Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 00:27

Mijn moeder,
mijn allerbeste vriendin, mijn kanjer mijn vechtersbaas. Ze is er niet meer. Ik zit hier in tranen. Jankend en trillend in bed. Mezelf in slaaphuilend, wetend dat ik niet eens kan slapen. Ze is er niet meer. Beelden blijven schieten door mijn hoofd, en vragen blijven rondspoken. Dagelijkse geluiden lijken niet meer normaal, en alles lijkt op geluiden die we net ook in het ziekenhuis hoorde. De beademing klinkt nog in mijn oren.

Mijn moeder, 15 jaar lang ongeneeslijk ziek. Vanmiddag een plotselinge hartaanval gehad. 11.15 ging ze boodschappen doen. Ze keerde niet terug. 12.30 heb ik haar geprobeerd te bellen. Ze nam niet op. Telefoon lag nog thuis. Wel, dat gebeurde wel vaker. 13.00 was ze er nog niet. Ze was al bijna 2 uur weg. Nu sloeg de paniek toe. Samen met mijn broertje liepen we richting de supermarkt, en we liepen tegen een afgezet stuk aan. Politie, Ambulance en traumahelikoper. Was dat mama? Mijn gevoel zei ja. Hoogte kregen we niet, en we werden weg gestuurd. Een zwarte jas, en donker haar. Daar lag ze. Mijn heldin. Mijn vechtersbaas. Artsen en politie druk bezig met de reanimatie. We worden weg gestuurd.

Huilend en in paniek ren ik naar huis. Ze is nog niet thuis. Ik ren weer terug. Ondertussen is de onbekende, waarvan ze toch heel bekend was, met traumahelikoper vervoerd. (Ja mam! Je hebt je helikopterritje toch nog gehad) De linten worden weggehaald en ik loop wanhopig terug naar de Supermarkt. Niemand. Geen fiets van mama te bekennen. Paniek slaat weer toe. Op naar huis. Daar is ze ook niet. Toen belde ik mijn stiefvader. En die was idd gebeld door het ziekenhuis en door de politie.

Met spoed zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Ze werd kunstmatig beademd, en haar hart klopte kunstmatig. Mama wou geen kasplantje zijn, en ze is vredig in ons bijzijn heen gegaan. Ik heb gezegd wat ik moest zeggen, maar toch voel ik me nog vreselijk. Alles is anders.

Mijn wereld staat stil, en toch moeten we verder. We moeten de begrafenis regelen. Wat wil ze eigenlijk? We hebben het er nog nooit echt over gehad, en dat baart me zorgen. Welke muziek wilt ze? Wat doet ze aan? Net heb ik al haar kleding uit de kast gehaald, eraan gesnoven en weer teruggelegd. Ik kan het niet. Ik wil haar kleding, wat naar haar ruikt, niet weggeven. Zeker haar vesten niet. Toch een beslissing gemaakt. Kleding die ze vaak aanhad en toch wel tot het lijstje: ''lievelingskleren'' hoorde heb ik klaargelegd.

Mama, slechts 4 minuten van ons huis al op staart overleden. Gewoon een weg die ik dagelijks loop. Die weg is nu een hel. Net een uurtje geleden wou ik erheen. Samen met vrienden die naast staan bij mama zijn we naar de plek gelopen. Ik heb een half uur op de natte stoep gezet, en zitten janken. Er lagen nog spulletjes van het infuus. Ik heb het opgeraapt. Het is zo onwerkelijk. Ze is er gewoon niet meer. Ik kan niet meer. Ik wil haar terug. Ik moet haar terug. Hoe ga ik nu zonder haar verder? Hoe ga ik dit verwerken? Kan ik dit verwerken? Heel mijn wereld stort in.

Nu toch maar proberen te slapen. Het is allemaal nog zo vers. Vanochtend hadden we nog afgesproken dat we samen vandaag de keuken zouden opruimen. We hadden samen een afspraak bij de Tattoo-shop. Samen een vlinder op onze schouder. We zouden samen naar het concert van Mumford and Sons gaan, en samen naar Coldplay. Alles stort in. Moet ik nog wel erheen gaan? Zij had het wel gewild... Kan ik het? Nu niet. Misschien tegen die tijd wel, maar nu kan ik het niet.
Het is zo onwerkelijk. Alles ligt er nog bij hoe zij het (gister) heeft achtergelaten. Haar koffiemok, haar volle asbak. Alsof ze ieder moment thuiskomt. Maar dat komt ze niet.

Ik voel me zo kl0te.

Sorry voor het lange verhaal. Ik heb zoveel te typen maar kan zo weinig uitdrukken hoe ik me nu voel.
De linten werden weggehaald, en ik besloot

Barron

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 00:42

Wat afschuwelijk en enorm verdrietig voor je. Het is niet te begrijpen of te bevatten als zoiets gebeurt. Ik herken de emoties helaas maar al te goed. Laat je verdriet maar toe, zoek steun bij vrienden en familie en verder leef met de dag. Niks is meer hetzelfde en dat is hartstikke moeilijk. Vergeet niet dat je moeder wel voor altijd in jezelf zit en dat liefde blijft. Ik wens je enorm veel sterkte met je grote verlies. Hopelijk lukt het om wat te slapen.

Nessa

Re: Bokkers die een ouder of ouders zijn verloren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 04:28

Heel veel sterkte!
Hebben jullie iemand (vrienden of familie) die willen helpen bij het regelen met dingen?

Wij waren bijvoorbeeld niet in staat om mensen te bellen met dit nieuws (familie en beste vrienden). Mijn tante heeft dit gedaan. Ook geholpen met kaartjes schrijven etc.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 09:18

Ja mijn oma, de moeder van mijn stiefvader wil ons heel graag helpen. Zo om 21.30 komt de Begrafenisondernemer. Het wordt nu echt onder ogen komen van de situatie. Vannacht nog alle liedjes enzo opgeschreven.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 09:45

Caitlin, jeetjewat een verhaal, tranen stromen over mn wangen. Ik wil je heeel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd. hele dikke knuffel :*

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-16 16:04

Wauw wat slaat dit in als een bom zeg.. Ontzettend veel sterkte gewenst in deze enorm zware tijd. Gelukkig hebben jullie nog afscheid mogen nemen.

Hier enkele dagen geleden de verjaardag van mijn moeder overleefd. Pff wat een dag. Ik ben gewoon gaan werken maar ik kon me niet concentreren om ook maar iets gedaan te krijgen. Flink gejankt de avond ervoor en de avond zelf.
Na ruim een half jaar staat de urn hier nog. Mam wilde graag uitgestrooid worden maar we zijn er volgens mij allemaal nog niet klaar voor. Ik zeker niet :(

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:13

Dank jullie wel.
Het is net een racende achtbaan. Er moet zoveel geregeld worden.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:26

Ik herken veel in je verhaal Caitlin_K, wil je dan ook een hart onder de riem steken. Zie mezelf nog zitten met folders vol kisten en bloemen... vreselijk. :(:) :*

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:17

Jeetje, Caitlin, wat een verhaal zeg. Heel veel sterkte :(:) je mag altijd pb'en.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 08:18

Dank jullie wel. Gister hebben we de bloemstukken geregeld. Vroeger hechtte ik daar geen waarde aan, maar ik kwam er gister pas achter hoeveel dat ook voor mij betekende.
Ik kan nog niet echt slapen, hooguit +- 2 uurtjes.

Annelien92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 20:47

Hee Lieve Mensen
21 februari was het 12 jaar geleden dat mams is overleden. ´t was zo raar, ik heb me een hele dag misselijk en ellendig gevoelt, vooral het besef dat ze nu langer dood is, dan dat ik haar in mijn leven gehad heb. Ik ben met mijn vriend naar de begraafplaats geweest en dat voelde goed... op een bepaalde manier dan.
Ook moet ik er bij vertellen dat mijn broer en ik niet altijd de beste relatie hebben gehad. Na het overlijden van mijn moeder zijn wij beide bij mijn vader gaan wonen. (mijn ouders waren gescheiden), Mijn moeder wist diep vanbinnen dat mijn vader het niet zou kunnen, dus de voogdij al van te voren aan mijn opa en oma overgedragen. En terecht.
Na een paar vreselijke maanden bij mijn vader ben ik weggelopen en bij mijn opa en oma gaan wonen. Mijn vader niet meer gezien tot hij in 2013 overleed aan kanker.
Mijn vader was inmiddels hertrouwd, met een russische vrouw genaamd Svetlana, (ik had een andere naam voor haar).
Mijn vader had geen erfenis opgesteld, dus alles is naar haar gegaan. Wat mij ook niet uitmaakte, het waren vooral schulden.
Om te zorgen dat madam in het huis kon blijven wonen heeft mijn broer alles gedaan om de schulden kwijt te schelden voor mevrouw. En met succes. Zij woont nu in een vrijstaand huis, met 3 verdiepingen voor een hypotheek van 100,- in de maand. Uche.
Nadat mijn broer hemel en aarde bewogen had had zij binnen een maand na het overlijden van mijn vader een nieuwe vriend en is binnen een half jaar getrouwd en gezegd dat mijn broer niet meer welkom is. Dit is bij ons in het verkeerde keelgat geschoten.
Om een lang verhaal kort te maken, Zij heeft zich niet bemoeid met het hele kostenplaatje van het ziektebed van mijn vader. Geen geld voor, mijn vader wist dat hij doodging, niks geregeld. Mijn broer en ik hebben voor alle kosten op kunnen draaien (Wat we met alle liefde gedaan hebben, we wilde immers al zijn laatste wensen vervullen) Tot Svetlana ons apart riep en een dubbelgraf eiste, en wanneer is zeg eis. bedoel ik ook echt EIS.
Ik heb aan mijn broer duidelijk proberen te maken dat ze waarschijnlijk toch zo een ander had. We hebben er uiteindelijk voor gekozen om hun laatste wens samen in vervulling te laten gaan.
Je snapt hoe ik me nu voel.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 22:40

Jeetje wat een heftig verhaal hierboven! Wat zal jij ook kwaad zijn zeg.

Hier is mama haar crematie afgelopen vrijdag geweest.Ik heb haar tot het laatste moment mogen begeleiden.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 08:53

Wat was/is voor jullie weer een normale periode om te beginnen met normale dingen? Zoals Stage, werk etc/.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 08:56

Annelien wat een heftig verhaal..

Caitlin veel sterkte. Ik ben zelf vrij snel weer begonnen, wel eerst halve dagen weer werken maar toch vrij snel weer hele dagen. Voor mijzelf was dit wel belangrijk, om gewoon de normale dingen weer op te pakken. De stap om mensen weer onder ogen te komen, wordt anders ook alleen maar groter. Ik kon wel thuis blijven zitten, maar dit gaf mijn ook geen goed gevoel. Wat moest ik dan thuis doen... Mijn moeder was ook op een vrijdag gecremeerd en maandag was ik weer op mijn werk..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:15

Nog veel sterkte iedereen, ik lees alles maar ik weet nooit zo goed wat te zeggen...

Caitlin: Mijn papa is op een dinsdag gestorven en de maandag zat ik weer full time op school.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 09:40

Ik ben van mening dat je ondanks je verdriet en de pijn, het beste zo snel mogelijk je "gewone" ritme weer moet oppakken... Het veranderd niets als je thuis blijft zitten kniezen. Verdriet mag je hebben, maar het gewone leven gaat door. Uiteraard zijn er makkelijke en moeilijke dagen.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 10:23

Ik ben na een aantal weken begonnen met studeren. Heb het eerste jaar alles verkloot, was volledig buiten zinnen en was amper mezelf. Het verschilt héél erg per persoon in hoeverre je 'normaal' kan functioneren na een dergelijke gebeurtenis.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 12:48

Ik ben de dag na de begravenis weer naar school gegaan

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 14:51

Ik ben ruim anderhalve week na overlijden weer begonnen met werken. Had langer mogen wegblijven, maar thuis zat ik alleen maar te huilen en mezelf zielig te vinden. Op mijn werk was ik tenminste afgeleid en even met andere dingen bezig.

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 20:18

Mijn vader is op een donderdag overleden, maandag zat ik weer gewoon op school. Twee van mijn broers niet, die zijn iets langer (paar dagen) thuisgebleven.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 07:30

Caitlin_K schreef:
Mijn moeder,
mijn allerbeste vriendin, mijn kanjer mijn vechtersbaas. Ze is er niet meer. Ik zit hier in tranen. Jankend en trillend in bed. Mezelf in slaaphuilend, wetend dat ik niet eens kan slapen. Ze is er niet meer. Beelden blijven schieten door mijn hoofd, en vragen blijven rondspoken. Dagelijkse geluiden lijken niet meer normaal, en alles lijkt op geluiden die we net ook in het ziekenhuis hoorde. De beademing klinkt nog in mijn oren.

Mijn moeder, 15 jaar lang ongeneeslijk ziek. Vanmiddag een plotselinge hartaanval gehad. 11.15 ging ze boodschappen doen. Ze keerde niet terug. 12.30 heb ik haar geprobeerd te bellen. Ze nam niet op. Telefoon lag nog thuis. Wel, dat gebeurde wel vaker. 13.00 was ze er nog niet. Ze was al bijna 2 uur weg. Nu sloeg de paniek toe. Samen met mijn broertje liepen we richting de supermarkt, en we liepen tegen een afgezet stuk aan. Politie, Ambulance en traumahelikoper. Was dat mama? Mijn gevoel zei ja. Hoogte kregen we niet, en we werden weg gestuurd. Een zwarte jas, en donker haar. Daar lag ze. Mijn heldin. Mijn vechtersbaas. Artsen en politie druk bezig met de reanimatie. We worden weg gestuurd.

Huilend en in paniek ren ik naar huis. Ze is nog niet thuis. Ik ren weer terug. Ondertussen is de onbekende, waarvan ze toch heel bekend was, met traumahelikoper vervoerd. (Ja mam! Je hebt je helikopterritje toch nog gehad) De linten worden weggehaald en ik loop wanhopig terug naar de Supermarkt. Niemand. Geen fiets van mama te bekennen. Paniek slaat weer toe. Op naar huis. Daar is ze ook niet. Toen belde ik mijn stiefvader. En die was idd gebeld door het ziekenhuis en door de politie.

Met spoed zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Ze werd kunstmatig beademd, en haar hart klopte kunstmatig. Mama wou geen kasplantje zijn, en ze is vredig in ons bijzijn heen gegaan. Ik heb gezegd wat ik moest zeggen, maar toch voel ik me nog vreselijk. Alles is anders.

Mijn wereld staat stil, en toch moeten we verder. We moeten de begrafenis regelen. Wat wil ze eigenlijk? We hebben het er nog nooit echt over gehad, en dat baart me zorgen. Welke muziek wilt ze? Wat doet ze aan? Net heb ik al haar kleding uit de kast gehaald, eraan gesnoven en weer teruggelegd. Ik kan het niet. Ik wil haar kleding, wat naar haar ruikt, niet weggeven. Zeker haar vesten niet. Toch een beslissing gemaakt. Kleding die ze vaak aanhad en toch wel tot het lijstje: ''lievelingskleren'' hoorde heb ik klaargelegd.

Mama, slechts 4 minuten van ons huis al op staart overleden. Gewoon een weg die ik dagelijks loop. Die weg is nu een hel. Net een uurtje geleden wou ik erheen. Samen met vrienden die naast staan bij mama zijn we naar de plek gelopen. Ik heb een half uur op de natte stoep gezet, en zitten janken. Er lagen nog spulletjes van het infuus. Ik heb het opgeraapt. Het is zo onwerkelijk. Ze is er gewoon niet meer. Ik kan niet meer. Ik wil haar terug. Ik moet haar terug. Hoe ga ik nu zonder haar verder? Hoe ga ik dit verwerken? Kan ik dit verwerken? Heel mijn wereld stort in.

Nu toch maar proberen te slapen. Het is allemaal nog zo vers. Vanochtend hadden we nog afgesproken dat we samen vandaag de keuken zouden opruimen. We hadden samen een afspraak bij de Tattoo-shop. Samen een vlinder op onze schouder. We zouden samen naar het concert van Mumford and Sons gaan, en samen naar Coldplay. Alles stort in. Moet ik nog wel erheen gaan? Zij had het wel gewild... Kan ik het? Nu niet. Misschien tegen die tijd wel, maar nu kan ik het niet.
Het is zo onwerkelijk. Alles ligt er nog bij hoe zij het (gister) heeft achtergelaten. Haar koffiemok, haar volle asbak. Alsof ze ieder moment thuiskomt. Maar dat komt ze niet.

Ik voel me zo kl0te.

Sorry voor het lange verhaal. Ik heb zoveel te typen maar kan zo weinig uitdrukken hoe ik me nu voel.
De linten werden weggehaald, en ik besloot
Oh hè gats zeg, wat vreselijk voor je. Probeer het een plekje te geven en mijn PB boxje staat altijd open! Heel veel sterkte in deze zware tijd. Y;( Y;( Y;(

rox_en_wilvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:44

Vandaag is het precies een jaar geleden dat mn moeder overleed, wat gaat de tijd ongelooflijk snel zeg!

Barron

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 18:53

Sterkte rox_en_wilvy, de tijd gaat inderdaad snel. Al alle dagen een keer meegemaakt zonder je moeder, moeilijk hoor!

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:13

wat fijn dat hier een topic voor is. Ben nu alleen thuis en dan valt het weer op je dak.

Mijn vader heeft 3 jaar blaaskanker gehad en eigenlijk was het altijd onder controle. In de zomer 2015 merkten we dat het slechter ging en heeft hij in september een CT-scan gehad. De kanker, die onder controle leek, zat buiten de blaas. Waar geen zorgen over werd gemaakt. En toen ging het hard. Pa moest naar UMCG. 11 november kon hij pas geopereerd worden, maar de kans was klein dat ze er nog iets aan konden doen. Die dag hoorden we dat hij uitbehandeld was. (Nu ik dit typ schieten de tranen weer in mijn ogen.) Het was de meest verschrikkelijke dag in mijn leven, maar heb heel veel steun gekregen. Ik was gewoon naar school gegaan, bord voor mijn kop of het niet willen weten denk ik. Daar werd ik gebeld met het slechte nieuws.

Mijn pa heeft wel een stoma gekregen, wat de pijn wel minder maakte. Oh, wat was mijn vader mager. Al die tijd niks kunnen eten, door die rotkanker. En na de operatie dachten we, misschien dat het toch weer wat beter gaat. Maar hij zat echt vol met kanker. In die tijd was mijn zus zwanger en gelukkig heeft mijn pa haar nog mee mogen maken. Het kostte hem zoveel moeite om op kraamvisite te komen, maar toch gedaan. Zo sterk.

Zijn laatste wens was om met het hele gezin en kleinkinderen een weekendje weg te gaan. Hoe ziek hij ook was. Dankzij stichting Ambulancewens is dit dan ook gelukt. Het was net of hij hiernaartoe geleefd had. De geboorte van kleinkind, de doop van het kleinkind en het weekendje weg heeft hij allemaal mogen doen. Maandags kwamen we terug van het weekendje weg en dinsdagochtend was hij echt op. Hij vertelde me dat hij niet meer kon en dit was het moment dat we gingen waken. Hij kreeg morfine en slaapmiddel. (wilde geen euthenasie, maar op een meer natuurlijkere wijze). We hebben van dinsdag tot maandag gewaakt bij mijn vader. Maandagavond 18 januari is hij overleden.

Wat een heftige tijd is het geweest. Ik gunde hem het zo dat hij uit die pijn mocht gaan. Zo blij dat hij nu geen pijn heeft, maar god wat mis ik hem. Ik heb het gewone ritme na de begrafenis gelijk opgepakt en het gaat best goed. Maar ik merk dat ik het lastig vind om erover te praten, wat moet ik zeggen? En ik vind het moeilijk nu ik alleen met mijn moeder woon. Al mijn broers en zussen zijn het huis al uit. Ik kan mijn verdriet op één of andere manier niet delen met mijn moeder. Ik huil dan gewoon alleen. Heb geen slechte band met haar, weet niet wat het is. Ik weet niet of iemand dit herkent. Vanmiddag zag ik dat ze verdrietig was, maar ik negeer het dan gewoon. Voel me er zo slecht over dat ik dan niet een arm om haar heen sla, want dan ga ik weer huilen en dat heb ik wel genoeg gedaan.

Wat een verhaal trouwens. Ik hoop dat ik hem na mijn leven weer zie, daar geloof ik maar in.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 19:14

Ja mensen terug zien... Daar hoop ik ook op! Toch mooi dat jullie nog weg zijn geweest samen!