Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liannetje86
Berichten: 793
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 10:54

Ja, ik ben dan gewoon niet zo trouw. Behandelen ze me niet netjes, dan ga ik naar een ander, ook al kom ik er al 10 jaar. Iets met gun-factor :') Maarja... Vriendlief is straks weer happy, mijn auto kan weer verder genieten van zijn vakantie ipv opeens voor woon-werk verkeer te worden gebruikt en dan is alles weer normaal...

Ik heb iig mijn ding gedaan, hij rijdt er vrijdag naar toe (nog even vragen of vrijdagmiddag dan wel alles klaar is misschien :')) en dan zien we het wel.... Onderhoud en de monteur (die we toevallig zaterdag spraken) waren wel echt fijn.. maar die verkoper.... Die denkt alleen maar aan zijn eigen prestatie en boeit het niet of iemand er straks wat aan heeft of een miskoop doet...

(Zo heb ik ook niets meer bij EJ gekocht, sinds een medewerker daar aan het vertellen was dat ie het zo fijn vond dat er bij ons op stal in was gebroken, want dan kwam iedereen naar daar (dichtbij) en had ie mooi omzet... mijn spullen in zijn handen geduwd en naar een andere ruiterzaak gereden :'))

Suzanne F.

Berichten: 49563
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:15

Daar houd ik helemaal niet van zo’n houding. Dan ga ik gerust naar een ander.
199 euro voor de Zip? Heb je weleens gegoogled op de waarde van oude Zipjes? Uit welk jaar komt hij? Alleen al aan losse onderdelen is hij al meer waard dan dat.

Liannetje86
Berichten: 793
Geregistreerd: 14-08-09

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 14:46

Ik heb er totaal geen verstand van (als het om fietsen gaat, kan ik het inschatten, maar dit...) dus denk dat onze grote vriend de verkoopmeneer ons daar ook nog een oor mee aannaait..

Ding is 10 jaar oud en heeft 47K op de teller... zetframe is scheef en motorblok zit iets los (het ophangding zeg maar).... Dus twijfel of je er echt nog veel voor kunt vragen. Zo verkopen is iig geen optie, komt gewoon te veel onderhoud bij kijken...

Misschien toch maar eens op MP zetten, kunnen toch pas aan het eind van de week terecht en dat ding is toch al betaald...

Suzanne F.

Berichten: 49563
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:18

Uit 2012 dus? Ik zou hem zeker op Marktplaats zetten. Moet je eens kijken wat daar staat en ook gevraagd wordt. Ze vragen ook ‘loop of sloop’ zipjes of opknappertjes. Zet maar een advertentie en zet erbij Bieden. Gewoon eerlijk zijn, opknapper erbij en dan vermoed ik dat je hem zo kwijt bent en voor meer dan 199 euro hoor! Zou me niks verbazen als je er nog 400-500 euro voor kon krijgen.

Marcella

Berichten: 36948
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:24

Daarom twijfel ik ook om de oude kymco zelf te verkopen of in te ruilen. Zelf verkopen levert meer op, maar ook meer ergernis. Maar voorlopig is het nog niet zover.

Eerst auto verkopen.

tiwi1969

Berichten: 7691
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-22 17:55

Leuk een elektroscooter topic.
Ik heb er ook eentje besteld, een driewieler die 25 km per uur gaat. Valt officieel onder scootmobiels maar deze heeft een scooter voorkant met gewoon draaigas en knijpremmen. Voordeel is dat ik er ook mee op de stoep mag rijden en zelfs in winkels. Zit dus ook geen kenteken op maar een ouderwets bromfietsplaatje.

Ik heb speciaal gekozen voor een driewieler omdat ik val-angst heb na een ongeluk met de fiets met hersenletsel tot gevolg. Voor het ongeluk had ik een benzine scooter, die is naar mijn schoondochter gegaan.

Voelt best wel tuttig maar hij is ook wel stoer en een stuk voordeliger in gebruik dan de auto met paard op 13 km enkele reis

Deze is het geworden met dubbele uitneembare lithiumaccu en een aanpassing aan de stoel. Mijn armen zijn te kort voor de standaard stoel, dat vind ik best raar voor een Chinees model, ik ben echt niet super klein.


https://www.for-motion.nl/product/48610 ... n-fast-one

Liannetje86
Berichten: 793
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 12:58

Marcella schreef:
Daarom twijfel ik ook om de oude kymco zelf te verkopen of in te ruilen. Zelf verkopen levert meer op, maar ook meer ergernis. Maar voorlopig is het nog niet zover.

Eerst auto verkopen.



Mjah precies dat... dat geleur is het ook niet waard denk ik dan :o Maar ik ben daarin gewoon "lui" en ik ben drama met onderhandelen en dan krijg ik er alsnog 50 euro voor omdat dan iemand gaat zeggen "ja, maar zie je dit, en dat...." :')

Marcella

Berichten: 36948
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:25

Daar heb ik op het moment geen last van wel een extreem kort lontje.

Majabeestje
Berichten: 3838
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 13:37

Ik heb nagedacht over een electrische scooter, nu ik dichtbij huis werk. Lijkt me ideaal! Dan hadden we 1 auto weg kunnen doen.
Maar.. met slecht weer toch niet handig en ik ga regelmatig naar mijn paard die eigenlijk niet op scooter-afstand staat. Dus toch maar gekozen voor een klein autootje.
We hebben afgelopen zomer trouwens een tocht gemaakt op electrische scooters, de kinderen mochten achterop op voorop. Was echt superleuk :D


Dit topic voelt trouwens wel een beetje als een verkapte reclame voor de zaak van TS haar vriend..

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-22 22:55

tiwi1969 schreef:
Leuk een elektroscooter topic.
Ik heb er ook eentje besteld, een driewieler die 25 km per uur gaat. Valt officieel onder scootmobiels maar deze heeft een scooter voorkant met gewoon draaigas en knijpremmen. Voordeel is dat ik er ook mee op de stoep mag rijden en zelfs in winkels. Zit dus ook geen kenteken op maar een ouderwets bromfietsplaatje.

Ik heb speciaal gekozen voor een driewieler omdat ik val-angst heb na een ongeluk met de fiets met hersenletsel tot gevolg. Voor het ongeluk had ik een benzine scooter, die is naar mijn schoondochter gegaan.

Voelt best wel tuttig maar hij is ook wel stoer en een stuk voordeliger in gebruik dan de auto met paard op 13 km enkele reis

Deze is het geworden met dubbele uitneembare lithiumaccu en een aanpassing aan de stoel. Mijn armen zijn te kort voor de standaard stoel, dat vind ik best raar voor een Chinees model, ik ben echt niet super klein.


https://www.for-motion.nl/product/48610 ... n-fast-one

Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Ik zit voor de 4 wiel versie te kijken maar wil binnenkort eerst eens een proefritje maken om te zien wat de opties zijn en wat bevalt. Voornamelijk ivm steeds mindere arm/hand functie. Wil er wel langere tijd mee kunnen doen.

tiwi1969

Berichten: 7691
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-22 08:46

MarijeR schreef:
tiwi1969 schreef:
Leuk een elektroscooter topic.
Ik heb er ook eentje besteld, een driewieler die 25 km per uur gaat. Valt officieel onder scootmobiels maar deze heeft een scooter voorkant met gewoon draaigas en knijpremmen. Voordeel is dat ik er ook mee op de stoep mag rijden en zelfs in winkels. Zit dus ook geen kenteken op maar een ouderwets bromfietsplaatje.

Ik heb speciaal gekozen voor een driewieler omdat ik val-angst heb na een ongeluk met de fiets met hersenletsel tot gevolg. Voor het ongeluk had ik een benzine scooter, die is naar mijn schoondochter gegaan.

Voelt best wel tuttig maar hij is ook wel stoer en een stuk voordeliger in gebruik dan de auto met paard op 13 km enkele reis

Deze is het geworden met dubbele uitneembare lithiumaccu en een aanpassing aan de stoel. Mijn armen zijn te kort voor de standaard stoel, dat vind ik best raar voor een Chinees model, ik ben echt niet super klein.


https://www.for-motion.nl/product/48610 ... n-fast-one

Ben benieuwd hoe hij gaat bevallen.
Ik zit voor de 4 wiel versie te kijken maar wil binnenkort eerst eens een proefritje maken om te zien wat de opties zijn en wat bevalt. Voornamelijk ivm steeds mindere arm/hand functie. Wil er wel langere tijd mee kunnen doen.


Ik ben vooral voor de driewieler gegaan omdat die een kleine draaicirkel heeft en ik via een steeg de tuin in moet kunnen draaien.
Bij een verminderde hand/arm functie is een scootmobiel-stuur misschien handiger omdat die minder breed is je dus kortere beweging moet maken met sturen. Gewoon gaan proberen bij een winkel (speciaalzaak)die niet merkgebonden is.

JenniferU
Berichten: 2217
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:08

Goedemiddag, hoe zijn de ervaringen inmiddels met de scooters? En dan met name die van iva ego?

Mopjemop

Berichten: 1376
Geregistreerd: 24-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:11

Ik heb Iva Ego 3. Echt een super scooter! Ik ben er erg blij mee.

Faelynn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 22:53

Hier nu een paar maanden de e-go 4 en bevalt ook super, rijd als een zonnetje, de eerste 500km zit er ruim op, dus binnenkort de eerste onderhoudsbeurt al (moet voor de garantie)
Wel extreem veel last van de kou moet ik eerlijk zeggen. Ik wist natuurlijk wel dat t frisjes zou zijn, maar heb t toch wat onderschat. Omdat ik problemen heb met mn gewrichten/spieren, krijg ik soms wel erg veel moeite met lopen als het te koud geweest is, zal dus van de winter mogelijk als nog naar een auto moeten, maar scooter op zich zelf bevalt prima.

Suzanne F.

Berichten: 49563
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 23:04

Beenkleed en handschoenen dan. Is vaak vies koud op de scooter hoor.

Faelynn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 23:31

Suzanne F. schreef:
Beenkleed en handschoenen dan. Is vaak vies koud op de scooter hoor.


Ja die gebruikt ik al, zonder lukt al helemaal niet. Heb er nu standaard handmoffen ook op zitten, en een gevoerd beenkleed, maar ik heb t heel snel koud. Vandaag was precies goed te doen mits een winterjas aan en de handmoffen er op, maar vandaag was het 20 graden, +- 15 graden en dan met beenkleed en extra sjaal gaat ook nog, kouder vind ik niet leuk meer :+ Volgende week word er wel ook nog een windscherm op gezet, dat zal ook wel helpen verwacht ik.
Maarja het bespaart wel serieus, en ik vermijd behoorlijk wat files die er de laatste maanden steeds meer staan, wat dat betreft dus wel echt top, beetje hopen op een warme (na)zomer.
Kruipt nu weer onder de wollen deken op de bank terwijl het 24 graden in huis is :Y)

Spenk
Berichten: 21862
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 23:34

Och jeetje hoe wil je dat doen dan in de herfst en winter? Dan is het echt stervenskoud hoor. In de zomer reed ik altijd gewoon zonder wat en in de winter aan wat jij nu aan hebt.... dan kun je vanaf oktober tot april je scooter wel wegzetten :=

Marcella

Berichten: 36948
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 00:21

Skibroek aan.

JenniferU
Berichten: 2217
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 07:56

Faelynn schreef:
Hier nu een paar maanden de e-go 4 en bevalt ook super, rijd als een zonnetje, de eerste 500km zit er ruim op, dus binnenkort de eerste onderhoudsbeurt al (moet voor de garantie)
Wel extreem veel last van de kou moet ik eerlijk zeggen. Ik wist natuurlijk wel dat t frisjes zou zijn, maar heb t toch wat onderschat. Omdat ik problemen heb met mn gewrichten/spieren, krijg ik soms wel erg veel moeite met lopen als het te koud geweest is, zal dus van de winter mogelijk als nog naar een auto moeten, maar scooter op zich zelf bevalt prima.

Hoe bevalt jou de actieradius? Hoeveel kun je met 1 volle accu rijden?
Ik zit al jaren op een brommer/scooter dus voor mij is de kou normaal.
Tip: olie regenbroek van de welkoop. Laat geen wind en regen door ideaal en idd van de winter een skibroek aan.

Faelynn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-22 09:51

JenniferU schreef:
Faelynn schreef:
Hier nu een paar maanden de e-go 4 en bevalt ook super, rijd als een zonnetje, de eerste 500km zit er ruim op, dus binnenkort de eerste onderhoudsbeurt al (moet voor de garantie)
Wel extreem veel last van de kou moet ik eerlijk zeggen. Ik wist natuurlijk wel dat t frisjes zou zijn, maar heb t toch wat onderschat. Omdat ik problemen heb met mn gewrichten/spieren, krijg ik soms wel erg veel moeite met lopen als het te koud geweest is, zal dus van de winter mogelijk als nog naar een auto moeten, maar scooter op zich zelf bevalt prima.

Hoe bevalt jou de actieradius? Hoeveel kun je met 1 volle accu rijden?
Ik zit al jaren op een brommer/scooter dus voor mij is de kou normaal.
Tip: olie regenbroek van de welkoop. Laat geen wind en regen door ideaal en idd van de winter een skibroek aan.


Ik heb een 45kmh versie, durf niet precies te zeggen hoeveel je kan rijden op een accu, want heb het nooit aan een stuk getest, maar haal denk ik rond de 50-55km voor ik weer moet opladen. Maar heb de oplader standaard onder mijn zadel zitten, want kan er ongeveer 2,5 keer mee naar werk, dus zo kan ik eventueel ergens anders ook opladen indien nodig.

JenniferU
Berichten: 2217
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:34

Faelynn schreef:
Ik heb een 45kmh versie, durf niet precies te zeggen hoeveel je kan rijden op een accu, want heb het nooit aan een stuk getest, maar haal denk ik rond de 50-55km voor ik weer moet opladen. Maar heb de oplader standaard onder mijn zadel zitten, want kan er ongeveer 2,5 keer mee naar werk, dus zo kan ik eventueel ergens anders ook opladen indien nodig.


Dat is super! Ik rij gemiddeld (huis-werk-stal-huis) zo'n 40/45km dus dat zou ik dan redden met 1x opladen.
Op mijn werk kan ik event bijladen voor in de winter aangezien dan de radius minder zal zijn.

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:56

Ik heb sinds een maand ook een elektrische scooter, 45 km versie. Hij bevalt echt super. Ik kan op het werk gratis laden en heb 2 accu’s waarmee ik in totaal ca 100 km kan rijden. Elke keer dat ik langs een tankstation rijd doe ik een dansje. In een maand tijd al 700 km ermee gereden.

JenniferU
Berichten: 2217
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 09:10

Noor17 schreef:
Ik heb sinds een maand ook een elektrische scooter, 45 km versie. Hij bevalt echt super. Ik kan op het werk gratis laden en heb 2 accu’s waarmee ik in totaal ca 100 km kan rijden. Elke keer dat ik langs een tankstation rijd doe ik een dansje. In een maand tijd al 700 km ermee gereden.

Wat voor scooter heb jij?
Ik zag dat de iva ego ook uitgebreid kan worden met een 2e accu alleen dat je onderweg moet wisselen tussen de accu's

Noor17
Berichten: 402
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Wie heeft er nog meer een elektrische scooter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 11:02

Ik heb een Nipponia elegance. Die van mij moet je ook wisselen onderweg. In de praktijk kost dat 3 sec. 1 om te stoppen 2 om het knopje om te zetten en 3 om weer door te rijden

JenniferU
Berichten: 2217
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 12:23

Hoe gaat het nu met de e scooters?, bevalt het nog?
Welke raden jullie aan en welke niet?
Neig nog steeds naar de iva ego S4.
Mijn budget is €2200,- incl slot en koffer + drager. Heb een actieradius van 50km nodig.