Ben het helemaal zat!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:22

Ja inderdaad... dan begrijp ik ook waarom TS een stuk minder volwassen overkomt dan je van haar leeftijd mag verwachten...

Het lijkt er nu in mijn ogen erop alsof ze de benodigde tools om volwassen te worden van huis uit niet aangereikt heeft gekregen... eigenlijk vind ik dat best een kwalijke zaak...

@ Leslie, ja want een eigen zaak is niet hard werken :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Verder hoop ik dat ts zelf in de gaten krijgt hoe ze op deze manier over komt.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 01-09-10 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Leslie90 schreef:
Maar als je die keuze wel hebt ben je verwend ;)
Best grappig, voel me nu echt zo'n gooische trut.

Heb jij die keuze dan? Heb je uberhaubt de intentie werk te zoeken? Tussen kiezen voor leuk werk en anders niet werken en daarom bewust kiezen om ervan te profiteren zit nogal een verschil. Vindt je zelf ook niet? ;)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 15:23

Hard werken, tsja dan doe je het toch ergens voor ;)

Tjaldur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:23

Maar met LOI moet je wel vaak naar Leiden voor examens. Gaat dat dan wel lukken met OV enzo?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:23

Je kunt beter bij een werkgever intern de cursus volgen, dan leer je ook gelijk alle zaken die specifiek zijn voor die keten. Daarnaast is in praktijk leren vaak makkelijker dan een theoretische cursus.

Veel bedrijven hebben liever iemand die ze zelf kunnen opleiden dan iemand die het misschien net verkeerd heeft geleerd.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:24

Ik heb de reacties van haar moeder ook gelezen.
Het verklaard een hele hoop, jij weet niet anders.
Je word zo opgevoed, eigenlijk valt de TS niets te verwijten. :+

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:25

Apple schreef:
Je kunt beter bij een werkgever intern de cursus volgen, dan leer je ook gelijk alle zaken die specifiek zijn voor die keten. Daarnaast is in praktijk leren vaak makkelijker dan een theoretische cursus.

Veel bedrijven hebben liever iemand die ze zelf kunnen opleiden dan iemand die het misschien net verkeerd heeft geleerd.

Goede tip apple

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:25

Nou ja... in zekere zin valt er niet veel te verwijten... aan de andere kant vind ik persoonlijk dat als je 19 bent je toch ook wel eens zelf je normen en waarden onder de loep mag nemen... daar is die hele puberteit voor :+

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 15:26

Tjaldur schreef:
Maar met LOI moet je wel vaak naar Leiden voor examens. Gaat dat dan wel lukken met OV enzo?

Ik denk dat het wel gaat lukken :) pas nog met OV geweest en dat ging ook redelijk.
Vaak duurt het misselijkheids gevoel 10 minuten, en dan is het over. Tot het drukker word ;) dan begint het weer, maar ik merk wel steeds vaker dat het vanzelf weer overgaat. Als ik op dat moment maar positief denk en rustig blijf.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:27

Leslie90 schreef:
Tjaldur schreef:

Ik denk dat het wel gaat lukken :) pas nog met OV geweest en dat ging ook redelijk.
Vaak duurt het misselijkheids gevoel 10 minuten, en dan is het over. Tot het drukker word ;) dan begint het weer, maar ik merk wel steeds vaker dat het vanzelf weer overgaat. Als ik op dat moment maar positief denk en rustig blijf.

thats the spirit!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:28

Leslie90,

Ik zie dat je niet antwoord op mijn opmerkingen over de Wajong. Heb je daar overheen gelezen?

Daarnaast zie ik ook dat je geen reactie geeft op mijn suggestie om eerst te gaan werken en dan al werkend leren.

Zijn dat opmerkingen waar je niet zoveel mee kunt? Aangezien je wel reageert op andermans opmerkingen?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:31

Leslie90 schreef:
Niet alleen betaal ik de stalling en alle kosten voor m'n eigen paard, maar ook die scooter die ik krijg..
Gatverdamme, ik ben wel heel erg verwend :r

Betaal je die werkelijk zelf, of betalen de werkenden onder ons dat indirect zodat jij lekker bij je paardje kunt zitten met een uitkering?
lianne__ schreef:

De opa en oma zouden dit topic ook eens moeten lezen, ik ben benieuwd naar wat deze mensen te vertellen hebben.
Die zijn beter opvoedkundig bezig dan de moeder op dit vlak. Die zien gelukkig wel de ernst van de situatie in en zien ook in dat hun kleindochter haar eigen glazen ingooit wanneer ze op haar krent blijft zitten en niet naar opleiding of werk taalt. En dat is eigenlijk de taak van de ouders. Die zouden moeten inzien dat ze op deze manier driehoog-achter op een kamertje met een boterham met pindakaas eindigt als ze er op een dag alleen voor komt te staan. Tenzij ze een rijke vent aan de haak slaat (of vrouw)

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 15:32

Apple schreef:
Leslie90,

Ik zie dat je niet antwoord op mijn opmerkingen over de Wajong. Heb je daar overheen gelezen?

Daarnaast zie ik ook dat je geen reactie geeft op mijn suggestie om eerst te gaan werken en dan al werkend leren.

Zijn dat opmerkingen waar je niet zoveel mee kunt? Aangezien je wel reageert op andermans opmerkingen?

Over de opmerking over wajong heb ik dan zeker overheen gelezen :o

Maar als het beter is om bij Sundays intern te leren is dat ook een mogelijkheid.
Ik weet niet precies hoe dat gaat, maar voor mij persoonlijk misschien ook wat beter omdat ik moeilijk kan leren (moeite met begrijpend lezen in boeken).
Of bedoelde je dat niet?

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:34

maikeltje schreef:
Leslie90 schreef:
Niet alleen betaal ik de stalling en alle kosten voor m'n eigen paard, maar ook die scooter die ik krijg..

Betaal je die werkelijk zelf, of betalen de werkenden onder ons dat indirect zodat jij lekker bij je paardje kunt zitten met een uitkering?
lianne__ schreef:

De opa en oma zouden dit topic ook eens moeten lezen, ik ben benieuwd naar wat deze mensen te vertellen hebben.
Die zijn beter opvoedkundig bezig dan de moeder op dit vlak. Die zien gelukkig wel de ernst van de situatie in en zien ook in dat hun kleindochter haar eigen glazen ingooit wanneer ze op haar krent blijft zitten en niet naar opleiding of werk taalt. En dat is eigenlijk de taak van de ouders. Die zouden moeten inzien dat ze op deze manier driehoog-achter op een kamertje met een boterham met pindakaas eindigt als ze er op een dag alleen voor komt te staan. Tenzij ze een rijke vent aan de haak slaat (of vrouw)

We mogen respect hebben voor opa en oma, deze zijn in deze hele situatie realistisch.
Waarschijnlijk omdat deze mensen vroeger heel hard hebben moeten werken voor hun geld.
Ze vinden het vast niet leuk om te zien hoe hun dochter en kleindochter het aanpakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:35

Leslie90 schreef:

je bent idd een verwend nest! Wat betaal je dan aan de scooter die je KRIJGT? De verzekering? Nou meid dat is 100euro per jaar wat veel zeg! Lekker achterlijk trouwens ook om zonder certi op de scooter te rijden en dan nog zeggen dat het jou verantwoording is... Nou meid dat is het NIET lekker dan als je een ongeluk krijgt. maar jij hebt vast wel 100.0000 euries onder je matras liggen om alle schade te vergoeden?

En dan nog zaniken dat jij je paard betaald. Nou meid weet je wat ik allemaal probeer te betalen? paard, scooter, huur van mijn moeder, eneco, verzekeringen, internet, tv, gemeentelijke heffingen en noem maar op.

op dit moment werk ik niet en verveel me kapot! Ik werk niet omdat ik van de week van een paard ben gevallen en in het gips zit anders had ik nu op dit moment op mijn poedersuiker gezeten waar ik geen reet mee verdien en die ik haat maar ik doe het toch maar weer elke keer al wordt ik er doodongelukkig van. had ook veel liever een andere baan gehad! Ohja overgeeffobie? daar hoef je mij niets over te vertellen been there, done that. Heb het dus ook maar ik ga niet op internet mijn familie zitten afzeiken.

heb bijna zin om ff naar de gemeente te stappen en te vertellen wat er allemaal gebeurt met de wajong uitkering van jou.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:36

Leslie, dat was inderdaad wat ik bedoelde :-)

Als je al wat lastig leert uit boeken dan is het wellicht beter om al werkend te leren. Dan ben je gewoon aan het werk (krijg je ook al geld binnen!!!!!) en ondertussen zie je dus gewoon wat er bedoelt wordt in de boeken.
Ik weet niet hoe de opleiding intern er bij Sundays uit ziet, misschien staat dat op de site of kun je vragen bij het filiaal bij jou in de buurt. Voordeel van de Sundays is dat het een grote keten is, als het dus ergens niet klikt kun je gemakkelijker naar een ander filiaal en je kunt wellicht ook doorgroeien binnen de keten.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:38

Ts, voldoening kunnen jij en je paard niet van eten. Dat is niet onbelangrijk om in het achterhoofd te houden.

En werk wat je totaal niet leuk vind hoeft zeker niet. Maar gezien je opmerking over expres je werk verprutsen als het even niet zo leuk is snap ik het gesputter hier wel. Kom even onder je steen vandaan en zet voet in deze wereld. Het ís niet altijd alleen maar leuk, minder leuke dingen horen er ook gewoon bij.

Verder vraag ik me wel af hoe ver je al bent met een stappen ondernemen naar bv. werken bij sundays of als nagelstyliste. Een baantje komt je niet aanwaaien, daar moet je zelf vooral achteraan gaan. En als ik hoor dat je dat echt leuk lijkt als werk en je dan wel gemotiveerd bent, vraag ik me wel af waarom je daar niet al eerder achteraan bent gegaan?

´Misschien kan ik wel bij sunday´s werken als zonneconsulente´.
Alleen de gedachte is niet genoeg ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:39

*dingdong*

"Goeiedag mevrouwtje, mag ik me even voorstellen? Ik ben Sylvia en ik werk bij Sundays! Nu liep ik hier toevallig langs het huis en ik dacht; wie weet werkt hier wel iemand die bij ons wil werken, weet u toevallig nog iemand?"

:')

Leslie90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 15:40

Die scooter? haha... ik betaal het certificaat, de scooter zelf en de ALL RISK verzekering ;) het enige waar me vader me bij helpt is om die scooter op zijn naam te zetten.

Maar ik ben nu wel een beetje klaar met dit topic, ik heb geen zin om iedere keer uitleg te geven als ik die al gegeven heb.
Sommige bokkers heb ik best veel aan gehad en goede tips en voorstellen van gehad :) ga ik zeker wat mee doen..
En de overige, tja.... weinig weet van de maatschappij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:42

Bienotje schreef:
Ts, voldoening kunnen jij en je paard niet van eten. Dat is niet onbelangrijk om in het achterhoofd te houden.

En werk wat je totaal niet leuk vind hoeft zeker niet. Maar gezien je opmerking over expres je werk verprutsen als het even niet zo leuk is snap ik het gesputter hier wel. Kom even onder je steen vandaan en zet voet in deze wereld. Het ís niet altijd alleen maar leuk, minder leuke dingen horen er ook gewoon bij.

Verder vraag ik me wel af hoe ver je al bent met een stappen ondernemen naar bv. werken bij sundays of als nagelstyliste. Een baantje komt je niet aanwaaien, daar moet je zelf vooral achteraan gaan. En als ik hoor dat je dat echt leuk lijkt als werk en je dan wel gemotiveerd bent, vraag ik me wel af waarom je daar niet al eerder achteraan bent gegaan?

´Misschien kan ik wel bij sunday´s werken als zonneconsulente´.
Alleen de gedachte is niet genoeg ;)

Ik doe ook werk wat ik niet leuk vind, sterker nog.. Ik haat het! Kan wel janken als ik moet beginnen en op vrijdagavond zie ik al op tegen maandag als ik dan weer moet werken. Voel mij er doodongelukkig door en ik verdien geen reet. met een uitkering zou ik het 6dubbele binnen krijgen maar zo ben ik dan weer niet..

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:43

Denk dat er in dit topic veel bokkers zijn met 'weet van de maatschappij' en dat het geen kwaad kan als je jezelf eens gaat verdiepen in diezelfde maatschappij :-)

Tmara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:43

Jij denkt dat je het financieel zwaar hebt doordat je je eigen scooterverzekering en pension van je paardje moet betalen, en dan andere verwijten weinig te weten van de heden daagse maatschapij ? :=

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:44

Leslie90 schreef:
Die scooter? haha... ik betaal het certificaat, de scooter zelf en de ALL RISK verzekering ;) het enige waar me vader me bij helpt is om die scooter op zijn naam te zetten.

Maar ik ben nu wel een beetje klaar met dit topic, ik heb geen zin om iedere keer uitleg te geven als ik die al gegeven heb.
Sommige bokkers heb ik best veel aan gehad en goede tips en voorstellen van gehad :) ga ik zeker wat mee doen..

Geloof dat de enige wereldvreemde hier in het topic je moeder en jezelf zijn...

:+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 15:44

Leslie90 schreef:

Eerst zei je nog dat je die scooter zou krijgen. En dat ding op je vaders naam zetten? Nou dan is 9 euro...

Ga mij nou maar niks vertellen over de maatschappij. Alles komt jou maar lekker aanwaaien terwijl ik mij de paasei in werk voor 100euro per maand! Heb op straat gestaan en had werkelijk helemaal niets. Hoe denk jij dat ik aan een baan en huis ben gekomen?