Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar
Marcella schreef:Daarom twijfel ik ook om de oude kymco zelf te verkopen of in te ruilen. Zelf verkopen levert meer op, maar ook meer ergernis. Maar voorlopig is het nog niet zover.
Eerst auto verkopen.
tiwi1969 schreef:Leuk een elektroscooter topic.
Ik heb er ook eentje besteld, een driewieler die 25 km per uur gaat. Valt officieel onder scootmobiels maar deze heeft een scooter voorkant met gewoon draaigas en knijpremmen. Voordeel is dat ik er ook mee op de stoep mag rijden en zelfs in winkels. Zit dus ook geen kenteken op maar een ouderwets bromfietsplaatje.
Ik heb speciaal gekozen voor een driewieler omdat ik val-angst heb na een ongeluk met de fiets met hersenletsel tot gevolg. Voor het ongeluk had ik een benzine scooter, die is naar mijn schoondochter gegaan.
Voelt best wel tuttig maar hij is ook wel stoer en een stuk voordeliger in gebruik dan de auto met paard op 13 km enkele reis
Deze is het geworden met dubbele uitneembare lithiumaccu en een aanpassing aan de stoel. Mijn armen zijn te kort voor de standaard stoel, dat vind ik best raar voor een Chinees model, ik ben echt niet super klein.
https://www.for-motion.nl/product/48610 ... n-fast-one
MarijeR schreef:tiwi1969 schreef:Leuk een elektroscooter topic.
Ik heb er ook eentje besteld, een driewieler die 25 km per uur gaat. Valt officieel onder scootmobiels maar deze heeft een scooter voorkant met gewoon draaigas en knijpremmen. Voordeel is dat ik er ook mee op de stoep mag rijden en zelfs in winkels. Zit dus ook geen kenteken op maar een ouderwets bromfietsplaatje.
Ik heb speciaal gekozen voor een driewieler omdat ik val-angst heb na een ongeluk met de fiets met hersenletsel tot gevolg. Voor het ongeluk had ik een benzine scooter, die is naar mijn schoondochter gegaan.
Voelt best wel tuttig maar hij is ook wel stoer en een stuk voordeliger in gebruik dan de auto met paard op 13 km enkele reis
Deze is het geworden met dubbele uitneembare lithiumaccu en een aanpassing aan de stoel. Mijn armen zijn te kort voor de standaard stoel, dat vind ik best raar voor een Chinees model, ik ben echt niet super klein.
https://www.for-motion.nl/product/48610 ... n-fast-one
Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Ik zit voor de 4 wiel versie te kijken maar wil binnenkort eerst eens een proefritje maken om te zien wat de opties zijn en wat bevalt. Voornamelijk ivm steeds mindere arm/hand functie. Wil er wel langere tijd mee kunnen doen.
Suzanne F. schreef:Beenkleed en handschoenen dan. Is vaak vies koud op de scooter hoor.
Faelynn schreef:Hier nu een paar maanden de e-go 4 en bevalt ook super, rijd als een zonnetje, de eerste 500km zit er ruim op, dus binnenkort de eerste onderhoudsbeurt al (moet voor de garantie)
Wel extreem veel last van de kou moet ik eerlijk zeggen. Ik wist natuurlijk wel dat t frisjes zou zijn, maar heb t toch wat onderschat. Omdat ik problemen heb met mn gewrichten/spieren, krijg ik soms wel erg veel moeite met lopen als het te koud geweest is, zal dus van de winter mogelijk als nog naar een auto moeten, maar scooter op zich zelf bevalt prima.
JenniferU schreef:Faelynn schreef:Hier nu een paar maanden de e-go 4 en bevalt ook super, rijd als een zonnetje, de eerste 500km zit er ruim op, dus binnenkort de eerste onderhoudsbeurt al (moet voor de garantie)
Wel extreem veel last van de kou moet ik eerlijk zeggen. Ik wist natuurlijk wel dat t frisjes zou zijn, maar heb t toch wat onderschat. Omdat ik problemen heb met mn gewrichten/spieren, krijg ik soms wel erg veel moeite met lopen als het te koud geweest is, zal dus van de winter mogelijk als nog naar een auto moeten, maar scooter op zich zelf bevalt prima.
Hoe bevalt jou de actieradius? Hoeveel kun je met 1 volle accu rijden?
Ik zit al jaren op een brommer/scooter dus voor mij is de kou normaal.
Tip: olie regenbroek van de welkoop. Laat geen wind en regen door ideaal en idd van de winter een skibroek aan.
Faelynn schreef:Ik heb een 45kmh versie, durf niet precies te zeggen hoeveel je kan rijden op een accu, want heb het nooit aan een stuk getest, maar haal denk ik rond de 50-55km voor ik weer moet opladen. Maar heb de oplader standaard onder mijn zadel zitten, want kan er ongeveer 2,5 keer mee naar werk, dus zo kan ik eventueel ergens anders ook opladen indien nodig.
Noor17 schreef:Ik heb sinds een maand ook een elektrische scooter, 45 km versie. Hij bevalt echt super. Ik kan op het werk gratis laden en heb 2 accu’s waarmee ik in totaal ca 100 km kan rijden. Elke keer dat ik langs een tankstation rijd doe ik een dansje. In een maand tijd al 700 km ermee gereden.