Vriendje is aangeklaagt..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Vriendje is aangeklaagt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:32

Niemand is ts juristiek advies aan het geven hoor, mischien toch nog beter lezen Lachen

Ben het met barmat eens, moet zenuwslopend zijn

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:38

ben benieuwd wie het is, ziek hoor Boos!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:39

Ik vind het ook verschrikkelijk voor TS. De onzekerheid, de vragen die in je hoofd komen Scheve mond

Maar wat ik meer bedoel te zeggen -en het is al laat, dus kan de juiste woorden niet vinden Tong uitsteken - is dat dit topic een prima uitlaatpunt voor haar is en ook voor de harten die ze onder de riem geschoven krijgt, maar dat ze niet te zwaar moet tillen aan de, uiteraard goedbedoelde!!, berichten.

NOgmaals het is laat, ik kom (en kwam bij m'n vorige berichtje ook Haha!) niet zo uit m'n woorden.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:41

Als ik zo lees wat je verteld over het neefje dan is het voor mij overduidelijk dat hij misbruikt is, ik kan je niet zeggen wanneer maar zijn gedragingen zijn niet normaal van een jongetje van zijn leeftijd.
Verder moet de politie wel gegronde redenen hebben om iemand vast te houden, ze moeten wel aantonen dat er bewijs is.
Ts ik wens je succes want dit lijkt me een vreselijke nachtmerrie om in te zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:44

Voor TS: Wat ben je in een ontzettend vervelende situatie terechtgekomen, heel veel sterkte in ieder geval Ach gut

Kijk wel uit met wat je tegenover de politie verklaart, vertel ze de waarheid en niets anders dan de waarheid, daar zul je uiteindelijk het beste bij voelen. Vals alibi geven moet je nooit aan beginnen. Het is strafbaar en daarnaast, wat als je vriend toch schuldig blijkt te zijn? Dan voel je je helemaal rot. Als hij onschuldig is, dan heeft hij ook geen vals alibi nodig en is het ook nergens voor nodig om iets een beetje anders te vertellen dan het is.

Wat betreft 'Tom'. Ik hoop dat hij goede psychische hulp krijgt. Wat je vertelt over zijn seksuele gedrag is inderdaad echt niet normaal en gezien de situatie waar hij uit komt, zou het best mogelijk kunnen zijn dat hij eerder misbruikt is en dat dit gedrag hier een gevolg van is. Als hij valse aangifte heeft gedaan is dit natuurlijk heel erg, maar vergeet niet dat het een kind is en dat hij echt goede professionele hulp nodig heeft.

Nogmaals heel veel sterkte en ik hoop echt voor je dat je vriend onschuldig is.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:56

Jolliegirl schreef:
Nou ik had hem niet laten vasthouden.
Dit mag de politie NIET!
mijn buurvrouw is notabene politie, en die heetf dit ook gelezen.
en dit is een belachelijke zaak, je kan zelfs nog aanklacht doen tégen de politie, want dit mag echt niet!
er is geen bewijsmateriaal namelijk..

Zal ik voor de grap ff zegge ? : ja die en die heetf mij misbruikt
reken maar dat ze niet bij je op de stoep staan/

ik hoop voor je dat je vriend echt niets gedaan heeft, ze mogen hem namelijk om deze reden niet vasthoude!

Reken maar dat de politie dit mag!!! Dat je reageert, prima, maar reageer dan met dingen die je ook daadwerkelijk weet...

In geval van misdrijven waar een straf van 4 jaren of meer op staat of een misdrijf die met name genoemd is, is voorlopige hechtenis (VH feit)toegelaten. (Dwz dat mensen in verzekering gesteld mogen worden en dus 3 dagen mogen worden vastgehouden in belang van het onderzoek). Tevens mag er bij VHfeiten op last van de Officier van Justitie (dus de politie zelf beslist daar niet over, die vraagt alleen de OvJ om toestemming) buiten heterdaad worden aangehouden. Dat wil zeggen dat je in een later stadium (dus niet ten tijde van het "mogelijk" gepleegde feit), maar achteraf alsnog mag worden aangehouden. Dat kan als de politie je van je bed ligt, maar je kan ook worden uitgenodigd om je vrijwillig te komen melden (dat is afhankelijk van de situatie omtrent de zaak). Dit is dus in de zaak van TS gebeurd.

In een dergelijk geval zul je eerst worden gehoord en zal binnen 6 uur worden bepaald of nader onderzoek noodzakelijk is en of het in het belang van het onderzoek is dat de "verdachte" langer wordt vastgehouden (bijv. voor verhoor). In dat geval zal er een verzoek gedaan worden bij een hulp Officier van Justitie om "inverzekering gesteld" te worden en dan ga je vervolgens die 3 dagen termijn in. Zijn ze op dag 1 klaar, dan kun je 's avonds weer naar huis, zo niet dan moet je blijven tot max. 3 dagen. Daarna moet er opnieuw getoetst worden of het noodzakelijk is dat het nogmaals verlengd wordt met 3 dagen.

Dit staat allemaal letterlijk beschreven in het wetboek van strafvordering...

Het mag dus wel degelijk!!!

janee25

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:56

Ik ben ook benieuwd wat er uit zal komen..
Hoop dat het allemaal goed komt, zowel met je vriend als met `Tom` ..

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:21

zo hallo, is 1 keer dezelfde post niet genoeg Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:22

Als je even ziet, kan je zien dat het bokt is en niet de poster

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:25

@Jolliegirl, de politie mag het zeker wel.
Ik heb ook eens aangifte moeten doen tegen iemand en diegene zat gelijk voor de volle dagen vast, ook al had de politie toen nog niet voldoende bewijs bij elkaar.

De betreffende persoon had mij ook misbruikt, en ze hebben toen mijn verklaring opgehaald en 2 weken later werd hij van zijn bed gelicht. Niets geen onderzoek of mijn verklaring wel waarheid was (dat was het uiteraard ook) maar hij ging gelijk mee hoor.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:35

en dat is maar goed ook dat ze zo iemand gelijk meenemen, hoe moet jij in godsnaam bewijzen leveren dat je misbruikt bent behalve dan je woord?
Ik denk eigenlijk dat het allemaal niet zo onschuldig is, anders had de vriend toch wel veel eerder weer in de buitenlucht rondgelopen lijkt mij?
maar goed, ik wens de TS veel sterkte, kan me voorstellen dat het allemaal heel stressvol is. Lachen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:37

MeggieMea schreef:
En trouwens ze mogen je net zolang vast houden zolang het onderzoekt loopt dat kan varieren van 2 dagen tot bijvoorbeeld 2 weken. Gewoon zonder meer kunnen ze dat, tot ze zeggen van de aangifte van degene die aangifte gedaan heeft slaper word door het overeenkomende gespreken van de gene die aan de kant van mijn vriend staan.

Ze mogen je 3 dagen vasthouden, en dan MOET je voorkomen. Ben je in die 3 dagen niet voorgekomen kan je advocaat je vrijkrijgen. Ik spreek uit ervaring Schijnheilig

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:41

Wat houd dat voorkomen eigelijk in?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:47

Ja, dat hoor je dan: voorgeleid aan de officier van justitie. Wat moeten we ons daarbij voorstellen. Vind er dan ook een soort verhoor plaats daar?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:49

Dat de OvJ bepaald of het nodig is om een persoon in deze zaak langer vast te houden dan 3 dagen. Politie moet dus steeds om verlenging vragen aan de OvJ om de 'verdachte' langer vast te houden...

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:49

Pfff, wat zit je in een rotsituatie zeg! Ik hoop voor je dat je vriend onschuldig is. Is hij nog steeds op het politiebureau?

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 10:57

Georgette schreef:
Pfff, wat zit je in een rotsituatie zeg! Ik hoop voor je dat je vriend onschuldig is. Is hij nog steeds op het politiebureau?

`
Ben ik ook wel benieuwd naar ..........

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:01

griebels schreef:
Dat de OvJ bepaald of het nodig is om een persoon in deze zaak langer vast te houden dan 3 dagen. Politie moet dus steeds om verlenging vragen aan de OvJ om de 'verdachte' langer vast te houden...

Ow dank je, ik vond voorkomen als een rechtbank situatie klinken Bloos

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:34

Wat een naar verhaal zeg. Ik hoop voor je dat je vriend onschuldig is. Sterkte verder. Ik heb medelijden met het jongetje "Tom" dat zo overduidelijk is misbruikt op zo'n jonge leeftijd. De schade die daardoor ontstaat is blijvend. Gelukkig is hij nu onder behandeling.
De dader moet wat mij betreft een flinke straf krijgen en ook onder behandeling.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 11:36

katiavl schreef:
griebels schreef:

Ow dank je, ik vond voorkomen als een rechtbank situatie klinken Bloos

De zaak moet dus voorkomen bij de OvJ, niet perse de verdachte...

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 12:51

Het is echt heel naar wat er is gebeurd en ik vind ook dat "Tom" in het verleden zeker zulke dingen zou kunnen hebben meegemaakt aangezien zijn gedrag niet normaal is voor iemand van zijn (of iedere) leeftijd.

Het vervelende van zulke zaken is dat er moeilijk tot niet bewijs kan worden gevonden. Hierdoor moet de politie op de verklaringen af gaan.

De zoon van mijn oma zit nu al bijna 6mnd vast omdat een vrouw die zonder twijfel is verkracht er van overtuigd is dat hij het heeft gedaan (was een vreemde).
Hij heeft echter een alibi, helaas hebben politie/justitie nog wel eens de neiging tot het hebben van oogkleppen.

soms klopt er gewoon geen bal van! Ik weet echter deze situatie niet en wil t ook niet vergelijken omdat het om totaal verschillende zaken betreft!

Ts heel veel sterkte en ik hoop dat de waarheid snel boven water komt.

MeggieMea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 17:23

LadyElmira schreef:
Ik had net niet in de gaten dat dit topic al aardig ver was, dus reageer nog een keer. Ik zou toch wel erg raar gaan denken als mijn vriend voor zoiets wordt verdacht. Kijk, ik ken hem door en door op dat gebied maar je weet het nooit toch? En dan nog zal die jongetje van 11 jaar een vreselijke leugenaar kunnen zijn, als jij een kind in huis neemt met seksuele problemen moet je daar wat aan doen, je moet hem niet zomaar laten gaan. Je zegt trouwens elke keer dat hij gaat zitten 'reppelen', maar heb je jezelf wel eens bedacht dat dit kind pas 11 jaar is? Al seksueel rare dingen deed op heel erg jonge leeftijd en dit totaal niet goed is? Waar haal jij het lef dan vandaan om boos te zijn op dit jongetje, die zeer duidelijk een heel groot probleem met zich meesleept. Wie weet, is hij vroeger meerdere malen misbruikt en herhaald dit zich nu bij hem. Dat gebeurd veel vaker (ook bij mijzelf), en ik vind het dan ook, ondanks ik je standpunt best een beetje kan begrijpen, erg vervelend voor dit jongetje.

Sorry hoor als je gelezen had, is dit jongetje vanaf zijn 4de al onder behandeling om dat die vanaf toen al seksueel bezig was. en hij 6was toen die bij mijn vriend zijn ouders in kwam wonen. En hij staat dus al vanaf zijn 4de onder behandeling en is toen die 6 was profesioneel onderzocht met weet ik hoeveel mensen en onderzoeken om te kijken of die voor dat die daar kwam te wonen is misbruikt. Maar hier was totaal geen aanleiding toe, hij is er gewoon mee opgegroeid door zijn moeder die nu al overigens 4 jaar in de gevangenis zit en nog 10 jaar moet. Dit jongetje staat vanaf zijn 4de daar onder behandeling voor en zou dat blijven tot zijn 21ste en hij heeft nooit aanleiding hiervoor gegeven.
Ik heb dit al eerder geschreven en snap dan jou lef niet dat jij dat zegt.. Frusty

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 17:24

Heeft je vriend nu verlenging gekregen of niet?

MeggieMea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 17:27

Ze zullen hem denk ik meer dan alleen maar 'verdenken'. Ik neem aan dat als je iemand vasthoud en hem na twee dagen nog niet vrijlaat, ze wel reden hebben om het verder te onderzoeken. Zoals ik eerder zei gaat het hier om het kind, en het lijkt wel alsof de TS even vergeet dat dit jongetje enorm veel last op zijn schouders heeft. Ik krijg eerder medeleiden met dit kind dan met de vriend van de TS, gewoonweg omdat er niets (niets dat de TS heeft verteld hier) is gedaan om dit jongetje te weerhouden van zijn seksuele 'lusten'.[/quote]

Nogmaals dit jongetje was 6 toen die bij zijn ouders kwam omdat zijn ouders niet voor hem zorgen wouden en konden.
Dit jongetje staat al wel voor dit gedrag vanaf zijn 4de levensjaar onder behandeling hiervoor maar je kunt er weinig aan doen want hij is als baby zijnde niets anders gewend dan dat het leven draaid om seks.
Dit kind MOET tot zijn 21 onder die gene blijven staan en die weet alles van hem. Dus zeg niet zomaar iets.

MeggieMea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 17:30

JustBepr0ud schreef:
Ja dat klopt, maar als het gedrag zo is, en dat die jongen dus eigenlijk al zo'n aandrang naar seks heeft, dan zou ik misschien wel gaan twijfelen of zo'n verhaal wel klopt.
En dat zou dan reden kunnen geven tot (eerder) vrijlaten van desbetreffende tot naderonderzoek?

Dit mag niet meer, ze zijn het ook gewoon aan het onderzoeken omdat het jongetje zich toen na het gebeurt zou zijn niet heeft laten onderzoeken en toen het naar boven kwam hebben ze hem ook niet laten onderzoeken. Je mag iemand tot het onderzoekt loopt gewoon vasthouden tot dat ze op een dag wel klaar zijn.