Altijd maar vechten met eten

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esgaroth

Berichten: 5248
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:29

Brainless schreef:
Min dochter was voor 6 dagen bij mijn vader en stiefmoeder... die blijkbaar vonden dat ze mijn dochter wel even konden leren eten!!
Ik was daar absoluut niet mee eens, maar hun dachten wel dat het zou werken!!!
Helaas viel ze op de 4de dag flauw en werd ondervoed opgenomen.
In dat geval zijn het dus wel anderen geweest die ervoor gezorgd hebben. Dat lijkt me heel naar voor je Brainless! Maar hebben ze dat alleen gedaan omdat ze de raad van anderen opgevolgd hebben die niet bleek te werken?
Sorry, maar dat is toch gewoon harstikke stom? Je ziet toch aan een kind dat als het 4 volle dagen niet eet, het ziek wordt? Tenminste, lijkt mij?
In dit geval kan jij er inderdaad erg weinig aan doen!

WowAmigo
Berichten: 4820
Geregistreerd: 22-07-05

Re: Altijd maar vechten met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:42

Ik vind overigens het schema niet heel apart hoor, behalve dan de pap én de boterham 's morgens. Yogi geef ik ze ook niet, maar ze mogen bij wel wel ranja of diksap en ze drinken karnemelk of melk met een schepje nesquik. Bij mij krijgen ze 's morgens brood, tegen 10.00 drinken en fruit, tussen de middag brood, tegen 15:00 drinken en een koekje of snoepje en dan 's avonds warm eten. Soms krijgen ze nog wat extra's tussendoor, een cracker ofzo.

Dus ongeveer het zelfde schema, maar ze eten hier als bootwerkers 's avonds, dus wat mij betreft niks mis mee.

Ik heb ook wel eens fases gehad met de oudste dat ze niet/minder at, maar ik besteed er geen aandacht aan. Niet willen eten? Prima hoor, bord weg. Ze krijgen bij mij wel altijd een toetje. Het is toch vaak een machtsmiddel, toen ze doorhad dat ze er niks mee bereikte was het snel afgelopen en kinderen hebben ook fases dat ze gewoon minder eten.

Als je maar niet andere dingen gaat geven omdat ze dan maar wat binnen hebben komt het meestal wel goed. Iemand zei dat kinderen drie "machts" dingen hadden, slapen, eten en de wc en dat klopt! Nr. 2 is dus getackeld, nr. 3 hebben we hier ook gehad (steeds maar ophouden, totdat ik ineens snapte dat ze wel kón maar niet wílde en ik het niet zielig meer voor haar vond), nr. 1: working on it ;-)

Maar daar zit dus een kern van waarheid in. Nou ja, tips genoeg hier verder, je moet toch iets zoeken waar je je goed bij voelt. Overigens vond ik in het boek van Jo Frost (the Nanny) wel goeie tips staan om je even bij de weg te helpen als ouder.

fjord_brucht

Berichten: 699
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: maarssen

Re: Altijd maar vechten met eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 19:45

Mijn schema is heel normaal voor een meid van 3

Heb het zelf overlegd met het consultatiebureau omdat mijn dochter al zo'n lichtgewichtje is (weegt net 11 KG).

Dus methodes van zelfde bord elke keer neerzetten daar begin ik niet aan.Ik hoef zelf ook geen koud eten dus dat hoeft mijn dochter ook niet.

Gisteravond en vanavond heeft ze bij oma gegeten zonder strijd en ze heeft weer zitten eten als een bouwvakker.

Kimmikky

Berichten: 659
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Altijd maar vechten met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:47

wat eet ze bij oma?

Zonnetje81
Berichten: 18792
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Altijd maar vechten met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:13

Hmmmm heel apart, en eens testen als oma bij jou thuis komt eten, of eerst met zn 2en bij oma en dan bij jou?

StalNollie

Berichten: 9245
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:17

een kind niet dwingen te eten,
het is normaal dat kinderen op die leeftijd niet veel eten,

geef haar ruim vold de tijd om te eten met jullie,
heeft ze niet gegeten prima van tafel en geen aandacht aan geven,

en nee dan ook geen snoep natuurlijk na het eten of iets anders,

ook aan tafel ga vooral NIET met je dochter bezig zijn,

laat je dochter zelf mee opscheppen van alles maar 2 lepels vooral NIET meer, dan staan ze er tegenop te hikken,
en ga naar het opscheppen heerlijk eten en praat over alledaagse dingen, en geef niet de aandacht aan het Moeten eten,
maar geef er vooral geen aandacht aan.

houd dit vol en je ziet het resultaat vanzelf

StalNollie

Berichten: 9245
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:21

en inderdaad iets van

bordje leeg is sticker bij 5 stickers, samen een cake maken of toetje maken of iets uit laten kiezen frietjes of pannekoeken,
ik zou het niet met een kadootje doen, maar dat is ieders eigen keus

en dat kinderen op andere beter eten dat is heeel normaal

mijn nichtjes en neefje eten bij mijn als bouwvakkers en thuis zijn ze al blij als er een boterham ingaat

fjord_brucht

Berichten: 699
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-10 20:24

Als ik zelf bij mijn moeder eet samen met Kaitlyn

Dan eet ze ook normaal.

Mijn moeder en ik koken aardig het zelfde.

Mijn moeder eet nooit hier.

Met twee jaar kan ze echt nog niet zelf opscheppen als ik haar dat laat doen ligt haar hele bord vol.

Ik wil ook niet hebben dat ze aan de hete pannen zit.

Esgaroth

Berichten: 5248
Geregistreerd: 13-02-04

Re: Altijd maar vechten met eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:02

Maar het probleem is toch dat ze bij jou niet eet, en bij je oma wel? Dan zul je toch eens moeten nagaan wat jij anders doet dan je moeder, afgezien van kookkunsten.