Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sherwood schreef:dus zolang het dier maar een goed leven heeft gehad mag je het na zijn dood vernederen en er alles mee doen? Zullen we dat bij jou ook even doen dan? Ik wil nog wel een tas met lang haar, maar ik kan het nergens vinden.
nogmaals die koe is in zijn geheeld gebruikt en daar heb ik dan ook geen moeite mee.
Het is eigenlijk te gek voor woorden dat je sommige mensen nog moet gaan uitleggen waarom je zo iets niet doet. De normen en waarden zijn er aan het vervagen hier in nederland. Als je zo iets niet snapt zonder uitleg waarom je het niet doet, dan zal je het nooit begrijpen vrees ik. Die normen en waarden zijn jou niet bijgebracht. Een koe is niet t evergelijken met een paard of een hond of een kat. En dan zijn er genoeg mensen hier die dat hypokriet vinden. Jammer voor die mensen dat ze dus kennelijk het verschil niet snappen. Ze vinden zichzelf uitermate intelligent dat ze dat zo kunnen annaliseren. Ik vind het sneu dat ze het niet snappen.
sherwood schreef:paraat jij zegt wat ik denk!
Ik ben ook gek op koeien, vind ze lief en mooi. En ook ik heb al een tijdje het idee om een stier te kopen, gewoon omdat ik ze mooi en lief vind. Maar ik heb er geen moeite mee om ze aan mijn voeten te dragen, of op te zitten als zadel. Koeien zijn anders dan katten en honden.
Ik vind het wel erg om een dier na zijn dood te vernederen. Het was wel zijn behuizing voor zijn gehele leven, daar mag wel met enig respect mee omgegaan worden. En ja dat geld ook voor de koe eigenlijk, maar dat respect uit je op een andere manier, door hem helemaal te gebruiken, en niks weg te gooien. Moeilijk uit te leggen, maar de gene die het ook zo voelen zullen er net zo veel moeite mee hebben om het uit te leggen denk ik