Jehova getuigen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:54

er bestaat toch ook een sticker met de tekst
"aan de deur word niet gekocht en goede doelen steunen wij per check"
oid

maar denk dat er toch wel een groot onderscheid gemaakt kan worden tussen lopen voor een goed doel of lopen voor een geloof om het zo maar eens te zeggen

we krijgen hier rond kerst pasen ed ook folders van bijna alle kerken hier uit de buurt , heb je zelf de keus of je en zo ja waar je heen zou willen gaan ,

als een Jg aan de deur komt en je zegt geen interresse te hebben
zijn ze vaak opdringerig , en ook al is dit maar 1 % van de Jg daardoor hebben ze wel die naam , helaas werkt t vaak zo

ik ben een blonde vrouw met hoofdpijn en sta op het punt om ongesteld te worden , dus alles wat ik aan zinnigs hierboven getypt heb zal ook wel in een vlaag van verstandsverbijstering geweest zijn.. Knipoog
Laatst bijgewerkt door nickyu op 07-10-04 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 16:56

aan de deur word niet bekocht en bekeerd zijn we ook al....
Die heb ik vroeger vaak genoeg gezien.. en daar ben ik netjes voorbij gelopen.. prima toch...

Authentic

Berichten: 7850
Geregistreerd: 09-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 20:33

elibeest schreef:
Nee net als de collectanten zullen we dan maar zeggen.. als ik mijn geld kwijt wil kan ik ook wel een goeie bestemming er voor vinden.. hoeven ze ook niet met een busje aan mijn deur te komen.. de afgelopen 3 weken zijn er wel 8 collectanten langsgeweest.. maar ja.. dat is natuurlijk anders


Maar dat is voor een goed doel.

De meeste mensen die met god langs de deur komen zijn harstikke opdringerig, gluren naar binnen en sleuren kinderen mee.

Wat ik het ergste vind is dat verhaal hier op bokt over dat haar zusje niet geopereerd mocht worden volgens een JG. Ik kan je vertellen, als iemand mij dat ooit komt melden als ik met een doodziek kind zit kan diegene wel verwachten dat ik z'n kop ter plekke verbouw. Boos!

Nadir

Berichten: 12743
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 22:31

Ik ga na het hele topic doorgelezen te hebben toch maar even een reactie geven... Scheve mond

Er is al eerder gezegd dat het niet erg op prijs gesteld wordt dat mensen ongevraagd voor de deur staan met informatie waar je niet op zit te wachten... En dan ook nog eens met een "Nee" antwoord geen genoegen nemen...

Denk maar eens aan die mensen die wel eens in de stad lopen, die je een bepaalde krant of acceptgiro voor een 1 of andere stichting/ziekte proberen aan te smeren... Daar kom je ook nooit meer vanaf...

Ik begrijp dat Breitling zich aangevallen voelt en haar geloof wil verdedigen, alleen de manier waarop dit gebeurt is niet erg subtiel... Natuurlijk mag je niemand over 1 kam scheren, net zoals niet alle Marokanen k*t marokanen zijn, en niet alle Belgen dom zijn... Haha!

Ik denk dat respect in elk geloof zo'n beetje centraal staat... Daarom begrijp ik niet dat J-G zich zo opdringen... Als iemand "Nee" zegt, waarom wordt dat dan niet gewoon geaccepteerd? Wat is de toegevoegde waarde van het langs de deuren gaan? Wordt er überhaupt iets mee bereikt? Denken ze echt dat ze hier mee meer "aanhang" krijgen?

Mijn conclusie: Het slechte beeld dat mensen over het algemeen over J-G hebben, wordt door hun zelf veroorzaakt... Op deze manier vinden mensen ze irritant, en ik denk niet dat dat hetgene is dat ze willen bereiken... Ze zouden het eens op een andere manier kunnen proberen...

4leafclover
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-04 10:05

"wij komen het licht brengen" , en ik breng je de duisternis Blauw oog Haha! Nagelbijten / Gniffelen