in rijkleren over straat: mensen kijken naar je

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

skara

Re: in rijkleren over straat: mensen kijken naar je

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 16:12

Waar ik vroeger woonde moest ik een kwartiertje fietsen tot ik bij mijn paard was. Mijn paard stond op een wei, waar geen ruimte was om ergens mijn zadel en poetsgerief te kunnen achterlaten.
Dus reed ik in paardrijkleren met mijn zadel op mijn fietszadel, mijn hoofdstel aan mijn fietsstuur en mijn zweep en en paar poetsborstels in mijn hand door het dorp Bloos! . Mijn dorpsgenootjes keken me wel raar na Nagelbijten / Gniffelen , maar na een tijdje waren ze het al gewend.
Jongens kunnen soms ook wel naar die strakke paardrijbroek blijven staren. Haha!

Het kan me eigenlijk niks schelen wat ze van me denken als ik in mijn rijkleren rondloop. Alleen door de stad durf ik (nog) niet in mijn paardrijkleren rondlopen. Maar ik woon op het platteland, dus het zal niet nodig zijn dat ik ooit in rijkleren door de stad moet.

vanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:40

wat ook niet leuk is... als je een man bent en je gaat na het rijden nog even een supermarkt in... jochies van een jaar of 16 gaan dan hele rare opmerkingen maken als ze tenminste met een groepje zijn en het meisje achter de kassa weet ook niet zo goed waar ze moet kijken.
en dan ook nog een collega tegenkomen die zegt "ik wist het, je bent homo" wel lachend maar toch (is mij nog steeds niet duidelijk wat rijbroeken en homo's met elkaar te maken hebben)
ik heb het een paar keer gedaan maar voel me erg bekeken, doe het dus ook niet meer

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:04

eerlijk gezegd dacht ik dat vroeger ook altijd

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:08

He? Dat snap ik echt niet. Of je paarden leuk vindt heeft toch niets te maken met je sexuele voorkeur?

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:08

ik let er niet op en ik ga ook rustig boodschappen doen als ik die toevallig nodig heb en ik loop nog in m'n rijkleren maar ik doe ze absoluut niet expres aan! meestal schaam ik me een beetje in die kleren omdat je dan meestal toch een beetje bemodderd schoen aan hebt en een paar vegen op m'n jas maar ja.... laat iedereen maar denken wat die wil ... tis mij leven dus ik doe gewoon wat ik wil! Haha!

Saar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:35

Kirsty schreef:
Je bent toch vies als je van de paarden afkomt? Misschien vind je het zelf niet vies, ik bedoel ja kan ik me wat bij voorstellen, maar je ruikt toch naar paard en voor mensen die daar niets mee hebben is dat echt heel smerig hoor.

Wat dacht je van mensen die roken? Niet rokers kunnen die meestal ook al van een afstand ruiken, toch worden die niet raar aangekeken. Of denk eens aan die mensen met zo'n fout luchtje op.... Knipoog

Ik ga ook gewoon de supermarkt in in mijn rijkleding hoor, geen problemen mee. Als anderen er problemen mee hebben, dan kijken ze maar even de andere kant op Haha!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 22:44

Vlakbij stal zitten een Liddle en een Kruidvat, gezellig naast elkaar en elke zaterdag doe ik daar mijn boodschappen. Uiteraard in mijn paardrijkleren want ik doe die boodschappen tussendoor als ik op stal ben. Ik heb eigenlijk nooit gemerkt dat mensen me daarom aanstaarden.
Soms is het na een wedstrijd ook wel fijn om even ergens wat te gaan eten, juist, met de paardrijkleren nog aan Haha!

En het is nog erger: mijn vriend woont midden in het centrum van Breda en daarom zie je mij elk weekend wandelen door het centrum in paardrijkleding, van huis naar parkeergarage en, soms tussen het uitgaanspubliek door, weer terug Knipoog Als ik iets nodig heb loop ik uiteraard ook weleens snel een winkel in.

Ik heb er geen enkele behoefte aan om me constant om te kleden op allerlei onhandige plaatsen omdat iemand zich er wel eens aan zou kunnen storen. Ik kan mijn tijd wel beter besteden!
Oh ja, ik ben 40 nog wat dus ik doe het niet om op te scheppen Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:05

Saar schreef:
Wat dacht je van mensen die roken? Niet rokers kunnen die meestal ook al van een afstand ruiken, toch worden die niet raar aangekeken.

Idd, je staat er soms van versteld hoe ver de lucht van een roker draagt. Ook honden kunnen erg sterk ruiken en een hondenbaas herken je dan ook wel eens aan zijn geur. Tja, erg vervelend als je niets met roken of honden hebt. Knipoog

Net als de meesten hierboven ga ik ook niet uitgebreid shoppen (lees: kleren passen/kopen) als ik in mijn rijkleding loop. Dat vind ik idd niet zo fris, kleding terughangen in een rek terwijl ik die net op mijn huid heb gehad waar misschien wel een paarden- of zweetluchtje aan hangt. Maar als ik in de zomer in m'n gewone kleren rondloop en klef aanvoel door de warmte doe ik dat ook liever niet. Knipoog

Dat je je liever niet in rijkleding op straat vertoont is je eigen keus. Maar veroordeel een ander die dat wel doet dan niet met termen als 'belachelijk' en 'aandachttrekkerij'. Live and let live. Knipoog

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:33

Alet schreef:
He? Dat snap ik echt niet. Of je paarden leuk vindt heeft toch niets te maken met je sexuele voorkeur?

Het is de strakke kleding die dergelijke associaties kan oproepen bij mensen. Het hoort niet, maar ik vind het wel begrijpelijk Haha!

gussnl

over straat met leren laarzen en sporen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 23:39

Ik krijg op straat vaak opmerkingen oven mijn (leren) laarzen en sporen. Ergens vind ik dat wel leuk, een beetje uitdagen Knipoog . En ik vind het ook wel goed staan eigenlijk. Wie heeft dat ook?

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 00:06

Ik heb heel de dag mijn rijkleren aan, dus als ik even naar de winkel moet ofzo, ga ik mezelf daar echt niet voor omkleden. Heb wel wat beters te doen, maar vaak kijken mensen je dan wel raar aan ja, vooral als m'n laarzen nog een beetje onder de modder zitten met dit weer haha.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 08:46

Vroeger wilde ik het liefst de hele dag in m'n paardrijkleren rondlopen, als ik s'avonds om 7 uur moest rijden (manege) stond ik om kwart over 3, als 'k uit school kwam, al in me kleren klaar. Nu vind ik het nog niet erg om in me rijkleren even naar het dorp te gaan. Maar het is wel vervelend als net een school uit is Tong uitsteken Alle jongens komen langs, en natuurlijk moeten ze 1 voor 1 een opmerking maken : Hé, je mag ook wel even op mij komen 'paardrijden'... Wat een geile laarsjes.. Van dat soort dingen.. Meestal loop ik gewoon door, maar ik kan echt m'n lach dan niet inhouden.
Maar ach, als iemand zich er aan stoort, dan moeten ze maar de andere kant op kijken. Ik ruik zelf ook vaak mensen die ontzettend naar zweet ruiken, dat is ook niet alles hoor Knipoog

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:13

..ik zal niet met mn rijkleding aan uitgebreid gaan shoppen maar als ik na het rijden(of daarvoor) nog ff wat nodig heb bij een drogistje of supermark..ga ik me daarvoor niet verkleden..vind het al een hele verkleedpartij!...(zeker in de winter)...

en nu heb ik ook nog een hond en rook ik zeker een pakkie sigaretten op een dag..dus stinken dat ik doe Clown
nee, zonder dollen..soms is het gewoon niet anders en moet ik met al mn luchies nou eenmaal over straat... lekker belangrijk!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 12:47

Ik woon in Groningen en zit bij de paardrijdvereniging Parafrid, de manege zit in Vinkhuizen. Op de terugweg gaan we soms met een groepje mensen nog even een drankje na drinken...inderdaad in paardrijdkleding. Meestal gaan we naar het zelfde cafe, dus zelf zijn ze het wel gewend daar. Mensen die het niet eerder gezien hebben kijken wel even heel raar, zeker omdat het in de stad is en mensen vaak niet weten waar we dan vandaan komen...zijn er paarden in de stad?
Zwepen maken altijd het meeste indruk...opmerkingen over sm, atennes etc. ben ik nu wel helemaal aan gewend.
In de supermarkt schaamde ik me eerst wel eens, tegenwoordig doet het me niet meer zo veel. Ben er inmiddels zelf ook aan gewend.

Noompiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 13:07

Ik rij dan western en loop ook gerust de hele dag in me spijkerbroek en me westernlaarzen..
Ga gerust naar een winkel om wat boodschappen te doen, dan kijken ze me ook aan als of ik uit Texas kom en een cowgirl ben maar ik erger me niet aan..
Als ik het lekker vindt zitten!

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:28

echt waar? Ik zou denken dat een spijkerbroek met je laarzen eronder niet zo opvalt. (Bij mij niet in ieder geval). Ik kijk er natuurlijk sowieso niet van op. Alhoewel iemand met een cowboy-hoed en een paar rinkelende sporen natuurlijk wel opvalt Haha!

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 14:29

Ik heb niet het idee dat mensen naar mij kijken als ik in rijkleding over straat loop. Dat zien ze echt wel vaker. Dus ik heb daar echt geen last van. (Misschien dat ik er zelf ook niet echt op let??)

Ronnoz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:04

Ik vind wel dat tegenwoordig het net lijkt alsof iedereen ineens paard rijdt, aangezien er heel veel meiden met hun (al dan niet strakke) spijkerbroek in hun laarzen lopen. Ik vind het net alsof dat rijkleding is Clown

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:11

vanja schreef:
wat ook niet leuk is... als je een man bent en je gaat na het rijden nog even een supermarkt in... jochies van een jaar of 16 gaan dan hele rare opmerkingen maken als ze tenminste met een groepje zijn en het meisje achter de kassa weet ook niet zo goed waar ze moet kijken.
en dan ook nog een collega tegenkomen die zegt "ik wist het, je bent homo" wel lachend maar toch (is mij nog steeds niet duidelijk wat rijbroeken en homo's met elkaar te maken hebben)
ik heb het een paar keer gedaan maar voel me erg bekeken, doe het dus ook niet meer

Ik ben ook een man en ga ook gerust in mn rijkleren even een boodschap ofzo halen. Ik heb echt nog nooit gehad dat iermand er iets van zei. Er zijn vast wel mensen die je even nakijken, maar dat doen ze ook als je gewone kleren draagt Lachen. Geloof niet dat ik me ongemakkelijk o.i.d. voel in die kleren.
Het verschilt naar mijn idee wel hoe je erbij loopt. Loop je met je rubbere laarsjes en een hele strakke oude kapotte rijbroek over straat of draag je gewoon nette laarzen (of kniesokken) en een bandplooibroek. In die eerste combinatie zou ik mij ook niet op straat durven vertonen.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 16:18

Ik ga regelmatig met m'n paardrij kleding de stad in of naar de cafetaria wat te eten halen. *bijna elke zaterdag* Ik ga echt niet als ik ergens zin aan heb eerst naar huis om me daar om te kleden dan naar de cafetaria om vervolgens weer terug naar huis te gaan om me weer om te kleden en daarna weer terug te gaan naar de paarden. Ondertussen zijn de mensen die er achter staan het wel gewend. Alleen de mensen die daar wat gaan eten kijken ons heel stom aan.

Als wij wat nodig hebben voor de paarden gaan we naar de stad halen het en halen soms nog wat anders en gaan dan weer terug naar de paarden. Absoluut geen aandacht trekkerij, maar gewoon omdat het zo uitkomt en ik me dan absoluut niet om ga kleden om me als we terug zijn vervolgens weer om te gaan zitten kleden, aangezien we dan vaak nog een paard te rijden hebben.

Of als ik dinsdag 's avonds naar de mac ga ik me ook niet omkleden. (Kom dan net bij de paarden weg)
Ondanks dat mensen ons stom aan zitten te kijken of zitten te beledigen.

Als mensen er last van hebben kijken ze maar een andere kant op.

bianca_banny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 17:35

Ik rij ook western heb ik dus een spijkerbroek aan westernlaarzen en sporen die geluid maken. Dan zie je ze echt zo kijken idd

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 10:39

Ik kan me voorstellen dat in de buitengebieden het minder opvalt dan wanneer je in een grote stad in je rijkleding rondloopt. Ik woon zelf in Amsterdam (niet in hartje centrum, dus dat scheelt Knipoog ) maar loop ook regelmatig in mijn rijkleding even een winkel binnen of ga in de supermarkt uitgebreid mijn weekendboodschappen halen, gewoon omdat het praktischer is om dat gelijk even te doen.
Ik ga zelfs elke week naar de Weight Watchers meeting in mijn rijkleding! Ooit begonnen in rijbroek omdat het op weg van of naar mijn paard is en het dan gemakkelijker is om in rijkleren daar heen te gaan. Ze keken wel even raar op in het begin, maar zijn het nu gewend. Ben gelukkig bijna klaar na 21 kg afgevallen te zijn!! Haha!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 13:17

..ff offtopic!...wauw 21 kilo!!!...dat is echt knap!!!!..gefeliciteerd hoor!

timeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-05 13:36

Ben wel een boodschappen wezen doen nadat ik bij de paarden was
geweest. Kreeg alleen tussendoor een bui op mijn hoofd, ik geloof dat ik daarna toch echt wel stonk! Ik hoefde niet lang in de rij te staan!
Hahaha, wat kan mij het schelen. Haha!

gussnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-05 00:04

Ik kan me bijna niet voorstellen dat sommigen het ook niet gewoon een beetje leuk / uitdagend, vinden om met rijkkleding / laarzen / sporen / etc. over straat te gaan. Ik tenminste wel!

Vooral met mijn witte rijbroek, leren laarzen en sporen voel ik mij top.