Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shenavallie
Berichten: 11751
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 20:38

Zebrastreep schreef:
Ik wordt moe van mijn eigen gedachten , bah! Liefst trek ik de dekens over mijn kop en ga een hele tijd slapen.

Vooral dat ik enorm aan het piekeren ben over alles en iedereen en mensen waar ik om geef nu ook even druk zijn en niet de tijd hebben om snel te reageren waardoor ik mij daar weer zorgen over ga maken.

Probeer afleiding te zoeken maar vandaag is echt wel even moeilijk.

:knuffel:

xPabloBokt

Berichten: 9537
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 20:53

Honger, mag officieel nog maar 600kcal en ik heb niets meer in huis om te eten. Beetje poedersuiker. :')

ellepel

Berichten: 47510
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 21:21

ik zeg.. thuisbezorgd :P

xPabloBokt

Berichten: 9537
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-24 21:25

Mijn vriend die het hele weekend voor mijn afstudeerzitting (op maandag) loopt vol te plannen terwijl ik specifiek in de agenda alles heb geblokt.. en vervolgens wil ik hem bellen (we hebben een gedeelde agenda), drukt hij me weg.

Thanks pik :')

wyoming

Berichten: 2523
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 21:43

Er is iemand van de garages afval aan het neerzetten bij de containers. Ik probeerde hem te filmen maar mijn camera vindt het te donker. Ondertussen is hij aangesproken door iemand aan de overkant. Maar tot nu toe zit er weinig beweging in om het weer op te halen.

Telpeva

Berichten: 14879
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 21:55

Gaat die denk ik niet doen ook, morgen is neem ik aan ophaaldag

Molly1230

Berichten: 445
Geregistreerd: 04-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 22:03

Jammer dat alles weer begint deze week.. -O- Ik had nog wel wat meer dagen willen doorgebrengen in de tuin in m'n zomerjurk. Kan nog steeds, maar dan met laptop op schoot en veel tikwerk.

wyoming

Berichten: 2523
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 22:15

Telpeva schreef:
Gaat die denk ik niet doen ook, morgen is neem ik aan ophaaldag

Nee die is pas op dinsdag maar het is grofvuil wat niet naast de containers mag worden neergezet. (O.a. een kast en laminaat) daarom werd hij er ook op aangesproken, het is gewoon afval wat je zelf weg moet brengen (of op moet laten halen)

Marcella

Berichten: 36947
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-24 23:53

Shenavallie schreef:
Marcella schreef:
De winkels zijn vandaag ook open. ;)

Afhankelijk van waar je woont hoor. :+

Ik was in de veronderstelling dat supermarkten door het hele land op zondag open zijn. :o

Verkeerd gequote... :x[/quote]
Alblasserdam en Hendrik Ido Ambacht nog geen een supermarkt open. Zal ook niet gauw gebeuren gok ik zo.

Telpeva

Berichten: 14879
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 00:19

wyoming schreef:
Telpeva schreef:
Gaat die denk ik niet doen ook, morgen is neem ik aan ophaaldag

Nee die is pas op dinsdag maar het is grofvuil wat niet naast de containers mag worden neergezet. (O.a. een kast en laminaat) daarom werd hij er ook op aangesproken, het is gewoon afval wat je zelf weg moet brengen (of op moet laten halen)

Ik snap en deel je ergernis :j hier is het ook een veel voorkomend probleem in het dorp, je hebt altijd wel mensen die menen dat regels niet voor hun gelden. Hier ligt het rondom de ondergrondse containers ook vaak vol met afval, en ook de looproutes achter de tuinen langs daar wordt vanalles gedumpt. Alles van kasten, bankstellen, fietsen, matrassen wordt gedumpt... terwijl wegbrengen naar de milieustraat of laten ophalen gratis is.



Mijn ergernis is dat ik niet kan slapen door de warmte

TessaxQuincy

Berichten: 1047
Geregistreerd: 31-12-17
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 01:28

M'n ereader die al weken moeilijk doet met connecten met m'n PC, nu doet ie het helemaal niet meer. Ik wil gewoon boeken overzetten. :')

Kairos
Berichten: 2742
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 02:12

Het lukte me niet om te slapen voor mijn nachtdienst. Nu ben ik niet moe, maar heb wel te weinig concentratie voor mijn schoolwerk pff.

Foaly

Berichten: 5007
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:00

De kat die om half zes wakker was en besloot om dat mijn probleem te maken :=

Kirrietje
Berichten: 563
Geregistreerd: 09-11-10

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:31

Dat ik vandaag weer moet beginnen met werken na een weekje vakantie :+

hagelslag
Berichten: 9261
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 08:33

Er zou tussen 8 en 10 een nieuwe stroommeter ingebouwd worden.
Ik moest naar de wc.....
3x raden wie weer snel van de wc af kon _O-

De monteur was dus mooi optijd net na 8 hier

CupCakes_

Berichten: 3399
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 09:05

Dat mijn route ingekort is op mijn verzoek, maar dat ik nu al helemaal gesloopt ben. 1.5e dag overgeven doet niks goeds voor je lichaam.

MARenAMY

Berichten: 131
Geregistreerd: 03-02-24
Woonplaats: Naast mijn buren, yn it moaie Fryslân

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 10:51

Een 3,6 gehaald op een wiskunde toets :(
Niet m’n sterkste punt geloof ik… := :o

Zebrastreep

Berichten: 9870
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:18

Ik wil van dat zenuwachtige gevoel af.... Wel gesproken met de manager en ik heb totaal geen schuld in dit verhaal, maar mijn vervelende onderbuik gevoel vond de manager terecht dat ik baal hoe alles is gegaan.
Fijn dat iedereen achter mij staat, dat maakt mijn gevoel wel iets beter!

Cowboy55
Berichten: 8559
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:19

TessaxQuincy schreef:
M'n ereader die al weken moeilijk doet met connecten met m'n PC, nu doet ie het helemaal niet meer. Ik wil gewoon boeken overzetten. :')


Ik las: ere ader die al weken moeilijk doet.... en dacht WTF? :')

fleurtjeuh
Berichten: 10443
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:36

Shenavallie schreef:
fleurtjeuh schreef:

Ja hij krijgt inderdaad Recovery voer met een spuitje.
Hij vind het niet leuk maar accepteert het wel, gelukkig (en helaas) niet de eerste keer dat ik een kat dwangvoer, heb de opleiding dierenarts assistent gedaan en heb het tijdens mn stage een paar keer gedaan evenals een vroegere kat.

Ik ga hard voor je duimen, want bijna niets dat zo'n onmachtig gevoel geeft als een dier dat je dreigt te verliezen.

Helaas heel slecht nieuws..
Hij heeft ernstig nierfalen, is al 70% van z'n nierfunctie kwijt..
Ik snap er niks van, dit is juist iets waar we heel gefocust op zijn vanwege onze vorige kat die het ook had.
Dus we herkennen de symptomen. Veel drinken, veel plassen
Maar hij drinkt normaal en doet normale plasjes...

We zijn helemaal kapot en moeten gaan beslissen of we hem de medische molen in sturen(3 dagen opname met infuus en waarschijnlijk dwangvoeren omdat hij niet eet en een cho van z'n nieren) en dan aangepast voer wat hij waarschijnlijk niet lust omdat hij kieskeurig is en dan regelmatig bloedonderzoek om de waardes te controleren
Of we laten hem gaan..
Tussenweg is niet mogelijk, daar is het te ernstig voor. Het is doen of niet doen. En bij doen geen zicht of het daadwerkelijk genoeg gaat zijn om hem op te laten knappen.. slechtere katten zijn opgeknapt en betere katten zijn niet opgeknapt, daar is geen pijl op te trekken

Berdien

Berichten: 64614
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:40

Wat verdrietig fleurtjuh :\ Heel veel sterkte!

Vriend is al dagen ziek, en nu voel ik me ook verre van jofel. Wat een ellende dit :=

Kirrietje
Berichten: 563
Geregistreerd: 09-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 11:49

Oh fleurtjuh wat een nieuws... :knuffel:

Hier ook een kat met hetzelfde verhaal. Deze had 0 symptomen behalve dat ik dr ineens wat vond afgevallen bij de flanken. Uit het bloedonderzoek kwam toen ook ernstige nierfalen en kon ze niet anders dan dood en doodziek zijn.
Wij hebben gekozen voor de medische molen. Ze heeft 4 dagen in opname aan het infuus gezeten en thuis hebben we haar nog ondersteund met andere medicatie. Het beeld wat ze gaf was een totaal niet zieke kat, maar de waardes zeiden compleet wat anders. Nu zit ze op een nierdieet en is ze redelijk op gewicht gebleven. Dit is iets meer dan een half jaar geleden en eind deze maand gaan we weer voor het eerst de waardes checken (deze was een maand na de opname ook gecheckt en gelijk gebleven).

Ja het traject is duur en tuurlijk weet je niet hoe de kat reageert. Ik ben uitgegaan van het advies van de DA en deze wilde nog niet opgeven omdat ze nog zo vrolijk en vol energie zat en wij natuurlijk ook niet. Ik ben heel blij dat we het zijn aangegaan. Tuurlijk is de aankomende bloedtest nog spannend, maar aangezien ze op gewicht is gebleven heb ik daar vertrouwen in.

Verwijt aub niet jezelf dat je het niet eerder hebt opgemerkt. Nierfalen merk je vaak pas als het al te laat is, katten laten gewoon niet snel zien dat ze ziek zijn. Veel sterkte met de beslissing, ik hoop dat ons (vooralsnog) succes verhaal je wat moed inbrengt :knuffel:

fleurtjeuh
Berichten: 10443
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 12:08

Kirrietje schreef:
Oh fleurtjuh wat een nieuws... :knuffel:

Hier ook een kat met hetzelfde verhaal. Deze had 0 symptomen behalve dat ik dr ineens wat vond afgevallen bij de flanken. Uit het bloedonderzoek kwam toen ook ernstige nierfalen en kon ze niet anders dan dood en doodziek zijn.
Wij hebben gekozen voor de medische molen. Ze heeft 4 dagen in opname aan het infuus gezeten en thuis hebben we haar nog ondersteund met andere medicatie. Het beeld wat ze gaf was een totaal niet zieke kat, maar de waardes zeiden compleet wat anders. Nu zit ze op een nierdieet en is ze redelijk op gewicht gebleven. Dit is iets meer dan een half jaar geleden en eind deze maand gaan we weer voor het eerst de waardes checken (deze was een maand na de opname ook gecheckt en gelijk gebleven).

Ja het traject is duur en tuurlijk weet je niet hoe de kat reageert. Ik ben uitgegaan van het advies van de DA en deze wilde nog niet opgeven omdat ze nog zo vrolijk en vol energie zat en wij natuurlijk ook niet. Ik ben heel blij dat we het zijn aangegaan. Tuurlijk is de aankomende bloedtest nog spannend, maar aangezien ze op gewicht is gebleven heb ik daar vertrouwen in.

Verwijt aub niet jezelf dat je het niet eerder hebt opgemerkt. Nierfalen merk je vaak pas als het al te laat is, katten laten gewoon niet snel zien dat ze ziek zijn. Veel sterkte met de beslissing, ik hoop dat ons (vooralsnog) succes verhaal je wat moed inbrengt :knuffel:

Normaliter had ik dezelfde keuze gemaakt.
Maar hij is 'al' 11, niet super oud maar ook niet jong meer. En hij voelt zich echt ellendig.
Hij is al een slechte eter en al dat gedoe aan zijn lijf trekt hij heel slecht, zelfs van de mensen die hij vertrouwd. Hij was normaal 5,5 kilo en nu een kilo minder..
Ik zie het al gebeuren dat hij tijdens die 3 dagen opname ook niet wil eten en dan continue dwangvoer moet krijgen van mensen die hij niet kent en dan thuis ander voer, en we hebben nog 3 andere katten dus dan mag hij niet meer met de rest mee eten.
De dierenarts gaf aan dat het erop of eronder is. Alles doen in de hoop dat hij het red, of laten gaan en verder lijden besparen. Hij is zo'n huismus en dat gesleep van hot naar her is zo poedersuiker voor hem.

We hebben nu om 4 uur een afspraak staan om nog een keer door te spreken en als we er niet voor gaan, laten we hem dan gaan.

Dank voor het meeleven!
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 13-05-24 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

CupCakes_

Berichten: 3399
Geregistreerd: 20-12-08
Woonplaats: Ouddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 12:09

Heftig van je kat en de keuzes die gemaakt moeten worden. Nooit leuk zulke dingen. -O-

Als binnen de hele organisatie; het ziekenhuis, de instellingen en wijkverpleging cliënten een uitbraak is m.b.t het norovirus, dan gaat er wel wat mis. Er schijnt iets in het drinkwater op het eiland te zitten waardoor er buikgriep klachten ontstaan. _O-

Nu snap ik wel waarom ik vrijdag zo ziek was. :')

juval

Berichten: 13382
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-24 12:10

dat ik meteen gestoken wordt door een gemene grote steekvlieg op het moment dat ik naar buiten ga met blote benen :( .... heb me maar weer ingespoten met veerust.