Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
Lenn schreef:Waar bemoei je je in hemelsnaam mee, ik maak toch godvrdomme zelf wel uit of ik dat godvergeten bandje dicht maak. Ik maak toch g^&(F%*)( zelf wel uit of ik tijdens m'n ongeluk m'n kin wil stoten omdat m'n helm een beetje omhoog wipt, waarvan de kans 1% is, of of ik m'n kin eraf laat vriezen omdat mn das dan niet goed zit, waarvan de kans 's winters 100% is.
Lovely schreef:Zodat ze je spaghetti niet van het asfalt hoeven te peuteren . Dat scheelt heel wat manuurtjes .
toscana"]
Theoretisch gezien mogen honden van mij vrij door het park lopen in de prakijk is het echter zo dat ze veel overlast van hondepoep geven omdat een groot deel van de hondenbezitters niet bereid is de stront van zijn hond op te ruimen! Dus zijn er speciale hondenuitlaatplaatsen en hier in Apeldoorn zijn dat in de parken in ieder geval hele behoorlijke velden waar honden zich even lekker uit kunnen leven. Dat ze de rest van het park dan aangelijnd moeten lopen (zijn hier trouwens meestal meer dan 1 veld in een park voor honden) is dan jammer maar de schuld van degenen die niet bereid zijn om een schepje en zakje o.i.d. meen te nemen. Daar moet je dus je collega-hondenbezitters op aankijken.
Afgezien overigens van de hondenpoep: niet alle honden zijn even lief en rustig. Sommige rennen wild op iedereen af die ze tegenkomen (ook op (kleine) kinderen en en dan heb ik het nog niet over de nog moeilijkere gevallen die vaak ook gewoon door hun baasje losgelaten worden. Heb trouwens ook regelmatig meegemaakt dat bepaalde aggressieve honden vrij rond liepen en andere honden aanvielen. Zit je daar op te wachten? Als je die op een hondenveld je ziet loop je door naar de volgende maar als ze vrij door het hele park mogen lopen...
[/quote]
Je moet de mensen wel tegemoet komen he. Ze betalen hondenbelasting, en ze moeten hun poep op doen. Zorg dan dat er overal bakjes zijn waar ze de zakjes poep in kunnen lozen.
De honden die niet lief en rustig zijn, moeten aangelijnd zijn. Mensen die niet lief en rustig zijn, horen ook vast te zitten. Geldt hetzelfde voor honden. Overigens, ik heb geen problemen meer met honden uitlaten. Ik zit op het platteland. Lekker weinig mensen en veel rust, natuur en dieren.
[quote="Jennygirl schreef:Gelukkig maar! Wil natuurlijk geen ruzie met oom agent [image]
Vooral in de Damstraat ben ik erg fanatiek met mn bel. Ring ring ring! Maar daar lopen ook wel heel veel toeristen die niet snappen dat dat pad met dat fietsje erop NIET voor voetgangers is. Het gros is overigens te stoned om uberhaupt iets te snappen.
En dus: [image]
Solide schreef:Kom ik weer met mijn mening, maar ja ik kijk ook vanuit de andere kant.