hondenvoer. Inclusief kattenvoer
2 volwassenen 1 kind

DebGizmo

Berichten: 1955
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 20:19

Hoe gaat het hier met besparen??


Hier is het de laatste weken erg hard gegaan. Was het allemaal weer even kwijt en gaf veel te makkelijk uit. Volgende week gaat mijn nieuwe maand in en wil ik weer per week geld gaan pinnen omdat ik zo toch veel bewuster ben van wat ik uitgeef.