Waarom kinderbijslag?

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:45

Sjuimpje schreef:
*tik tak tik tak*

Knipoog *LOL*

En dan komt er *trrriiiiiiiiiingggggggggggg* en dan smijt je dat ding gewoon uit het raam (so to speak), kabammes. Er is misschien wel zoiets als een biologische klok, maar die hoef je dus niet slaafs te volgen denk ik.
Ik heb nog nooit kinderen gewild en dat zal ik ook nooit meer willen. Leuk allemaal voor een ander, maar ik krijg het al spaans benauwd bij het idee.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:56

Lovely"]
[quote="Sjuimpje schreef:
*tik tak tik tak*

Knipoog *LOL*

En dan komt er *trrriiiiiiiiiingggggggggggg* en dan smijt je dat ding gewoon uit het raam (so to speak), kabammes. Er is misschien wel zoiets als een biologische klok, maar die hoef je dus niet slaafs te volgen denk ik.
Ik heb nog nooit kinderen gewild en dat zal ik ook nooit meer willen. Leuk allemaal voor een ander, maar ik krijg het al spaans benauwd bij het idee.
[/quote]

Ieder z'n feestje zal maar zeggen......Ik wilde ook nooit, toch gekregen en ben er dolgelukkig mee. Nog gelukkiger ben ik met de kinderbijslag! Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 13:58

Mobick, dat is weer jouw feestje Lachen. Goed om te horen dat er ouders zijn die ook daadwerkelijk blij zijn met hun kroost en vol goede moed voorbereid zijn op de toekomst en die er wat van willen maken. Ik vind dat echt klasse, maar ik zou het zelf niet kunnen, echt niet. Vandaar dat ik er dus ook niet aan wil beginnen. Dat is toch ook eerlijk?

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:03

Lovely schreef:
Mobick, dat is weer jouw feestje Lachen. Goed om te horen dat er ouders zijn die ook daadwerkelijk blij zijn met hun kroost en vol goede moed voorbereid zijn op de toekomst en die er wat van willen maken. Ik vind dat echt klasse, maar ik zou het zelf niet kunnen, echt niet. Vandaar dat ik er dus ook niet aan wil beginnen. Dat is toch ook eerlijk?

ik vind je ongelooflijk eerlijk, al ben ik het niet altijd met je eens OK dan!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:03

Ik heb toch ook ouders gesproken die zeiden:
"als we het allemaal van te voren geweten hadden waren we er niet aan begonnen"
Ze willen hun kinderen voor geen goud meer kwijt en zijn er dolgelukkig mee, maar toch 'als ze het allemaal van te voor geweten hadden....'

Ik denk toch dat een hoop ouders er niet echt goed over nagedacht hebben voordat ze er aan begonnen en meer zoiets hadden dat het een logisch gevolg was van huisje, boompje, beestje.

Als ik toch zie dat sommige ouders niet eens meer kunnen opbrengen om hun kind op te voeden en gewoon staan toe te kijken hoe hun kind(eren) de rekken leeghalen bij de supermarkt en zakken snoep gewoon lostrekken. Of het winkelpersoneel aanspreken met 'k*twijf'.
Of hun kind maar weer hun zin geven omdat ze anders niet weten hoe ze het bleren moeten stoppen.
Dan kan ik me toch echt niet voorstellen dat ze enorm gelukkig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:06

Citaat:
Dan kan ik me toch echt niet voorstellen dat ze enorm gelukkig zijn.

En de mensen eromheen ook niet Scheve mond

Vandaar straks mijn uitspraak zou ik ze willen een keer eten bij de Mac en je bent weer genezen Lachen

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:09

ThePast03, nog ff en ik hou ook van jou OK dan!

Ben het alweer met iemand eens

Ben net terug van een week vakantie bij mijn broer, schoonzus en mijn 2 bloedjes van petekids.
Wat heb ik die twee vaak horen zuchten , ze zouden ze ook niet kunnen missen en ik ook niet Haha!
Maar wist toch weer helemaal waarom de keuze (die had ik niet zo) kinderloos te blijven wel goed was.

Heb ook daar meerdere malen de discussie gehad over hun ozo bewuste kinderkeuze en waarom ze bepaalde zaken dan toch moeten accepteren, het was echt hun keuze Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:09

runningkawa schreef:

Vandaar straks mijn uitspraak zou ik ze willen een keer eten bij de Mac en je bent weer genezen Lachen

Dat heeft mij altijd geholpen als ik toch eens twijfelde in het verleden Knipoog

Ik probeer me altijd om me niet aan dit soort kinderen te irritieren.
Die kinderen kunnen er immers zelf niets aan doen.
Ik erger me wel aan die ouders die niet ingrijpen.

Maar soms... Als ik uit eten ga bijvoorbeeld (dat is echt een zeldzaamheid) kan het me enorm storen als er zo'n kind bij ons aan tafel komt zeuren of als er vlak in de buurt zo'n koppel kinderen constant loopt te zeuren en bleren.
Ben je eindelijk een keer uit en dan heb je dat weer Boos!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:14

Waar ik me aan erger zijn de ouders die (in welhaast fundamentalische Jehova-stijl) iedereen die nog niet aan de koters is, zonodig wil bekeren.

Ik word nogal moe van mensen die hun leven om hun kinderen heen laten draaien en nooit meer over iets anders kunnen praten. Als ze horen dat ik geen kinderplannen heb, heb ik gelijk afgedaan. Hey, ik keur je levenspad niet af hoor, maar mijn plannen lopen in een andere richting..

Ik denk dat mijn leven me niet zou bevallen als ik kinderen kreeg. De drukte, het geluid, de onderbrekingen - daar kan ik gewoon niet tegen. Dus neem ik ze niet, want waarom zou ik?

Als je kinderen wil en zeker weet dat je ze kan onderhouden, by all means. Dan wegen de voordelen op tegen de nadelen. Ik houd niemand tegen (hoewel ik dat soms wel zou willen, maar dat is een ander verhaal)

Maar als het voor jou niet zo hoeft - en niet iedereen is gek op kinderen - waarom zou je er aan beginnen? Er is een hoop leuks en constructiefs te doen met een leven dat niet draait om of kleine Mark wel of geen broccoli wil eten.

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:15

ThePast03 schreef:

Maar soms... Als ik uit eten ga bijvoorbeeld (dat is echt een zeldzaamheid) kan het me enorm storen als er zo'n kind bij ons aan tafel komt zeuren of als er vlak in de buurt zo'n koppel kinderen constant loopt te zeuren en bleren.
Ben je eindelijk een keer uit en dan heb je dat weer Boos!

Ondanks dat ik zelf 2 kinderen heb, stoor ik me daar ook enorm aan Haha!
Mijn kinderen mogen dan ook niet bleren en zeuren in een restaurant. Wat niet wegneemt dat ze het wel eens doen, want het zijn gelukkig 2 gezonde kinderen. Haha!

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:19

't ligt eraan waar je gaat eten natuurlijk.. In een cafe waar ze patat en vlees serveren (en kindermenu's) zit je algauw tussen de kids. Okay, zolang ze zich niet gedragen als chimpansees aan de XTC, kan ik daar best mee leven.
Maar als ik geld uitgeef om in een fijn restaurant te eten, de atmosfeer is goed, het eten is lekker en mooi, etc - dan hoef ik dus geen gillende kotertjes in de zaal. Laat ouders dan ook de vertegenwoordigheid van geest hebben om te beseffen waar de kinderen mee naartoe kunnen, en waar een oppas noodzakelijk is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:20

Kinderen krijgen is een gift, eerder een recht dan een plicht.

Zo, ben ik toch nog aan de rijmelarij toegekomen Haha!.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:32

ArwenLune schreef:
't ligt eraan waar je gaat eten natuurlijk.. In een cafe waar ze patat en vlees serveren (en kindermenu's) zit je algauw tussen de kids. Okay, zolang ze zich niet gedragen als chimpansees aan de XTC, kan ik daar best mee leven.
Maar als ik geld uitgeef om in een fijn restaurant te eten, de atmosfeer is goed, het eten is lekker en mooi, etc - dan hoef ik dus geen gillende kotertjes in de zaal. Laat ouders dan ook de vertegenwoordigheid van geest hebben om te beseffen waar de kinderen mee naartoe kunnen, en waar een oppas noodzakelijk is...

Dat vind ik een mooi vergelijking een chimpansee aan de XTC Haha!
Ik heb het inderdaad over de wat duurdere restaurants, als ik een keer uit eten ga wil ik dat ook goed doen.
Bij de MacDonalds ga ik altijd door de McDrive Knipoog

Het lijkt mij dat die ouders zelf ook een stuk prettiger eten als ze hun kinderen thuislaten bij een vertrouwde oppas.
Maar er lijken ouders te zijn die het helemaal niets uitmaakt en gewoon zitten te lachen als hun kind zich als een XTC chimp gedraagt.
En ook nog eens verontwaardigd zijn als jij het niet leuk vindt

Even voor de goede orde en duidelijkheid:
Ik erger me net zo hard aan bazen van opgevoede honden hoor.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:35

Een kind (maar ook je dier) is een spiegel van jezelf. En uiteraard stoor ik me aan alle kinderen en ouders die maar denken dat alles kan en alles mag. Desalniettemin heb ik er ook een hekel aan als ik in een restaurant zit en iemand zit daar met zijn hond, vreselijk vind ik dat. Ik houd gewoon niet van honden, dus ik begrijp heel goed wat je bedoeld, maar laten we niet alles over een kam scheren toch?

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:37

Lovely schreef:

Tuurlijk heel eerlijk, ik het ook fijn dat ieder daar zijn keuze in heeft toch? En ja smaken verschillen, gelukkig anders wilde iedereen een paard als Rio en een kind als Joep! Knipoog

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:38

'Kinderen zijn hinderen'
zei vader Cats al, Lovely..... Haha!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:41

mobick schreef:
Een kind (maar ook je dier) is een spiegel van jezelf. En uiteraard stoor ik me aan alle kinderen en ouders die maar denken dat alles kan en alles mag. Desalniettemin heb ik er ook een hekel aan als ik in een restaurant zit en iemand zit daar met zijn hond, vreselijk vind ik dat. Ik houd gewoon niet van honden, dus ik begrijp heel goed wat je bedoeld, maar laten we niet alles over een kam scheren toch?

Ik wil zeker niet alles over een kam scheren maar kom helaas maar erg weinig netjes opgevoede kinderen tegen. Als ik ze dan al tegen kom dan kunnen die me wel degelijk verteren en krijg ik zelfs weleens de neiging om ze stiekum mee te nemen Bloos
De meeste die ik tegenkom zijn hondsbrutaal, opdringerig en irritant.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:47

ik geloof je direct.... wat jij met (de meeste) kinderen hebt, heb ik dus met honden....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:53

mobick schreef:
ik geloof je direct.... wat jij met (de meeste) kinderen hebt, heb ik dus met honden....

Dat heb ik dus ook met honden!
Ga maar eens terugspitten op de berichten van diverse hondenlijsten van de afgelopen 6 jaar Haha!
Maar daar zitten dezelfde soort mensen als die ouders van kinderen.
Mensen die zich er aan storen moeten er maar aan wennen en soms wordt zelfs gezegd: therapie nemen om van hun hondenangst af te komen.
Ik heb weleens aangehaald: 'zou jij het leuk vinden als een paard met vier modderhoefjes tegen je opsprong in het bos'?
Af en toe schaam ik me echt om hondenbezitter te zijn terwijl ik er alles aan doe om overlast te voorkomen. Maar ik ben sterk in de minderheid.

Yokie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:55

De honden zijn overleden na zo'n 13 jaar. De irritante kinderen willen nog wel eens opgroeien tot irritante volwassenen, die zo'n 80 jaar oud worden Haha!

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 14:57

Als je alleen maar even nadenkt over hoe zou ik het vinden als het mij zou over komen dan zit je toch goed? Ik bedoel ik begrijp best dat je eigen paard, hond, kind de leukste van de wereld is maar besef ook dat dat niet voor een ander geldt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:00

mobick schreef:
Als je alleen maar even nadenkt over hoe zou ik het vinden als het mij zou over komen dan zit je toch goed? Ik bedoel ik begrijp best dat je eigen paard, hond, kind de leukste van de wereld is maar besef ook dat dat niet voor een ander geldt.

Helemaal met je eens!
Maar een hoop mensen willen juist anderen wel opdringen om hun kind/paard/hond net zo leuk te vinden als zij zelf.
Of het is gewoon een soort gemakzucht: Er gaat toch best een hoop tijd en geluld inzitten als je een kind en/of hond netjes wil opvoeden.
Niet ieder lijkt daar tijd voor of zin in te hebben.

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 15:09

Ja ben het met je eens en in die gevallen moeten we maar korten op de kinderbijslag (of de hondenbelasting verhogen). Om maar weer even bij de topic te blijven.

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 16:53

Nou, als ik mijn kinderen kon financieren van de kinderbijslag zou ik mijn handjes samenknijpen.
Tjee...ik heb nog nooit de ingeving gehad : handig, en ideaal die kinderbijslag....schat...laten we gauw proberen een kleintje te krijgen.
Sterker nog...ik was stomverbaasd toen het voor het eerst binnenkwam...nooit bij stilgestaan.

organisator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 18:44

Citaat:
'Kinderen zijn hinderen'
zei vader Cats

maar vergat dat hij er zelf ook negen had

luidt het hele gezegde