Het lijkt er nu in mijn ogen erop alsof ze de benodigde tools om volwassen te worden van huis uit niet aangereikt heeft gekregen... eigenlijk vind ik dat best een kwalijke zaak...
@ Leslie, ja want een eigen zaak is niet hard werken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Leslie90 schreef:Maar als je die keuze wel hebt ben je verwend
Best grappig, voel me nu echt zo'n gooische trut.
Apple schreef:Je kunt beter bij een werkgever intern de cursus volgen, dan leer je ook gelijk alle zaken die specifiek zijn voor die keten. Daarnaast is in praktijk leren vaak makkelijker dan een theoretische cursus.
Veel bedrijven hebben liever iemand die ze zelf kunnen opleiden dan iemand die het misschien net verkeerd heeft geleerd.
Tjaldur schreef:Maar met LOI moet je wel vaak naar Leiden voor examens. Gaat dat dan wel lukken met OV enzo?
Leslie90 schreef:Tjaldur schreef:Maar met LOI moet je wel vaak naar Leiden voor examens. Gaat dat dan wel lukken met OV enzo?
Ik denk dat het wel gaat lukkenpas nog met OV geweest en dat ging ook redelijk.
Vaak duurt het misselijkheids gevoel 10 minuten, en dan is het over. Tot het drukker worddan begint het weer, maar ik merk wel steeds vaker dat het vanzelf weer overgaat. Als ik op dat moment maar positief denk en rustig blijf.
Leslie90 schreef:Niet alleen betaal ik de stalling en alle kosten voor m'n eigen paard, maar ook die scooter die ik krijg..
Gatverdamme, ik ben wel heel erg verwend
lianne__ schreef:Ik heb de reacties van haar moeder ook gelezen.
Het verklaard een hele hoop, jij weet niet anders.
Je word zo opgevoed, eigenlijk valt de TS niets te verwijten.
Apple schreef:Leslie90,
Ik zie dat je niet antwoord op mijn opmerkingen over de Wajong. Heb je daar overheen gelezen?
Daarnaast zie ik ook dat je geen reactie geeft op mijn suggestie om eerst te gaan werken en dan al werkend leren.
Zijn dat opmerkingen waar je niet zoveel mee kunt? Aangezien je wel reageert op andermans opmerkingen?
maikeltje schreef:Leslie90 schreef:Niet alleen betaal ik de stalling en alle kosten voor m'n eigen paard, maar ook die scooter die ik krijg..
Betaal je die werkelijk zelf, of betalen de werkenden onder ons dat indirect zodat jij lekker bij je paardje kunt zitten met een uitkering?lianne__ schreef:Ik heb de reacties van haar moeder ook gelezen.
Het verklaard een hele hoop, jij weet niet anders.
Je word zo opgevoed, eigenlijk valt de TS niets te verwijten.
De opa en oma zouden dit topic ook eens moeten lezen, ik ben benieuwd naar wat deze mensen te vertellen hebben.
Die zijn beter opvoedkundig bezig dan de moeder op dit vlak. Die zien gelukkig wel de ernst van de situatie in en zien ook in dat hun kleindochter haar eigen glazen ingooit wanneer ze op haar krent blijft zitten en niet naar opleiding of werk taalt. En dat is eigenlijk de taak van de ouders. Die zouden moeten inzien dat ze op deze manier driehoog-achter op een kamertje met een boterham met pindakaas eindigt als ze er op een dag alleen voor komt te staan. Tenzij ze een rijke vent aan de haak slaat (of vrouw)
Leslie90 schreef:Niet alleen betaal ik de stalling en alle kosten voor m'n eigen paard, maar ook die scooter die ik krijg..
Bienotje schreef:Ts, voldoening kunnen jij en je paard niet van eten. Dat is niet onbelangrijk om in het achterhoofd te houden.
En werk wat je totaal niet leuk vind hoeft zeker niet. Maar gezien je opmerking over expres je werk verprutsen als het even niet zo leuk is snap ik het gesputter hier wel. Kom even onder je steen vandaan en zet voet in deze wereld. Het ís niet altijd alleen maar leuk, minder leuke dingen horen er ook gewoon bij.
Verder vraag ik me wel af hoe ver je al bent met een stappen ondernemen naar bv. werken bij sundays of als nagelstyliste. Een baantje komt je niet aanwaaien, daar moet je zelf vooral achteraan gaan. En als ik hoor dat je dat echt leuk lijkt als werk en je dan wel gemotiveerd bent, vraag ik me wel af waarom je daar niet al eerder achteraan bent gegaan?
´Misschien kan ik wel bij sunday´s werken als zonneconsulente´.
Alleen de gedachte is niet genoeg
Leslie90 schreef:Die scooter? haha... ik betaal het certificaat, de scooter zelf en de ALL RISK verzekeringhet enige waar me vader me bij helpt is om die scooter op zijn naam te zetten.
Maar ik ben nu wel een beetje klaar met dit topic, ik heb geen zin om iedere keer uitleg te geven als ik die al gegeven heb.
Sommige bokkers heb ik best veel aan gehad en goede tips en voorstellen van gehadga ik zeker wat mee doen..
En de overige, tja.... weinig weet van de maatschappij.
Leslie90 schreef:Die scooter? haha... ik betaal het certificaat, de scooter zelf en de ALL RISK verzekeringhet enige waar me vader me bij helpt is om die scooter op zijn naam te zetten.
Maar ik ben nu wel een beetje klaar met dit topic, ik heb geen zin om iedere keer uitleg te geven als ik die al gegeven heb.
Sommige bokkers heb ik best veel aan gehad en goede tips en voorstellen van gehadga ik zeker wat mee doen..
En de overige, tja.... weinig weet van de maatschappij.