Grijskenteken BLIJFT!!!!!!!!!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:50

sarabande schreef:
wil wel ruilen tegen een klassiek mercedes Haha!


ja wel lief, maar ik wil geen Mercedes Haha!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:52

Billy schreef:
Ik begin spontaan met mn rechtebeen te trekken Haha!


ik loens, telt dat ook???

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:53

Hogere belasting grijs kenteken? Wat is dan nog het nut van dat kenteken????

Fitzroy

Berichten: 25198
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:53

Ik heb -15, dus als ik mijn lenzen uit doe zie ik ook niets meer. Klein probleem, dan kan ik ook niet meer autorijden Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 16:57

Fitzroy schreef:
Ik heb -15, dus als ik mijn lenzen uit doe zie ik ook niets meer. Klein probleem, dan kan ik ook niet meer autorijden Knipoog

ik zie het al, jij gaat voor de auto met chauffeur subsidie.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:00

Citaat:
even naar aanleiding van Phiabink op vorige pagina


Ja maar zo kun je overal over beginnen wat onbedoeld is en wat bedoeld..
Kan ik ook zeggen waarom alleen gehandicapten met een aangepaste auto? Waarom ook niet mensen die beperkt zijn in hun bewegingsvrijheid qua afstand bijvoorbeeld?
Als ik naar mijzelf kijk: als de auto te duur word zit ik nog hoofdzakelijk thuis. Moet mijn vrouw alle boodschappen alleen op de fiets doen, mee met oudste naar voetbaltraining als 's avonds donker is. Bijna altijd de jongste naar school brengen want bij slecht weer, wind e.d. gaat mijn actieradius lopend of op de fiets snel achteruit naar heel weinig. Ziekenhuis bezoek? Dat word dan met auto van een ander of de taxi want openbaar vervoer is geen serieuze optie voor mij. Zo kan ik nog veel meer op noemen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ik niks kan maar wel dat ik afhankelijk van de dag, het weer en allerlei andere factoren voor een heleboel alledaagse zaken afhankelijk ben van een auto. Met mooi weer en niet te veel wind kan ik (over het algemeen) wel 10 kilometer fietsen maar alle andere dagen van het jaar niet. Zul je mij zonder auto dus weinig meer bij ons paard zien dat een kilometer of 6 van huis staat...

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:08

Ik geloof dat de titel van dit topic iets aangepast moet worden Tong uitsteken

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:10

sarabande schreef:
Ik geloof dat de titel van dit topic iets aangepast moet worden Tong uitsteken


Grijs kenteken blijft voor zakelijk gebruik. ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:19

Ben benieuwd hoe dit voor mij gaat uitpakken.
Ik ben hondengeleider bij de politie en heb per 1 februari wegens bezuinigingen mijn dienstauto moeten inleveren.
Voor het vervoer van mijn diensthond (die dus van het rijk is) gebruik ik nu dus een grijs kenteken auto aangezien je zo'n hond niet zomaar op de achterbank van een Fiesta zet.
In deze auto zit een speciaal door een constuctiebedrijf gemaakt hondenrek om deze hond veilig te kunnen vervoeren en nog wat aanpassingen.
De aanpassingen zijn door de politie betaald maar de auto opzich en de belasting/verzekering betaal ik zelf, logisch het is ook mijn auto.
Ik heb dus niets aan geel kenteken gezinsauto maar een grijskentekenbak wordt onbetaalbaar.
Laat me ook maar inschrijven bij de KvK, als hondentrainer Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 17:36

Ilindra, als je hond of jij geen handicap hebben, dan .....

grapje, hihi.

De hond reist zakelijk, voor jullie allebei is dit woonwerkverkeer en eea is door de baas geinitieerd en daarom zal het allemaal wel goed komen.

De maatregelen zijn bedoeld voor de mensen die eigenlijk nooit zakelijk rijden, maar wel van het grijze kenteken mee profiteren.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 18:22

Waar ik woon is geen openbaar vervoer te bekenen. In Spierdijk heb je geen winkels om je dagelijkse boodschapen te doen. Alles is 4 km verder of meer verder op. Voor je fourage moet je soms nog verder weg. Mensen die op het platteland wonen, zijn gewoon van een auto afhankelijk. Wegens bezuinigingen zijn er lijndiensten opgeheven.

Wij hebben paarden aan huis, gelukkig eigen hooi, maar als dat op is, dan weer ergens heen tuffen met een sterke auto om meteen een paar ton in te slaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 21:51

Dat "probleem"hebben wij ook.
En dat wist je toen je daar ging wonen.
En iedereen wist dat grijs eigenlijk niet voor particulieren was, dus dat we toevallig meesnoepte.
Dat het zolang gelukt is, moet je maar als een mazzeltje zien.
Voor hetzelfde geld was het nooit gelukt voor een particulier.
En kon je dan ook geen boodschappen doen, hooi halen enz?
Om eerlijk te zijn, baal ik er ook van, want wij wilden ook een combo kopen voor naar het werk te gaan.
Maar aan de andere kant, het is zo eerlijker, want het was nooit voor ons bedoeld.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 22:36

runningkawa"]
Dat "probleem"hebben wij ook.
En dat wist je toen je daar ging wonen.
[/quote]

De buslijnen zijn een jaar of 4 geleden opgeheven. Bezuinigingen Haha!

[quote="runningkawa schreef:
En kon je dan ook geen boodschappen doen, hooi halen enz?


We hadden tot vorig jaar Super de Boer, 2 km verder het dorp in, maar die is gesloten. Hetzelfde jaar is de buurt Super opgeheven, 1 km van mijn huis af. Dus in die 7 jaar dat wij hier wonen, zijn we nog meer afhankelijk geworden van een auto.

Hooi/stro lieten we brengen, maar ja je gaat op de kleintjes letten en als je het zelf kan halen, dan scheelt dat per jaar best wel veel euries.

We hebben hier in Spierdijk:
2 kroegen
1 warme bakker die maar een paar uur per dag open is.
1 Bowling centrum
1 kerk.
Verder is er hier geen winkel waar je gewoon de dagelijkse boodschappen kan doen.

Dit is Spierdijk. De eeste beste Supermarkten, Deen en Lidl, zijn in Avenhorn, 4 km verder op, of in Obdam, Deen en Dekamarkt, 4 km de andere kant op. Fourage, Lina Box, is in Schagen, +/- 15 km en bix haal ik in Obdam of Alkmaar, 15 km verder.

Je heb op het platteland een terreinwagen nodig. Al is het voor hooi/stro/Lina box/ kunstmest of dingen in en uit het land te halen.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 23:00

PhiaBink schreef:
Je heb op het platteland een terreinwagen nodig. Al is het voor hooi/stro/Lina box/ kunstmest of dingen in en uit het land te halen.


Daar heb je op het platteland een tractor voor, de rest kan je met ieder gewoon klein autootje, desnoods met trekhaak.

Ik vind het ongelooflijk dat je, gezien waar allemaal op bezuinigd wordt met name in de zorg, durft te klagen dat je in jouw en mijn luxe hobby wordt beknot en daar verontwaardigd om bent.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-04 23:39

sarabande schreef:
Daar heb je op het platteland een tractor voor, de rest kan je met ieder gewoon klein autootje, desnoods met trekhaak.

Ik vind het ongelooflijk dat je, gezien waar allemaal op bezuinigd wordt met name in de zorg, durft te klagen dat je in jouw en mijn luxe hobby wordt beknot en daar verontwaardigd om bent.


Met de trekker? Die van ons is net overleden Huilen . Hij is ongeveer 60 jaar oud geworden. Met zo trekker, die misschien net aan 25 km per uur haalt, even naar Schagen? Levensgevaarlijk met zo trekker. In de Daihatsu Curo, uit 1989, en een aanhanger kan ik helaas geen 18 balen vlas vervoeren. Komt toch weer die terreinauto om de hoek kijken die je nodig heb. De Cuore is een leuk boodschappen autootje en daar wordt hij ook voor gebruikt.

Iedereen bezuinigt, tenzij je een riant salaris heb. Met de zorg heb ik de laatste 1 1/2 jaar veel ervaring mee. De zorg is gewoon KL*TE hier. 2 x geopereerd in een half jaar wat in 1 keer ook kon, een niet goed werkende schildklier waar ze niks aan willen doen. Ik heb een man die verrekt van de pijn in zijn rug en hij wordt niet geholpen. Hij werkt nu nog maar 5 uur per dag. Zo goed is de zorg hier.

Het kleine beetje plezier is onze hobby, de paarden. De paarden gaan bij ons voor alles, dus als je daar ook kan bezuinigen zonder dat ze daar last van hebben, kan dat ook. Je bent een dief van je portemenix als je het niet doet.
Overgang van stro naar Lina Box scheelt 650 euro per jaar, is de moeite dacht ik. Een ander bezuinigt op bijv. setjes kopen, minder les nemen of minder naar een clinic gaan. Ik doe daar niet aan mee, dus hoef ik daar niet op te bezuinigen. Haha!

Niemand kan in een ander zijn/haar portemenix kijken. Iedereen wordt gekort, maar de autobeziiter is altijd de l*l. Veel kunnen, de kleine fokker, amateur wedstrijdruiters, endurance ruiters, menners enz. ajuu zeggen als ze het grijskenteken afschaffen voor partikulieren.

Ik zal wel weer heel wat over me heen krijgen, maar iedereen komt toch voor zich zelf op en voor zijn/haar eigen portemenix???

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 00:24

runningkawa schreef:
"
En iedereen wist dat grijs eigenlijk niet voor particulieren was, dus dat we toevallig meesnoepte.
Dat het zolang gelukt is, moet je maar als een mazzeltje zien.
Voor hetzelfde geld was het nooit gelukt voor een particulier.
Maar aan de andere kant, het is zo eerlijker, want het was nooit voor ons bedoeld.



Dat kan wel zo zijn. Maar het was volstrekt legaal. En dus hebben mijn man en ik volstrekt legaal allebei een Discovery op grijs kenteken (ja wij wonen ook 'buiten" dus kunnen niet fietsen Haha! ).

En nu in 1 klap heb ik dure auto's staan die geen drol meer waard zijn. Niet aan de straatstenen te slijten. Want voor 'echt' grijs gebruik zijn ze niet geschikt (koop dan een busje). En geen particulier gaat 1500 euro per jaar MRB betalen voor een grijs uitgevoerde auto.

Nu heb ik 1 geluk. Bij mijn TD5 heb ik de originele achterramen en achterstoelen van de dealer erbij gekregen. Dus hij is weer om te bouwen naar echt geel. Dan heb je tenminste nog een achterbank voor je geld.


Feit blijft dat wij onnoemelijk gedupeerd zijn. Niet alleen dure MRB betalen maar ook nog een mega afschrijving op mijn auto te pakken...........


of heb ik iets gemist en komt er een overgangsregeling voor mensen zoals ik Cool

Percy

Berichten: 12090
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 00:39

Volgens mij komt er inderdaad een overgangsregeling en mogen mensen blijven rijden op grijs kenteken als dat nu al op hun naam staat maar helemaal zeker ben ik daar niet van.
Ik wil wel graag weten wanneer het ingaat en of bovenstaande klopt want ik was oprecht van plan om een bedrijf te beginnen maar wil dat liever niet overhaast doen om wegenbelasting te besparen.
Daarnaast vrees ik dat vooral auto's op grijs kenteken straks redelijk onverkoopbaar zullen zijn. Met de busjes zal het misschien nog wel meevallen omdat daar toch wel een afzet voor zal blijven. Beginnende bedrijven kopen denk ik eerder een tweedehands busje.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:19

Fitzroy schreef:
Ik heb -15, dus als ik mijn lenzen uit doe zie ik ook niets meer. Klein probleem, dan kan ik ook niet meer autorijden Knipoog


Dat maakt niet uit Fitz. Ze zijn bij de overheid toch niet zo slim om die link te leggen Knipoog.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 08:52

Fasel schreef:
Dat maakt niet uit Fitz. Ze zijn bij de overheid toch niet zo slim om die link te leggen Knipoog.


Ze zijn op dit moment akelig slim bij de overheid. Mijn dakdekker is gedeeltelijk afgekeurd en moet voor de rest weer aan het werk. Hij heeft gevraagd om buitenwerk omdat hij nooit binnen gewerkt heeft. Hij krijgt nu 4 = vier volle dagen psychologische test van een diversiteit aan psychiaters, psychologen, sociologen etc.

De overheid wil geen cent meer uitgeven aan onbedoelde uitkeringen en steun.

En wat betreft busjes Percy, weet je hoeveel busjes van Allochtonen er op de markt gaan komen Knipoog

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:06

Marianne schreef:
Dat kan wel zo zijn. Maar het was volstrekt legaal. En dus hebben mijn man en ik volstrekt legaal allebei een Discovery op grijs kenteken (ja wij wonen ook 'buiten" dus kunnen niet fietsen Haha! ).

En nu in 1 klap heb ik dure auto's staan die geen drol meer waard zijn. Niet aan de straatstenen te slijten. Want voor 'echt' grijs gebruik zijn ze niet geschikt (koop dan een busje). En geen particulier gaat 1500 euro per jaar MRB betalen voor een grijs uitgevoerde auto.

Nu heb ik 1 geluk. Bij mijn TD5 heb ik de originele achterramen en achterstoelen van de dealer erbij gekregen. Dus hij is weer om te bouwen naar echt geel. Dan heb je tenminste nog een achterbank voor je geld.


Feit blijft dat wij onnoemelijk gedupeerd zijn. Niet alleen dure MRB betalen maar ook nog een mega afschrijving op mijn auto te pakken...........


of heb ik iets gemist en komt er een overgangsregeling voor mensen zoals ik Cool


Als je nou al dat geld dat je bespaard hebt aan wegenbelasting de afgelopen jaren bij elkaar optelt. kom je toch aan een aanzienlijk bedrag. Jij vind dat je auto nu minder waard is. De verkoopwaarde van de auto PLUS de opgetelde besparingen van de afgelopen jaren....... Ik denk dat je dan niet gedupeerd bent. En eerlijk gezegd vind ik dat je het anders moet zien, Je hebt een aantal jaren kunnen profiteren van een gat in de wet. Dat heb je ook gedaan( en terecht) maar nu wordt het afgeschaft
en count your blessings dat je zo lang hebt kunnen besparen op de autos.

Ik zou pas gedupeerd zijn. Ik ben een startende ondernemer die geheel afhankelijk is van mijn VITO. Ik kan geen volledige wegenbelasting betalen, maar ik moet echt mijn bus hebben. Dagelijks!! Mijn bus zit helemaal vol met ruitersportspullen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:15

Kim, voor jou verandert er waarschijnlijk niet zoveel gelukkig, dat is een enorme opluchting.
Voor de rest geldt dat ze misschien iets boven hun stand gereden hebben de afgelopen jaren, daar hoeft de overheid niet de schuld van te krijgen.

Fitzroy

Berichten: 25198
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:19

En dat vind ik een rare stelling.
Stel dat jullie nu ineens hele dure huisartsenrekeningen gepresenteerd krijgen, dan zeg ik toch ook niet dat je boven je stand geleefd hebt?

Je kon als particulier gewoon gebruik maken van grijs, dat niet iedereen dat gedaan heeft is een heel ander verhaal.
Maar om dan nu te stellen dat je boven je stand gereden hebt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:22

Het is te hopen dat de verzekering dat inderdaad niet zegt Haha!. Bovendien zou ik hopen dat ik ooit nog beter werd.

Niemand rijdt ermee vanwege de laadruimte (Kim natuurlijk wel), maar iedereen rijdt ermee wegens dat gaatje in de wet, zoals hierboven al gezegd werd.

Fitzroy

Berichten: 25198
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:26

Hahaha, volgens mij heb jij wel eens een kijkje in de laadruimte van mijn Patrol mogen nemen Knipoog

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 09:28

gijsenkim schreef:
Als je nou al dat geld dat je bespaard hebt aan wegenbelasting de afgelopen jaren bij elkaar optelt. kom je toch aan een aanzienlijk bedrag. .


Nou nee, ik niet. Hiervoor had ik een geel kenteken Discovery. Ik betaalde 3000 gulden MRB per jaar en zat 95% van de tijd alleen in die auto. Terwijl ik 7 zitplaatsen had!

Bovendien kreeg ik een hartkwaal van de pootjes van mijn hondje over de leren bekleding. En zaten al die stoelen enorm in de weg als de zadels mee moesten. Of als ik eens een baaltje hooi of stro moest wegbrengen. Kortom. Een grijs kenteken is voor mij veel praktischer.

Trouwens ben ik sowieso een dief van mijn portemonnee, want ik heb al jaren "recht" op een auto van de zaak. Maar mijn eisenpakket valt niet in de autoregeling. Terwijl ik maar 2 eisen stel aan een auto:

1) Engels
2) Duur

Clown

Die KvK optie gaat voor mij nu echt serieus worden. Voordeel is dat je de auto als eigen kapitaal in kan brengen. Van de belasting krijg je dan een fijne investeringsaftrek terug. Zo, is dat ook weer opgelost Haha!