Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 10:57

En onder stroom zetten mag ook weer niet.... :')

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:05

Beetje zielig voor de postbode ook ;(

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:10

Die moet je natuurlijk dan wel een afstandsbediening geven!

Bumba01

Berichten: 5774
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Koekstad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:14

Leuk, een nieuw topic!

Zo word ik naar van de mensen die bieden en niks meer van zich laten horen :+ Of dat ze een mail sturen met een bod, dan ga je akkoord en 1minuut later hebben ze al wat anders gevonden.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 11:16

Herkenbaar.... Van de week toevallig nog. En het vervelende vond ik nog dat na onze verhuizing we nog een aantal MP spullen in de opslag hebben staan. Speciaal daar heen gereden en artikel opgehaald, heeft ze inderdaad gemaild dat ze al een ander had -O-

kiki1976

Berichten: 16941
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:32

Hier ook eens gehad (was met DHL). We zaten op een pakket te wachten waarvoor getekend en gelegitimeerd moest worden.
Maar er kwam geen pakket.... Dus de T&T code maar eens controleren. Daar stond dat het pakket was afgeleverd.
Huh maar niet bij ons...
Gelukkig eerlijke achterburen die het kwamen brengen. Was bezorgd in een compleet andere straat (wel hetzelfde huisnummer). Ze hebben niet eens hoeven tekenen of legitimeren......
DHL zelf deed er vrij laks over, maar degene die het verzonden had (bedrijf) heeft toen wel een klacht ingediend, want je betaald immers ook ervoor. In dit geval ging het wel om een waarde van € 330.- aan concertkaartjes

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:35

Ik heb zoiets gehad met DHL via Zalando. Ik had iets besteld en dat werd door DHL bezorgd. Heel lang niets gebeurd, toen stond er ineens: onbezorgbaar. Kreeg ik op mijn donder van Zalando want mijn adres zou wel niet kloppen (terwijl ik al eerder besteld had). Uiteindelijk heeft het drie weken geduurd en is mijn pakket terug gegaan naar Zalando. Die pas een maand later mijn geld terug stortte. Was voor mij de laatste keer bij Zalando bestellen ;) DHL zei dat het waarschijnlijk een fout bij Zalando is geweest in de adressering..

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:38

Wij hebben ook minder goede ervaringen met DHL helaas ... ik laat mijn bestellingen altijd naar het servicepunt sturen, dan is het er heel snel en er kan niks misgaan :n

Krijg dan netjes een sms-je dat er een pakje voor me staat en dan kan ik het zelf ophalen !

foxy80

Berichten: 7998
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 12:41

Ik blijf er ook liever van weg, aan huis bezorgen. of je bent net weg en kan alsnog naar het postkantoor hollen op zaterdag en in de rij staan, of het verdwijnt. Geef mij maar een ophaalpunt met leukere openingsuren dan de post hoor!

NoTrouble

Berichten: 1546
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Groningen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:41

Het is misschien inderdaad wel een idee om het op het postkantoor te laten bezorgen. Dat zou mijn buurvrouw ook een hoop moeite besparen :P Omdat wij veel van huis zijn worden de meeste pakketjes bij haar bezorgd. Ze kan wel denken dat ik een handeltje heb inmiddels :P Ik krijg zoveel pakketjes de laatste tijd. Hihi. Maar van die vervoerders wordt je over het algemeen niet vrolijk inderdaad.
Ik hoor veel slechte verhalen over Selektvracht. Maar de vrouw die hier in de buurt rijdt voor Selektvracht is super aardig en zij zal het gelukkig niet flikken iets raars met mijn pakketjes uit te spoken :Y) Verzenden doe ik zelf eigenlijk altijd via TNT.

Ik moet nu een pakketje ontvangen uit Belgie. De verzender heeft geen Track en Trace code, maar het is afgelopen dinsdag verzonden dus ik hoop dat het vandaag komt :)

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:43

Je kunt je buurvrouw ook gewoon een keer een doosje merci brengen! (doen ze op de reclame ook :+ )

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:46

Nog leuker: een pakketje voor haarzelf laten bezorgen met wat lekkers erin en een lief briefje erbij <3

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 13:48

Ben alleen bang dat ze die dan opzij zet, net zolang tot jij het pakketje op komt halen..... :')

goldenarrow

Berichten: 8670
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:16

Nou, degene die mijn zadel wilde kopen is net geweest. 5 minuutjes te laat op anderhalf tot 2 uur rijden (heenweg). Dus heel netjes. Nou, zadel zag er goed uit, ze wilde toch wel graag die singel erbij, maar die had ik dus niet schoongemaakt. Geen probleem, ze zou hem thuis wel eventjes wassen. Geld gekregen, zij het zadel in de auto en met 5 minuten alles geregeld.
Zo mogen alle transacties wel gaan :) Nu ga ik even de advertenties van internet afhalen :P

Edit: En voor mijn vraagprijs ook nog (er is niet eens onderhandeld over de prijs ^^)

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:19

Zo hoort het :D

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:24

DeMolenhoek schreef:
Nou ik verkoop eem wedstrijdjas maat 46. Krijg ik een bericht: hoe valt het jasje? Euh ja, zoals een 46 hoort te valleb. Met wat innemen kan je er een 44 van maken. Krijg ik bericht terug dat het dan toch te groot gaat zijn. Waarom reageee je dan als er maat 46 bij staat en je al weet dat het te groot gaat zijn :-P


Zo'n mens had ik dus paar week terug ook.

Biedt paardrijlaarzen aan.

ALLE maten staan in de advertentie. Ook hoe ze opgemeten zijn.
Had ze te koop staan voor 45 incl. verzenden.
Mailt er meisje. Als ik ze voor 40 incl. mag hebben zijn ze direct verkocht.
Ik wil er vanaf, dus terug gemaild dat het goed was.
Dagen hoor ik niets. Dus gemaild: Als ik akkoord ging waren ze toch verkocht?
Halve dag later krijg ik mail: Ja dat klopt, heb vandaag mijn nieuwe laarzen binnen gekregen en als die passen koop ik die van jou. Vaag.
Mailt ze later terug: ja ik heb mijn kuiten opgemeten en die zijn 3 cm dikker. En heb hele normale kuiten. Of ik wel goed gemeten had.

Staat ook verder niet in de advertentie dat de laarzen voor erg dunne kuiten zijn.

Koop ging dus niet door -O-

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:27

Persoonlijk vind ik dat helemaal niet zo'n rare vraag (hoe de maat kleding valt)! Maten kunnen zo verschillend vallen. De ene keer past een L me prima, de andere keer is een XL net aan :P
Met schoenen net zo, als ik ecco's koop, moet ik die echt een maat groter nemen dan m'n schoenmaat.

rooswita
Berichten: 1223
Geregistreerd: 19-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 14:31

hmm vandaag een beetje een opdringerige koper gehad. heb wat spulletjes verkocht, alles verliep heel snel en soepel. Ik ga vandaag het pakketje op de post doen maar ben eerst aan het werk geweest. heb ik nu al een mailtje of ik de track and trace al heb -O- pff moet alles nog inpakken

birte
Berichten: 2102
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:50

Ik ben heel even niet op bokt (ivm examens) en jullie zijn ineens in een nieuw topic, whaa als ik morgen tijd heb ga ik eens alles door lezen

hier is het verder rustig met verkopen, niets vreemds op dit moment

staroo

Berichten: 871
Geregistreerd: 14-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 16:59

Kitty1985 schreef:
DeMolenhoek schreef:
Nou ik verkoop eem wedstrijdjas maat 46. Krijg ik een bericht: hoe valt het jasje? Euh ja, zoals een 46 hoort te valleb. Met wat innemen kan je er een 44 van maken. Krijg ik bericht terug dat het dan toch te groot gaat zijn. Waarom reageee je dan als er maat 46 bij staat en je al weet dat het te groot gaat zijn :-P


Zo'n mens had ik dus paar week terug ook.

Biedt paardrijlaarzen aan.

ALLE maten staan in de advertentie. Ook hoe ze opgemeten zijn.
Had ze te koop staan voor 45 incl. verzenden.
Mailt er meisje. Als ik ze voor 40 incl. mag hebben zijn ze direct verkocht.
Ik wil er vanaf, dus terug gemaild dat het goed was.
Dagen hoor ik niets. Dus gemaild: Als ik akkoord ging waren ze toch verkocht?
Halve dag later krijg ik mail: Ja dat klopt, heb vandaag mijn nieuwe laarzen binnen gekregen en als die passen koop ik die van jou. Vaag.
Mailt ze later terug: ja ik heb mijn kuiten opgemeten en die zijn 3 cm dikker. En heb hele normale kuiten. Of ik wel goed gemeten had.

Staat ook verder niet in de advertentie dat de laarzen voor erg dunne kuiten zijn.

Koop ging dus niet door -O-


Moet ik hier nu uit opmaken, dat zij eerst laarzen online heeft besteld, enkel en alleen om de pasvorm om dan jouw laarzen te kunnen kopen en de online bestelde dan terug te sturen? Als dat zo is dan is dat toch wel heel erg aso om zo'n leverancier daar voor te gebruiken, maar misschien heb ik het helemaal fout. :(:)

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:01

staroo schreef:
Kitty1985 schreef:


Zo'n mens had ik dus paar week terug ook.

Biedt paardrijlaarzen aan.

ALLE maten staan in de advertentie. Ook hoe ze opgemeten zijn.
Had ze te koop staan voor 45 incl. verzenden.
Mailt er meisje. Als ik ze voor 40 incl. mag hebben zijn ze direct verkocht.
Ik wil er vanaf, dus terug gemaild dat het goed was.
Dagen hoor ik niets. Dus gemaild: Als ik akkoord ging waren ze toch verkocht?
Halve dag later krijg ik mail: Ja dat klopt, heb vandaag mijn nieuwe laarzen binnen gekregen en als die passen koop ik die van jou. Vaag.
Mailt ze later terug: ja ik heb mijn kuiten opgemeten en die zijn 3 cm dikker. En heb hele normale kuiten. Of ik wel goed gemeten had.

Staat ook verder niet in de advertentie dat de laarzen voor erg dunne kuiten zijn.

Koop ging dus niet door -O-


Moet ik hier nu uit opmaken, dat zij eerst laarzen online heeft besteld, enkel en alleen om de pasvorm om dan jouw laarzen te kunnen kopen en de online bestelde dan terug te sturen? Als dat zo is dan is dat toch wel heel erg aso om zo'n leverancier daar voor te gebruiken, maar misschien heb ik het helemaal fout. :(:)


ja waarschijnlijk....heb eigenlijk geen idee wat de bedoeling ervan was...

rooswita
Berichten: 1223
Geregistreerd: 19-02-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 17:41

hmm wat vaag dan meet jet och eerst je eigen kuiten op

Alja

Berichten: 25684
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:43

oops boze meneer :(
heb een keuken op MP staan, bieden vanaf 150 euro.
belt die meneer dat hij hem zaterdag wel wil komen ophalen, dus ik zeg voor hoeveel dan want heb inmiddels een bod van 225 euro.'nee hij wou hem voor 150 euro, tja ik ga toch geen dief zijn van mijn eigen portemonnee.. nee ik had geen 150 euro op MP moeten zetten volgens hem!

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:49

Jij kan er toch ook niets aan doen dat andere mensen er meer voor willen betalen :D

Alja

Berichten: 25684
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 18:53

dat is toch idd het principe van mp of ben ik nu gek?