sarabande schreef:wil wel ruilen tegen een klassiek mercedes
ja wel lief, maar ik wil geen Mercedes
Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Citaat:even naar aanleiding van Phiabink op vorige pagina
runningkawa"]
Dat "probleem"hebben wij ook.
En dat wist je toen je daar ging wonen.
[/quote]
De buslijnen zijn een jaar of 4 geleden opgeheven. Bezuinigingen
[quote="runningkawa schreef:En kon je dan ook geen boodschappen doen, hooi halen enz?
PhiaBink schreef:Je heb op het platteland een terreinwagen nodig. Al is het voor hooi/stro/Lina box/ kunstmest of dingen in en uit het land te halen.
sarabande schreef:Daar heb je op het platteland een tractor voor, de rest kan je met ieder gewoon klein autootje, desnoods met trekhaak.
Ik vind het ongelooflijk dat je, gezien waar allemaal op bezuinigd wordt met name in de zorg, durft te klagen dat je in jouw en mijn luxe hobby wordt beknot en daar verontwaardigd om bent.
runningkawa schreef:"
En iedereen wist dat grijs eigenlijk niet voor particulieren was, dus dat we toevallig meesnoepte.
Dat het zolang gelukt is, moet je maar als een mazzeltje zien.
Voor hetzelfde geld was het nooit gelukt voor een particulier.
Maar aan de andere kant, het is zo eerlijker, want het was nooit voor ons bedoeld.
Fasel schreef:Dat maakt niet uit Fitz. Ze zijn bij de overheid toch niet zo slim om die link te leggen .
Marianne schreef:Dat kan wel zo zijn. Maar het was volstrekt legaal. En dus hebben mijn man en ik volstrekt legaal allebei een Discovery op grijs kenteken (ja wij wonen ook 'buiten" dus kunnen niet fietsen ).
En nu in 1 klap heb ik dure auto's staan die geen drol meer waard zijn. Niet aan de straatstenen te slijten. Want voor 'echt' grijs gebruik zijn ze niet geschikt (koop dan een busje). En geen particulier gaat 1500 euro per jaar MRB betalen voor een grijs uitgevoerde auto.
Nu heb ik 1 geluk. Bij mijn TD5 heb ik de originele achterramen en achterstoelen van de dealer erbij gekregen. Dus hij is weer om te bouwen naar echt geel. Dan heb je tenminste nog een achterbank voor je geld.
Feit blijft dat wij onnoemelijk gedupeerd zijn. Niet alleen dure MRB betalen maar ook nog een mega afschrijving op mijn auto te pakken...........
of heb ik iets gemist en komt er een overgangsregeling voor mensen zoals ik
gijsenkim schreef:Als je nou al dat geld dat je bespaard hebt aan wegenbelasting de afgelopen jaren bij elkaar optelt. kom je toch aan een aanzienlijk bedrag. .